Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emmaa_ schreef:Dat ben ik met je eens, dat er niet heel erg veel meewerking is als het gaat om inburgeren. Maar ook hier komt het beide kampen idee weer behoorlijk naar voren, want er zijn ook veel autochtonen en instanties die de inburgering niet bepaald in de hand werken. Een andere oplossing is er misschien niet voor, maar door mensen met andere mensen van dezelfde cultuur in een AZC te plaatsen en daar verder vrij weinig mee te doen komt inburgering ook niet lekker op gang.
Tcm62 schreef:Ik snap je ena laatste alinea niet goed...zal wel aan mijn beperkte verstand liggen, maar zou je aub nog eens willen uitleggen?
Citaat:Nee, blijkbaar niet. Want als er hier telkens trammelant in de discussie ontstaat is het wel vanwege het gebruik van inhoudsloze termen. Als ik tien mensen die vraag stel krijg ik tien verschillende antwoorden. Sterker nog.. als ik de politie opbel en vraag wat houdt een aaiaai-cultuur in zullen ze me nog net niet in een busje laden om bij de phyc afgedropt te worden
rapido schreef:Het valt niet te ontkennen dat leeftijd, ervaring, achtergrond, gewoon van alles invloed heeft op je 'kijk' op de maatschappij. Maar dat maakt de mening van een ander niet persé slechter of beter. Gewoon anders. En dat is nu zo mooi aan een discussie, dan maak je kennis van andere meningen. Zo kan ik de jaren 70 en 80 niet echt bepaald vredig noemen, hoor. Treinkapingen? Rellen woningnood.. De jaren 90 waren wel 'relatief' rustig al hadden we toen wel te maken met de oorlog in voormalig Joegoslavië en de stroom van vluchtelingen die aan de hand daarvan hierheen kwamHeel eerlijk wij zijn minstens de helft of meer ouder dan de mensen waar we tegen discussiëren. Ik denk dat als je wat ouder bent je een heel andere kijk op de maatschappij hebt. Jaren 70/ 80 en 90 waren heel erg vredig in dit land.
rapido schreef:Nee ben 44 maar de mede topic gangers die er op los quoten en onze mening maar onderbouwd en op feiten gebaseerd willen zien zijn in de 20
Geeft niks maar dat betweterige toontje van ze stuit mij af en toe flink tegen de borst.
als ze dat in real life face to face ook zo doen dan getuigd mij dat van weinig respect
Sammie schreef:Nog steeds is niet duidelijk wat de 'aaiaai'-cultuur inhoudt.
aslo schreef:Sammie, je vindt het wel respectloos en denigrerend maar je weet blijkbaar echt niet wat er mee bedoeld wordt. Is dat niet een beetje krom?
Citaat:Maar geef jij eens andere woorden dan die met de woord duidelijk een betekenis weer geven voor mensen die alle slechte daden van criminelen, welke afkomst ook, maar goed blijven praten.