Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

insun

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 02:39

Sorry dat ik dit topic kom binnenvallen, maar ik wil hier toch even op reageren.
Heino schreef:
Misschien moet je jezelf dan duidelijker uitdrukken :)
Want je wekt toch echt de indruk dat je vind dat er geen gematigde Islam bestaat en dat dus iedere Moslim wel een halve crimineel (naar Westerse standaarden) moet zijn..

Vindt jij echt dat Nicolletje deze indruk wekt, Heino? :?
Ik lees al mee vanaf pag. 1 en bij mij wekt Nicolletje deze indruk dus helemaal niet. Ik vind Nicolletje iemand die heel veel nadenkt over het geloof Islam en de mens die in de Islam gelooft. Het is mij in dit topic duidelijk geworden dat zij het geloof Islam niet zo hoog in het vaandel heeft staan, maar de mens die in de Islam gelooft daarop niet beoordeelt; maw. zij veroordeelt een geloof, maar (mijn inziens) niet de individuele mens die hierin gelooft.
Bij mij althans heeft ze nog nóóit, nog nóóit de indruk gewekt dat iedere Moslim een halve crimineel is. Integendeel juist.
Maar misschien komt dat omdat ik haar posts onbevooroordeeld lees, er niets slechts achter zoek en daarom denk te begrijpen wat ze bedoelt. :)

Heino schreef:
Hoe kan je dan een gematigde Moslim zijn als er geen gematigde Islam is? Ben je dan geen echte Moslim oid?

Islam betekent onderwerping aan God. De Koran is het woord van God. De Koran is onveranderbaar, er mag niets aan toegevoegd of weggelaten worden. Als goed moslim dien je te leven naar de woorden van de Koran en de Hadith. Als jij afwijkt hierin, doordat je geen vijf keer per dag bidt,doordat je samenwoont, seks voor het huwelijk hebt, rookt, drinkt, gokt of leent onderwerp jij je steeds minder aan het woord van God. Ben je daarom een minder goed of geen echte moslim? :?
Wat mij betreft ben je wél een echte of goede moslim als je gelooft in jouw God en een goed mens bent/probeert te zijn. Maar ik denk dat héél veel moslims die wel strikt naar het woord van God proberen te leven hier heel anders over denken en jou daarom veroordelen.
En ik denk dat Nicolletje dit probeert duidelijk te maken: veel moslims in dit land (en in andere landen) zijn toe aan een verlichte/gematigde Islam maar zolang er druk en sociale controle door Imams en niet-gematigde moslims wordt uitgeoefend, wordt dit heel moeilijk.
Of Wilders deze verlichte Islam in dit land kan vergemakkelijken? Ik weet het niet. :n Van de ene kant denk ik dat het goed is dat er grenzen gesteld worden, van de andere kant denk ik dat het verzet (en daardoor het extremisme) aangewakkerd wordt.

En tot slot een citaat dat mij beroerde van Hamed Abdel-Samad, een zoon van een Egyptische Imam en docent aan de universiteit van Munchen:
Citaat:
Mijn droom is een verlichte Islam, zonder sharia en Jihad. Een godsdienst waarin man en vrouw gelijk zijn en die open staat voor vragen en kritiek.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 10:54

Nicolletje schreef:
Dat laatste maak jij er echt zelf van, ik heb nergens ook maar het woord crimineel laten vallen.
Gematigde Islam bedoel ik iets heel anders mee.

En nog iets, eerst waren het Turkse groenteboeren en nu weer een shoarmatent. Net of moslims in Nederland alleen maar simpele lui zijn die groentewinkeltjes en shoarmatentjes hebben.

Heb je helemaal gelijk in, Nicolletje. Omdat het goed uitkomt in de discussie wordt wat dat betreft flink gegeneraliseerd.
Ik weet moslims die Burgemeester, Tweede of Eerste Kamerlid, schrijver, zanger, journalist, wijkcoach, advocaat en weet ik veel wat niet meer zijn.
Maar net als bij iedereen zullen ze hard moeten werken om de top te bereiken. Niets is gratis ook al denken veel mensen van wel.

jantergouw

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 12:27

En dit is nu precies waarom we de PVV en dierenpolitie hebben!

