Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Re: Algemeen politiek discussie topic nummer 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 23:30

Nou, ik heb even op de website van de gemeente Den Haag gekeken.
... dat lijkt mij het beste adres om te checken wie er in de gemeenteraad zit.

Dat viel me tegen. Pas bij het toverwoordje 'raadslid' kreeg ik een brave alfabetische lijst.
(Typ je in 'gemeenteraad' krijg je hele andere informatie. Op zich nuttig - maar die ene muisklik, nee.)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-24 23:32

prompter schreef:
@Janneke: er zijn vaker ongeregeldheden bij het betreffende zalencentrum, en Richard de Mos die jij nu grappig genoeg noemt, werd ervan verdacht de eigenaar van het betreffende centrum een te ruime vergunning te hebben verleend, nadat de eigenaar een flinke donatie aan de partij van De Mos had gedaan.

Hij is op alle aanklachten volledig vrij gesproken nadat hij jaren politiek buiten spel hierdoor was gezet. Zo niet ok!

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 00:49

pien_2010 schreef:
prompter schreef:
@Janneke: er zijn vaker ongeregeldheden bij het betreffende zalencentrum, en Richard de Mos die jij nu grappig genoeg noemt, werd ervan verdacht de eigenaar van het betreffende centrum een te ruime vergunning te hebben verleend, nadat de eigenaar een flinke donatie aan de partij van De Mos had gedaan.

Hij is op alle aanklachten volledig vrij gesproken nadat hij jaren politiek buiten spel hierdoor was gezet. Zo niet ok!

Dit kan ik me nog herinneren, vond ik ook een hele trieste zaak, gelukkig wel goed afgelopen, maar heel sneu dat zoveel mensen onterecht door het slijk werden gehaald..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 07:57

Precies Journee. Mijn man en ik hebben niets met deze partij, hebben de hele reconstructie van de zaak op TV gezien en hebben ons plaatsvervangend geschaamd. Hij is vrijgesproken maar dit heeft een enorme impact gehad op die partij en op de Mos. Een politieke en juridische dwaling van jewelste.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:25

Laatst bijgewerkt door mce op 18-02-24 09:44, in het totaal 5 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:27

Het is toch sowieso raar dat je als voorstander van het regime toch hier bent? Waarom in een ander land vertoeven als er niks mis is in het land waar je geboren bent?

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:46

raar is het niet, hier mag en kan alles, toch!! dat weten ze en dus vecht je het hier uit,
krijgen hier alle vrijheid , anders dan in het land van herkomst denk ik.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 09:56

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:04

mce schreef:
het is wel heel bijzonder dat Eritreeers hier hun politieke geschil gaan uitvechten, de schade is weer voor de belastingbetaler

De regeringsgezinde groep had een bijeenkomst in Opera Zalencentrum. Tegenstanders kwamen op de bijeenkomst af waarna er rellen uitbraken.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1247565 ... eritreeers

we wonen toch in een vrij land??? Weten ze dat niet, heel bijzar
https://www.ad.nl/binnenland/fotograaf- ... ~a11cec38/

Krapuul heb je altijd en de tegenstanders van het regime kwamen verhaal halen. Dat mag natuurlijk ook niet in Nederland. Maar zoveel mensen halen verhaal en gaan grenzen over ( klimaat activisten, boeren, etc) of er zijn knokpartijen (oud en nieuw bv).
Dus niets nieuws onder de zon. Wel enorm balen al dat geweld ook in Nederland.

Daarbij zijn de regering gezinden de lange arm van het dictoriale regiem en zijn dus heel naar voor de tegenstanders van het regime, ook in Nederland. Vaak via familie die achter is gebleven worden zaken verrekend en de verklikkers doen daar dus aan mee.
Dus de demonstratie begrijp ik wel en ook dat de gemoederen te hoog op lopen waarbij ik dat niet goed praat..

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:31

Boeren vechten het in hun eigen land uit, als je je land liefhebt ga je ervoor in je eigenland, denk ik,
het zijn bovendien geen "zgn vluchtelingen" deze boeren,

en ja krapul heb je altijd, voetbalwedstrijden worden er om gestaakt

las dit op facebook, ik zou er van willen maken: worden mensen barbaren

https://www.facebook.com/reel/360603303447529

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 10:54

Ik vind dit wel lastig: Eritreërs vechten hun onmin uit in meerdere andere landen waar ze zijn opgevangen. Niet alleen in Nederland. Het is een moeilijke groep.
En eigenlijk lijkt me dan dat de pro-regime mensen die zich ernstig misdragen, maar terug zouden moeten gaan naar hun land. Die zouden daar in principe geen gevaar moeten lopen.
Maar is waarschijnlijk te simplistisch gedacht.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:01

[quote="mce"]Boeren vechten het in hun eigen land uit, als je je land liefhebt ga je ervoor in je eigenland, denk ik,
het zijn bovendien geen "zgn vluchtelingen" deze boeren,

en ja krapul heb je altijd, voetbalwedstrijden worden er om gestaakt

las dit op facebook, ik zou er van willen maken: worden mensen barbaren

https://www.facebook.com/reel/360603303447529
[/quote]

Zie vetgedrukte. Nederland is hun eigen land . Daar denken wij dus verschillend over. Ik beoordeel het gedrag van deze mensen hetzelfde als het gedrag van mensen die geboren zijn in Nederland. Dus het is correct of niet. Ze hebben blijkbaar verblijfsvergunning of zijn genaturaliseerd. How ever ze hebben de zelfde rechten en plichten als iedereen in Nederland.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:03

Als dat zo is moeten ze ook alles loslaten wat er in Eritrea gebeurd want daar hebben ze dan ook helemaal niks meer mee te maken.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:04

Ja, dat is zo. Dat is ook eigenlijk wat ik bedoel: ze moeten hun oorlog niet hier gaan uitvechten.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:12

Elisa2 schreef:
Als dat zo is moeten ze ook alles loslaten wat er in Eritrea gebeurd want daar hebben ze dan ook helemaal niks meer mee te maken.

