Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:49

Nee ben 44 maar de mede topic gangers die er op los quoten en onze mening maar onderbouwd en op feiten gebaseerd willen zien zijn in de 20
Geeft niks maar dat betweterige toontje van ze stuit mij af en toe flink tegen de borst.
als ze dat in real life face to face ook zo doen dan getuigd mij dat van weinig respect

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:51

helena, het is uitgebreid in het nieuws geweest...en ook in diverse opinie praat programma's.

Met een heldere blik naar buiten snapt iedere burger dat het ook in Nederland eens tijd werd hiervoor..elke zware crimineel heeft ze in hun kofferbak liggen het is niet van gisteren dat ze ingezet worden tegen de politie.

Met de extra terreurdreiging hedentendage is het ook noodzakelijk om de burger te kunnen beschermen..maar dat snapt toch iedereen wel? Soms denk ik wel eens dat dit topic uit racisten en anarchisten bestaat :+ :+

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:51

Emmaa_ schreef:
Dat ben ik met je eens, dat er niet heel erg veel meewerking is als het gaat om inburgeren. Maar ook hier komt het beide kampen idee weer behoorlijk naar voren, want er zijn ook veel autochtonen en instanties die de inburgering niet bepaald in de hand werken. Een andere oplossing is er misschien niet voor, maar door mensen met andere mensen van dezelfde cultuur in een AZC te plaatsen en daar verder vrij weinig mee te doen komt inburgering ook niet lekker op gang.

het is niet zozeer het (niet) inburgeren, maar de stap daar voor. Rellen, eisen stellen, voedsel weigeren etc in de reis hier naar toe. Dreigen, klagen, rellen, aanranden, verkrachten etc in en om de azc's in Diverse landen. Het nagenoeg direct opzetten van prostitutie, criminele bendes.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:52

Tcm62 schreef:
Ik snap je ena laatste alinea niet goed...zal wel aan mijn beperkte verstand liggen, maar zou je aub nog eens willen uitleggen?

Je bedoelt deze?

Citaat:
Nee, blijkbaar niet. Want als er hier telkens trammelant in de discussie ontstaat is het wel vanwege het gebruik van inhoudsloze termen. Als ik tien mensen die vraag stel krijg ik tien verschillende antwoorden. Sterker nog.. als ik de politie opbel en vraag wat houdt een aaiaai-cultuur in zullen ze me nog net niet in een busje laden om bij de phyc afgedropt te worden :+

Woorden hebben een bepaalde betekenis. Op het moment dat je woorden gebruikt die niet algemeen bekend zijn, dan snapt een ander je niet. Of heb je een miscommunicatie omdat iemand zijn eigen invulling heeft aan een woord. Aaiaai, linkse boomknuffelaars en noem het maar op zijn zulke woorden. Bovendien komt het ook niet erg vriendelijk en redelijk respectloos over. Benoem wat je wil. Benoem de fouten van dit kabinet, deze regering of een bepaalde bevolkingsgroep, maar onthoudt je van woorden die A, respectloos overkomen en B, geen duidelijk afgekaderde betekenis hebben.

rapido schreef:
Heel eerlijk wij zijn minstens de helft of meer ouder dan de mensen waar we tegen discussiëren. Ik denk dat als je wat ouder bent je een heel andere kijk op de maatschappij hebt. Jaren 70/ 80 en 90 waren heel erg vredig in dit land.
Het valt niet te ontkennen dat leeftijd, ervaring, achtergrond, gewoon van alles invloed heeft op je 'kijk' op de maatschappij. Maar dat maakt de mening van een ander niet persé slechter of beter. Gewoon anders. En dat is nu zo mooi aan een discussie, dan maak je kennis van andere meningen. Zo kan ik de jaren 70 en 80 niet echt bepaald vredig noemen, hoor. Treinkapingen? Rellen woningnood.. De jaren 90 waren wel 'relatief' rustig al hadden we toen wel te maken met de oorlog in voormalig Joegoslavië en de stroom van vluchtelingen die aan de hand daarvan hierheen kwam :)

Indestal

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:55

Ik denk dat ik duidelijk genoeg ben geweest, maar kennelijk snap jij dat niet..ik juist van ellen hier benoem zonder een doekje te winden alles met man en paard..

