Algemeen politiek discussietopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 00:15

germie schreef:
En hetzelfde gebeurt met de coronaleugen.

En nu gaat men door met de 'groene' agenda, men begint nu extra de dieselrijder te pesten. Diesel is straks duurder dan benzine, maar je krijgt geen normaal wegenbelastingtarief. Dat is ook een verkapte manier van pesten.

En daar is die weer: Corona !

Waar moet jij straks over klagen, als Corona echt voorbij is?

Politiek is sowieso meer dan alleen Corona.
Daar zou ik zeker mijn stemgedrag niet door laten beïnvloeden.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:19

Electra als covid voorbij is dan is er extra aandacht "voor de groene leugen".

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:23

Dit soort politici zijn beroeps tegen de schenen schoppers.
Als het ene voorbij is gaan ze tegen het volgende schoppen
Zullen nooit tevreden zijn en hun volgers ook niet.

Hoe voorspelbaar...

germie

Re: Algemeen politiek discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:37

Ik ben gelukkig geen politicus. Zou misschien wel kunnen, maar dan moet je lid zijn van een partij. Dat zou dan op dit moment BVNL worden denk ik als je verplicht lid moet worden zeg maar. Maar goed, ben ik niet.

Ik heb werkelijk nog geen idee waar ik volgende week op ga stemmen. Ik blijf twijfelen tussen 3 partijen en dat zijn gewoon lokale partijen. De grote landelijke partijen krijgen van mij voorlopig toch geen stem meer.

Compensatie Groningers is sowieso een punt hier. Maar een ander punt, en daar trekt de gemeente Groningen zich niets van aan, is dat door de gemeentelijke herindeling wij ineens tot Groningen behoren. En al maanden is het loket in mijn dorpje dicht, zgn. wegens ziekte. Maar waarom kan zo'n loket in de stad dan niet een paar uurtjes dicht zodat wij ook gewoon in ons dorpje een nieuw rijbewijs of paspoort kunnen aanvragen? Er is beloofd dat wij een loket zouden houden, maar de prioriteit ligt er niet.
Ook hadden wij een inzamelpunt voor afval in het dorp. Dat zou ook blijven. Is ook gewoon zomaar gesloten. De container met gratis strooizout waar je gewoon een emmertje weg kon halen is verdwenen. De hondenbelasting is terug (heeft zelfs landelijk nieuws gehaald), en dat soort dingen.
Nu zal dat eerder gemeentelijke politiek zijn misschien, maar er is in mijn dorp behoorlijk wat onvrede sinds we geen zelfstandige gemeente meer zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 09:41

Germie , gemeentelijke herindelingen kunnen goed uitpakken ( lang niet altijd) maar zou als dorp flink klagen over dat loket. Hier hetzelfde en na een aantal klachten was er heel snel eentje open. Juist daarvoor moet je de lokale partijen bellen of mailen

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-22 21:01

De campagnes waren goed op stoom vandaag. Ik was bij de Haagse markt en heb geholpen met flyeren.
Het zag er vol van de partijen. Geert Wilders kwam de markt bezoeken.
In de stad was lijst 16 aanwezig met een glazen huis. Ik heb mijn zegje op de radio gedaan :D

(Lijst 16 is Janice Roopram die zich had afgesplitst van de Mos)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:19

Ik ben heel benieuwd hoe de uitslag wordt vanavond.
Al zijn gemeentelijke verkiezingen, niet te vergelijken met landelijke partijen.
Ik heb voor het eerst (ik ben verhuisd) op een lokale partij gestemd.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:22

Electra63 schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe de uitslag wordt vanavond.
Al zijn gemeentelijke verkiezingen, niet te vergelijken met landelijke partijen.
Ik heb voor het eerst (ik ben verhuisd) op een lokale partij gestemd.

Ik ook. Ooit. 1e keer in …….. laten we zeggen heel erg veel jaar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:26

Ik ben heel benieuwd hoe de uitslagen zijn mbt de partijen die nu in de coalitie zitten van de TK.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:33

purny schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe de uitslagen zijn mbt de partijen die nu in de coalitie zitten van de TK.

Dat kan je moeilijk vergelijken.