Hondje doodgeschopt door Marie-Thérèse Roosendaal
AMSTERDAM - Het weerloze hondje van de 75-jarige mevrouw Van der Meer is door Marokkaanse reljongeren in Amsterdam helemaal in elkaar getrapt. "Ze riepen 'honden zijn vies, wij vreten ze op'. En ze schopten haar keihard tegen de muur."

Mevrouw van der Meer en haar hondjes. "Ze riepen 'honden zijn vies, wij vreten ze op'. En ze schopten haar zo tegen de muur. Haar nekje was opengescheurd." Foto: Richard Mouw
De Amsterdamse bejaarde zegt heus niet terug te schrikken voor een stelletje snotapen. "Maar dit zijn geen straatschoffies meer." Ze wijst op haar twee aangelijnde keffertjes: "Hun moeder, een oud beestje, hebben ze vorig jaar in elkaar geschopt. Tegen die groep kon ik alleen niks doen. Het was verschrikkelijk. Haar nekje was open gescheurd, ze gaf bloed over. Een half jaar later is ze overleden. Die beestjes zijn als kinderen voor me, waarom doen die jongens dat? Ik haat ze. Na tienen laat ik mijn hondjes niet meer uit. Hoe dat nou straks in de winter moet, als het vroeg donker is..."

Het is niet het enige incident waarbij burgers het slachtoffer zijn van de hangjongeren in het Amsterdamse stadsdeel Nieuw-West. Veel omwonenden van de Jan van Galenstraat getuigen over de buurt waar door zo'n twintig raddraaiers alle denkbare grenzen worden overschreden. Bedreigingen, gewapende overvallen, tegel door de ruit, brandstichting, scheldpartijen en hondjes de worden doodgetrapt, zijn aan de orde van de dag...

Ook winkelier Brahim Ourchid weet niet wat hij met de raddraaiers aanmoet. De reljongeren gebruiken de stoep voor zijn belwinkel als verzamelpunt. "En ik weet niet waarom. Wat moet ik doen? Ik behandel iedereen met respect. Ook mij hebben ze met pistolen bedreigd. Marokkaanse jongens, maar ze zijn wel híer geboren."

En nu wachten op de politiek correcten die zeggen dat het hondje het er waarschijnlijk zelf naar gemaakt heeft.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:36

Ohhh wat verschrikkelijk toen ik bovenstaand stukje lees schoten de steken door mijn hart. Inderdaad daarom hebben we de pvv en hopelijk ook de dierenpolitie. Dit soort tuig moet je opsluiten en nooit maar dan ook nooit meer vrijlaten of in mijn perfecte wereldje de zelfde straf toepassen op hun als wat ze met het hondje hebben gedaan.

edit: typefouten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:38

Ik vind dit soort dingen ook weerzinwekkend en ben zeker voor ingrijpen door de politie. Wat ik me alleen afvraag, is het wel nodig om daar een specifiek politieteam voor op te richten? Een 'gewone' politieagent kan zulke zaken toch ook oppakken? Maar goed het levert natuurlijk wel weer een stukje 'PVV-propaganda' op. :+

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:39

Citaat:
En nu wachten op de politiek correcten die zeggen dat het hondje het er waarschijnlijk zelf naar gemaakt heeft.

Daar word je toch ziek van dat politiek correcte geleuter.

Wamhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 12:39

Ann schreef:
Ik vind dit soort dingen ook weerzinwekkend en ben zeker voor ingrijpen door de politie. Wat ik me alleen afvraag, is het wel nodig om daar een specifiek politieteam voor op te richten? Een 'gewone' politieagent kan zulke zaken toch ook oppakken? Maar goed het levert natuurlijk wel weer een stukje 'PVV-propaganda' op. :+

Helaas doet de gewone politie er zo weinig aan, vaak worden ze te druk bezig gehouden met bekeuringen uitschrijven.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:15

Ooh wat een verschrikkelijk bericht. Getverdemme, krijg daar echt de rillingen van over mijn rug lopen. Maar ik snap niet helemaal wat de toevoeging is dat dit jongeren van Marokkaanse kom af waren?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 13:30

Krips schreef:
Ooh wat een verschrikkelijk bericht. Getverdemme, krijg daar echt de rillingen van over mijn rug lopen. Maar ik snap niet helemaal wat de toevoeging is dat dit jongeren van Marokkaanse kom af waren?

