Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
jeetje _San87_ schreef:Benzz schreef:Het Pentagon overweegt om de wapens die de NAVO voor Oekraine heeft gekocht naar het Midden Oosten te sturen.
Lekker dan, krijgen we dan ook ons geld terug?
Kunnen ze dat überhaupt eenzijdig beslissen?
IMANDRA schreef:germie schreef:Rutte staat achter deze oorlog. Beetje raar in mijn ogen.
Hoe kom je daar bij?
Citaat:Rutte, die namens de 32 Navo-landen dient te spreken, sprak zijn steun uit voor de oorlog tegen Iran. Hij bezwoer dat Europa daar in grote lijnen ook achter zou staan, hoewel veel Europese landen kritiek uitten.
Nico12 schreef:Helaas staat ook Rutte achter Trump m.b.t. Iran. Wat ik niet snap, stel Trump gooit Iran plat en de uranium verrijking is vernietigd. Iran kan toch gewoon opnieuw beginnen, kwestie van geld en wat geduld. En als ze dan atoombom hebben zullen ze toch beginnen met Israël enz. Of zie ik dat verkeerd?
Benzz schreef:Nico12 schreef:Helaas staat ook Rutte achter Trump m.b.t. Iran. Wat ik niet snap, stel Trump gooit Iran plat en de uranium verrijking is vernietigd. Iran kan toch gewoon opnieuw beginnen, kwestie van geld en wat geduld. En als ze dan atoombom hebben zullen ze toch beginnen met Israël enz. Of zie ik dat verkeerd?
Ruttes steun aan Trump is vooral een NAVO‑strategie is, niet een inhoudelijke goedkeuring van Trumps aanpak.
Citaat:Trump twijfelt over deal met Iran, dat volgens hem ‘Midden-Oosten wilde overnemen’
germie schreef:[
Maar als je het verwerpt, dan heb je een kans dat jij wel weer met schepen door die straat mag. Ik vind het niet echt een handige zet, want indirect worden wij zo meegezogen he. Ik denk dat het anders sneller voorbij zou zijn als ook andere landen zich ergens tegen uitspreken.
DubbelFun schreef:Citaat:Trump twijfelt over deal met Iran, dat volgens hem ‘Midden-Oosten wilde overnemen’
Apart dat ie dat denkt, want wat ik lees wil Israël juist een deel van het Midden-Oosten overnemen... als je de insignes op sommige Israëlische uniformen mag geloven en Netanyaho
https://militarnyi.com/en/news/greater- ... rritories/
https://www.threads.com/@drzaharuddinra ... 8VYuh3ytY3
germie schreef:IMANDRA schreef:Hoe kom je daar bij?
https://www.ad.nl/buitenland/live-midde ... ~ac528ac3/Citaat:Rutte, die namens de 32 Navo-landen dient te spreken, sprak zijn steun uit voor de oorlog tegen Iran. Hij bezwoer dat Europa daar in grote lijnen ook achter zou staan, hoewel veel Europese landen kritiek uitten.
heidy_wilco schreef:Ik denk dat Rutte op het moment een van de lastigste banen heeft. Verschillende oorlogen waaronder met een aantal landen die gewoon heel onvoorspelbaar zijn, en een NAVO-bondgenoot waar je helemaal niets mee kan. Rutte zit in een hele moeilijke situatie waarin hij moet kiezen hoe de schade zo veel mogelijk te beperken, en ik denk dat hij het meeste invloed op Trump kan hebben omdat de USA nog bondgenoot is. Nee, wat hij zegt is niet populair, en ik denk ook niet dat hij er (compleet) achter staat, maar ik denk wel dat dit op het moment de beste manier is. De rest van de NAVO-landen zijn tegen deze oorlog en willen er niet aan deelnemen, dus ik denk dat het daarom voor Rutte ook makkelijker is om te zeggen, omdat ze er toch verder niets mee doen, dan deze woorden uiten.