Nog steeds snap ik nl niet wat je bedoelt nav mijn quote...nogmaals ben :o?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:57

rapido schreef:
Nee ben 44 maar de mede topic gangers die er op los quoten en onze mening maar onderbouwd en op feiten gebaseerd willen zien zijn in de 20
Geeft niks maar dat betweterige toontje van ze stuit mij af en toe flink tegen de borst.
als ze dat in real life face to face ook zo doen dan getuigd mij dat van weinig respect

ah ok, ik dacht dat je het namelijk ook over mij had :')
wat ik mij op zich voor kon stellen, want we staan lijnrecht tegenover elkaar..

ben van mening dat je een discussie voert op bronnen en feiten..
je mag ze best van elkaar weerleggen, of een bron ter discussie stellen.

maar met oneliners gooien heeft nooit een toegevoegde waarde natuurlijk.
----

TCM,

ik ben geen heilige, ik mis wel eens een artikel of nieuwsitem.. soms zelfs een paar dagen, omdat ik het druk heb.. En ik kijk ook zeker niet ieder opinie praat programma, veel te deprimerend om ze allemaal te willen kijken.

daarom vraag ik om een bron of een link..

bij speciale inzet snapt zeker iedereen dat..

alleen dat was niet hetgeen in het topic gevraagd werd.
dus dan kun je een ander antwoord krijgen..

al met al ben ik overigens nog niets verder, want ik heb nog steeds geen linkje gezien :')

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:00

Bronnen en feiten? Jullie halen nooit bronnen en feiten aan, maar vragen er wel naar, voorts worden er losse uit de hand geschudde feiten uit de vaderlandse geschiedenis neer geplempt om maar vooral tegen gas te kunnen geven en bij voorkeur naar vroegah grijpen..

Heeft niks met het nu te maken..bronnen en feiten die gelinkt worden worden weer tegen gesproken om maar vooral de draaideur crimineel van op de hoek als vergelijk te nemen, dat het heus niet allemaal waar is hoor... O:) }:) of de bron wordt in twijfel getrokken... |o

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:00

Jij geeft aan dat je de 'aaiaai' opmerking wel snapt als je bij de politie meeloopt in de probleemwijken. Ik geef aan dat dat niet werkt.. Ik heb de proef op de som genomen.. Politieagent gebeld. :+ Hij snapte het niet. Had er nog nooit van gehoord :+ Was een kennis van mij.. Gelukkig kon ie om mn vraag lachen :+

Kort maar krachtig.. Benoemen van problemen, situaties kun je prima doen. Gebruik daar alleen geen inhoudsloze krachttermen bij, want dat zorgt voor verwarring en getuigt van weinig respect.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:01

Elena gebruik je wijswinger en tik google aan...

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:01

Sammie je draait de heleboel om!

Maar jij bent misschien ook een van die mensen die denkt dat de politie altijd vanuit eigen visie handelt en niks weet over wetten, dat een agent dus handelt naar dat wat er door justitie is bepaalt en ja dat is aaiaai

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:11

Ik vind het jammer dat je deze kant nu op gaat. Ik vraag enkel om die woorden niet te gebruiken. Voor de rest interesseert mij de inhoud van iemands zijn mening totaal niet. Of die persoon nu pro-vluchteling is of elke zondag bij de neo-nazi's zit. Het enige dat ik duidelijk probeerde te maken is dat het gebruik van bepaalde termen de discussie niet ten goede komen, omdat ze niet aardig zijn (kleinerend en respectloos) en er verwarring is over de precieze inhoud. En dat is er nog steeds. Nog steeds is niet duidelijk wat de 'aaiaai'-cultuur inhoudt. Vermijdt die woorden dan toch gewoon.. Iemand kan heel goed in staat zijn om de fouten van de huidige regering, maatschappij, wereldbol etc. te benoemen zonder zulke woorden.

