Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
katiavl schreef:Citaat:Denk je serieus dat het brein van een mens zo simpel werkt?...
Was dat maar zo soms mag het een beetje simpeler zijn. Dan zou ik hier niet achter de computer moeten "studeren"
Adil wetenschap toont dat gewoon aan, en sinds detour in het vak zit en ik ook is het normaal dat we die weg volgen.
Adil18 schreef:Polivy schreef:Je kunt wel heel makkelijk zeggen: zoek dan hulp, maar sommige mensen kunnen dit niet of wat dan ook. Ik ben ook op het randje depressief geweest. Hulp zoeken is een enorm grote stap.
Ik denk dat in je auto gaan zitten om een geplande aanslag uit te voeren ook een enorme stap is, en waarom koos hij dan voor die stap en niet de stap om hulp te vragen?
Adil18 schreef:katiavl schreef:
Was dat maar zo soms mag het een beetje simpeler zijn. Dan zou ik hier niet achter de computer moeten "studeren"
Adil wetenschap toont dat gewoon aan, en sinds detour in het vak zit en ik ook is het normaal dat we die weg volgen.
Misschien is het juist heel interessant om te onderzoeken waarom mensen van die gedetailleerde verklaringen willen en zich niet bevredigd voelen met een verklaring als: Hij zag het niet meer zitten en wilde een spectaculair afscheid.
Polivy schreef:Dat is mijn mening Adil. Net zoals jij die mag geven, geef ik die ook. Dat heet ook discussiëren. Meningen uitwisselen. En ga zo maar door. Daar hoef je het niet mee eens te zijn, net zo min als ik het eens hoef te zijn met de jouwe. En we kunnen nu zo'n beetje alle vreselijke gebeurtenissen er wel bij halen, maar met die man uit België, ook echt verschrikkelijk, net als bovenstaande voorbeelden. Al was deze man ook psychisch niet in orde (http://kdvfabeltjesland.hyves.nl/blog/1 ... name/QITy/). Net zoals in voorgaande voorbeelden maakt dat de daad niet minder erg, maar is de dader ook geen brute moordenaar zonder mededogen.
Polivy schreef:En dat je dan niet meer rationeel kan denken en alleen het doel voor ogen hebt, en je omgeving niet meer.
Alet74 schreef:Misschien niet bevredigend (denk dat het dat niet kan zijn), maar het zou veel mensen wel helpen denk ik. Nu blijft het giswerk en kun je het eigenlijk nooit afsluiten.
Polivy schreef:Ik heb respect voor je mening, maar dan kan ik het wel kortzichtig vinden. Dat is weer MIJN mening. En zo komt het idd over, dat veel mensen primitief reageren. Ook dat is weer MIJN mening. En ik heb geloof ik al genoeg argumenten aangebracht als weerwoord, dus bij deze stop ik ook met 'discussiëren' over iets wat wel of niet mijn mening is. Vind dat gewoon 'a waste of my time', en totaal zinloos.