Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:18

Elena, even in je profiel gespiekt, zie dat je in het uiterste puntje boven in Nederland woont..hebben ze daar politie? Zijn daar boefjes? Zit daar ook de macromaffia? Kans op terrorisme? Dan zal het inderdaad als er in die open vlakte een diender met een automatisch wapen op een bankje in jouw gemoederlijke parkje zit even schrikken zijn, ik zou dan meteen even het bureau 100 km verder gaan bellen, dat er een gek op een bankje zit.

Beetje charcherend. Beetje humor...maar onderscheid moet er zijn, toch?

Ik hoop dat je ook in de riolen van de samenleving lang genoeg gewoond hebt voordat je daar ging chillen, anders vind ik dat je niet echt begrijpt waar de schoen wringt. En als mensen van dit gedachtegoed massaal gaat stemmen om de diender juist niet te bewapenen, dat we in een eng en gevaarlijk land wonen..

Lees net dat een 15 jarige snotaap met een machinegeweer een bus overvalt..daar kom je dan met je pistooltje als knulletje zijn patroon leegsproeit...

FiveSports

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 09:37

@tcm, ben je ergens in dit topic Racist genoemd? Sommige zeggen het zo vaak dat ik denk dat ik wat gemist heb. Misschien een quote ergens? Of zijn niet alle berichten in dit topic zichtbaar voor iedereen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:43

Volgens de zoekfunktie niet.......maar dat zal je niet verbazen denk ik.....

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 10:57

Remy schreef:
We gaan hier niet uitkomen, Ravellie :n

Als je zegt dat je het erg vind dat de wereld zo veel harder is geworden en dat je je vroeger veel veiliger voelde dan wordt dat door links weggewuifd. Maar de noodzaak om de politie zwaarder te bewapenen die een gevolg is van dezelfde oorzaak, dat is dan toch wel weer jammer 8)7 .

Ik vind het ook erg jammer dat er zo veel al veranderd is. Dat mijn land al zo veel veranderd is dat het kennelijk nodig is om zulke extreme maatregelen te nemen -O-

Inderdaad

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 11:10

Mixje90 schreef:
ravellie schreef:
Daarbij denk ik dat Jan net zo snel aan het werk komt als 'Mo'.
Er zijn tig mensen met een HBO studie achter de rug, die al jaren solliciteren en niet aan de bak komen, of een baan onder hun niveau accepteren.
Alleen al binnen mijn kennissenkring hoor ik dat geregeld.

Typerend dat een 'Mo' direct roept dat er discriminatie is als je er ergens niet aangenomen wordt.
Zou dat een 'feit' zijn dat ik ergens aan mag plakken?

Je kunt denken wat je wil, maar er is genoeg onderzoek naar gedaan. Als jij iets zegt is het zeer zeker geen feit, wat je er ook achter plakt, tenzij je dit goed kunt onderbouwen.

Zelfs Rutte geeft het toe... Maar volgens jou bestaat het niet.

Is er ook al onderzoek naar gedaan hoeveel Nederlanders zijn aangenomen bij Turkse/ Marokaanse bakkers/supermarkten , slagers etc
Ik hoor het graag van je.
En de ook de feiten ;)

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:13

http://www.politikversagen.net/die-alte ... en-moslems

Krasse dame op leeftijd ;)
Die hetgeen onder velen leeft mijn inziens goed weer geeft. Ze heeft in eerste instantie ook met kleding en voedsel klaar gestaan, is echter door haar ervaringen met de vluchtelingen uit het in haar buurt gevestigde azc, inmiddels compleet van mening verandert.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:42

http://www.omroepbrabant.nl/?news/24418 ... +Esch.aspx

Mooie aanwinst.
Jaja Nederlanders moorden ook.
Maar aan die van ons hebben we genoeg. Hoeft niet meer bij.

Daarnaast na een jaar al een huis.
Dat is wel een hele korte wachttijd.
En ook geld om op en neer naar Egypte te reizen.
Veel Nederlanders kunnen dat niet betalen.

Maar kom, niets anders dan goed over onze nieuwe aanwinsten.
Foei niet netjes van mij.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 13:45

De waarheid is meestal niet netjes....net als dat opsporing verzocht jodenhaat verzwijgt..bij een vorig jaar in elkaar getrimd ouder echtpaar

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:03

Mixje90 schreef:
@tcm, ben je ergens in dit topic Racist genoemd? Sommige zeggen het zo vaak dat ik denk dat ik wat gemist heb. Misschien een quote ergens? Of zijn niet alle berichten in dit topic zichtbaar voor iedereen?

