Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:26

Ik snap niet wat er zo "politiek incorrect"aan dit artikel is. Dit zijn toch de feiten?! Het waren geen chinezen, Duitsers, polen of wat dan ook die dit hondje mishandelde het waren Marrokanen en waarom zou dat dan niet genoemd mogen worden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:29

Objectief? Wie is hier objectief? Jij?

En Wamhorse, dat heb ik nu al drie keer uitgelegd :) Inprincipe zolang deze jongens geen toeristen waren zijn ze net zo Nederlands als jij en ik. Of ze Marokkaanse grootouders hebben maakt toch geen donder uit voor de strekking van het bericht?

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:30

De felheid waarmee de discussies gevoerd worden is kenmerkend maar leidt tot niets. Onnodig provoceren (denk aan de voddentax van Wilders of de ik-neem-ook-wel-eens marrokkaanse-jongetjes-naar-huis opmerking van Fortuyn) is helemaal niet de manier.

Ander voorbeeld: ver weg. Uiteraard is het waanzin dat een Imam een moskee wil bouwen vlakbij Ground Zero. De autoriteiten aldaar hadden simpelweg wat niet te nemen bureaucratievergunningen moeten opwerpen (bestemmingsplan, openbare orde, weet ik veel) en op die manier het in de kiem moeten smoren.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:33

Wellicht maakt het wel wat uit gezien hun geloof, de islam is nou niet bepaald te spreken over honden, varkens en weet wat nog niet meer. Misschien dat de schrijver van dit stuk de problematiek van die kant eens wou benoemen aangezien dierenmishandeling onder Marrokaanse jongeren vaker voorkomt?

barbarossa

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:37

Ik krijg de indruk dat de zogenaamde probleemgroepen meer 'clan'gedrag vertonen (samen staan we sterker, macht speelt ook een rol) dan dat het om religie gaat. Ze klieren omdat ze zich kunnen permitteren en wellicht uit verveling. De politie hier zijn watjes vergeleken met bijvoorbeeld de guardia civil.

Rellen als in Hoek van Holland (en dat waren toch echt rasechte autochtonen), dat zou ook niet moeten mogen kunnen. Allemaal 20ers, 30ers die helemaal van het padje waren.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:39

Sinds wanneer is het respectloos om een lijst met feiten neer te zetten in een post...???? Al zouden 100 instellingen onderzoek doen naar Marokkaanse jeugd in NL, en allemaal dezelfde conclusie trekken dan zou jij nog steeds roepen dat het respectloos is om dat te zeggen. Het zijn gewoon de feiten, het IS een probleem. En of er in jouw wijk nou wel of geen overlast is, de landelijke cijfers liegen er niet om. Bij mij in de buurt is er WEL overlast. En omdat jij nou een groep leuke Marokkanen kent wil niet zeggen dat ik voor iedere leuke Marokkaan ten minste 1 foute kan bedenken. En ja, dat zijn ook mensen uit mijn vriendenkring.
Dat je het niet eens bent met het generaliseren en demoniseren van moslims door G. Wilders, dáár kan ik nog inkomen. Maar dat simpele cijfers en feiten worden ontkend en bestempeld als respectloos... dát gaat helemaal nergens meer over.
Laatst bijgewerkt door chevax op 01-10-10 16:11, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:44

-moest per PB, foutje-

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:51

Hamvraag is dan: hoe dwing je respect af? Door hoofddoekjes verbieden of bij gerotzooi de gummiknuppel?

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:52

Ik ben nog nooit in elkaar geslagen (en die kans is vrij klein) door een aantal hoofddoekjes dragende vrouwen

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:56

Kopvoddentax is een tegenhanger van het door het islamitische geloof opgelegde "beschermgeld" die joden en christenen (volgens mij de enige andere gedoogde geloven) in islamitische landen moeten betalen om er te mogen blijven. Helaas hebben ze hiermee niet het recht om hun geloof openbaar uit te oefenen; stiekem en achter gesloten deuren mogen ze wel bidden, maar daar is ook alles mee gezegd. Helaas is kopvodden-(was vroeger de limburgse uitdrukking voor de hoofdbedekking van een non)tax een ongelukkige uitdrukking, maar extra belasting vanwege een geloof is de islam niet vreemd.
Laatst bijgewerkt door kanniet op 01-10-10 15:01, in het totaal 2 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:57

barbarossa schreef:
Ik ben nog nooit in elkaar geslagen (en die kans is vrij klein) door een aantal hoofddoekjes dragende vrouwen

Integendeel het mag een wonder heten dat die, na alles wat men hier over hen zegt, nog steeds niemand in elkaar geslagen hebben. Maar de gekozen PVV kamerleden mogen wel mensen in elkaar beuken.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 14:59

sarabande schreef:
barbarossa schreef:

Integendeel het mag een wonder heten dat die, na alles wat men hier over hen zegt, nog steeds niemand in elkaar geslagen hebben. Maar de gekozen PVV kamerleden mogen wel mensen in elkaar beuken.

