Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
barbarossa schreef:Ik ben nog nooit in elkaar geslagen (en die kans is vrij klein) door een aantal hoofddoekjes dragende vrouwen
sarabande schreef:barbarossa schreef:Ik ben nog nooit in elkaar geslagen (en die kans is vrij klein) door een aantal hoofddoekjes dragende vrouwen
Integendeel het mag een wonder heten dat die, na alles wat men hier over hen zegt, nog steeds niemand in elkaar geslagen hebben. Maar de gekozen PVV kamerleden mogen wel mensen in elkaar beuken.
kanniet schreef:Kopvoddentax is een tegenhanger van het door het islamitische geloof opgelegde "beschermgeld" die joden en christenen (volghens mij de enige andere gedoogde geloven) in islamitische landen moeten betalen om er te mogen blijven. Helaas hebben ze hiermee niet het recht om hun geloof openbaar uit te oefenen; stiekem en achtre gesloten deuren mogen ze wel bidden, maar daar is ook alles mee gezegd. Helaas is kopvodden-(was vroeger de limburgse uitdrukking voor de hoofdbedekking van een non)tax een ongelukkige uitdrukking, maar extra belasting vanwege een geloof is de islam niet vreemd.
Ann schreef:Daarom is het een goede zaak dat er een aangifte tegen hem loopt, zodat uitgezocht kan worden wat er nu precies gebeurt is. Zelfverdediging zou ik niet op durven gokken btw. Maar, je kunt zeggen wat je wilt van de PVV kamerleden: ze vechten voor hun doelstellingen en gebruiken hun hoofd!(het gebeurde in een politieke discussie las ik in een online krant).
barbarossa schreef:kanniet schreef:Kopvoddentax is een tegenhanger van het door het islamitische geloof opgelegde "beschermgeld" die joden en christenen (volghens mij de enige andere gedoogde geloven) in islamitische landen moeten betalen om er te mogen blijven. Helaas hebben ze hiermee niet het recht om hun geloof openbaar uit te oefenen; stiekem en achtre gesloten deuren mogen ze wel bidden, maar daar is ook alles mee gezegd. Helaas is kopvodden-(was vroeger de limburgse uitdrukking voor de hoofdbedekking van een non)tax een ongelukkige uitdrukking, maar extra belasting vanwege een geloof is de islam niet vreemd.
Onrechtvaardigheid elders is voor mij geen reden om onrechtvaardigheid hier te propageren. Let op: onrechtvaardigheid hier (dus probleemtoestanden) ben ik fel tegen en vind ik dat er hard opgetreden moet worden. Los daarvan: er zijn landen die een zeer groot moslimpercentage hebben (Indonesië!) waar eea niet speelt. Ik ben wel benieuwd of jij een extra belasting vanwege een geloof zou ondersteunen. Kan ik me niet voorstellen (hoe check je dat?). En zou je dat willen? En waarom?
kanniet schreef:Nee, ik zou dat niet ondersteunen. Maar ik vind dat hier zó vreselijk de nadruk opgelegd wordt; alsof het een uitvinding van Wilders is.... Andersom wil ik ook niet waar hebben. Discriminatie omdat een geloof denkt in termen als rein en onrein mag van mij verboden worden, niet gestimuleerd, mogelijk gemaakt, gefinancierd. Misdraagt een groep marokkanen zich, zie: ze worden van de straat gehouden door alerlei activiteiten. Ben je autochtoon en misdraag je je word je anders behandeld. Je krijgt iig geen geld om feestjes te organiseren. Aanpakken die handel, allochtoon, autochtoon, vrouw of man. Geen onderscheid.
barbarossa schreef:kanniet schreef:Nee, ik zou dat niet ondersteunen. Maar ik vind dat hier zó vreselijk de nadruk opgelegd wordt; alsof het een uitvinding van Wilders is.... Andersom wil ik ook niet waar hebben. Discriminatie omdat een geloof denkt in termen als rein en onrein mag van mij verboden worden, niet gestimuleerd, mogelijk gemaakt, gefinancierd. Misdraagt een groep marokkanen zich, zie: ze worden van de straat gehouden door alerlei activiteiten. Ben je autochtoon en misdraag je je word je anders behandeld. Je krijgt iig geen geld om feestjes te organiseren. Aanpakken die handel, allochtoon, autochtoon, vrouw of man. Geen onderscheid.
Daarom ben ik huiverig om te pas en onpas de term 'moslim' erbij te halen. Net zo goed als dat men niet vermeldt: De rellen in Hoek van Holland zijn gedaan door voornamelijk atheisten. hHet merendeel van de problemen komt voort uit 'clan' gedrag. (overigens: ook in de Bijbel kom je rein en onrein tegen)
kanniet schreef:Bijbelse inquisitie hebben we achter ons gelaten. Daar hebben we hard voor gevochten. Net zoals de scheiding tussen staat en kerk gelukkig een feit is. De termen islam/moslim worden vaak door elkaar gehaald door de tegenstanders van Wilders die de islamisering tegen wil houden. Moslim mensen zijn voor Wilders mensen met groot potentieel, mits het hun lukt om onder het juk van de islam uit te komen, dwz als ze de kans krijgen om gematigd hun geloof te beleven.