Nee berichten worden stelselmatig van mij en mededenkers als racistisch bestempelt..voelde mij even genoodzaakt op je te reageren... :+

Hoop van jouw nog een keer echt een waardevolle mening te gaan lezen ipv alleen maar afzeiken, maar dat zal wel niet... :+ :Y)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:17

geerke schreef:
De waarheid is meestal niet netjes....net als dat opsporing verzocht jodenhaat verzwijgt..bij een vorig jaar in elkaar getrimd ouder echtpaar

In Amsterdam is er een meldpunt voor homo's die in elkaar worden getrimd, dadergroepen zijn ....

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:17

Tcm62 schreef:
Mixje90 schreef:

Nee berichten worden stelselmatig van mij en mededenkers als racistisch bestempelt..voelde mij even genoodzaakt op je te reageren... :+

Hoop van jouw nog een keer echt een waardevolle mening te gaan lezen ipv alleen maar afzeiken, maar dat zal wel niet... :+ :Y)

Heb je hier voorbeelden van? Of moet ik voor de zoveelste keer iets als absolute feit aannemen, alleen omdat jij het zegt?

Als je met "een waardevolle mening" bedoelt dat ik het eens ga zijn met alle losse flodders zonder onderbouwing die ik in de topic rond zie vliegen, dan kun je daar heeeeeeel lang op wachten.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:23

Ja, inderdaad daar zullen we heeeeel lang op moeten wachten,,meelopers heb je nu eenmaal helaas veel, dat is zo lekker veilig..sterke rugdekking...maar je gaat weer in de niet lees mode bij mij, je voegt nl voor mij niks toe in dit topic..beetje sparren kan nl niet met jouw, jij valt steeds alleen maar aan, kopt een bal en wacht op je medestanders..voor mij een teken van zwakte.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:25

Tcm62 schreef:
Nee berichten worden stelselmatig van mij en mededenkers als racistisch bestempelt..

Aantoonbaar onjuist. Doorzoek het hele topic, alle 196 pagina's, maar met de zoekfunktie (rechtsboven in het scherm) op de zoektermen 'racist' en 'racistisch' en je komt het niet tegen. Niemand noemt jou racistisch

Je hebt het zelf wel heel druk gehad met het slaken van kreten als: "dan zullen ze me wel racistisch noemen".

Maar niemand van de "linksgedraaide moslimknuffelende aai-aai gutmenschen" heeft dat gedaan. 196 pagina's lang niet.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:29

Ja nog zo iemand *\o/* ook jij voegt voor mij niets toe...gaat ook weer in de niet lees mode...

Vind jullie een rellerige insteek in dit topic, vandaar..

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:30

Mixje90 schreef:
ravellie schreef:
Zij krijgen bijv een eigen moskee, eigen school, eigen gebedsruimte,inspraak in de politiek.
Dat kan allemaal, en in dat patroon zie je steeds meer uitbreiding,
Als een Nederland daar iets van zegt, dan ben je een:....

Als jij niet wil dat ze een moskee krijgen, maar Christenen wel een kerk, Joden wel een Synagoge etc. etc. dan ben je aan het discrimineren ja.
Sorry.....maar dat is niet anders

Citaat:
"Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."

Bewijs.
Ik ben een racist, omdat ik vind dat er wel genoeg draagvlak is gegeven aan islamisering ( volbouwen met moskeeen) alsdus meneer in de mix

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:32

ravellie schreef:
Mixje90 schreef:

Je kunt denken wat je wil, maar er is genoeg onderzoek naar gedaan. Als jij iets zegt is het zeer zeker geen feit, wat je er ook achter plakt, tenzij je dit goed kunt onderbouwen.

Zelfs Rutte geeft het toe... Maar volgens jou bestaat het niet.

Is er ook al onderzoek naar gedaan hoeveel Nederlanders zijn aangenomen bij Turkse/ Marokaanse bakkers/supermarkten , slagers etc
En de ook de feiten ;)

Gelukkig vind ik het niet erg om in herhaling te vallen en wordt ik niet moe van telkens dat gedraai en dat je nergens op in lijkt te gaan.

Ik vind het ook absoluut niet erg om je toch telkens antwoorden op je vragen te geven, gelukkig zijn er in elk geval een paar mensen die het wel lezen namelijk in dit topic. Ga jij het ook lezen en misschien een keer ergens op in?