De lokale partijen zijn in sommige gemeenten erg groot.
Ik zou landelijk heel anders stemmen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:41

Ik heb m'n moeder gevraagd waar ik op moest stemmen :')

Ik ben vier weken terug verhuisd en blijkbaar is 31-1 de peildatum van waar je moet stemmen. Toen woonde ik nog niet hier, dus ik moest in m'n oude woonplaats stemmen. M'n moeder maar een extra stem gegeven dus :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 22:52

Exitium schreef:
Ik heb m'n moeder gevraagd waar ik op moest stemmen :')

Ik ben vier weken terug verhuisd en blijkbaar is 31-1 de peildatum van waar je moet stemmen. Toen woonde ik nog niet hier, dus ik moest in m'n oude woonplaats stemmen. M'n moeder maar een extra stem gegeven dus :+

Ik ben van een grote stad naar een plattelandsgemeente verhuisd.
Ik heb echt heel goed de programma's doorgenomen, omdat ik lokale politiek toch anders vind dan landelijke of Europese verkiezingen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 23:09

Electra63 schreef:
purny schreef:

Dat kan je moeilijk vergelijken.

De lokale partijen zijn in sommige gemeenten erg groot.
Ik zou landelijk heel anders stemmen.

Dat is waar. Hart voor den haag was 4 jaar geleden de grootste. Ben benieuwd of ze nu nog groot zijn

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 23:52

Ik stem normaal PvdD, maar die hebben we niet in Wageningen. Best shocking vind ik eigenlijk voor zo'n groene/progressieve stad :P dus heb maar GroenLinks gedaan, dat was wel de beste tweede keuze, ook op lokaal niveau.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 10:29

Ik heb na de stemwijzer een paar keer ingevuld te hebben gekozen voor BVNL. Een nieuwe partij. Ik kwam steeds op PVV, BVNL en een lokale partij uit, maar BVNL kwam net wat hoger. Laat ze hier maar eens zien wat ze kunnen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:36

Je ziet door het hele land heen dat lokale partijen het goed hebben gedaan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:37

Ja idd. Zelf heb ik ook op een lokale partij gestemd. Ik vind gemeente toch ook wel weer anders dan landelijk.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:51

Hier zijn alle lokale partijen de winnaars en het op alle punten met elkaar eens..
Mooi scheelt dan weer vergaderkosten

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 11:56

Hier maar 1 lokale partij, die flink ingeleverd heeft ook. Waarschijnlijk door een schandaal betreffende een wethouder. Good riddance, ben het toch niet met ze eens op de meeste onderwerpen.
Wat wel droevig is: FvD komt met een zetel in de gemeenteraad.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:49

Ik woon geloof ik in een hele saaie gemeente, extremer dan VVD, ChristenUnie en GroenLinks wordt het niet bij ons. Waarbij CDA 8v10 en Christenunie 9v10 werd. Met stip op de eerste 2 plaatsen 2 vd 4 lokale partijen. Opkomst% boven de 60% en daarmee ruim meer dan het landelijk gemiddelde.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 12:52

Hier in Den Haag heeft de lokale partij weer de meeste stemmen. Ik heb er zelf niet op gestemd, maar het is wel de partij die je ook tussen de verkiezingen door het meeste ziet en hoort, ze trekken echt de wijken in om met de bewoners te spreken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:23

Wat trouwens apart is, in bepaalde plekken zoals Veere deed de sgp voor het eerst mee, meteen de grootste met 20 % , hoe gaat dat straks met winkels open op zondag? Toerisme ?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 13:52

bigone schreef:
Wat trouwens apart is, in bepaalde plekken zoals Veere deed de sgp voor het eerst mee, meteen de grootste met 20 % , hoe gaat dat straks met winkels open op zondag? Toerisme ?

SGP is niet de enige die beslist.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 16:27

Roodvos schreef:
Ik woon geloof ik in een hele saaie gemeente, extremer dan VVD, ChristenUnie en GroenLinks wordt het niet bij ons. Waarbij CDA 8v10 en Christenunie 9v10 werd. Met stip op de eerste 2 plaatsen 2 vd 4 lokale partijen. Opkomst% boven de 60% en daarmee ruim meer dan het landelijk gemiddelde.

Ruilen? :+ Hier een opkomstpercentage van 59% met één lokale partij en de SGP met ieder zo'n 20% van de stemmen, dan VVD, CU, D66 en CDA. Alle linkse niet-religieuze partijen staan onderaan, en dan is het CDA zelfs nog vrijwel gehalveerd :')

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-22 11:21