Iedereen mag iedereen in elkaar beuken, alleen dient dat wel gevolgen te hebben. Geen thee met koekje erbij, maar harde en strenge straffen.
Wat dat gekozen PVV kamerlid betreft, zolang niemand weet hoe de vork precies in de steel zit kan er ook geen oordeel over geveld worden. Misschien was het wel zelfverdediging en dat is toegestaan voor de wet. -:)

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:05

kanniet schreef:
Kopvoddentax is een tegenhanger van het door het islamitische geloof opgelegde "beschermgeld" die joden en christenen (volghens mij de enige andere gedoogde geloven) in islamitische landen moeten betalen om er te mogen blijven. Helaas hebben ze hiermee niet het recht om hun geloof openbaar uit te oefenen; stiekem en achtre gesloten deuren mogen ze wel bidden, maar daar is ook alles mee gezegd. Helaas is kopvodden-(was vroeger de limburgse uitdrukking voor de hoofdbedekking van een non)tax een ongelukkige uitdrukking, maar extra belasting vanwege een geloof is de islam niet vreemd.

Onrechtvaardigheid elders is voor mij geen reden om onrechtvaardigheid hier te propageren. Let op: onrechtvaardigheid hier (dus probleemtoestanden) ben ik fel tegen en vind ik dat er hard opgetreden moet worden. Los daarvan: er zijn landen die een zeer groot moslimpercentage hebben (Indonesië!) waar eea niet speelt. Ik ben wel benieuwd of jij een extra belasting vanwege een geloof zou ondersteunen. Kan ik me niet voorstellen (hoe check je dat?). En zou je dat willen? En waarom?
Laatst bijgewerkt door barbarossa op 01-10-10 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:06

Daarom is het een goede zaak dat er een aangifte tegen hem loopt, zodat uitgezocht kan worden wat er nu precies gebeurt is. Zelfverdediging zou ik niet op durven gokken btw. Maar, je kunt zeggen wat je wilt van de PVV kamerleden: ze vechten voor hun doelstellingen en gebruiken hun hoofd! :+ (het gebeurde in een politieke discussie las ik in een online krant).

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:07

Ann schreef:
Daarom is het een goede zaak dat er een aangifte tegen hem loopt, zodat uitgezocht kan worden wat er nu precies gebeurt is. Zelfverdediging zou ik niet op durven gokken btw. Maar, je kunt zeggen wat je wilt van de PVV kamerleden: ze vechten voor hun doelstellingen en gebruiken hun hoofd! :+ (het gebeurde in een politieke discussie las ik in een online krant).

Ik had het over meerdere PVVers hoor niet alleen het laatste geval.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:12

barbarossa schreef:
kanniet schreef:
Kopvoddentax is een tegenhanger van het door het islamitische geloof opgelegde "beschermgeld" die joden en christenen (volghens mij de enige andere gedoogde geloven) in islamitische landen moeten betalen om er te mogen blijven. Helaas hebben ze hiermee niet het recht om hun geloof openbaar uit te oefenen; stiekem en achtre gesloten deuren mogen ze wel bidden, maar daar is ook alles mee gezegd. Helaas is kopvodden-(was vroeger de limburgse uitdrukking voor de hoofdbedekking van een non)tax een ongelukkige uitdrukking, maar extra belasting vanwege een geloof is de islam niet vreemd.

Onrechtvaardigheid elders is voor mij geen reden om onrechtvaardigheid hier te propageren. Let op: onrechtvaardigheid hier (dus probleemtoestanden) ben ik fel tegen en vind ik dat er hard opgetreden moet worden. Los daarvan: er zijn landen die een zeer groot moslimpercentage hebben (Indonesië!) waar eea niet speelt. Ik ben wel benieuwd of jij een extra belasting vanwege een geloof zou ondersteunen. Kan ik me niet voorstellen (hoe check je dat?). En zou je dat willen? En waarom?

