Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:14

Kentaro schreef:
Annemiek80 schreef:

Tja Telegraaf en Vice... niet bepaald de meest betrouwbare bronnen. Hoe wil je anders de lichamen die er nog zijn onder de brokstukken vandaan krijgen?

Dat dacht ik ook, maar aan de andere kant is het dan wel vreemd als de brokstukken weg gebracht worden?!

Als het echt manipuleren van bewijs is zoals hier wordt gesteld, zouden ze dan zich zo laten filmen? Ze zijn volledig herkenbaar in beeld, dragen pakken/uniformen met een naam van iets erop dus zijn goed te achterhalen.

Ik weet niet waar de brokstukken heengaan, wie weet worden ze wel opgeslagen tot de onderzoekers ze kunnen onderzoeken, want ze laten liggen op een andere plek als waar ze ervoor lagen 'klopt' voor het onderzoek ook niet

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:15

LiannePuthzy schreef:
Ingrid_92 schreef:
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/07/24/air ... -verloren/

Heeft weinig hier mee te maken, maar het is wel raak in een week tijd...

en das nummer of 4 deze week,begin een beetje vleigangst te ontwikkelen

Ehm ja ik ook, over een week 14 uur..

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:15

Yucca schreef:
http://krag.nu/Items/blog/Waar-zijn-we-mee-bezig/

Mooie column over hoe ik gisteren de dag van nationale rouw heb ervaren. Ik heb hier meegelezen, tv gekeken en verder vooral 'in' mijzelf gebleven. Geen Facebook, geen twitter, geen vlag, niets. Ik heb me ook verbaasd over hoe we oordelen over andere mensen en hoe we onze eigen mening willen opdringen aan anderen. Op een dergelijke dag is het denk ik goed om juist alles los te laten, bij jezelf te blijven en op je eigen manier op te gaan met wat er is gebeurd. Geen modder gooien naar mensen die foto's maken, zwaaien, een minister-president die wegloopt. Je weet niet wat er in dergelijke mensen omgaat, dus vergeet eens dat we tegenwoordig blijkbaar overal een mening over hebben. Soms is het goed om stil te staan bij jezelf, zonder je druk te maken over anderen, zodat je juist kan stilstaan bij wat naastenliefde nou echt is...

Precies, mooi verwoord.
Las die column gister avond en dacht wat weet die het goed te verwoorden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:17

Ik ben een groot wielren liefhebber, en de tour de france is momenteel in volle gang. Zodoende kwam ik op deze column van Thijs Zonneveld (ex wielrenner en nu verslaggever/columnist)
Citaat:
Er was een kopgroep. En een jagend peloton erachter. Er waren tijdsverschillen. Er was een zwoegende Nederlander die probeerde een paar plekjes op te schuiven in een klassement. En er was een man in een truitje met rode bolletjes die heel hard tegen een berg op fietste.

Er gebeurde van alles, maar eigenlijk helemaal niets.

Een kilometer of duizend verderop werden de stoffelijke overschotten van tientallen Nederlanders in zwarte lijkwagens geladen. Naar beneden geschoten in een conflict dat niet het hunne is, dagenlang achtergelaten in een weiland vol wrakstukken en soldaten met te veel wapens en te weinig beschaving.

In Nederland stond gisteren alles stil. Auto's, fietsen, mensen. Eén land, één stoet, één file. Ieder woord was er één te veel. Miljoenen mensen waren samen, en alleen met hun gedachten. Ze dachten aan de nabestaanden. Aan de doden. Aan de laatste ogenblikken van hun levens. Aan hoe wreed een oorlog is als je er ineens midden in zit. Het ene moment ben je onderweg naar een vakantie in Bali, naar cocktails op het strand en surfen op smurfenblauw water - en het volgende stort je je dood tegemoet. Het was zo willekeurig, zo confronterend - het had iedereen kunnen overkomen.

Ik probeerde me gisteren in een perszaal bovenop een berg in de Pyreneeën te concentreren op een wielerkoers. Het lukte me niet. Zeker niet toen de eerste beelden van lijkwagens als zwarte tranen duizend kilometer naar het zuiden waren gebiggeld. Het contrast tussen de stilte op de A2 en het circus in de Pyreneeën was te groot.

Zelden had de Tour de France me zó onbelangrijk geleken. Zelden besefte ik sterker dat je druk maken over sport een luxe is die veel te veel mensen zich niet kunnen veroorloven. Dat als een beest afzien om een paar seconden eerder over een streep te komen een voorrecht is. Dat sterven in het wiel zo oneindig veel beter is dan echt sterven dat je de metafoor eigenlijk nooit meer mag gebruiken.

De Tour stond niet stil. Dat doet ie nooit. Gisteren niet, vandaag niet, morgen niet. Er zullen altijd dunne mannetjes op fietsen van A naar B rijden, en weer terug. En wij maken ons er straks gewoon weer druk om. Praten we weer over tijdsverschillen, over klassementen, over demarrages, over tactische blunders, over valpartijen, over zevende en achtste plaatsen, over versnellingsapparaten, over kastelen langs het parcours en over de benen van de rondemiss.

Vandaag is er weer een kopgroep.

En misschien is dat maar goed ook.

