Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:28

robert45 schreef:
Rinske schreef:
Heb je nog hoop Robert?

Die rondrit was gewoon om zijn ego te strelen, net als alles wat hij doet.

Hoop waarop? Zoals ik al eerder heb gezegd maakt het mij niet uit wie er wint.

Officieel heeft Biden nog niet gewonnen, strikt genomen mag Trump zaken aanspannen wanneer hij vindt dat daar bewijs voor is. De rechter mag zich er dan over buigen. Kunnen mensen een andere mening over hebben maar zo zijn de wetten daar.

Ongeacht wie er wint er zal niets veranderen.

Ook zonder dat de cijfers officieel bevestigd zijn, kan je prima de conclusie trekken dat Biden deze verkiezingen gewonnen heeft. Het is altijd de gewoonte geweest als die duidelijkheid er was om als verliezer een consession speech te geven. De uitzondering was Gore tegen Bush en dat was echt een uitzondering, met één staat die de uitslag bepaalde en een verschil van stemmen in die staat dat kleiner dan duizend stemmen was. Dat was echt een uitzondering, waarbij de uitslag nog kon veranderen. Dat is echt niet te vergelijken met deze situatie. Nu zou Trump in vier staten tienduizenden stemmen ongeldig moeten laten verklaren, terwijl er volgens de officiële instanties er geen grootschalige fraude heeft plaatsgevonden. Deze uitslag is gewoon te vergelijken met Ajax-VVV van dit jaar, toen VVV vijf minuten voor het einde met 13-0 achterstond, hadden ze theoretisch nog steeds kans om te winnen, maar in de praktijk niet. In dit geval is Trump de VVV van de verkiezingen, die in de praktijk gewoon niet meer kan winnen. Een formalistische opstelling dat de uitslagen nog niet geformaliseerd zijn, dat de kiesmannen Biden nog niet hebben gekozen en dat de senaat die uitslag van de kiesmannen nog niet bevestigd heeft, verandert daar niks aan.

En wat die rechtszaken betreft, nee, je kan niet onbeperkt onzinzaken beginnen in de hoop dat je misschien wel een keer gelijk krijgt. Dat heet misbruik van het recht. In die rechtszaken, die er sinds het eind van de verkiezingen zijn geweest, bleek elke keer op nieuw dat op het moment dat ze voor de rechter stonden, dat de republikeinen geen enkele grond hadden voor die rechtzaken. Het is wel de Trump methode, veel modder tegen de muur aangooien in de hoop dat er wat blijft plakken, maar dat verandert er niks aan dat het misbruik van het recht is.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:40

Karl66 schreef:
robert45 schreef:

Hoop waarop? Zoals ik al eerder heb gezegd maakt het mij niet uit wie er wint.

Officieel heeft Biden nog niet gewonnen, strikt genomen mag Trump zaken aanspannen wanneer hij vindt dat daar bewijs voor is. De rechter mag zich er dan over buigen. Kunnen mensen een andere mening over hebben maar zo zijn de wetten daar.

Ongeacht wie er wint er zal niets veranderen.

Ook zonder dat de cijfers officieel bevestigd zijn, kan je prima de conclusie trekken dat Biden deze verkiezingen gewonnen heeft. Het is altijd de gewoonte geweest als die duidelijkheid er was om als verliezer een consession speech te geven. De uitzondering was Gore tegen Bush en dat was echt een uitzondering, met één staat die de uitslag bepaalde en een verschil van stemmen in die staat dat kleiner dan duizend stemmen was. Dat was echt een uitzondering, waarbij de uitslag nog kon veranderen. Dat is echt niet te vergelijken met deze situatie. Nu zou Trump in vier staten tienduizenden stemmen ongeldig moeten laten verklaren, terwijl er volgens de officiële instanties er geen grootschalige fraude heeft plaatsgevonden. Deze uitslag is gewoon te vergelijken met Ajax-VVV van dit jaar, toen VVV vijf minuten voor het einde met 13-0 achterstond, hadden ze theoretisch nog steeds kans om te winnen, maar in de praktijk niet. In dit geval is Trump de VVV van de verkiezingen, die in de praktijk gewoon niet meer kan winnen. Een formalistische opstelling dat de uitslagen nog niet geformaliseerd zijn, dat de kiesmannen Biden nog niet hebben gekozen en dat de senaat die uitslag van de kiesmannen nog niet bevestigd heeft, verandert daar niks aan.