Omdat het marokkaanse jongeren waren. Als het turken waren geweest zou dat er ook heus wel bij gestaan hebben.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:31

Hadden ze geen Nederlands paspoort? Waren het toeristen?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 13:41

Krips schreef:
Hadden ze geen Nederlands paspoort? Waren het toeristen?

Als het toeristen waren zou dat er wel gestaan hebben. Dus het waren marokkanen met een marokkaans paspoort.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:46

En een Nederlands passpoort dus ook? Of is dit weer telegraafjournalistiek en is gewoon iedereen die afwijkt van de blonde nederlander marokkaan?

Maar wat is nou de boodschap van dit bericht? Waarom plaats je dit? Wat is de nieuwswaarde van het feit dat het 'Marokkaanse' jongeren waren?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 13:51

Krips schreef:
En een Nederlands passpoort dus ook? Of is dit weer telegraafjournalistiek en is gewoon iedereen die afwijkt van de blonde nederlander marokkaan?

Maar wat is nou de boodschap van dit bericht? Waarom plaats je dit? Wat is de nieuwswaarde van het feit dat het 'Marokkaanse' jongeren waren?

Vrij hypocriet, want van Nederlander vind je het wel goed als dat vermeld staat en van Marokkaan niet. :?
Dat is dus een schoolvoorbeeld weer van de rare politieke correctheid en het knuffelgedrag.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:54

Misschien omdat ze een geloof hebben waarbij honden als vies gezien worden en ze dit toepassen in Nederland? Ach ja, eigenlijk kun je het hun niet kwalijk nemen, omdat wij hun discrimineren zijn ze zo geworden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:58

Of misschien dat er in Nederland dierenmishandelaars zijn van alle afkomsten en geloven en dat als het een jongen is van Marokkaanse komaf dat ook nog wel even lekker in de schoenen kan worden geschoven van de Islam?

En Jantergouw, ik vind dat er niets zou moeten staan over afkomst of religie, dat doet er namelijk niets toe.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 13:58

Dus kanniet, als jij ratten vies vind, trap je ze ook maar dood terwijl ze netjes in een kooi zitten?
En als zij jou als kaaskop discrimineren, mag jij ook hun dingen vernietigen?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 14:00

Krips schreef:
Of misschien dat er in Nederland dierenmishandelaars zijn van alle afkomsten en geloven en dat als het een jongen is van Marokkaanse komaf dat ook nog wel even lekker in de schoenen kan worden geschoven van de Islam?

En Jantergouw, ik vind dat er niets zou moeten staan over afkomst of religie, dat doet er namelijk niets toe.

Dat doet er wel toe.
Dat heet nauwkeurig nieuws brengen. Niet expres informatie weglaten over een nationaliteit omdat dat zogenaamd politiek correct is.
In de sport wordt ook altijd de nationaliteit van een atleet vermeld en daar hoor ik nooit iemand over klagen. -:)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:03

jantergouw schreef:
"Ze riepen 'honden zijn vies, wij vreten ze op'. En ze schopten haar keihard tegen de muur."

nee, dit heeft Jantergouw natuurlijk niet zelf geschreven, voor alle duidelijkheid.

Prachtig voorbeeld van totaal verknipte jongelui, ongeacht afkomst. Een goed moslim zou helemaal nooit een hond opvreten. Het zijn dus achterlijke moslims (in tegenstelling dus tot intelligente moslims, waarvan ik er ook heel erg veel ken).