Op je laatste opmerking ga ik niet eens in.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:22

Nou om even een feit te noemen...politie mocht van justitie tot voor kort tijdens grens controle geen auto's doorzoeken. Alleen als ze daar een bevel voor konden krijgen.
Ze konden dus alleen ID of rijbewijs bekijken. Dat heeft geen enkele nut natuurlijk en daar hoef je ook weer niet voor gestudeerd te hebben om dat te weten.
Zet maar lekker zwaar bewapende eenheden die serieus naar je kijken bij de grenzen. Van mij mag het.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:35

Sammie het woord aaiaai zal misschien niet direct begrepen worden.
Maar wel dat ze niet in mogen grijpen.
Alles direct discriminatie wordt genoemd door een bepaalde groep.
En mochten ze een keer relschoppers oppakken dat ze een uur later weer lachend buiten staan.
Dat wordt echt beaamt.
En daar heeft de politie ook geen plezier van. Die willen het graag anders zien.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 09-02-16 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:41

Sammie schreef:
Nog steeds is niet duidelijk wat de 'aaiaai'-cultuur inhoudt.

Wil je niet beledigen, maar weet je echt niet wat er met aaiaai cultuur, theekransjes enz bedoeld wordt :\ ?? Dat zijn toch in de hedendaagse discussies gewone termen geworden, net als graaicultuur? Als iemand deze woorden gebruikt weet ik precies waar het om gaat. Ze zijn niet te vervangen door één speciale uitleg maar ze symboliseren een aantal (linkse) misstanden waar menigeen zich verschrikkelijk door genaaid voelt.

Multiculti theedrinken: http://www.at5.nl/artikelen/136623/job- ... rgemeester

voorbeelden Aaiaai cultuur:

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws ... ER116314W/
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... rate.dhtml

Ik zou geen ander woord kunnen vinden om bovenstaande te omschrijven. Aaiaaicultuur covers it al imo.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:51

Knuffel cultuur.
Dat woord wordt denk ik meer gebruikt.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:55

Behalve de reisjes is er niets mis met karate les en "thee drinken". (staat ook niet voor niet tussen haakjes in het artikel)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 16:58

Je beledigt mij niet, maar nee.. Ik ken die termen niet.. Echt niet.. Zie ze hier voorbij komen en dat vind ik niet nodig. En meerderen heb dat al vaker aangegeven. Ik vind het in geen enkele discussie nodig. In de links die je plaatst zie ik ook niet eens het woord 'aaiaaicultuur' voorbij komen. Ik voer regelmatig discussies, maar woorden als aaiaai en theekransjes worden daar ook niet in gebruikt. Ik vind het nog steeds denigrerend en respectloos om te gebruiken. En dat geldt ook voor knuffelcultuur, of linkse boomknuffelaars of het andere wat hier voorbij is gekomen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:13

Knuffel cultuur is niets anders dan een term om te omschrijven dat criminelen niet worden aangepakt.
Bijna liefkozend wordt er gezegd niet meer doen. Knuffel erbij en verder niets.
Dat zie je nu ook bij de relschoppers onder de vluchtelingen.
Worden ze aangepakt?
Nee alles wordt goed gepraat.
Stel gewoon een voorbeeld.
Ongehoord gedrag is direct exit. Vliegtuig in en weg. Uitgeprocedeerd, vliegtuig in en weg.
Maar niets mag alleen zeggen hoe zielig ze zijn. Knuffel cultuur dus.
En juist daardoor is het voor de echte vluchteling niet leuk.
En dat zien we elke dag nog bij Marokkaanse mensen.
Teveel rel schoppers die niet aangepakt worden.
Lachen om de politie want die mag toch niks doen.
En de hardwerkende marokkaan krijgt daardoor ook een slechte naam.
20 jaar terug ( of langer) zag je het al fout gaan. Maar de regering sliep. En is nog steeds niet wakker geworden.
Criminaliteit wordt harder en gewelddadiger. De regering knuffelt terug.