En wat die rechtszaken betreft, nee, je kan niet onbeperkt onzinzaken beginnen in de hoop dat je misschien wel een keer gelijk krijgt. Dat heet misbruik van het recht. In die rechtszaken, die er sinds het eind van de verkiezingen zijn geweest, bleek elke keer op nieuw dat op het moment dat ze voor de rechter stonden, dat de republikeinen geen enkele grond hadden voor die rechtzaken. Het is wel de Trump methode, veel modder tegen de muur aangooien in de hoop dat er wat blijft plakken, maar dat verandert er niks aan dat het misbruik van het recht is.

_/-\o_

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:45

Karl66 schreef:
<KNIP>

Deze uitslag is gewoon te vergelijken met Ajax-VVV van dit jaar, toen VVV vijf minuten voor het einde met 13-0 achterstond, hadden ze theoretisch nog steeds kans om te winnen, maar in de praktijk niet. In dit geval is Trump de VVV van de verkiezingen,<KNIP>

Ik ben amper een voetbalfan en al helemaal geen fan van VVV, maar dit kun je niet maken Karl! -O-
Ze hebben het al zwaar zat in Venlo zonder dat hun voetbalcluppie vergeleken wordt met The Donald!

Ailill

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:53

Maar hij heeft toch gelijk? Ze konden nog winnen in theorie, maar dat was ze nooit gelukt. Tenzij al die 13 goals opeens ongeldig werden verklaard, ik snap Karl in deze wel.

Enne, hier al jaren fan avn Heracles, dus ik voel vaak een nederlaag na een wedstrijd ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:56

Cowboy55 schreef:
Karl66 schreef:
<KNIP>

Deze uitslag is gewoon te vergelijken met Ajax-VVV van dit jaar, toen VVV vijf minuten voor het einde met 13-0 achterstond, hadden ze theoretisch nog steeds kans om te winnen, maar in de praktijk niet. In dit geval is Trump de VVV van de verkiezingen,<KNIP>

Ik ben amper een voetbalfan en al helemaal geen fan van VVV, maar dit kun je niet maken Karl! -O-
Ze hebben het al zwaar zat in Venlo zonder dat hun voetbalcluppie vergeleken wordt met The Donald!

_O-
Als Roda JC fan vind ik ook dat dit echt te ver gaat die vergelijking. Foei Karl _O-

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:58

Natuurlijk mag ik dat zeggen, als het FC Emmen was geweest, dan was het pas een ander verhaal geworden :D

Maar het punt blijft natuurlijk dat als je nu nog steeds zegt dat Trump officieel nog niet verloren heeft, dat je voor een onzinzaak aan het vechten bent.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 16:07

Karl daar beginnen we niet aan....met twee meten meten. ~~}>

Maar even weer serieus , eens dat het onzin is te beweren dat Biden niet gewonnen heeft.
Robert heeft wel gelijk dat de winst officieel nog niet aan hem is toegekend en dat is een zeer kwalijke zaak.

Trouwens lachen om politici is van alle tijden. Alleen betekent dat niet automatisch dat je er ook op gaat stemmen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 18:02

bigone schreef:
Jessix schreef:
Ik hoorde net op de radio dat 1 op de 10 Nederlanders ook denkt dat er gefraudeerd is...

Het valt me nog mee dat het nog niet is geëscaleerd, maar ik heb wel het gevoel dat het elk moment kan gebeuren.