Dus, gewoon straattuig, waarvan we vroeger (en nu nog steeds denk ik) ook zat autochtonen hadden. Hard aanpakken, zonder aanziens des persoon.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:04

zogenaamd politiek correct kan me echt niets schelen. Het gaat erom dat hier juist expres politiek oncorrect iets wordt geschreven. Het gaat erom dat hier het idee wordt gewekt dat de nationaliteit bepaald dat het gedaan wordt. Het gaat erom dat wat ik net al zei, er vanalles weer in de schoenen wordt geschoven van de jongens van Marokkaanse komaf. Dierenmishandelaars hebben we hellaas in alle soorten en maten. Ik vind het verkeerd dat er weer een conclusie wordt vast geplakt aan het feit wat de komaf van die grootouders van deze jongens is.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:13

Krips schreef:
zogenaamd politiek correct kan me echt niets schelen. Het gaat erom dat hier juist expres politiek oncorrect iets wordt geschreven. Het gaat erom dat hier het idee wordt gewekt dat de nationaliteit bepaald dat het gedaan wordt. Het gaat erom dat wat ik net al zei, er vanalles weer in de schoenen wordt geschoven van de jongens van Marokkaanse komaf. Dierenmishandelaars hebben we hellaas in alle soorten en maten. Ik vind het verkeerd dat er weer een conclusie wordt vast geplakt aan het feit wat de komaf van die grootouders van deze jongens is.

Vreemd dat jij feiten ziet als politiek incorrecte informatie.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 14:13

Het is overal in Nederland hetzelfde. Van Maastricht tot Groningen, van Den Haag tot Enschede. Overal zijn het marokkanen die voor de meeste overlast zorgen.

Eindhoven, Helmond
Onderzoek van instituut Risbo – verbonden aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam – wijst uit dat Marokkaanse jongeren vaker dan gemiddeld werkloos zijn en ook vaker met de politie in aanraking komen. Die uitkomst zal niemand verbazen. Verrassend is misschien wel dat de cijfers voor werkloosheid en criminaliteit in Eindhoven en Helmond onder het gemiddelde van de onderzochte gemeenten liggen. Dat de steden in Zuidoost-Brabant daarmee gunstig afsteken tegen andere Marokkanengemeenten zou als goed nieuws kunnen worden opgevat. Burgemeester en wethouders van Eindhoven denken daar echter anders over.

TILBURG - Jonge Marokkanen komen in Tilburg drie keer zo vaak met de politie in aanraking als leeftijdgenoten.
Tilburg springt daarmee negatief uit de toon tussen 22 Marokkanengemeenten. Dat blijkt uit een rapport van de Erasmus Universiteit. Tilburg kent binnen de groep van 22 gemeenten overigens een beperkte Marokkaanse gemeenschap: 2,6 procent van de bevolking tegenover een gemiddelde van 5,7 procent. Een op de tien jonge Marokkanen in Tilburg werd in 2009 verdacht van een misdrijf.

DEN BOSCH - De Marokkanen- problematiek aanpakken, is een kwestie van volhouden, stelt de Bossche wethouder Bart Eigeman (GroenLinks, onderwijs en jongeren). "Het is geen kwestie van even een projectje voor Marokkanen", zegt hij in een interview met het Brabants Dagblad.
Hij reageert op slechte cijfers die Den Bosch scoort op het gebied van criminaliteit, werkloosheid en schooluitval onder Nederlanders van Marokkaanse afkomst. Onlangs verscheen een rapport waarin 22 gemeenten met veel Marokkanen met elkaar worden vergeleken.

En zo gaat het maar door.
Lees dit vernietigende rapport maar eens!

Rapport onderzoek Marokkanen 2010

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:19

Ik ga Waves achterna, en onttrek me ook van deze haatzaaierij :)

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:19

jantergouw schreef:
Het is overal in Nederland hetzelfde. Van Maastricht tot Groningen, van Den Haag tot Enschede. Overal zijn het marokkanen die voor de meeste overlast zorgen.

