Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
gohya schreef:Edit: daar moest nog een vraag bij. Een tijdje geleden las ik een artikel over dat ze politiemannen met automatische geweren ipv handpistolen willen gaan bewapenen. Wat vinden jullie daar dan van?
Het schijnt echt nodig te zijn,dus ja,dan vind ik dat wel oke.
Emmaa_ schreef:jammer maar Helaas nodig.Ik vind het wel interessant om te zien hoe hier naar de Nederlandse 'aaiaai'-cultuur en 'lekker op de thee gaan' tactiek gekeken wordt. Ik zie persoonlijk namelijk liever militairen die in probleemgebieden gewoon een kop thee gaan drinken met de bewoners, dan militairen die de deur intrappen en iedereen doodschieten die daarvan schrikt (denk Amerika). Zelfde geldt voor wijkagenten. Ik zie liever wijkagenten die het gesprek aan gaan met jongens die wat kattenkwaad uithalen en kijken of daar misschien niet een andere rede voor is (denk slechte thuissituatie bijvoorbeeld) dan wijkagenten die als een soort verheven macht rondlopen en geen aanspreekpunt zijn.
Ik denk juist dat omdat wij in Nederland eerst praten voordat we strenge maatregelen nemen, de radicalisering hier een stuk minder intensief aanwezig is dan bijvoorbeeld in Frankrijk, of Belgie. Ja, het gebeurt, en dat is heel fout en slecht en poedersuiker, maar aan de andere kant zitten er hier wel genoeg mensen bovenop.
Edit: daar moest nog een vraag bij. Een tijdje geleden las ik een artikel over dat ze politiemannen met automatische geweren ipv handpistolen willen gaan bewapenen. Wat vinden jullie daar dan van?
Esther28 schreef:Sammie: hoe wil jij het noemen dan? De een noemt het aaiaai cultuur en een ander overtolerant..
Tis maar net welke waarde je aan een woord geeft...Vast staat wel dat je over bepaalde geloven/bevolkingsgroepen geen bepaalde mening mag hebben zonder weggezet te worden als racist, xenefoob, etc.
Wéér zo'n dooddoener.. De enige die dat constant roepen zijn jullie zelf.. De rest doet dat niet. Ik zie te pas en te onpas racist e.d. voorbij komen, maar wel als schermwoord. Niet door iemand die het niet met je eens is.Citaat:Vast staat wel dat je over bepaalde geloven/bevolkingsgroepen geen bepaalde mening mag hebben zonder weggezet te worden als racist, xenefoob, etc.
Remy schreef:Ik wilde die persoon juist onder de "Foe" knop zetten maar ik kan die niet meer vinden?? Kan dat niet meer?
Mixje90 schreef:gohya schreef:Edit: daar moest nog een vraag bij. Een tijdje geleden las ik een artikel over dat ze politiemannen met automatische geweren ipv handpistolen willen gaan bewapenen. Wat vinden jullie daar dan van?
Als het nodig is, is het nodig. Als je een crimineel moet kunnen stoppen die zelf een geweer heeft lijkt me het rot als je niets ertegen kan doen.
Ik vind het wel intimiderend om op straat te zien, zou liever hebben dat ze ze ergens laten waar ze wel snel bij kunnen. Achterbak van de auto ofzo :p
rapido schreef:Emmaa_ schreef:jammer maar Helaas nodig.
Edit: daar moest nog een vraag bij. Een tijdje geleden las ik een artikel over dat ze politiemannen met automatische geweren ipv handpistolen willen gaan bewapenen. Wat vinden jullie daar dan van?
politie moet meer aanzien krijgen. Men moet weer bang van ze worden. Respect naar ze tonen.
In andere vooral zuidelijke landen is het heel normaal dat ze zwaar bewapend zijn en die gaan ook niet met je in gesprek als je de wet overtreed nee die pakken je gelijk aan!!
evenals dat kinderen best wel weer eens een goed pak op hun sodemieter van hun ouders mogen krijgen als ze iets stouts doen.
rapido schreef:jammer maar Helaas nodig.
politie moet meer aanzien krijgen. Men moet weer bang van ze worden. Respect naar ze tonen.
