Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:07

Dat zou kunnen AD.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:45

Loody schreef:
akerna schreef:
Nou ja mn vriend heeft het uit de mond van de dader gehoord!
het was opzet..

overigens dat jonge meisje wat je ergens op de foto's zag.. die had een gbroken been.. mijn vriend heeft haar geholpen..

suusiejj ik snap wat je bedoeld :) ik ben zelf ook heel trots op hem! hij is vanavond met zn korps naar de naald gegaan.. kreeg net een smsje dat dat wel geholpen heeft voor de verwerking (ik hoop t maar, hij ziet steeds al die mensen voor zich en dat jonge meisje, dat mensen gereanimerd worden)

*even opnieuw*
Jouw vriend heeft het gehoord?..
De biker van de Kmar die er als eerste bij de dader is een vriend/collega van mijn hubbie en hij heeft gesproken met de dader.
en de man was vlak nadat de biker hem gesproken had, buitenbewustzijn geraakt..

tja dat is wat mijn vriend zegt hoor! hij is brandweerman en stond ook naast de auto!!!(dus dan is ie vast nadat de brandweer er al was buiten bewustzijn geraakt.. (en mijn vriend is geen leugenaar!

wat betreft keuze van t 'moordwapen' het had ook gekund dat er wel explosieven inzaten (gelukkig niet t geval! ) en dan maakt t niet uit of t een swiftje is of een tank bij wijze van spreken!!

ikimia, hij heeft voor zover ik weet wel wat begeleiding van de brandweer. iig zijn eigen korps heeft inmiddels al paar x bij elkaar gezeten om te praten en gister zijn ze dan met t team wat donderdag heeft geholpen naar de naald geweest..hij is een echt binnevetter dus ik krijg er zelf niet zoveel uit en ik wil hem ook niet pushen.. kan er alleen maar voor hem zijn en een luisterend oor bieden als hij wil praten.. en m vasthouden enz..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:53

Detour, ontroerend plaatje van onze kroonprins. Ik denk dat het wel een indrukwekkend sfeertje was en idd ik zou ook de interpretatie van al jaren koningin maken. Ik was toendertijd dat er "geen woning - geen kroning" werd geroepen in Adam en er krakersrellen uitbraken. We hadden die dag ons examenfeest van de havo en dat is idd al heel lang geleden :D

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:54

Ik zeg toch ook niet dat jou vriend een leugenaar is..rustig aan hoor ;)

Heeft jou vriend ook een verklaring af gelegd dan bij de Kmar/politie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:56

Meiden, laat het wat het is. De agenten die ter plaatse waren hebben al genoeg indrukken op gedaan en natuurlijk kunnen meerdere mensen iets horen.

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:00

Het heeft mij ook gewoon erg geraakt. een goede collega overleden en 3 jongens uit de dienstgroep er direct bij..
het zijn naast collega's ook goede vrienden van elkaar ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:01

Sterkte ermee, het slijt, maar blijft altijd bij je.

Dominique_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:54

7 doden in totaal, :(
echt ziek om zoiets te doen,
heel veel sterkte voor familie , vrienden enz.
dader inmiddels overleden, geen straf meer helaas :(,

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:07

Mooie foto Detour! Zo vind ik W-A een echte koning. :j
Ik vond het ook hartverwarmend. Maxima moest zelfs een beetje glimlachen en Beatrix raakte het vanbinnen ook erg denk ik, maar ze is natuurlijk goed getraind om niet te gaan staan janken en public. Al had mij dat geen hol uitgemaakt. :+

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:09

ik snap dat et jou ook erg heeft geraakt loody, wil jke er ook sterkte mee wensen..
even over mn vriend. hij is zelf niet lang bij de auto blijven staan.. je zag op tv dat er een brw auto aan kwam rijdendie bij de stoplichten stilging staan en daar 3 mannen uitrennen (op de livebeelden toen) 1 daarvan was mn vriend die hard naar de auto is gerend.. (hun zijn vrijwillige brw, centrum is beroeps die hebben voral t zaagwerk bij de auto gedaan.. mijn vriend heeft het gehoord wat die *****zak zei en is daarna naar de gewonden gegaan om die te helpen..

(zowiezo, we zagen t op tv gebeuren, vlak daarna ging de pieper, hij heeft gejaagd naar de kazerne (ze hebben 3 minuten normaal om daar te komen en dan pakken aan te trekken en dan uitrukken. nu waren ze al binnen die 3 minuten in de auto en met 2 minuten terplaatse(oftewel 5 minuten vanaf dat ie van huis wegjoeg tot bij de naald), kan je verzekeren met normale snelheid doen ze dat stuk er flink langer over dus ze hebben echt gejaagd met die brw wagen. t zal echt amper 10 minuten zijn geweest nade aanslag dat mn vriend ter plaatse was. denk niet dat die *****zak toen al buiten bewust zijn was, heb nog beelden gezien dat ie zn handen bewoog..

maar goed verder heb ik t er niet meer over..
het is gewoon intriest dat er zulke figuren bestaan.. en dat ze zoveel mensen met zich mee de dood intrekken..
ik hoop echt dat alle nabestaanden en slachtoffers t kunnen verwerken en een plekje kunnen geven.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:52

heb gehoord dat er mensen zo erg bezig zijn, dat ze de suzuki swift berijders helemaal uitschelden, en dat de mensen heel negatief op marktplaats advertenties reageren van dit soort auto's!