Eindhoven, Helmond
Onderzoek van instituut Risbo – verbonden aan de Erasmus Universiteit in Rotterdam – wijst uit dat Marokkaanse jongeren vaker dan gemiddeld werkloos zijn en ook vaker met de politie in aanraking komen. Die uitkomst zal niemand verbazen. Verrassend is misschien wel dat de cijfers voor werkloosheid en criminaliteit in Eindhoven en Helmond onder het gemiddelde van de onderzochte gemeenten liggen. Dat de steden in Zuidoost-Brabant daarmee gunstig afsteken tegen andere Marokkanengemeenten zou als goed nieuws kunnen worden opgevat. Burgemeester en wethouders van Eindhoven denken daar echter anders over.

TILBURG - Jonge Marokkanen komen in Tilburg drie keer zo vaak met de politie in aanraking als leeftijdgenoten.
Tilburg springt daarmee negatief uit de toon tussen 22 Marokkanengemeenten. Dat blijkt uit een rapport van de Erasmus Universiteit. Tilburg kent binnen de groep van 22 gemeenten overigens een beperkte Marokkaanse gemeenschap: 2,6 procent van de bevolking tegenover een gemiddelde van 5,7 procent. Een op de tien jonge Marokkanen in Tilburg werd in 2009 verdacht van een misdrijf.

DEN BOSCH - De Marokkanen- problematiek aanpakken, is een kwestie van volhouden, stelt de Bossche wethouder Bart Eigeman (GroenLinks, onderwijs en jongeren). "Het is geen kwestie van even een projectje voor Marokkanen", zegt hij in een interview met het Brabants Dagblad.
Hij reageert op slechte cijfers die Den Bosch scoort op het gebied van criminaliteit, werkloosheid en schooluitval onder Nederlanders van Marokkaanse afkomst. Onlangs verscheen een rapport waarin 22 gemeenten met veel Marokkanen met elkaar worden vergeleken.

En zo gaat het maar door.
Lees dit vernietigende rapport maar eens!

Rapport onderzoek Marokkanen 2010

En als je dan een bewijs van goed gedrag moet leveren om een baan te mogen krijgen val je buiten de boot. En geef dan vooral de schuld aan de anderen (politieke instelling afgelopen jaren, perfect overgenomen door de betreffende bevolkingsgroep) die die arme marokkanen zodanig discrimineren dat ze onder een andere naam moeten gaan solliciteren om in aanmerking te komen voor een gesprek.....

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 14:21

Ik weet dat jongens van Marokaanse komaf op dit moment vaker in aanraking komen met politie dan jongeren van andere komaf. Ik trek hier alleen geen conclusies uit zoals jij dat doet. Ik zie namelijk zoals ik al vaak heb gezegd andere redenen voor deze criminaliteit da jullie doen. En ik zie er ook een andere aanpak voor.

En Kanniet, je draait mijn woorden een beetje om. Het gaat me erom dat deze feiten niet relevant zijn en zeker in combinatie van de rest van het bericht lijkt het me hier een geval van expres het verkeerde beeld van de jongen van Marokkaanse komaf bevestigen en weer een geval van het expres wegzetten van de allochtone bevolking. Maar dat niet doen is hier ineens politiek correct. Nou ik dat geval is dit artikel dus expres het politiek incorrecte, het gedachtegoed van Wilders promoten.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 14:24

Krips schreef:
Ik weet dat jongens van Marokaanse komaf op dit moment vaker in aanraking komen met politie dan jongeren van andere komaf. Ik trek hier alleen geen conclusies uit zoals jij dat doet. Ik zie namelijk zoals ik al vaak heb gezegd andere redenen voor deze criminaliteit da jullie doen. En ik zie er ook een andere aanpak voor.

En Kanniet, je draait mijn woorden een beetje om. Het gaat me erom dat deze feiten niet relevant zijn en zeker in combinatie van de rest van het bericht lijkt het me hier een geval van expres het verkeerde beeld van de jongen van Marokkaanse komaf bevestigen en weer een geval van het expres wegzetten van de allochtone bevolking. Maar dat niet doen is hier ineens politiek correct. Nou ik dat geval is dit artikel dus expres het politiek incorrecte, het gedachtegoed van Wilders promoten.

Het is bijna altijd zo dat de boodschapper of klokkenluider afgeschoten wordt.
Dit is dus geen uitzondering.