Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pien_2010 schreef:Nog een uitleg ( zie link van Nu.nl) over achtergrond van het geweld waarbij ook Ethiopiërs genoemd worden. Dit is extra interessant daar de Eritreërs zelf ook over Ethiopiërs praten.
https://www.nu.nl/binnenland/6302015/gr ... aarom.html
Lughnassadh schreef:Ik vind Duisters niet stomlaat staan dat ik het in mijn hoofd zou halen om met hen te gaan knokken. En buitenlanders die iets stoms doen? Sorry, dit is gewoon moedwillig van alles vernielen en je niet kunnen gedragen. En dan kan het me niet bommen bij welke groep je hoort of wat je achtergrond is. Ik heb geen enkel begrip voor deze groep mensen. Enne, als jij dan zo’n voorstander bent van het regime dan ga je dus fijn daar wonen want wat doe je hier dan?
pien_2010 schreef:Lees de links goed en dan lees je dat waarschijnlijk/ bijna zeker de regering gezinden dit vanuit de regering van Eritrea willens en wetens in scène hebben gezet om zo de greep op de tegenstanders van die zelfde regering te versterken door deze mensen bang te maken te intimideren, de groep te beschadigen zodat Nederlanders een hekel aan ze krijgen etc.
nps schreef:ze komen niet hier hun conflicten uitvechten, ze komen uit een land met conflict en die haal je er echt niet ineens uit als ze hier komen. Wij vinden de Duitsers ook nog steeds stom. Ik vind het wel goed dat nu wordt onderzocht wat erachter zit, want buurthuizen slopen of vechten is - voor welke cultuur dan ook - gewoon niet oké. Wij zijn in Afrika geweest (wel in het westen), en weet niet of het overal zo is maar een groot gedeelte van de Afrikanen is ongeletterd en niet of vrijwel niet naar school geweest. Het verschil met Nederland of het Westen is echt gigantisch. Plus dat de vluchteligen uit oorlogsgebied komen en wie weet wat voor trauma's hebben Dus het is echt naief om te verwachten dat deze mensen zich in Nederland zich in eens als Nederlanders gedragen. En voor mij is dat geen reden om mensen te weigeren.
Maar, gaan we nu iedere keer als buitenlanders iets stoms doen hier een artikel posten om te roepen, zie je wel, ze zijn stom? Om te onderbouwen dat buitenlanders of vluchtelingen met een andere cultuur niet welkom zijn hier? Wat is het nut van delen van deze artikelen?
996981 schreef:Joh, iedere keer als er nieuws is over boeren wordt dat ook gepost. Daar ook mee stoppen dan?
Wat wordt hier gruwelijk met twee maten gemeten
pien_2010 schreef:996981 schreef:Joh, iedere keer als er nieuws is over boeren wordt dat ook gepost. Daar ook mee stoppen dan?
Het gaat om de reacties niet om het posten an sich. Eens met Irmaz dus.
irmaz schreef:996981 schreef:Joh, iedere keer als er nieuws is over boeren wordt dat ook gepost. Daar ook mee stoppen dan?
Klopt, Inderdaad meten met 2 maten want volgens mij heeft hier nog niemand gezegd dat de boeren dan maar het land uitgezet moeten worden![]()
En voordat iemand mij verkeerd bergijpt, ik vind dat geen enkele Nederlander het land uit moet worden gezet, ook al is deze in een ander land geboren. Nederlander = Nederlander en voor alle Nederlanders gelden dezelfde wetten, regels verantwoordlijkheden en voordelen.
Elisa2 schreef:Ik snap het ook niet helemaal..als ze aanhanger zijn van het regime zijn ze toch veilig in dat land? Want doen ze dan hier?
Edit, linkjes gelezen..ik begijp het wat beter.
Aan NL om deze mensen niet binnen te laten, maar alleen de echte vluchtelingen lijkt me.
996981 schreef:Victim blaming? Zullen we de verantwoordelijkheid gewoon daar laten waar hij hoort? Bij de relschoppers? Het maakt geen donder uit wat je verhaal is, dit gedrag is niet ok. Of je nu uit het buitenland komt of niet en wat je beroep ook is.
996981 schreef:“Ik snap niet dat vrouwen nog in rokjes op straat gaan. We weten toch dat er gekken rondlopen die een gevaar voor vrouwen vormen?”
Het is niet de schuld van welke overheidsinstantie dan ook dat deze mannen zich misdragen. Daar zijn ze zelf verantwoordelijk voor.