nps schreef:Askja schreef:Een analist van CNN vergelijkt de huidige macht en invloed van Trump binnen de Republikeinse partij met 'het oog van Sauron'.
Vond ik wel een goeie.
Deze analist verwacht dat de Republikeinse partij nog lang in Trumps greep zal blijven, en dat hij binnenskamers niet zozeer meer bezig is met het ontkennen en aanvechten van zijn verlies, maar vooral met 2024, om dan alsnog die verpletterende overwinning te behalen. Uiteraard door de komende vier jaar alles in te zetten op het saboteren en ondermijnen van Biden en de Democraten.
Dat vind ik eerlijk gezegd een realistische, en tevens zeer zorgwekkende mogelijkheid, veel zorgwekkender dan het onwaarschijnlijke scenario van een staatsgreep vóór 20 januari 2021.
Temeer omdat er vanuit de Republikeinse gelederen nog steeds erg weinig openlijk tegengas wordt gegeven aan Trump en zijn inner circle. De top van de Republikeinse partij bestaat dan ook inmiddels uitsluitend uit ja-knikkers en het weinige tegengas komt vooral van een paar senatoren die niet in Trumps directe omgeving verkeren, en hun kritiek is ook nog eens erg voorzichtig en indirect
In die zin lijkt het inderdaad alsof iedereen binnen de Republikeinse partij constant het oog van Sauron op zich gericht voelt.
Je zou de VS toe wensen dat Trump op op een gegeven moment toch omvalt tijdens het golfen, of iets in die geest ...
Oei, dit is behoorlijk zorgwekkend... al helemaal omdat het dan veel minder zichtbaar is wat hij allemaal doet. Trump heeft er inderdaad al heel lang een handje van om kritische geluiden te vervangen door mensen die hem gunstiger gezind zijn. Eng scenario en waarschijnlijker dan een coup. Ik blijf hopen dat het aantal Republikeinen met gezond verstand groter is dan de jaknikkers.
Ik wacht op een leuke meme van het oog van Sauron in the Witte Huis.
Edit* - dankjewel internet
[ Afbeelding ]