Citaat:

Ik heb er zelf geen onderzoek van gezien, jij wel? Wat ik wel kan doen, is om me heen kijken.
De Egyptische Pizzeria met een moslim eigenaar heeft een aantal autochtone-blonde-niet-moslim-nederlanders in dienst.
Met Nederlands bedoel je dat volgens mij? Ik ga er niet vanuit dat jij Achmed van om de hoek, die 3e generatie Marokkaan is, waarvan zijn ouders hier geboren zijn, die de Nederlandse nationaliteit heeft en aan een universiteit studeert, maar ook Moslim is, als "Nederlander" ziet. Of wel?

Daarnaast is er hier in t dorp een Marokkaan die een schoonmaakbedrijf heeft en ook "Nederlanders" in dienst heeft.

Ik werk zelf o.a. in de ICT en verschillende Turken/Marokkanen die ik ken die leidinggevende functies hebben binnen ICT bedrijven en ook over het aannemen van nieuw personeel gaan, hebben ook genoeg "Nederlanders" onder zich.

Dus... ik weet niet wat je punt is? Als je t hebt over "Turkse bakker Istanboel" wat een klein familie bedrijfje is wat naast zichzelf zijn 2 zonen en dochter in dienst heeft en waar ik nog nooit een vacature heb gezien... Ja, dat is niet vreemd toch dat er geen "Nederlander" daar achter de balie staat. Of verwacht je dat Ali die zzp'er is en ramen zet een "Nederlander" in dienst moet gaan nemen?

......

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:36

ravellie schreef:
Mixje90 schreef:

Als jij niet wil dat ze een moskee krijgen, maar Christenen wel een kerk, Joden wel een Synagoge etc. etc. dan ben je aan het discrimineren ja.
Sorry.....maar dat is niet anders

Bewijs.
Ik ben een racist, omdat ik vind dat er wel genoeg draagvlak is gegeven aan islamisering ( volbouwen met moskeeen) alsdus meneer in de mix

Je zegt hier: Als iemand discrimineert = diegene een racist. Is dat juist of niet? Ik weet niet hoe je dat anders moet interpreteren namelijk...

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:37

Tcm62 schreef:
Ja nog zo iemand *\o/* ook jij voegt voor mij niets toe...gaat ook weer in de niet lees mode...

Typerend ook dat men op flink duidelijke stukken uit de samenleving ( bijv onlangs uitgezonden aflevering van WNL met Jan Dijkgraaf) niet reageren hier :o :+ :+ .
Ik raad een ieder aan deze uitzending terug te kijken, best verhelderend ;)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:39

Tcm62 schreef:

\

Wat een rare manier van zeggen dat iemand gelijk heeft en dat jij mis zat......

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:40

Ravelle ik richte mij tot cowboy, ik had moeten qouten, maar ik heb een traag internet :+ past bij mijn hersens en intellect }:0 :+

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:40

En aan de meelezende mods: inmiddels is met een aantal mensen onderling besloten niet meer te reageren op enkelen hier die er schijnbaar lol in hebben om er een rel topic van te maken

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:44

ravellie schreef:
Over tolerantie en aanpassen gesproken:

WNL zette het op een rijtje:
Wij zijn ons als Nederlandse bevolking behoorlijk aan het aanpassen
Niet direct positief of negatief opgesteld, maar wel wat je om je heen kunt vaststellen:

(islamisering)

-gescheiden zwemmen

Moeten vrouwen die liever niet hun tieten aan allerlei vreemde mannen laten zien verplicht naar de gemengde sauna? Of anders er maar mee leven dat er geen "Ladies Night" in de sauna mag van onze ravellie?

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:47

ravellie schreef:
Over tolerantie en aanpassen gesproken:

WNL zette het op een rijtje:
Wij zijn ons als Nederlandse bevolking behoorlijk aan het aanpassen

Niet direct positief of negatief opgesteld, maar wel wat je om je heen kunt vaststellen:

(islamisering)

-cartoonisten letten op wat ze tekenen

Na een cartoon met Wilders erin:

Afbeelding

Wat een enge moslim die Wilders! Draagt echt bij aan de islamisering van Europa en de media!

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:48

Ik snap het Tcm, tem verzonden en mod ingelicht.
En verder idd de ignore stand aan wat mij betreft ;) ;)

En nu weer ontopic ;)

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-16 14:51

geerke schreef:

Heb je deze documentaire gezien over "Jodenhaat" in Marokko?

Aanrader, mooie documentaire