Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-20 18:57

nps schreef:
Askja schreef:
Een analist van CNN vergelijkt de huidige macht en invloed van Trump binnen de Republikeinse partij met 'het oog van Sauron'.
Vond ik wel een goeie.

Deze analist verwacht dat de Republikeinse partij nog lang in Trumps greep zal blijven, en dat hij binnenskamers niet zozeer meer bezig is met het ontkennen en aanvechten van zijn verlies, maar vooral met 2024, om dan alsnog die verpletterende overwinning te behalen. Uiteraard door de komende vier jaar alles in te zetten op het saboteren en ondermijnen van Biden en de Democraten.
Dat vind ik eerlijk gezegd een realistische, en tevens zeer zorgwekkende mogelijkheid, veel zorgwekkender dan het onwaarschijnlijke scenario van een staatsgreep vóór 20 januari 2021.
Temeer omdat er vanuit de Republikeinse gelederen nog steeds erg weinig openlijk tegengas wordt gegeven aan Trump en zijn inner circle. De top van de Republikeinse partij bestaat dan ook inmiddels uitsluitend uit ja-knikkers en het weinige tegengas komt vooral van een paar senatoren die niet in Trumps directe omgeving verkeren, en hun kritiek is ook nog eens erg voorzichtig en indirect
In die zin lijkt het inderdaad alsof iedereen binnen de Republikeinse partij constant het oog van Sauron op zich gericht voelt.

Je zou de VS toe wensen dat Trump op op een gegeven moment toch omvalt tijdens het golfen, of iets in die geest ...

Oei, dit is behoorlijk zorgwekkend... al helemaal omdat het dan veel minder zichtbaar is wat hij allemaal doet. Trump heeft er inderdaad al heel lang een handje van om kritische geluiden te vervangen door mensen die hem gunstiger gezind zijn. Eng scenario en waarschijnlijker dan een coup. Ik blijf hopen dat het aantal Republikeinen met gezond verstand groter is dan de jaknikkers.

Ik wacht op een leuke meme van het oog van Sauron in the Witte Huis.

Edit* - dankjewel internet
[ Afbeelding ]

:=

HorseTimeXL

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 22:02

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:03

Zo net even iemand op mijn Facebook ontvolgd. Nadat ik een heel lang stuk met onzin over Trump had ontvangen zag ik net de oproep: Impact Biden staan.
Geen zin in die onzin
Laatst bijgewerkt door purny op 14-11-20 23:11, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:07

purny schreef:
Zo net even iemand op mijn Facebook ontvoerd. Nadat ik een heel lang stuk met onzin over Trump had ontvangen zag ik net de oproep: Impact Biden staan.
Geen zin in die onzin

Ontvoerd?! Ik snap dat zulke mensen vervelend zijn, maar zulke drastische methoden had ik eerder van een Trump supporter verwacht :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:12

heidy_wilco schreef:
purny schreef:
Zo net even iemand op mijn Facebook ontvoerd. Nadat ik een heel lang stuk met onzin over Trump had ontvangen zag ik net de oproep: Impact Biden staan.
Geen zin in die onzin

Ontvoerd?! Ik snap dat zulke mensen vervelend zijn, maar zulke drastische methoden had ik eerder van een Trump supporter verwacht :')

Damn you, stupid autocorrect

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-20 23:26

purny schreef:
heidy_wilco schreef:

Damn you, stupid autocorrect

Hihi, hij was goed _/-\o_

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 07:57

Ik vraag me echt af of er niet een punt komt waarop Trump de mond gesnoerd wordt met zijn gevaarlijke geroeptoeter.

Je zal bij Dominion werken bijvoorbeeld....nou ik zou mooi niet naar mijn werk toe willen gaan nu....

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:41

pmarena schreef:
Ik vraag me echt af of er niet een punt komt waarop Trump de mond gesnoerd wordt met zijn gevaarlijke geroeptoeter.

