Drama in [***]: 15 gewond, 8 doden.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:01

xDramaQueen schreef:
nou, ik ging dus de discussie met hem aan, maar die heb ik gestopt want hij begon persoonlijk te worden! ik mag hem niet openbaar maken maar wie hem wil hebben moet even pben, hij begrijpt karst namelijk volledig, want al dat betalen betalen betalen..

:oo , nou je mag me best pm'en .. Wat een ziek ventje

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:01

xDramaQueen schreef:
de foto's zijn verwijderd!!! dat moest van hyves!

Beste!

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:03

xDramaQueen schreef:
katiavl schreef:
Negatieve aandacht is ook aandacht, dus slechtste wat je kan doen is discussie aangaan.

nou, het is een oud klasgenoot, en ik vertelde hem dat er geen enkel excuus is om dit aan te richten, als je het leven zat ben pak je maar een touw en een trappengat, laat andere erbuiten. maar hij kon goed begrijpen waarom hij het had gedaan het was betalen en nog eens betalen, ik kreeg toen ineens een boos mailtje dat hij tenminste een baan had en dat ik maar op me luie tyfus reet achter de banken zat, ik heb hem toen alleen maar verteld dat hij me kan opzoeken op 3 banen en dat hij te onvolwassen is om een discussie aan te gaan omdat hij het persoonlijk maakt, daarna heb ik hem verwijderd en geblokeerd en nog iets gegeven om over na te denken.

Goed zo , je woord doen en eer aan jezelf houden :evaw: ;)

S_uus

janne schreef:
ik las net op internet en hoorde het op rtv utrecht dat een collega van mijn collega ook is overleden.(die collega heeft nog een andere baan bij een vervoersbedrijf)
pff dan komt het ineens heel dichtbij.

Goh wat poedersuiker meid :(:)

S_uus

janne schreef:
ik moet donderdag met die collega werken ben benieuwd.
ik geloof dat er donderdag of woensdag een herdenking is voor het slachtoffer dus weet niet eens of hij komt werken hij zal denk ik wel na die herdenking gaan.

Goh dat zal hem heel moeilijk worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:05

katiavl schreef:
Negatieve aandacht is ook aandacht, dus slechtste wat je kan doen is discussie aangaan.

Klopt! Helaas zijn er altijd mensen die dit niet kunnen laten.....en tadaaaa....alle aandacht is aanwezig, dat is wat zij willen.

Verder ben ik het wel een beetje met Adil eens dat er hier in dit topic erg veel egspeculeerd wordt,
dat is natuurlijk heel menselijk alleen sommige speculatie's (Meestal beginnend met 'misschien') maken de discussie er niet boeiender op.

nikitabanana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:05

suusiejj schreef:
janne schreef:
ik moet donderdag met die collega werken ben benieuwd.
ik geloof dat er donderdag of woensdag een herdenking is voor het slachtoffer dus weet niet eens of hij komt werken hij zal denk ik wel na die herdenking gaan.

Goh dat zal hem heel moeilijk worden...

vrijdag is de herdenking aan alle slachtoffers in apeldoorn.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:06

akerna schreef:
ja sorry hoor ga niet alle 195 pagina's lezen.. mn vriend en ik zijn er ff weekendje tussenuit geweest.. hadden we al geboekt en nu mede xtrablij mee omdat mn vriend t erg zwaar had na alles.. hij heeft mensen voor zn ogen zien sterven, een jong meisje geholpen die continue om haar moeder vroeg (en die werd 5 meter verder gereanimeerd..) die kerel uit de auto moeten zagen.. en hij heeft duidelijk de woorden van diekeerel gehoord dt het opzet was.. dus wat waarheidsgehalte?? tis gewoon waar.. (sorry voor de enigzins boze toon.. )

Iig heeft je vriend kei goed gehandeld net als de overige hulverleners/omstanders/politie enz en daar kan ie ergens 'trots' op zijn als je snapt wat ik bedoel :)

lesilla

Re: Drama in Apeldoorn: 15 gewond, 7 doden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:09

Daar hoef je geen 195 pagina's voor lezen :) eerder 4 om erin te komen.

Als het niet over het waarheidsgehalte van de politie gaat, zal het dan enigszins gaan over het waarheidsgehalte van wat de dader zegt.

Maar goed deze discussie komt om de 5 pagina's terug dus weinig zindat ik het terug uitleg.

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:24

Nou ja mn vriend heeft het uit de mond van de dader gehoord!
het was opzet..

overigens dat jonge meisje wat je ergens op de foto's zag.. die had een gbroken been.. mijn vriend heeft haar geholpen..

suusiejj ik snap wat je bedoeld :) ik ben zelf ook heel trots op hem! hij is vanavond met zn korps naar de naald gegaan.. kreeg net een smsje dat dat wel geholpen heeft voor de verwerking (ik hoop t maar, hij ziet steeds al die mensen voor zich en dat jonge meisje, dat mensen gereanimerd worden)

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:39

Dat was het punt niet akerna. Het punt was dat mensen zeiden dat dat verhaal van die man uit de kroeg niet waar was, omdat het alleen uit zijn mond kwam. Vandaar de vergelijking met de agent die wel werd geloofd, terwijl het ook daar alleen uit zijn mond kwam.

Rosaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:53

Muurp schreef:
Rosaa schreef:

Een ras echte Nederlander kan net zo goed een aanslag maken..

Bullshit. :)

Blijkbaar niet ;)

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 21:59

Wat zou daar bullshit aan zijn inderdaad?

Ik vind het tekenend dat een allochtone nederlander (moslim) op de televisie zei: "Ik heb gebeden dat het niet een van ons was". :\
Dat vond ik echt ware woorden, en ook heel triest dat er zo gedacht moet worden. Niet de schuld van die jongen uiteraard, maar dat de maatschappij zo in elkaar zit momenteel...

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 22:01

Akerna dat moet wel heftig geweest zijn voor je vriend, zo dichtbij en ook nog de laatste woorden van de dader horen. Het zal voor hem ook wel een moeilijke zijn.
Heeft hij ook slachtofferhulp?

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:18

Afbeelding
Vanavond dit plaatje geschoten van de queen en haar zoon tijdens de dodenherdenking in Amsterdam.
Het applaus was hartverwarmend toen ze werd genoemd door Cohen, dat ze al zo lang vorstin is van ons in NL.. Hopelijk was het toch even een hart onder de riem, het zal ze misschien bést even door het hoofd zijn geschoten, om weer en public te verschijnen..
Het was heel bijzonder, de sfeer, de veteranen, etc.. :(:)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:30

De woorden van Cohen: ".. ieder jaar op de Dam in aanwezigheid van onze Vorstin. Dit jaar, in het bijzonder, prijzen wij ons gelukkig met haar aanwezigheid.." ( hierna volgde het applaus)

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:55

Ach, ja idd, bedánkt voor je uitleg, JP, anders was de boodschap misschien niet helemaal over gekomen. :)

Sander, je hebt zeker een punt, vind ik, dat is zeker triest..Een hoop moslims in Nl zullen zich vast uitgekotst voelen, generaliseren gebeurt helaas te vlug... :(:)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 07:34

Gut Detour, geen dánk hoor.. het geeft wel aan hoe je geheugen of jouw interpretatie een heel andere lading kan geven aan een uitspraak.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 08:27

@Sander: dat is inderdaad erg triest. Maar erg waar helaas.
@JP: erg waar: iedereen heeft zijn eigen werkelijkheid. Als je tien mensen vraagt een gebeurtenis na te vertellen, zal iedereen een ander verhaal vertellen (in nuance anders).
Vond het erg bijzonder gisteravond, kippenvel!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 10:45

Jannepauli schreef:
Gut Detour, geen dánk hoor.. het geeft wel aan hoe je geheugen of jouw interpretatie een heel andere lading kan geven aan een uitspraak.

Daarom ben ik je zo dankbaar, want idd, ik denk dat het gros géén idee had wat de Strekking van het verhaal was, JP...
Fijn, dat je er bent! :j

Alet , jíj snapt het idd, ;) het was mijn beleving en de kern is idd, dat zij werd benoemd en er zo maar een applaus ontstond, dat dat me raakte.. Ik ga vaker naar Amsterdam op 4 mei, maar zo bijzonder als ik gister heb ik het niet ervaren.. :(:)

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:15

dat applaus raakte mij inderdaad ook....vreemd want ik heb eigelijk niets met het koningshuis....ik vind het allemaal best hoor,begrijp me niet verkeerd....misschien omdat ik al 21 jaar weg ben uit nederland?

Wel was ik boos door de actie van die gek....kom toch niet aan mijn geboorte land! met de typische nederlandse tradities,die saamhorigheid vind je in geen ander land....dan ben ik trots op mijn vaderland!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:16

inderdaad :j

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:25

akerna schreef:
Nou ja mn vriend heeft het uit de mond van de dader gehoord!
het was opzet..

overigens dat jonge meisje wat je ergens op de foto's zag.. die had een gbroken been.. mijn vriend heeft haar geholpen..

suusiejj ik snap wat je bedoeld :) ik ben zelf ook heel trots op hem! hij is vanavond met zn korps naar de naald gegaan.. kreeg net een smsje dat dat wel geholpen heeft voor de verwerking (ik hoop t maar, hij ziet steeds al die mensen voor zich en dat jonge meisje, dat mensen gereanimerd worden)

*even opnieuw*
Jouw vriend heeft het gehoord?..
De biker van de Kmar die er als eerste bij de dader is een vriend/collega van mijn hubbie en hij heeft gesproken met de dader.
en de man was vlak nadat de biker hem gesproken had, buitenbewustzijn geraakt..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:30

hmmm.. apart en toeval!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:00

Lyonesse schreef:
Wat betreft de keuze van "het moordwapen". Als hij idd echt de koninklijke familie om zeep had willen helpen, was een Swift geen slimme keuze. Maar toch had hij ook nog flink wat schade aan de bus kunnen veroorzaken. Wat als hij bijvoorbeeld de tank van de bus had geraakt, of zijn eigen auto was in de fik gevlogen en geëxplodeerd?

Daar heb je gelijk in, zo'n klein auto kan een bus weinig maken. Maar als je dan weet dat hij al eerder door de afzetting heen wilde toen de koninklijke familie nog te voet was... Denk dat hij toen zijn aanslag had gepland...