Nee, ik zou dat niet ondersteunen. Maar ik vind dat hier zó vreselijk de nadruk opgelegd wordt; alsof het een uitvinding van Wilders is.... Andersom wil ik ook niet waar hebben. Discriminatie omdat een geloof denkt in termen als rein en onrein mag van mij verboden worden, niet gestimuleerd, mogelijk gemaakt, gefinancierd. Misdraagt een groep marokkanen zich, zie: ze worden van de straat gehouden door alerlei activiteiten. Ben je autochtoon en misdraag je je word je anders behandeld. Je krijgt iig geen geld om feestjes te organiseren. Aanpakken die handel, allochtoon, autochtoon, vrouw of man. Geen onderscheid.

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:14

Jongens en meiden, de navolgende opmerking is louter en alleen als grapje bedoeld:

Als het over meerdere PVV'ers gaat dan wordt het wel een probleemgroep.... wellicht zijn bijzondere maatregelen om deze groep te monitoren op probleemgedrag nodig?!?

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:17

Ik stel een alcoholverbod voor. :+ Dat lost wrsl. veel 'probleemgedrag' op. ;)

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:18

kanniet schreef:
Nee, ik zou dat niet ondersteunen. Maar ik vind dat hier zó vreselijk de nadruk opgelegd wordt; alsof het een uitvinding van Wilders is.... Andersom wil ik ook niet waar hebben. Discriminatie omdat een geloof denkt in termen als rein en onrein mag van mij verboden worden, niet gestimuleerd, mogelijk gemaakt, gefinancierd. Misdraagt een groep marokkanen zich, zie: ze worden van de straat gehouden door alerlei activiteiten. Ben je autochtoon en misdraag je je word je anders behandeld. Je krijgt iig geen geld om feestjes te organiseren. Aanpakken die handel, allochtoon, autochtoon, vrouw of man. Geen onderscheid.

Daarom ben ik huiverig om te pas en onpas de term 'moslim' erbij te halen. Net zo goed als dat men niet vermeldt: De rellen in Hoek van Holland zijn gedaan door voornamelijk atheisten. hHet merendeel van de problemen komt voort uit 'clan' gedrag. (overigens: ook in de Bijbel kom je rein en onrein tegen)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:25

barbarossa schreef:
kanniet schreef:

Daarom ben ik huiverig om te pas en onpas de term 'moslim' erbij te halen. Net zo goed als dat men niet vermeldt: De rellen in Hoek van Holland zijn gedaan door voornamelijk atheisten. hHet merendeel van de problemen komt voort uit 'clan' gedrag. (overigens: ook in de Bijbel kom je rein en onrein tegen)

Bijbelse inquisitie hebben we achter ons gelaten. Daar hebben we hard voor gevochten. Net zoals de scheiding tussen staat en kerk gelukkig een feit is. De termen islam/moslim worden vaak door elkaar gehaald door de tegenstanders van Wilders die de islamisering tegen wil houden. Moslim mensen zijn voor Wilders mensen met groot potentieel, mits het hun lukt om onder het juk van de islam uit te komen, dwz als ze de kans krijgen om gematigd hun geloof te beleven.

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 15:32

kanniet schreef:
Bijbelse inquisitie hebben we achter ons gelaten. Daar hebben we hard voor gevochten. Net zoals de scheiding tussen staat en kerk gelukkig een feit is. De termen islam/moslim worden vaak door elkaar gehaald door de tegenstanders van Wilders die de islamisering tegen wil houden. Moslim mensen zijn voor Wilders mensen met groot potentieel, mits het hun lukt om onder het juk van de islam uit te komen, dwz als ze de kans krijgen om gematigd hun geloof te beleven.

Hmmm, dus in jouw optiek bestaan er geen gematigde moslims ofzo?!? Of atheistische marrokanen?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:32

volgens mij zijn zuipende, gokkende, vechtende en stelende marokkanen geen goede moslims en voor die laatste twee zouden ze ook geen goede christenen zijn. (hoewel er in veel counties in Texas drooglegging geldt, en die zijn behoorlijk christelijk).

Dus ik ben nog steeds ontzettend de weg kwijt hoe straatschoffies in verband gesteld worden met een bepaald geloof of een vermeende politieke ideologie.

barbarossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:35

Exact. Dus religie staat er in feite veelal buiten. Het is HIER meer een maatschappelijk probleem dan een theologisch probleem. Qua Sharia misstanden is het in sommige landen meer een theologisch probleem dan een maatschappelijk probleem. Die twee worden nogal eens (ten onrechte?) vermengd.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 16:52

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 17:13

Weer een artikel van ruim een jaar geleden, het lijkt me beter om het bij het heden te houden, zoals b.v. dit artikel van vandaag dat laat zien wat een holle retoriek al die punten van Wilders zijn, het gebeurt allemaal namelijk al.

http://www.nu.nl/binnenland/2346645/min ... rland.html