Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Gnome schreef:En mensen gewoon maar laten afslachten onder een regime? Onder het mom van, niet ons probleem?
Gnome schreef:Oké ik vind dat persoonlijk vrij bizar. Denk dat je dat ook vooral kunt zeggen omdat je eigen bed dus in een vrij land staat. Als je daar woont, zie je dat hoogstwaarschijnlijk niet zo en ben je heel blij als iemand er wel wat om geeft.
Zebrastreep schreef:Ik zit de laatste dagen wat documentaires te kijken over oa noord korea maar de amerikanen zijn wel bij veel zaken betrokken waar ze zich mee hebben bemoeit.
Noord-korea vind nog steeds dat ze in oorlog zijn met Amerika. Dit is een lange tijd geleden al beëindigd. Maar de noord koreanen leren vanaf kinds af aan dat Amerika de vijand is. Ze willen nog steeds wraak.
Trump heeft destijds ook opmerkingen gemaakt over dat land wat niet handig was als je de vrede een beetje wil bewaren.
Niet dat noord-korea trouwens een goede en veilig land is. Daar worden de mensen behoorlijk onderdrukt en mensenrechten bestaan daar niet. De kans dat ze gaan aanvallen is nihil omdat ze ook wel weten dat het regime dan komt te vallen.
Maar met het roekeloze figuur die Amerika nu als president heeft en toch wel regimes aan wilt pakken (zoals Iran) weet je het maar nooit...
De amerikanen hebben ook een hoop goed gedaan, maar het zijn ook geen lieverdjes geweest in de geschiedenis.
Hevonen schreef:Ik geloof er niks van dat Trump regimes wil aanpakken omdat ze niet goed zouden zijn voor hun volk. Trump pakt ze aan om zijn eigenbelang te dienen, voor financieel gewin (olie, grondstoffen etc); alles draait bij hem om geld en macht/prestige.
Overigens wil hij de VS nu uit de NAVO halen.
Telkens als je denkt dat het niet gestoorder kan, kan dat kennelijk toch.
En inderdaad, de VS heeft er heel vaak een handje van gehad om de wereld naar hun hand te zetten door politieke kopstukken (Allende, Ché Quevara, etc etc) te vermoorden en hun eigen invloed op alle mogelijke manieren te vergroten, maar zo bont als Trump het maakt...
Citaat:Iran is bereid om de oorlog met Israël en de Verenigde Staten te beëindigen, maar is daarbij op zoek naar garanties dat het conflict zich niet zal herhalen. Dat heeft de Iraanse president Masoud Pezeshkian gezegd in een telefoongesprek met de voorzitter van de Europese Raad, António Costa.
In het telefoongesprek riep Costa Iran op zijn 'onaanvaardbare aanvallen op landen in de regio' te staken. Pezeshkian zei volgens een verklaring van zijn kantoor dat het land 'de noodzakelijke wil heeft om dit conflict te beëindigen, mits aan essentiële voorwaarden wordt voldaan - met name de garanties die nodig zijn om herhaling van de agressie te voorkomen'.
germie schreef:Dit las ik net op AD.nl en is an sich niet direct negatief denk ik. Maar ja, dan moeten de landen die daar nog lekker oorlogje voeren natuurlijk wel rustig worden:Citaat:Iran is bereid om de oorlog met Israël en de Verenigde Staten te beëindigen, maar is daarbij op zoek naar garanties dat het conflict zich niet zal herhalen. Dat heeft de Iraanse president Masoud Pezeshkian gezegd in een telefoongesprek met de voorzitter van de Europese Raad, António Costa.
In het telefoongesprek riep Costa Iran op zijn 'onaanvaardbare aanvallen op landen in de regio' te staken. Pezeshkian zei volgens een verklaring van zijn kantoor dat het land 'de noodzakelijke wil heeft om dit conflict te beëindigen, mits aan essentiële voorwaarden wordt voldaan - met name de garanties die nodig zijn om herhaling van de agressie te voorkomen'.
En tja, wat is nu nog waar? Ik weet het niet meer. Maar maak me wel zorgen ja.
DubbelFun schreef:Dat is al 2x eerder gebeurd en beide keren werd hij door de Senaat vrijgesproken.
BigOne schreef:Hij heeft een toespraak gegeven, ja jongens oorlog voeren is duur dus geen geld en tijd om ons met Medicare Medicaid kinderopvang enz bezig te houden en geen geld voor. Daarnaast maakte hij de vergelijking met Jezus, die wordt de king genoemd en zo noemen ze hem ook dus ,,,, knettergek.
Foaly schreef:Je zou zeggen dat ze bij de tweede impeachment procedure een regel hebben dat je dan sowieso aftreedt, of je nu schuldig bent of niet.
Citaat:The Trump administration just did something that has never been done in the 50-year history of the Endangered Species Act.
They convened a little-known panel called the “God Squad” (a group of cabinet officials with the power to override species protections) and used it to hand the entire Gulf of Mexico oil and gas industry a blanket exemption from the law.
Not one project. Not one species. The whole industry. At least 20 threatened and endangered species, gone from the books with a single vote.
The justification? “National security.” Except no drilling permits had been denied. The oil industry itself told a federal court recently that wildlife protections weren’t even blocking their operations. There is no emergency. They just wanted the protections gone.
Here’s what’s now at risk. The Rice’s whale lives only in the Gulf of Mexico. There are approximately 51 left on Earth. Scientists have already warned it could become the first human-caused whale extinction in recorded history. Sea turtles that conservation groups have spent decades protecting, corals, fish, and seabirds all now exposed to unchecked industrial drilling with no required wildlife review.
And here’s why this goes beyond the Gulf. If this stands, it’s a template. Any industry can now claim national security to erase species protections anywhere in the country.