Wilde m toch even delen. Gister was de koninginerit, ik heb er niks van gezien :n

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:19

manzano schreef:
Vond wel mooi dat het Nederlandse hoofd van dat forensische team (ben de exacte naam ff kwijt) ook complimenten gaf aan hoe de lichamen waren geborgen en opgeslagen in de koelwagons. Vond ik echt top!! Die mensen hebben beperkte middelen en doen wat ze kunnen........ en als iemand (en dan een NL-er met enige "autoriteit" in de ogen van sommigen) dat zegt is dat toch wel echt een goed signaal.

Ben ik volledig met je eens hoor. Het idee dat je dierbare daar dagen in zo'n veld ligt bij meer dan 30 graden en vervolgens in zo'n koelwagon... als er van je dierbare überhaupt nog iets te vinden is. Dat moet verschrikkelijk moeilijk zijn, bijna ondraaglijk. Maar voor zover ik kan beoordelen vanuit mijn luie stoel is dit daar, onder die omstandigheden, de meest praktische en meest menselijke manier geweest om een en ander aan te pakken.

Een quote van Theodore Roosevelt is de afgelopen dagen vaak door mijn hoofd gegaan: 'Do what you can, with what you have, where you are.'

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:21

het leven gaat gewoon door....we kunnen niet stoppen met genieten van mooie dingen toch?

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:26

Karin schreef:
manzano schreef:
Vond wel mooi dat het Nederlandse hoofd van dat forensische team (ben de exacte naam ff kwijt) ook complimenten gaf aan hoe de lichamen waren geborgen en opgeslagen in de koelwagons. Vond ik echt top!! Die mensen hebben beperkte middelen en doen wat ze kunnen........ en als iemand (en dan een NL-er met enige "autoriteit" in de ogen van sommigen) dat zegt is dat toch wel echt een goed signaal.

Een quote van Theodore Roosevelt is de afgelopen dagen vaak door mijn hoofd gegaan: 'Do what you can, with what you have, where you are.'

Mooie quote! zeker waar!

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:26

geerke schreef:
het leven gaat gewoon door....we kunnen niet stoppen met genieten van mooie dingen toch?

Inderdaad, en ondertussen is er weer een vliegtuig van de radar verdwenen..
Echt hopen dat daar niks mis mee is.. :(

Selena

Re: Boeing 777 neergestort in de Oekraïne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:27

Weer een vliegtuig van de rader verdwenen, jeetje :(

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:28

Idd........ ik moet ook maar weer eens gewoon hard aan het werk gaan. Dat is de afgelopen dagen ook niet erg gelukt (en met zo'n topic erbij lukt het ook niet :D )

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:30

Het leven is gewoon hard...maar is ook mooi.Dagelijks ter wereld verliezen mensen dierbaren.
En niet alleen door oorlogsgeweld.Natuurgeweld wint het misschien wel.
Het is goed om mee te leven met de slachtoffers,maar we moeten niet op hol slaan.We zullen het moeten accepteren.

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:31

jemig dat andere vliegtuig ook al.... zo ga je toch echt rare dingen denken...

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:32

_Selena schreef:
Weer een vliegtuig van de rader verdwenen, jeetje :(

Ja hoor het net ook op tv. In Afrika.

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:32

geerke schreef:
Het leven is gewoon hard...maar is ook mooi.Dagelijks ter wereld verliezen mensen dierbaren.
En niet alleen door oorlogsgeweld.Natuurgeweld wint het misschien wel.
Het is goed om mee te leven met de slachtoffers,maar we moeten niet op hol slaan.We zullen het moeten accepteren.

ja het zal wel moeten

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:35

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:36

hoorde ook nog van me ma dat er een klein vliegtuigje is gecrasht met 2 personen er in, vader en zoon de zoon wou graag de wereld rondvliegen ofzo

Gientje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:37

ah bah..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:38

De link doet het niet?

Edit.nu wel.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:40

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:41

Jeetje mina gisteren dus ook al 1 met 48 doden en nu weer 1 van de radar. Heel erg vreemd

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:41

Ik zit nu op het station bij de Starbucks. Voor mij zie ik een ministerie, weet even niet welke. Vlaggen hangen op de volledige hoogte. Mensen staan voor de tram te wachten tot ze naar Scheveningen kunnen. Ook hier gaat het leven door en pakken mensen de draad weer op.

Vanmiddag komen er weer mensen thuis. Ik noem het geen lichamen, geen lijken maar gewoon mensen. Jonge mensen, oude mensen, kinderen we weten het niet. Niemand weet wie er thuis komt. En die onzekerheid zal blijven tot het verlossende telefoontje.

En tot die tijd, zal het leven doorgaan, hoe hard het voor sommige mensen zal zijn.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:42

Nouja zeg! ik vind het nu wel spooky worden dat er opeens meerdere vliegtuigen foetsie zijn of neerstorten.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:44

Deijs schreef:
Nouja zeg! ik vind het nu wel spooky worden dat er opeens meerdere vliegtuigen foetsie zijn of neerstorten.

Ik ook! ik moet nog vliegen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:44

Dat vliegtuig vloog ook over oorlogsgebied als ik mij niet vergis.

Over 3 weken zit ik zelf in het vliegtuig, leuk...

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:45

xSlvna schreef:
Dat vliegtuig vloog ook over oorlogsgebied als ik mij niet vergis.

Over 3 weken zit ik zelf in het vliegtuig, leuk...

Ja Mali.
Maar als ik het goed heb, dan had dat vliegtuig al 6 uur geleden moeten landen..