Je zal bij Dominion werken bijvoorbeeld....nou ik zou mooi niet naar mijn werk toe willen gaan nu....

Gisteren vonden wij hem tijdens zijn rondrit opvallend rustig. Misschien, hopen mag altijd, dat hij nu ook wel inziet dat het echt voorbij is en dat hij wat voorzichtiger gaat worden. Wij waren er wat opgelucht over want de hele situatie geeft toch het gevoel dat mensen niet veel nodig hebben om via geweld "hun gelijk" te gaan halen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 09:55

Ik vind het juist verontrustend dat hij even een rondje reed en zijn aanhangers toezwaaide , daarmee geeft impliciet toestemming om te protesteren en ook nu weer, er hoeft maar één gek te zijn en de boel ontploft. Dit is gewoon Poetin gedrag.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:00

bigone schreef:
Ik vind het juist verontrustend dat hij even een rondje reed en zijn aanhangers toezwaaide , daarmee geeft impliciet toestemming om te protesteren en ook nu weer, er hoeft maar één gek te zijn en de boel ontploft. Dit is gewoon Poetin gedrag.

Want protesteren mag niet? Of mag dat alleen als je van de andere zijde bent?

U bent even vergeten welke protesten er waren toen Trump net gekozen was en zo vredelievend waren die niet.

Zolang ze de boel keurig heel laten zie ik er geen probleem in.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:14

Zeker mag er geprotesteerd worden, maar de uitslag ligt er. Ook de hertelling is geweest en Biden is de nieuwe president.
Dan vind ik het opruiend vanTrump om zich zo te gedragen maar ja, iets anders is eigenlijk ook niet te verwachten van een figuur die een plein voor een kerkje schoon laat vegen door de oproerpolitie terwijl daar mensen vreedzaam samen waren. Alleen omdat hij met zijn bijbel omgekeerd in zijn hand een plaatje moest schieten voor zijn pr.
En dat verzin ik niet, dat komt van de pastor van de kerk, die was er bij en sprak er schande van.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:28

bigone schreef:
Zeker mag er geprotesteerd worden, maar de uitslag ligt er. Ook de hertelling is geweest en Biden is de nieuwe president.
Dan vind ik het opruiend vanTrump om zich zo te gedragen maar ja, iets anders is eigenlijk ook niet te verwachten van een figuur die een plein voor een kerkje schoon laat vegen door de oproerpolitie terwijl daar mensen vreedzaam samen waren. Alleen omdat hij met zijn bijbel omgekeerd in zijn hand een plaatje moest schieten voor zijn pr.
En dat verzin ik niet, dat komt van de pastor van de kerk, die was er bij en sprak er schande van.

De uitslag is er niet.

Tot het moment dat de kiesmannen gesproken/gestemd hebben is Biden nog geen aankomend president.

Niet dat ik denk dat er verandering in zal komen maar zo werkt het daar.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:44

Zo werkt het niet, daar.

De officiële uitslag van de verkiezingen, bij ons wordt dat door de kiesraad vastgesteld,
moet 'enige dagen' na de verkiezingen komen van de GSA.
Die komt maar niet.
(Het hoofd van de GSA is door Trump benoemd.)
Het plegen van input: 'de stemmen zijn gestolen', zonder bewijs gaat maar door.
Een aanfluiting voor een beetje rechtsstaat...

En idd: die uitslag is een min of meer bindend advies aan de kiesmannen v/m, en daarna op twintig januari de inauguratie.

En ik ben niet verbaasd dat Trump de boel saboteert etc., maar ik vraag me bezorgd af wat er kan gebeuren. (De cynici hier in huis spreken over de tweede Amerikaanse burgeroorlog.) ('Stand by' van gewapende milities: brrr.)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:48

Heb je nog hoop Robert?

Die rondrit was gewoon om zijn ego te strelen, net als alles wat hij doet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 11:49

Bananenrepubliek gedrag...

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:16

Ik hoorde net op de radio dat 1 op de 10 Nederlanders ook denkt dat er gefraudeerd is...

