Oorlog Israël

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:58

Hamas is absoluut de schuldige !! Maar wanneer dit voorkomen kon worden is inderdaad de Israëlische regering net zo schuldig aan de dood van de mensen op 7 okt en de gijzeling.
De verontschuldiging is dat ze dachten dat het niet zo’n vaart zou lopen :+

mysa
correspondent/vertaler

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:13

Het is alleen ergens jammer dat dat account er speciaal op gericht is om Israël aan de schandpaal te nagelen. Uiteindelijk, ook al zijn ze traag, lees ik bewijzen toch liever via mainstream media.

Verder: Ze zijn allebei schuldig als de hel.
Daarnaast denk ik dat de Palestijnen veel beter af zijn zonder Hamas. Hamas heeft ook helemaal geen mandaat meer, er zijn al bijna twintig jaar geen verkiezingen gehouden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:17

Jammer? Op de reguliere Israëlische media zullen ze dit niet uitzenden. En Hamas moet idd gewoon weg. Maar niet ten koste van alle Palestijnen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:19

Bedoel niet de Israëlische media maar buitenlandse gevestigde media.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:14

mysa schreef:
Qatar, Saudi-Arabië en Egypte hebben gisteren kennelijk een verklaring uitgegeven waarin ze Hamas oproepen de wapens neer te leggen en Gaza te verlaten.

Wat ik niet snap: behalve Israëlische betogers heeft nog niemand opgeroepen dat de regering Netanyahu weg moet. Kan iemand mij eens uitleggen waarom Hamas erger zou zijn dan de regering Netanyahu met individuen als Smotrich en Ben Gvir (en zij zijn geen uitzonderingen)? En waarom de wereld nog steeds zaken wil doen met die terreurstaat? Als het nu nog niet duidelijk is, wanneer dan?

En al die landen die vinden dat Palestina ontwapend moet worden, hebben ze dan nooit gehoord van internationaal recht en verzet tegen een bezetting? Allemaal kiekens zonder kop die achter een paar onnozele roeptoeters aan lopen... -:(-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:29

https://www.trouw.nl/buitenland/een-osc ... plink=true

Ik las net dit verhaal van deze Palestijnse vredesactivist met tranen in mijn ogen. Vooral dat zijn zoontje (uit angst) begon te stotteren.

En dan zag ik vandaag, mijn kleindochter van bijna 6 haar 2e privé-lesje rijden, waar allebei haar oma's en opa's bij waren en daarna met zijn allen heerlijk gegeten. Mijn kleindochter was zo gelukkig vandaag, echt al een paardenmeisje... wat een geluk dat zij geboren is in Nederland en niet in Gaza of de Westbank.....