Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Otterlo, Gelderland
4-12-2024
15.45
Zicht melding Wolf
Betrouwbaarheid hoog
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
Onali schreef:In de app:
Scherpenzeel, Gelderland
4-12-2024
13.00
Aanval op hondje van dame (83) alleen door te gillen zijn de wolven afgehaakt. Locatie aanval in het dorp!!
Hondje gebeten.
Betrouwbaarheid hoog, diverse verschillende melders
SusanH schreef:Nou dat dacht ik ook. En is niet de 1e keer he, dat ze in het dorp zelf lopen. Hebben ook al bijna een blindengeleidehond aangevallen. Scherpenzeel is een hotspot momenteel.
Popstra schreef:Ik begreep dat het 3 wolven waren in Scherpenzeel.
Edit: wat ik begreep mochten wolven die overlast geven in een centrum direct afgeschoten worden.
In buiten gebied niet.
Dat was toen uitgelegd op die bijeenkomst hier van de BBB
Lijkt mij dat dit geval dus echt wel rede is om deze wolven af te gaan schieten. Ze hebben immers al meerdere incidenten om en in Woudenberg en Scherpenzeel veroorzaakt en nu dus midden in het dorp zelf
Citaat:Eesveen,Overijssel
4-12-2024
Aanval Wolf
Drie schapen gedood.
Meerdere aanvallen in de omgeving geweest
die nog niet doorgegeven zijn.
Help de dieren eigenaren in uw omgeving.
Betrouwbaarheid hoog
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
Citaat:Alteveer, Groningen
4-12-2024
18.30
Zicht melding Wolf
Een wolf stak vlak voor hun over , bleef even staan maar hij heeft hem met zaklantaarn in de ogen geschenen. Formaat grote herdershond.Tangerveldweg richting Beumeesweg Alteveer Groningen
Citaat:Wolvenwandeling tegen het wolvenbeleid. Ik verwacht geen wolf te zien, wel kan je zien / ruiken wat je mist, wanneer je niet alleen meer in het bos durft te wandelen.
Wanneer: zondag 8 december om 11.00 uur
Eigen risico. Deelname gratis.
Honden aan de lijn.
Verzamelen Austerlitz.
Driesprong Traayweg en Oude Postweg, (N224)
Kom wandelen wanneer je het prettiger vind om met een groep te lopen.
Tijdens de wandeling is er voldoende gelegenheid om info uit te wisselen over de stand van zaken betreffende de wolf.
Door alle berichten zoveel mogelijk te delen, laten we onze mening blijken.
De wolf is een pracht dier. Net zo als andere wezens heeft de wolf een territorium nodig.
Haalbaarheid: Wolven hebben een leefgebied van tussen de 200 km2 en 400 km2 Het is onmogelijk om een voldoende groot gebied af te rasteren, want dit doorsnijdt telkens wegen en andere menselijke infrastructuur.
Dus een logische conclusie is helaas, dat Nederland te klein is voor de wolf.
Ondanks deze wetenschap is er nog steeds een kleine groep die de wolf toch door wil, drukken.
Aangeraden wordt om met groepen te gaan wandelen. Wanneer je meerdere mensen oproept, staat Staatsbosbeheer met de knip te wapperen, of je maar 75,- euro wilt betalen anders een boete van 100.- Euro excl administatiekosten.
Dus ook actie voor meer gastvrijheid in de bossen. We zijn met 18 miljoen mensen in dit land. Dat het dan drukker wordt is logisch. Je moet dan natuurlijk geen bossen minder toegankelijk gaan maken, dan verplaats je de drukte naar andere plekken.
We willen:
- weer veilig met onze kinderen en honden in de bossen kunnen lopen, zonder elke keer achterom te moeten kijken.
- dat onze boeren het vee weer veilig buiten kunnen laten lopen.
- Dat de heidevelden weer veilig door schapen beheerd kunnen worden.
- Dat onze kinderen weer veilig naar school of sport kunnen fietsen.
- Dat ruiters veilig door de bossen kunnen lopen zonder door - wolven opgejaagd te worden.
- Dat kinderen niet wakker worden en merken dat een huisdier gepakt is .
- Dat maneges, campings, horeca weer gewoon kunnen functioneren.
- We hebben namelijk al 150 jaar de wolf niet gemist.
Ik vertrouw op mond op mond reclame, graag delen.
Mee eens? Tot zondag 8 december
Nyaleti schreef:Ik lees dit net in de reacties.
Laten we het hopen. Alsnog ontzettend verdrietig voor de mevrouw en het hondje.
[ Afbeelding ]
Dit mag zo geplaatst worden toch? Openbare groep.
SusanH schreef:Nou dat dacht ik ook. En is niet de 1e keer he, dat ze in het dorp zelf lopen. Hebben ook al bijna een blindengeleidehond aangevallen. Scherpenzeel is een hotspot momenteel.
tienus63 schreef:[ Afbeelding ]Onali schreef:In de app:
Scherpenzeel, Gelderland
4-12-2024
13.00
Aanval op hondje van dame (83) alleen door te gillen zijn de wolven afgehaakt. Locatie aanval in het dorp!!
Hondje gebeten.
Betrouwbaarheid hoog, diverse verschillende melders
Foto toegevoegd om te laten zien waar de weg door het dorp loopt. Speld is willekeurig door Google maps geplaatst.
Volgens geen wolf vond de aanval op het Oosteinde plaats.
[ Afbeelding ]
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/18cK5XTssq/?