In andere vooral zuidelijke landen is het heel normaal dat ze zwaar bewapend zijn en die gaan ook niet met je in gesprek als je de wet overtreed nee die pakken je gelijk aan!!
evenals dat kinderen best wel weer eens een goed pak op hun sodemieter van hun ouders mogen krijgen als ze iets stouts doen.
Sammie schreef:Wéér zo'n dooddoener.. De enige die dat constant roepen zijn jullie zelf.. De rest doet dat niet. Ik zie te pas en te onpas racist e.d. voorbij komen, maar wel als schermwoord. Niet door iemand die het niet met je eens is.
Esther28 schreef:En ik kwam hier niet met aaiaai cultuur aan. En trouwens iedereen weet toch wat dat inhoud. Hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Ik heb niet gestemd op de huidige regering. Dus ik maak ook geen onderdeel uit van "deze cultuur"
Tcm62 schreef:Nee, blijkbaar niet. Want als er hier telkens trammelant in de discussie ontstaat is het wel vanwege het gebruik van inhoudsloze termen. Als ik tien mensen die vraag stel krijg ik tien verschillende antwoorden. Sterker nog.. als ik de politie opbel en vraag wat houdt een aaiaai-cultuur in zullen ze me nog net niet in een busje laden om bij de phyc afgedropt te wordenGa eerst maar eens een paar dagen mt de politie in probleemwijken meelopen, eer je een mening geeft..kijk eens in de keuken....dan snap wat aaiaai in houdt.
elenaMM77 schreef:wellicht er ook geen hangjongeren meer zijn als oom agent wat respect af dwingt met uiterlijk vertoon als een zwaarder wapen.rapido schreef:jammer maar Helaas nodig.
speciale eenheden uitrusten ermee, die uitrukken in een noodsituatie, daar kan ik nog inkomen.
Maar de standaard oom agent.. Ja, dan wordt ik inderdaad bang van hem.
Dan benader ik hem ook niet als er in het park onrust is door hangjongeren.
want allereerst wil ik niet in de buurt komen van een automatisch wapen.
Maar ten tweede vertrouw ik die agent er ook niet mee in de buurt van anderen.
geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om melding te maken van iets..
want er zal maar een dooie bij vallen, die er wel of niets iets mee te maken heeft.
dat laatste ben ik met je eens, wat betreft opvoeding van kinderen
elenaMM77 schreef:rapido schreef:jammer maar Helaas nodig.
speciale eenheden uitrusten ermee, die uitrukken in een noodsituatie, daar kan ik nog inkomen.
Maar de standaard oom agent.. Ja, dan wordt ik inderdaad bang van hem.
Dan benader ik hem ook niet als er in het park onrust is door hangjongeren.
want allereerst wil ik niet in de buurt komen van een automatisch wapen.
Maar ten tweede vertrouw ik die agent er ook niet mee in de buurt van anderen.
geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om melding te maken van iets..
want er zal maar een dooie bij vallen, die er wel of niets iets mee te maken heeft.
dat laatste ben ik met je eens, wat betreft opvoeding van kinderen
rapido schreef:Ik denk dat het het leeftijds verschil is TCM62
Heel eerlijk wij zijn minstens de helft of meer ouder dan de mensen waar we tegen discussiëren. Ik denk dat als je wat ouder bent je een heel andere kijk op de maatschappij hebt. wij hebben een heel andere tijd mee gemaakt. Jaren 70/ 80 en 90 waren heel erg vredig in dit land.
gohya schreef:Edit: daar moest nog een vraag bij. Een tijdje geleden las ik een artikel over dat ze politiemannen met automatische geweren ipv handpistolen willen gaan bewapenen. Wat vinden jullie daar dan van?