En ik heb echt geen beter en duidelijker woord. En overal op internet wordt het ook gebruikt.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:17

Sammie, je vindt het wel respectloos en denigrerend maar je weet blijkbaar echt niet wat er mee bedoeld wordt. Is dat niet een beetje krom?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:19

Toch ben je nu in staat gewoon uitleg te geven wat je van de mentaliteit omtrent criminelen of vluchtelingen, Marokkanen en de regering vindt.

Dat zie ik niet terug in de term 'knuffelcultuur' Immers benoem je nu criminelen, vluchtelingen, echte vluchtelingen, Marokkanen, hardwerkende Marokkanen en de regering. Ik vind dat soort termen echt een verloedering van de taal.. Of zal ik zeggen een Verwildereseringscultuur :+
aslo schreef:
Sammie, je vindt het wel respectloos en denigrerend maar je weet blijkbaar echt niet wat er mee bedoeld wordt. Is dat niet een beetje krom?

Nee. Dat is niet krom. Ik vind het gebruik van die woorden kleinerend en respectloos. En ik ben hier niet de enige in. Er is in dit topic meermaals aangegeven je niet te verlagen tot het gebruik van woorden als linkse boomknuffelaars.. Voeg daar aaiaai dan maar aan toe. Je neemt nl. je tegenpartij of de besproken partij niet serieus.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 09-02-16 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:23

.?
Hoe wil jij anders tekst duidelijk maken?

Ben je nu niet flauw wat aan het zoeken?
Dit begrijpt iedereen maar behalve jij?

Ondertussen heb je tekst bijgevoegd.

Boom knuffelaar zie ik in het vluchtelingen gebeuren niet voorbij komen.

Maar geef jij eens andere woorden dan die met de woord duidelijk een betekenis weer geven voor mensen die alle slechte daden van criminelen, welke afkomst ook, maar goed blijven praten.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 09-02-16 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:25

Je hebt nu toch je tekst duidelijk gemaakt? Je hebt dus geplaatst wat je wil zeggen :) Dat kan dus prima zonder denigrerende woorden Dat was het punt. (en nee nogmaals.. dit is meermaals aangegeven. Dit heeft dus niks te maken met dit begrijpt iedereen maar behalve jij') Lees het topic even terug.. Het is niet meer op een hand te tellen hoe vaak er gevraagd is dergelijke krachttermen niet te gebruiken. Een deel daarvan is zelfs in dit topic inmiddels al afgehaakt daardoor.

Citaat:
Maar geef jij eens andere woorden dan die met de woord duidelijk een betekenis weer geven voor mensen die alle slechte daden van criminelen, welke afkomst ook, maar goed blijven praten.

'Ik ben van mening dat de huidige regering te weinig oog heeft voor de gevolgen wat bepaalde criminelen doen.' of 'Wat mij betreft is de regering veel te lief voor criminelen.' of 'De regering praat gewoon veelsteveel dingen goed. Vooral op het gebied van criminaliteit. Daar mogen ze wat mij betreft eens wat harder in op treden. Zeker als blijkt dat iemand al jaren bekend staat bij de politie'

Dus... nogmaals een discussiepoging doen dan maar?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 09-02-16 17:31, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:29

Maar nu staat er een tekst vanveel woorden. Terwijl woord knuffelaar alles omvat.
Maar geef dan eens een ander alles omvattend woord voor mensen die crimineel gedrag goed blijven praten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:33

Waarom moet het er alles omvattend, kwetsend en denigrerend woord zijn? Is het niet veel beter voor de discussie om specifiek te benoemen waar het fout gaat? Dan voorkom je nl. misverstanden. Zeker in dít soort discussies. Men kan dan gericht reageren op de aangehaalde punten.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 17:41

Ik vind het geen kwetsend of denigrerend woord maar een duidelijk alles omvattend woord.

Maar sta vrij een ander woord te geven wat ook duidelijk weergeeft wat er bedoeld wordt.
Anders zul je er denk ik toch rekening mee moeten houden dat het vaker gebruikt wordt.

Alles in 100 woorden omschrijven is te omslachtig als 1 woord dat ook doet.