Gisteren kwam ik op FB ook een filmpje tegen gedeeld door de fokster van mijn katten waarin Bidon wordt afgespiegeld als een man die niet van kleine meisjes af kan blijven.

Ik krijg echt een heel naar gevoel van deze hele situatie. Zo fijn zijn als de knoop wordt doorgehakt en iedereen weer verder gaat met z’n leven. Blij dat ik in elk geval niet in de USA woon.

Een op de tien Nederlanders geloofde toch ook in conspiracy ? Deep state enz dus niet verwonderlijk en eigenlijk non news.

Oh sorry, dat was mij niet bekend....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 22:37

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 22:50

pien_2010 schreef:
https://www.volkskrant.nl/cs-bff055c2

Stand van zaken opgetekend door de Volks Krant die uitleggen waarom Biden die gekozen is ook daadwerkelijk president zal worden.

Maar Trump probeert dus wel om een coup te plegen, gewoon ziek dat hij het alleen al probeert, blij dat de Republicans vooralsnog niet mee werken daaraan.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:22

Trump heeft niks met democratie en zou het dus prima vinden om op een ondemocratische manier president te worden en om het daarna wat hem betreft te blijven. Maar het was echt totaal onwaarschijnlijk dat de republikeinse partij daarin mee zou gaan. Dat geldt ook voor het hooggerechtshof, daar zitten weliswaar drie door Trump aangestelde rechters, maar ook voor hun geldt dat de geloofwaardigheid van het hof belangrijker is dan Trump een pleziertje te doen. Trump heeft gewoon verloren, hij kan de erkenning uitstellen tot 14 december als de kiesmannen hun stem uitbrengen, hij kan het zelfs nog rekken tot 6 januari als de senaat die stemming bevestigd. Hij kan het zelfs nog uitstellen tot 20 januari, als hij het Witte Huis moet verlaten, maar op 20 januari is het wel echt klaar.

Het grootste probleem van het niet erkennen door Trump is dat Biden op een achterstand gezet wordt, doordat er geen goede overdracht van de macht is. Je krijgt dan een soort vacuum, waarbij de mensen van Trump zijn regering zijn verdwenen en de mensen van Biden geen flauw idee hebben wat er speelt en wat er moet gebeuren. Het is niet alleen het pesten van Biden, die daardoor gelijk al in de problemen komt, nog voor hij ook maar iets gedaan heeft. Het is ook het pesten van het hele Amerikaanse volk, dat tijdelijk zonder een werkende regering zit.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 23:28

Jessix schreef:
bigone schreef:

Een op de tien Nederlanders geloofde toch ook in conspiracy ? Deep state enz dus niet verwonderlijk en eigenlijk non news.

Oh sorry, dat was mij niet bekend....

1 op 10 valt me nog mee.....voor een land met veel bange mensen die overduidelijk lijden aan Calimero-gedrag.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:02

1 op de 10 is nogal een aantal voor het normaal zo nuchtere Nederland.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:12

bigone schreef:
1 op de 10 is nogal een aantal voor het normaal zo nuchtere Nederland.

Alleen ben ik het niet met je eens dat het hedendaagse Nederland ‘nuchter’ is. Imho zijn veel te veel Nederlanders vandaag de dag bang voor veel te veel dingen en kruipen ze veel te graag in de Calimero-rol (dingen die hen door ‘ze’ worden ‘aangedaan’ ipv te gaan voor wat ze willen). Dat we een ‘prinsjes en prinsesjes-generatie’ opgevoed hebben helpt niet.