Dat is makkelijk gezegd.
Geldt dat voor alle vluchtelingen?
Stel je ouders zijn ooit vermoord door een toenmalig regime?
Je bent gemarteld en alles kwijt geraakt?

Denk je dat Oekrainers op Palestijnen zaken in hun voormalig thuisland kunnen loslaten als ze nu hier wonen?
Die blijven natuurlijk altijd de politieke situatie daar volgen.

Dat neemt natuurlijk niet weg, dat het geweld afgestraft moet worden, zoals iedere overtreding.
Ik denk daar hetzelfde als Pien over.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:15

Ik verwoord het wellicht verkeerd, nee ze hoeven het niet los te laten als in dat ze er niet meer mee hoeven te zitten. Maar wel zo loslaten dat ze niet in NL oorlogen beginnen er om zeg maar.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:17

mce schreef:
Nooit vertrok een premier vroegtijdig, Wie volgt Rutte op als hij Navo baas wordt??

kan zomaar Wilders zijn!!! als een van de vice premiers, en grootste partij.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~babc7ec6/

Wilders is toch geen vice-premier op dit moment?

Volgens mij zijn/waren Jetten, Schouten en Van Gennip de vice premiers.

Ik hoop dat er een nieuwe regering is vóór Rutte naar de NAVO vertrekt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:24

Als Rutte vertrekt zal hoogst waarschijnlijk Yesilgöz de functie overnemen. Wilders maakt nog geen deel uit van de regering en kan deze functie dus sowieso niet overnemen.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:33

Electra63 schreef:
Elisa2 schreef:

Dat is makkelijk gezegd.
Geldt dat voor alle vluchtelingen?
Stel je ouders zijn ooit vermoord door een toenmalig regime?
Je bent gemarteld en alles kwijt geraakt?

Denk je dat Oekrainers op Palestijnen zaken in hun voormalig thuisland kunnen loslaten als ze nu hier wonen?
Die blijven natuurlijk altijd de politieke situatie daar volgen.

Dat neemt natuurlijk niet weg, dat het geweld afgestraft moet worden, zoals iedere overtreding.
Ik denk daar hetzelfde als Pien over.

Tussen iets volgen en niet loslaten of de hulpdiensten in het (veilige) land dat je opvangt aanvallen en bewust rellen zit een wereld van verschil.

Blijkbaar is er een groep die achter het beleid in hun (onveilige) land staan. Waarom houd je dan plekken bezet voor mensen die wél echt hulp nodig hebben?

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:34

Ik wordt er soms moedeloos van, al die oorlogen en gevechten om stukjes grond en de daaraan verbonden 'macht'. Geen enkel dier behalve de mens vecht om meer grond als dit niet voor hun voortbestaan noodzakelijk is. De mens wordt beschouwd als het meest intelligente levensvorm op aarde, maar nog steeds lijkt het niet mogelijk om geweld uit te bannen.

En vluchten voor oorlog en geweld om er dan in de 'veilige haven' zelf weer mee te beginnen ... :n

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:49

mce schreef:
het is wel heel bijzonder dat Eritreeers hier hun politieke geschil gaan uitvechten, de schade is weer voor de belastingbetaler

De regeringsgezinde groep had een bijeenkomst in Opera Zalencentrum. Tegenstanders kwamen op de bijeenkomst af waarna er rellen uitbraken.

we wonen toch in een vrij land??? Weten ze dat niet, heel bizar

Ja, we wonen in een vrij land.

... leuk joh, ik ging eens een keertje terug naar Rotterdam. Precies op de verkeerde dag:
de gewapende politie moest 'het legioen' en 'de superjoden' uit elkaar houden.
(Ooit was het voetbal, Feyenoord tegen Ajax.)
Bizar, inderdaad.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:50

Dit k#tvolk meteen retour sturen -:(-

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:51

OleJon schreef:
Dit k#tvolk meteen retour sturen -:(-

... en het legioen en de superjoden ook maar?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 11:54

Jeetje over antisemitisme en vooroordelen gesproken
Bah wat een hooghartige nare opmerkingen.maak jij

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-24 12:05

Echwel schreef:
Jeetje over antisemitisme en vooroordelen gesproken
Bah wat een hooghartige nare opmerkingen.maak jij

Eh, het legioen is hoe de Feyenoord supporters heten, en de Ajax supporters noemen zich superjoden.
Ik snap dat het gevoelig kan liggen, maar ik herinner me gezwaaid met de Israëlische vlag en leuzen waarbij gezongen werd 'dat wij superjoden zijn'.

En ik stelde een vraag nav een nare, discrimerende opmerking.
(Een X aantal mensen misdragen zich, hoepla, het hele volk is een poedersuiker en moet uitgezet.)
...nou, als je politiekosten wil besparen, stenen gooien en meer van dat soort 'fraais' wil voorkomen, kun je beter voetbalsupporters uitzetten.