Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

janesmith

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:38

Dan is het toch helemaal mooi!
Wij van rechts zijn blij vanwege deze doelstellingen en links is blij omdat het maar doelstellingen zijn.
Heeft Rutte gelijk dat het een akkoord is voor iedereen. -:)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:40

Ik zou als ik jou was, eerst het een tijdje aan willen zien: wat gaat er in werkelijkheid gebeuren, welke punten kunnen we over 2,3 jaar afvinken. Ze zeggen niet voor niets 'wie het laatst lacht, lacht het beste'.
Waar lees je dan dat links blij is?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:42

Alleen al om de dierenpolitie kan ik super blij zijn
echt top
Voor de rest denk ik niet dat het allemaal veel impackt op mijn leven zal hebben die veranderingen :)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:45

De dierenpolitie is een mooi initiatief. Maar men belooft al jaren dat er meer agenten bij zullen komen, die zijn er nog niet. Dus ook in deze: eerst maar eens zijn.
Hierbij moet ik opmerken dat mijn houding van 'eerst zien, dan geloven' helemaal losstaat van de partijen die het akkoord hebben gesloten. Dit zou ik bij iedere partij hebben.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:46

Alet74 schreef:
Ik zou als ik jou was, eerst het een tijdje aan willen zien: wat gaat er in werkelijkheid gebeuren, welke punten kunnen we over 2,3 jaar afvinken. Ze zeggen niet voor niets 'wie het laatst lacht, lacht het beste'.
Waar lees je dan dat links blij is?

Links zou blij moeten zijn omdat het allemaal punten zijn die toch niet kunnen volgens allerlei regels en wetten, volgens hen. Dat is dan mooi toch?

Over 2 of 3 jaar afvinken? Denk je dat het kabinet zo lang zal zitten. Ik dacht dat het heel vlug zou gaan vallen. :')

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:55

Ik weet niet of dat mooi is. In mijn opinie hebben de heren dan 2 maanden voor niets gepraat, zonde van mijn belastinggeld. Ik zou liever zien dat het een goed doortimmerd akkoord is, zonder al te veel mitsen en maren, zodat men aan het werk kan. Maar dat is volgens jou dus niet zo?
Ik ga er nu in principe van uit dat het kabinet 4 jaar blijft zitten. Of ik het hoop is een tweede. Dat hangt af van de ontwikkelingen.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 20:58

Alet74 schreef:
Ik weet niet of dat mooi is. In mijn opinie hebben de heren dan 2 maanden voor niets gepraat, zonde van mijn belastinggeld. Ik zou liever zien dat het een goed doortimmerd akkoord is, zonder al te veel mitsen en maren, zodat men aan het werk kan. Maar dat is volgens jou dus niet zo?
Ik ga er nu in principe van uit dat het kabinet 4 jaar blijft zitten. Of ik het hoop is een tweede. Dat hangt af van de ontwikkelingen.

Daar ga ik ook van uit. Volgens mij gaan deze 3 de hele rit uitzingen.
Ik vind het een heel mooi akkoord waar echt alles in zit dat ik voor ogen had.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:01

Dan is er in ieder geval iemand blij.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:02

Ik vind het ook een mooi akkoord :)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:03

Ach...ik had liever een kabinet gezien die de economische problemen echt had aangepakt in plaats het voor zich uitschuiven naar de volgende generatie. Van de VVD had ik veel en veel meer verwacht. gemiste kans voor Rutte.

...maar ik zal niet klagen...voor mijn portemonnee is het een zegen...Ik ben heel erg benieuwd wat de PVVstemmer met een kleine beurs hiervan gaat denken :')

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:08

Alet74 schreef:
Dan is er in ieder geval iemand blij.

Volgens mij zijn er miljoenen mensen blij.
Alle stemmers van de PVV en een meerderheid van de VVD en het CDA. Al gauw een miljoen of 4 a 5, minstens.

NatsjavE schreef:
...maar ik zal niet klagen...voor mijn portemonnee is het een zegen...Ik ben heel erg benieuwd wat de PVVstemmer met een kleine beurs hiervan gaat denken :')

Maak je maar geen zorgen om de PVV stemmers, want die komen ruimschoots aan hun trekken vanwege het immigratie-, integratie-, veiligheid- en ouderenbeleid. Ook dat boerka en hoofddoekjespunt zal ze blij maken.
Laatst bijgewerkt door janesmith op 30-09-10 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:10

Het boerka-verbod is natuurlijk symboolpolitiek. Want hoeveel vrouwen met een boerka wonen er nu in feite in Nederland? Geen miljoen, geen 100.000, geen 10.000, zelfs geen 1000. Ongeveer 250. Dat gaat dus nergens over.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:12

Alet74 schreef:
Het boerka-verbod is natuurlijk symboolpolitiek. Want hoeveel vrouwen met een boerka wonen er nu in feite in Nederland? Geen miljoen, geen 100.000, geen 10.000, zelfs geen 1000. Ongeveer 250. Dat gaat dus nergens over.