Dat gezegd hebbende kom ik uit een streek waar voor WO2 40% NSB stemde en 70 jaar later dezelfde aantallen eerst PVV en later SP stemden. Protestpartijen die de problemen wel zouden oplossen zonder dat de (protest)stemmers er iets voor zouden hoeven te doen. Dat is wellicht een ander perspectief dan dat van ‘de nuchtere Nederlander’

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:25

Heb je ook wel weer gelijk, maar misschien praat ik uit mezelf, ik heb ook aantal prinsen en prinsessen opgevoed en die zijn fel tegen al dat gejammer over vrijheid afpakken en ikke ikke. En zo zijn er gelukkig heel veel. Denk dat het voor veel ook te maken heeft in welke omstandigheden je leeft.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 00:35

bigone schreef:
Heb je ook wel weer gelijk, maar misschien praat ik uit mezelf, ik heb ook aantal prinsen en prinsessen opgevoed en die zijn fel tegen al dat gejammer over vrijheid afpakken en ikke ikke. En zo zijn er gelukkig heel veel. Denk dat het voor veel ook te maken heeft in welke omstandigheden je leeft.

Zeker, helemaal mee eens. Ik heb ook een prinsesje thuis en haar partner is een prinsje. Hun mazzel.

Maar te danken aan mijn wederhelft en ik die de wereld in gegaan zijn en gehaald hebben wat we wilden. Niet gevraagd of iemand het ons wilde geven, maar het zelf gehaald. Gehaald door uit te gaan van onze eigen drive en kracht ipv te wachten op de NSB, PVV of SP of wie dan ook om het ons te komen brengen.

We hebben onze kids (ja, ook de schoonzoon) opgevoed om het zelf te gaan halen en TEGELIJKERTIJD compassie te hebben met hen die dat niet kunnen. Maar niet om compassie te hebben met hen die dat niet (lijken te) willen omdat ‘Calimero’.

Als dat concept Noord-Amerikaans klinkt dan kan dat kloppen: ik heb regelmatig op het punt gestaan om mijn shyte die kant op te verhuizen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 09:48

Zelf heb ik geen prinsen en prinsessen opgevoed want daarvoor moesten we met zijn allen te hard werken om paard en paardensport binnen boort te houden. De kinderen zijn uitgegroeid tot jong volwassenen die heel hard werken , niet op de extremen zitten met hun politieke keuzes, die niet veel op internet zitten en niets hebben met allerlei conspiracy theorieën.
Ik heb 10 klein kinderen waarvan 7 van mijn man. Die 7 zijn heuse prinsen en prinsessen, maar ik ben zo trots op ze. Ze hebben verantwoordelijkheidsgevoel, de 2 prinsesjes die eerste jaars student zijn benoemen dat het erg jammer is dat er geen eind examen feest voor ze was, dat er geen feestelijk 1ste jaars begin is geweest waardoor ze weinig mensen kennen in de studentenstad iets dat moeilijker is, maar ze slaan zich er doorheen. Het is jammer (en dat is het ook!), niets meer en niets minder.
Dus alles hebben gehad dat je hartje begeerd maakt er nog geen nare mensen van die rare dingen gaan doen als volwassenen of op de uitersten gaan stemmen. Daar is blijkbaar meer voor nodig.

