Oorlog Israël

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 00:16

Kaaskoekje schreef:
Ik breek even in om De onafhankelijke podcast afl. #261 aan te raden.

ik lees hier al een tijd mee en ben oprecht verbaasd hoe moeilijk het lijkt te zijn voor sommige mensen om te erkennen dat beide kanten onmenselijk en wreed bezig zijn. Je kan je verdiepen in geschiedenis, je kan alles weten van gebeurtenissen en beweegredenen aan alle kanten en bij alle partijen, maar niets rechtvaardigt het buitensporig geweld wat burgers, waar zij ook wonen, wordt aangedaan.

ik vind het écht inmens verdrietig om te lezen af en toe hier.

Hier maak je een denkfout door bezetters en bevolking onder bezetting gelijk te stellen. Alsof de bullebak van de klas jarenlang het kleine jongetje pest, en dat jongetje komt op een dag met een mes naar school en haalt uit naar de bullebak, maakt dat hem dan even slecht als die bullebak?

Ik hoor trouwens de laatste tijd regelmatig dat Hamas zelfs al meermaals aangeboden heeft zichzelf helemaal te ontmantelen als Israël internationaal recht en VN-resoluties gaat respecteren. Ik zoek later nog eens wat meer bewijs hiervan, ik ken intussen wel enkele kenners, maar zal niet voor eerstdaags zijn. Als dat zo is, is het helemaal duidelijk wie er geen rechtvaardige vrede wil (dat is het voor mij zo ook al).

En nu even terugkeren naar ons "idool" Marwan Barghouti: hij werd bedreigd in zijn cel door de extremist Ben Gvir: https://www.hln.be/buitenland/kijk-mini ... ~a79928fe/. Marwan Barghouti is onherkenbaar, zoals hij vermagerd is.

Ben Gvir zegt: "Wie vrouwen en kinderen doodt, zullen we uitroeien". Tja, die mag dan wel een touw bovenhalen om zichzelf aan de hoogste boom op te hangen, want hij heeft zeker veel vrouwen- en kinderbloed aan zijn handen.