Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Echwel schreef:Tweede Kamer wil onderzoek Russische geldstromen naar politieke partijen - https://nos.nl/l/2419268
Ben er toch wel beetje van geschrokken
Citaat:Even gekopieerd van https://www.parlement.com/id/vh8lnhrpmx ... eede_kamer
4. Spreektijden
Bij de plenaire vergaderingen gelden meestal geen maximumspreektijden. Wel dienen sprekers de geschatte spreektijden door te geven aan de Voorzitter. Wanneer de spreker toebedeelde spreektijd aan de fractie gaat of geen inhoudelijke bijdrage levert, vraagt de Voorzitter de spreker te stoppen. Via een hoofdelijke stemming kan ook worden besloten een eindtijd in te stellen. Dit voorkomt dat de agenda van de Tweede Kamer wordt uitgesteld door het opeisen van spreekminuten.
Voor de plenaire begrotingsbehandelingen (inclusief de Algemene financiële beschouwingen) en de Algemene politieke beschouwingen wordt een maximumaantal minuten toebedeeld. Deze spreekminuten worden via het Presidium toebedeelt. Grotere fracties krijgen meer spreektijd, maar kleinere fracties bemachtigen relatief meer minuten per zetel.
In het geval Pieter is die spreektijd soms maar 2 minuten en soms mag ie überhaupt niet meepraten. Budget is ca kwart van de andere eenmansfracties (€ 130.000 vs half miljoen).
Lughnassadh schreef:Krokodillentranen van de VVD en dat afstand nemen neem ik met een korrel zout. Bij een van de vorige landelijke verkiezingen hadden ze gelijksoortige posters met gelijksoortige uitspraken. Kortom, er is daar nog niks veranderd.
Loretta schreef:Lughnassadh schreef:pKrokodillentranen van de VVD en dat afstand nemen neem ik met een korrel zout. Bij een van de vorige landelijke verkiezingen hadden ze gelijksoortige posters met gelijksoortige uitspraken. Kortom, er is daar nog niks veranderd.
Dit is gewoon hoe ze denken. En af en toe is er een lager geplaatste VVDer die niet snapt dat het niet slim is om dat hardop te zeggen. De VVD is een partij voor ratten.
Electra63 schreef:Loretta schreef:
Dit is gewoon hoe ze denken. En af en toe is er een lager geplaatste VVDer die niet snapt dat het niet slim is om dat hardop te zeggen. De VVD is een partij voor ratten.
Ik stem geen VVD, maar jouw laatste zin is natuurlijk belachelijk.
Zoiets als FVD is voor bruinhemden en PVV is voor racisten.![]()
Al zit daar dan wel een kern van waarheid in.
Loretta schreef:Lughnassadh schreef:Krokodillentranen van de VVD en dat afstand nemen neem ik met een korrel zout. Bij een van de vorige landelijke verkiezingen hadden ze gelijksoortige posters met gelijksoortige uitspraken. Kortom, er is daar nog niks veranderd.
bigone schreef:En daar is al heel veel commentaar op geweest, ze hebben hun verontschuldigingen al aangeboden en de landelijke vvd heeft er al afstand van genomen , inderdaad dom en niet over nagedacht.
Benzz schreef:Loretta schreef:Dit is gewoon hoe ze denken. En af en toe is er een lager geplaatste VVDer die niet snapt dat het niet slim is om dat hardop te zeggen. De VVD is een partij voor ratten.
Ik zou emigreren als ik jou was, je woont met zoveel "ratten" in dit land, moet niet uit te houden zijn voor je.
CharleyT schreef:En toch vind ik je lief hoor, maar deze rat stemt toch echt weer op de Plaatselijke Vvd. Landelijk ben ik wat minder enthousiast, maar goed, het gaat nu om de gemeenteraads verkiezingen.
pien_2010 schreef:Als antwoord op Benzz geef ik je het lieve en hilarische antwoord van CharleyT![]()
pien_2010 schreef:Leve de democratie waarin iedereen mag stemmen wat ie wil!
Citaat:En de VVD staat als partij echt heel ver van me af, maar dat neemt niet weg dat anderen daar anders over mogen denken.
Shadow0 schreef:[
Ik vind het niet hilarisch trouwens. Zoveel mensen zijn welbewust de armoede ingeduwd specifiek door beleid van de VVD. (Andere partijen hebben eraan meegewerkt maar de VVD stuurt er echt op aan.) Er is zelfs specifiek aan gewerkt om te zorgen dat gemeenten niet eens iets beters mogen doen, en de VVD houdt dit dus overduidelijk vast aangezien ze het in al die lokale programma's hebben gezet. Er zijn mensen op straat beland, en mensen zijn hun kinderen kwijt geraakt.
Ik vind het niet eenvoudig dat mensen dat ondersteunen hoor.