Het valt me nog mee dat het nog niet is geëscaleerd, maar ik heb wel het gevoel dat het elk moment kan gebeuren.

Gisteren kwam ik op FB ook een filmpje tegen gedeeld door de fokster van mijn katten waarin Bidon wordt afgespiegeld als een man die niet van kleine meisjes af kan blijven.

Ik krijg echt een heel naar gevoel van deze hele situatie. Zo fijn zijn als de knoop wordt doorgehakt en iedereen weer verder gaat met z’n leven. Blij dat ik in elk geval niet in de USA woon.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:30

Rinske schreef:
Heb je nog hoop Robert?

Die rondrit was gewoon om zijn ego te strelen, net als alles wat hij doet.

Hoop waarop? Zoals ik al eerder heb gezegd maakt het mij niet uit wie er wint.

Officieel heeft Biden nog niet gewonnen, strikt genomen mag Trump zaken aanspannen wanneer hij vindt dat daar bewijs voor is. De rechter mag zich er dan over buigen. Kunnen mensen een andere mening over hebben maar zo zijn de wetten daar.

Ongeacht wie er wint er zal niets veranderen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:33

Jessix schreef:
Ik hoorde net op de radio dat 1 op de 10 Nederlanders ook denkt dat er gefraudeerd is...

Het valt me nog mee dat het nog niet is geëscaleerd, maar ik heb wel het gevoel dat het elk moment kan gebeuren.

Gisteren kwam ik op FB ook een filmpje tegen gedeeld door de fokster van mijn katten waarin Bidon wordt afgespiegeld als een man die niet van kleine meisjes af kan blijven.

Ik krijg echt een heel naar gevoel van deze hele situatie. Zo fijn zijn als de knoop wordt doorgehakt en iedereen weer verder gaat met z’n leven. Blij dat ik in elk geval niet in de USA woon.

Die escalatie zijn bepaalde groepen al druk mee bezig. Bekijk de filmpjes maar eens die gemaakt zijn toen de demonstratie afgelopen was. Mensen die bekogeld worden met vuurwerk. Mensen die tegen de grond gewerkt worden.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:37

robert45 schreef:

Dat lijkt mij de grootste kolder.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 12:57

Janneke2 schreef:
robert45 schreef:

Dat lijkt mij de grootste kolder.

Wellicht wel, wellicht niet. We gaan het zien. Zodra de race gelopen is en Biden vermoedelijk de president is dan hoop ik dat hij verandering kan brengen. Ik heb daar echter een heel hard hoofd in om heel veel redenen.

Mocht het hem lukken dan zou ik dat heel knap vinden en moet ik mijn mening behoorlijk bijstellen. Maar ik zal dan ook zo sportief zijn om dat te doen :)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 13:20

Laat ook maar.

Oma loopt al wat jaartjes mee, en gepraat als 'het maakt niet uit wie er (in dit geval) in het Witte Huis zit' vind ik op basis van zowel logica als ervaring volstrekt tegen elke evidentie.

(En trouwens, wat is voor jou de lol, als het totaal niets uitmaakt, om hier te posten?)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 14:30

Jessix schreef:

Een op de tien Nederlanders geloofde toch ook in conspiracy ? Deep state enz dus niet verwonderlijk en eigenlijk non news.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:05

Ik las net op Nu.nl dat mensen Trump zo enorm grappig vinden, en daarom hopen dat ie gaat winnen |o

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:10

Ailill schreef:
Ik las net op Nu.nl dat mensen Trump zo enorm grappig vinden, en daarom hopen dat ie gaat winnen |o

Dat gebeurt denk ik ook bij Thierry :') ;( In ieder geval, als ik mijn ex mag geloven: "wat een grappige man, lekker informeel ook" ughh

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-20 15:27

Ailill schreef:

ja disruptie is fun! Dat je land er geen zak mee opschiet maakt niet uit kennelijk -O-