Het gaat helemaal niet om die boerka. Het gaat om het signaal dat daarmee gegeven wordt. Dat is veel belangrijker.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:13

En zo ken ik er nog wel een paar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:13

janesmith schreef:
Maak je maar geen zorgen om de PVV stemmers, want die komen ruimschoots aan hun trekken vanwege het immigratie-, integratie-, veiligheid- en ouderenbeleid. Ook dat boerka en hoofddoekjespunt zal ze blij maken.

En diegene met een jaarinkomen tot 50 duizend euro schikken zich zomaar met het feit dat zei meer mogen inleveren dan diegene die meer verdienen????....

OMG... weet je wel wat je zegt....

:') _O-

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:20

NatasjavE schreef:
janesmith schreef:

En diegene met een jaarinkomen tot 50 duizend euro schikken zich zomaar met het feit dat zei meer mogen inleveren dan diegene die meer verdienen????....

OMG... weet je wel wat je zegt....

Om dat te begrijpen moet je echt PVV'er zijn. Let de komende weken maar op de peilingen, dan zul je versteld staan van de uitslag.
Ik voorspel eerder winst dan verlies.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:23

Alet74 schreef:
En zo ken ik er nog wel een paar.

Ik kan niet anders zeggen dan geweldig toch. Jij blij dat het maar een niks zeggende wet is en ik blij dat er zoveel signaal vanuit gaat.
Echt een wet voor iedereen dus, precies zoals Rutte zei. Ik zie werkelijk het probleem niet.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:26

janesmith schreef:
Om dat te begrijpen moet je echt PVV'er zijn. Let de komende weken maar op de peilingen, dan zul je versteld staan van de uitslag.

Je kan geen PVVer zijn want er is maar een lid en dat is Wilders...maar goed dat is miereneuken.

Ik wacht het rustig en gelaten af.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:38

NatasjavE schreef:
janesmith schreef:

Je kan geen PVVer zijn want er is maar een lid en dat is Wilders...maar goed dat is miereneuken.

Ik wacht het rustig en gelaten af.

Dan zijn er vele miljoenen ook geen PVDA'er, SP'er, D66'er of GL'er, want ook die hebben veel minder leden dan er op gestemd hebben. -:)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:46

janesmith schreef:
Dan zijn er vele miljoenen ook geen PVDA'er, SP'er, D66'er of GL'er, want ook die hebben veel minder leden dan er op gestemd hebben. -:)

Ja...en????
ik zeg ook niet dat je lid moet zijn van de partij waar je op stemt... Jij zegt dat je een PVVer(voor mij lidmaatschap) moet zijn om het te kunnen begrijpen.

Maar ze nemen dus een financieel minder rooskleurige toekomst voor lief, opdat een ander geen hoofddoekje of een boerka mag dragen.

Ik vind het allemaal goed hoor....

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:53

En ik ook.
Echt een akkoord voor iedereen. _O-

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:56

Dit kabinet is een zegen voor links. Wilders en zijn makkers hebben zo hun best gedaan al de onvrede op links te projecteren, dat de mensen die hen volgen dat blindelings zijn gaan geloven.
Alles wat in Den Haag gebeurt is oliebol en die oliebol is de schuld van Links.
Terwijl links al decennia probeert om de minstbedeelden in deze samenleving een zekere financiële zekerheid te geven, betere zorg, dat terug gedraaid werd tegen de zin van het PVDA door het CDA etc en intussen maakte men zich kwaad over inderdaad hoofddoekjes.
Nu hebben ze wat ze wilden, geen links meer en enorme bezuinigingen die men direct gaat voelen. Als je ziek bent en niet meer kan werken ben je echt gezegend met dit kabinet.

Eens kijken hoe belangrijk die hoofddoekjes over een jaar nog zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 22:01

Inderdaad Sarabande.

En wie kunnen de rommel zo weer opruimen...de progressieve partijen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 23:13

Misschien moet je jezelf dan duidelijker uitdrukken :)
Want je wekt toch echt de indruk dat je vind dat er geen gematigde Islam bestaat en dat dus iedere Moslim wel een halve crimineel (naar Westerse standaarden) moet zijn..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 00:49

Dat laatste maak jij er echt zelf van, ik heb nergens ook maar het woord crimineel laten vallen.
Gematigde Islam bedoel ik iets heel anders mee.

En nog iets, eerst waren het Turkse groenteboeren en nu weer een shoarmatent. Net of moslims in Nederland alleen maar simpele lui zijn die groentewinkeltjes en shoarmatentjes hebben.