Gisteren een hele rapportage gezien over de gele hesjes in Frankrijk. De armoede (generaties lang vaak) en de weinig kansen hebben om vooruit te komen. Hoe er vanuit de regering over de werkende klasse gesproken werd en wordt. Deze mensen zijn zo woedend en die willen maar een ding en dat is een revolutie. (Dan heb ik het over de overgebleven harde kern van de gele hesjes).
Het zou zo maar eens kunnen, dat deze groep mensen, deze onvrede die ook zo verwacht ik in de USA zal zitten, mede oorzaak is dat die groep valt op de president Trump. Want die zal het allemaal wel eens gaan veranderen.
Dat juist deze president, het pluche vertegenwoordigt en juist niets voor ze doet en zal doen, dat kwartje is nog niet gevallen. Maar wellicht dat die onvrede wereld wijd wel uit de groep mensen komt die al (vaak generatie lang) geen of minder kansen hebben vergeleken bij anderen. Als de spiraal eenmaal naar beneden gaat is het heel erg moeilijk om er uit te komen.
Ik ben uit die negatieve spiraal naar beneden gekomen (na een nare echtscheiding die me heel erg veel geld heeft gekost). Niet alleen door keihard werken, maar ook door geluk daar het bedrijf opeens vanwege een maatregel van de overheid totaal los ging en de gouden munten binnen rolden. Dit heeft 2 jaar geduurd en nog nooit zoveel geld verdiend elke maand. Alle schulden→ lees hypotheek heb ik toen zoveel mogelijk afbetaald. En dan zit je opeens aan de andere kant van de lijn. Want geld maakt geld. En dan is het bij ons nog niet eens zoveel maar het is genoeg om een leuke gîte te maken en te verhuren, waardoor we tot op de dag van vandaag een leuk leven hebben.
Maar geloof me, niets is zo moeilijk als uit die put te komen en niet iedereen heeft en de intelligentie om kansen te herkennen cq de mogelijkheden cq geluk om dan gelijk in dat kans gat te springen. Mijn man en ik herkenden het gelijk, hebben toen paar stappen genomen en het bedrijf ging totaal los. Door die 2 jaar , 60- uur per week te werken, is mijn leven structureel veranderd in positieve zin.
Dus met belangstelling die geschiedenis les gekeken over de gele hesjes gisteren op TV en ik denk dat die grote onvrede die ook nog eens echt ergens op gestoeld is, een belangrijke factor is waardoor populisme zo kan groeien.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:23

pien_2010 schreef:
https://www.volkskrant.nl/cs-bff055c2

Stand van zaken opgetekend door de Volks Krant die uitleggen waarom Biden die gekozen is ook daadwerkelijk president zal worden.

Fijn artikel Pien. Bedankt voor het delen :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:28

Pien ,die prinsen en prinsessen van mij zijn niet opgevoed met luxe en rijkdom en alles krijgen wat hun hartje begeerde. Met de uitdrukking bedoel ik op veel kinderen die opgevoed zijn door goed bedoelende ouders die helaas het woordje NEE niet of lang niet voldoende hebben toegepast.
Dat die van mij prinsen en prinsessen zijn genoemd daarmee doel ik op een dak boven hun hoofd , eten en drinken in overvloed en de mogelijkheid om te studeren en dure kleding ? Werk er maar voor. En net als bij jullie moest er hard gewerkt worden om alle dieren en alles er omheen te houden. Ze konden sporten , uitgaan ook maar wel van geld dat ze zelf met bijbaantjes moesten verdienen. Ik heb geprobeerd om ze groot te brengen dat voor niets de zon opgaat en met respect voor alles en iedereen.
Ik heb in de familie, bij neven en nichten ook de andere kant gezien, het zo goed geplande kind werd gewoon een strontvervelend kind doordat het geen nee leerde.
Dat bedoel ik met het feit dat een gedeelte van de huidige jeugd alles wil en wel direct, gaat het niet goedschiks dan maar kwaadschiks.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 11:56