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:55

Dat heb ik ook gehoord. Dan ben je bijna net zo gestoord als die mafkees.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:57

ja idd, dit is wel een beetje vergezocht!
net zoals dat de verzekering van de dader die alle schadevergoeding moet betalen voor de slachtoffers en de mensen die het hebben gezien en die in een shocktoestand blijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:00

DDW1190 schreef:
net zoals dat de verzekering van de dader die alle schadevergoeding moet betalen voor de slachtoffers en de mensen die het hebben gezien en die in een shocktoestand blijven!

Bron?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:01

Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 05-05-09 22:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:02

Is dat zo? Ik ben ook wel benieuwd naar een bron.

Weet wel dat Reaal (de verzekeraar van de dader) heeft aangegeven dat alles iig als een verkeersongeval wordt afgehandeld, zodat slachtoffers niet in onzekerheid hoeven te zitten en iig alvast schadevergoeding krijgen.

[Edit] Wat zonnebloem18 zegt, dat bedoel ik ook.

Bron: http://www.amweb.nl/nieuws/in-de-media/ ... 2627.lynkx

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:03

was ook op televisie volgens mij RTL4 of DWDD!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:04

Het is dus niet zo dat de verzekeraar 'alles moet betalen'. Even iets anders geformuleerd geeft het even een andere draai aan het geheel. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:06

Ik dacht al, gaat wel heel ver als mensen in shock een schadevergoeding gaan eisen.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 04:08

Heel goed dat de verzekeraar hier op de juiste wijze mee om lijkt te gaan, verzekeraars kunnen op dit soort momenten laten zien wat ze waard zijn voor hun verzekerden maar ook vooral voor de slachtoffers.

Ik zit in de verzekeringswereld maar niet op deze "materie", ik durf dus niet te zeggen hoe dat dit soort schades zijn beloop hebben.

Ik heb me tot nu toe nog niet laten zien in dit topic, ik heb wel meegelezen. Ik word in mijn denken en gevoel heen en weer geslingerd, ik leef ontzettend mee met alle slachtoffers en nabestaanden, wat een tragedie. Ik kan me ook voorstellen dat de familie van diegene die dit veroorzaakt heeft, het er erg moeilijk mee zullen hebben, ik ben ook maar een mens en heb kinderen, als een kind tot zoiets komt sta je toch daar als ouder met daarlangs de gehele maatschappij met alle denkwijzes etc., ik weet niet hoe dat ik daar mee om zou gaan....... moelijk hoor.

Ik ben niet bezig met de details van dit verhaal wat betreft de redenen van diegene, ik ga er vanuit dat daar het onderzoek toch het juiste op zal leveren, dit is niet aan mij, ik ben ook zeker niet deskundig genoeg daarvoor, geloof maar dat daar veel meer bij komt kijken dan dat wij kunnen vermoeden.

Sterkte voor al diegene die familie, collega`s, bekenden of vrienden etc. hebben die bij deze gebeurtenis betrokken zijn, ook sterkte voor diegene die het als toeschouwer hebben zien gebeuren.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 09:44

@ Thanks, Russell, jij voelt dat intuitief goed aan, idd! :j ;)
Sander: ja, zo is die W-A echt nog wel wat hé? Hij is qua lengte sowieso indrukwekkend maar heb zijn gelaat nooit heel sprekend gevonden of zo.. Zo'n uniform doet ook een hoop! :D

DDW: Wat bizar. Zijn mensen dan zo van slag, zo simpel, weet-ik-veel, dat ze zich verlagen tot dergelijke uitspattingen op MP? :\
Lekker is dat, dan kun je je auto beter groen spuiten, of zo.. :+ Mensen zijn toch wel bijzondere wezens.

Sprak mijn nichtje: haar dochter van 14 is nog steeds beetje van de leg, ze heeft de gewonden en doden gezien, ze stond helaas net langs de dranghekken op die plek.
Zoiets zal toch moeten slijten, vrees ik. :(:)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:33

DDW1190 schreef:

En wat denk je van zijn ouders, die nu ook geen leven meer hebben? Die met de nek aangekeken worden en zelfs mede-verantwoordelijk gevonden worden door naasten en zich daar voor publiek voor moeten verontschuldigen?! Bedreigingen naar zich toe geworpen krijgen op de meest verschrikkelijke manieren?!

Net of je als ouder verantwoordelijk bent voor de daden van je 38-jarige zoon... Verschrikkelijk!

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:55

Wij zijn er net met de kids na toe geweest. De school waar ik les geef op woe/vrij (stagaire) staat daar misschien 100 meter vandaan.We hebben allemaal een tekening gemaakt of gedichtje en zijn daar na toe gegaan. 1 Minuut stilte gehouden bloemen neergelegt en is wat verteld. En toen zijn we weer na school te gaan.. Groep 6 loop ik trouwens stage

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:57

Wat mooi dat jullie dat zo gedaan hebben :) Vind het wel heel goed om de kinderen uit jouw klas daar ook zo bij stil te laten staan..

netam12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 13:10

Ze weten ook allemaal heel goed wat er gebeurd is.. Een kindje uit me klas daar de oma van en daar de vriendin van is overleden. Zij en haar oma stonden daar te kijken toen de auto kwam.. Ook was er een jongetje die met zijn ouders naast de naald stond bij de drang hekken. Hij heeft de mensen ook zien vliegen en zijn vader en moeder hebben snel die kinderen over het hek getrokken die daar zaten toen de auto de naald heeft geraakt !

Het grijpt ze ook best aan helemaal omdat hun allemaal daar in de buurt wonen.We praten er met de kinderen heel normaal over en geven ook antwoord op hun vragen of als ze zelf vragen stellen. Vaak kunnen de kinderen ook antwoord aan elkaar geven..