Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:pien_2010 schreef:Als antwoord op Benzz geef ik je het lieve en hilarische antwoord van CharleyT![]()
Ik vind het niet hilarisch trouwens. Zoveel mensen zijn welbewust de armoede ingeduwd specifiek door beleid van de VVD. (Andere partijen hebben eraan meegewerkt maar de VVD stuurt er echt op aan.) Er is zelfs specifiek aan gewerkt om te zorgen dat gemeenten niet eens iets beters mogen doen, en de VVD houdt dit dus overduidelijk vast aangezien ze het in al die lokale programma's hebben gezet. Er zijn mensen op straat beland, en mensen zijn hun kinderen kwijt geraakt.
Ik vind het niet eenvoudig dat mensen dat ondersteunen hoor.
Benzz schreef:Ik vind het te makkelijk om hiervan de VVD de schuld te geven. Wij zijn hier allemaal verantwoordelijk voor!
En daarbij: Vanaf 2007 zit er vanuit CDA en PVDA een minister op financien.....
CharleyT schreef:Zo moeilijk is het niet hoor, gewoon juiste hokje rood kleuren. Maar vooral de nuance blijven zien, mijn lokale Vvd heeft voor het dorp uitstekende plannen.
Loretta schreef:germie schreef:
Dat is ook een heel smerig spelletje. en ik begrijp niet waarom ze koste wat kost willen vasthouden aan een onnodig coronabewijs.
Shadow0 schreef:Maar bedenk uiteraard ook de toeslagenaffaire. Daarbij heeft de minister president benadrukt dat hij racistisch profileren geen probleem vindt - terwijl dat dus wel overduidelijk tot zoveel slachtoffers heeft geleid waarbij er eigenlijk niks was behalve een verdenking op basis van iemands naam of nationaliteit.
Loretta schreef:Shadow0 schreef:Maar bedenk uiteraard ook de toeslagenaffaire. Daarbij heeft de minister president benadrukt dat hij racistisch profileren geen probleem vindt - terwijl dat dus wel overduidelijk tot zoveel slachtoffers heeft geleid waarbij er eigenlijk niks was behalve een verdenking op basis van iemands naam of nationaliteit.
Dat is nu echt weer een punt die ik niet snap. Van Baudet en Wilders roept iedereen terecht dat ze racisten zijn. Maar Rutte is overduidelijk ook een racist. Maar hij komt er weer mee weg. Dat vind ik gewoon niet te begrijpen.
Loretta schreef:Shadow0 schreef:Maar bedenk uiteraard ook de toeslagenaffaire. Daarbij heeft de minister president benadrukt dat hij racistisch profileren geen probleem vindt - terwijl dat dus wel overduidelijk tot zoveel slachtoffers heeft geleid waarbij er eigenlijk niks was behalve een verdenking op basis van iemands naam of nationaliteit.
Dat is nu echt weer een punt die ik niet snap. Van Baudet en Wilders roept iedereen terecht dat ze racisten zijn. Maar Rutte is overduidelijk ook een racist. Maar hij komt er weer mee weg. Dat vind ik gewoon niet te begrijpen.
CharleyT schreef:Volgens de laatste verkiezingen vindt maar een krappe 23% van de bevolking dat. Dus die andere ruim 77% vinden dat niet. Alleen is die 77% zo verdeeld (versplinterd) over al die andere inzichten en partijen, dat 23% het grootste stuk van de taart blijkt te zijn.Niet zo moeilijk te begrijpen hoor. In tegenstelling tot Baudet en Wilders brengt Rutte de boodschap veel slimmer, vandaar dat hij al jaren minister-president is. Volgens een serieus deel van de bevolking doet ie ook een hoop goed.
deal with it.
CharleyT schreef:deal with it.
Shadow0 schreef:Imandra: dit bijvoorbeeld: https://www.rtlnieuws.nl/economie/opini ... criminatieCharleyT schreef:deal with it.
Prima samenvatting van egoistisch Nederland inderdaad. 'Deal with it.' Geen interesse in de grondwet of beginselen van onze maatschappij, gewoon alleen maar voor jezelf kiezen. Vette pech voor al die mensen die zo dom zijn om minder geluk te hebben.
Roodvos schreef:CharleyT schreef:Volgens de laatste verkiezingen vindt maar een krappe 23% van de bevolking dat. Dus die andere ruim 77% vinden dat niet. Alleen is die 77% zo verdeeld (versplinterd) over al die andere inzichten en partijen, dat 23% het grootste stuk van de taart blijkt te zijn.Niet zo moeilijk te begrijpen hoor. In tegenstelling tot Baudet en Wilders brengt Rutte de boodschap veel slimmer, vandaar dat hij al jaren minister-president is. Volgens een serieus deel van de bevolking doet ie ook een hoop goed.
deal with it.
Nou is 23% niet weinig, maar bij "een serieus deel" denk ik toch meer richting 40-50%.
Shadow0 schreef:Imandra: dit bijvoorbeeld: https://www.rtlnieuws.nl/economie/opini ... criminatieCharleyT schreef:deal with it.
Prima samenvatting van egoistisch Nederland inderdaad. 'Deal with it.' Geen interesse in de grondwet of beginselen van onze maatschappij, gewoon alleen maar voor jezelf kiezen. Vette pech voor al die mensen die zo dom zijn om minder geluk te hebben.
germie schreef:En hetzelfde gebeurt met de coronaleugen.
En nu gaat men door met de 'groene' agenda, men begint nu extra de dieselrijder te pesten. Diesel is straks duurder dan benzine, maar je krijgt geen normaal wegenbelastingtarief. Dat is ook een verkapte manier van pesten.
IMANDRA schreef:germie schreef:En hetzelfde gebeurt met de coronaleugen.
En nu gaat men door met de 'groene' agenda, men begint nu extra de dieselrijder te pesten. Diesel is straks duurder dan benzine, maar je krijgt geen normaal wegenbelastingtarief. Dat is ook een verkapte manier van pesten.
Welke leugen?
En ja want de diesel is puur alleen hoger omdat ze jou willen pesten. En niet omdat we voor diesel meer afhankelijk zijn van Rusland dan voor Benzine.
Die groene agenda is alleen maar goed, als we die doorzetten -uiteraard met flink hulp vanuit overheid etc- wordt het leven ook goedkoper voor de minima. Goedkoper reizen, goedkoper wonen, én nog eens goed voor het milieu. Ja, heel erg pesten dat