HEt is niet zo simpel geloof ik.
Kijk bv naar mijn buren. Ik woonde na de scheiding in een huurhuis en in een achterstand wijk. Met veel humor werd er door mijn kinderen (pubers) gesproken over de buren waar van alles gebeurde dat volgens ons "God verboden had".
Maar die kinderen werden al vanaf hun 2de jaar buiten geschopt en hoe ze ook huilden, soms kroop het snot tegen de muren omhoog→ mijn moederhart brak→ er werd geen aandacht aan besteed. Dat gezin was niet de uitzondering die de regel bevestigde, want in de wijk ervoor was ook een jongetje die wij dus maar geadopteerd hadden, in die zin dat het manneke elke dag bij ons speelde en moeder die vond dat wel heel gemakkelijk.
Ik sta niet raar te kijken dat van beiden gezinnen die kinderen toch wel aardig de mist in het gaan waren, en ik kan alleen maar hopen dat het nu goed met ze gaat.
Ik denk dat er een hele grote groep mensen zijn, die kinderen niet of nauwelijks opvoeden (en dat heeft niets met wel of geen geld te maken) waar geen warmte is in het ouderlijk gezin en waar zaken echt fout gaan.
Ook denk ik dat daar te weinig aandacht voor is en dus te weinig beleid op.
Als dit al in Nl of Frankrijk is, dan zeker in USA . Je ziet dat ook in documentaires, dat er hele wijken zijn waar mensen weinig of geen kans hebben en waar dan criminaliteit, foute stemkeuzes e.a zaken een serieus risico zijn.
Ik denk dus Bigone dat het veel ingewikkelder ligt.
En dan heb ik het nog niet over de verleiding, misleiding, die uitgaat van foute sociale media berichten. Misschien is dat wel het "huidige kwaad". Ik weet het niet, want ik ben geen socioloog, maar er is meer aan de hand als dat je dat enkel en puur kunt terugwerpen op opvoeding, of op mensen die niet zouden deugen, etc.
Alle mensen willen gelukkig zijn, liefde ervaren, genoeg eten hebben etc etc. Blijkbaar zijn er teveel mensen die het idee hebben dat dit niet voor ze is weggelegd of zo. Ik weet het gewoon niet. Maar het houdt me wel bezig.

Kijk bv naar de post van Cowboy. Waarom is er al zolang dat soort kies gedrag? Waar komt dat vandaan? Is het armoede? Is het een mentaliteit waar geen reden voor is? Is het gemiste kansen vanwege geschiedenis etc? Wat gebeurt er in die streek dat zoveel mensen zo extreem stemmen?

Kijk nu bv naar Baudet in NL. Waarom heeft die man, die zo extreem vanaf het pluche komt zoveel aanhang? Zoveel mensen die denken dat hij het wel beter zal maken? HOe kan dat? In feite gebeurt met Baudet in het klein, wat in USA met Trump in het groot is gebeurd en gebeurt. Er wordt gekozen op iemand vanuit het establishment die echt niet de situatie van haar kiezers gaat verbeteren?

Maar even roepen dat zijn de zondebokken waardoor jullie het zo slecht hebben, ik zorg dat alles verandert, en handige media propaganda en voilà de stemmen zijn daar. Dit zijn gewoon vragen die al heel lang in mijn hoofd rond gaan, en waar ik zo graag achter zou komen. De reportage van gisteren laat ook zien, dat die extreme mensen met de gele hesjes, moeders en vaders zijn die knokken voor een beter leven en denken dat als de boel maar omvergeworpen is er dan vanzelf wel een betere wereld komt en niet zien dat het ook de andere kant op kan vallen. Maar het zijn geen slechte mensen. INtegendeel.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:07

Voor wie een staatsgreep in de VS vreest:

We do not take an oath to a king or a queen, a tyrant or a dictator. We do not take an oath to an individual.
We take an oath to the Constitution."

General Mark Milley, Chairman of the Joint Chiefs of Staff

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:10

Cowboy55 schreef:

We do not take an oath to a king or a queen, a tyrant or a dictator. We do not take an oath to an individual.

Had zijn reactie gelezen op nieuwssite , hij zegt er voor te zorgen dat team Biden op zijn vakgebied een goede begeleiding en overgang krijgt aangezien het wel bijna zeker is dat Biden gewonnen heeft ( het woordje bijna wel er bij)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:20

Cowboy55 schreef:

Vertaald want is een Nl forum:
Citaat:
We leggen geen eed af aan een koning of koningin, een tiran of een dictator. We leggen geen eed af aan een individu. We leggen een eed af aan de grondwet. '

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:22

Cowboy55 schreef:

Het zijn mooie woorden, maar voor zover ik weet heeft bv McConnell die eed ook afgelegd.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-20 21:40

Het gaat er in dit geval niet om dat de eed is afgelegd, maar dat de hoogste militair in de VS nog even duidelijk maakt dat het leger zich aan die eed zal houden en dus niet iemand in het zadel zal helpen die niet democratisch gekozen is. Dat is de nieuwswaarde van dit bericht.