Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:17

verharding heeft meerdere oorzaken, niet slechts 1 ding. Niet slechts enkel de overheid, niet slechts enkel 1 bevolkingsgroep. Het is actie en reactie. Maar men moet hier eens stoppen met populistische woorden als aaiaai-cultuur, linkse rakkers, linkse boomknuffelaars en vul maar aan. Noem het beestje gewoon bij de naam, benoem oorzaken, benoem gevolgen.. benoem mogelijkheden. Stop met dat populistische gedoe met termen die totaal geen inhoud hebben.

Wij zijn allemaal onderdeel van diezelfde "aaiaai"-cultuur. Als je met je vinger naar een ander wijst wijzen er dus mooi drie naar jezelf..
Laatst bijgewerkt door Sammie op 09-02-16 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:17

gohya schreef:
Edit: daar moest nog een vraag bij. Een tijdje geleden las ik een artikel over dat ze politiemannen met automatische geweren ipv handpistolen willen gaan bewapenen. Wat vinden jullie daar dan van?

Het schijnt echt nodig te zijn,dus ja,dan vind ik dat wel oke.

Als het nodig is, is het nodig. Als je een crimineel moet kunnen stoppen die zelf een geweer heeft lijkt me het rot als je niets ertegen kan doen.

Ik vind het wel intimiderend om op straat te zien, zou liever hebben dat ze ze ergens laten waar ze wel snel bij kunnen. Achterbak van de auto ofzo :p

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:19

Emmaaa:
Een regering die er niet meer voor het volk zit maar vooral ter verrijking van zichzelf.
Kijk al die blunders bij de VVD, ze treden af en een paar maanden later weer met hun kont op het pluche. Het leegtrekken van de pensioenen waar de werkende Nederlanders zelf voor gewerkt heeft en steeds minder recht op heeft. Ik kijk er niet raar van op als binnen 10 jaar de pensioenen onteigend worden door de regering. Alle sociale zorg wordt kapot bezuinigd en mensen worden met bosjes tegelijk ontslagen terwijl er aan de andere kant massaal az-ers (in het midden gelaten of ze allemaal terecht vluchtelingen etc zijn) binnen gehaald worden waar ineens wel heel veel voor mogelijk is.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Esther28

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:22

Sammie: hoe wil jij het noemen dan? De een noemt het aaiaai cultuur en een ander overtolerant..
Tis maar net welke waarde je aan een woord geeft...Vast staat wel dat je over bepaalde geloven/bevolkingsgroepen geen bepaalde mening mag hebben zonder weggezet te worden als racist, xenefoob, etc.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:24

Maar van mij mag het topic gesloten worden. De meningen liggen zo mijlenver uit elkaar en een bepaald persoon zit zo te zuigen en te prikken dat het imo weinig tot geen toegevoegde waarde meer heeft.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:26

Esther28 schreef:
een bepaald persoon zit zo te zuigen en te prikken dat het imo weinig tot geen toegevoegde waarde meer heeft.

Ik wilde die persoon juist onder de "Foe" knop zetten maar ik kan die niet meer vinden?? Kan dat niet meer? -O-

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:27

jawel, maar dat helpt niet voor het topic. ;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:29

Emmaa_ schreef:
Ik vind het wel interessant om te zien hoe hier naar de Nederlandse 'aaiaai'-cultuur en 'lekker op de thee gaan' tactiek gekeken wordt. Ik zie persoonlijk namelijk liever militairen die in probleemgebieden gewoon een kop thee gaan drinken met de bewoners, dan militairen die de deur intrappen en iedereen doodschieten die daarvan schrikt (denk Amerika). Zelfde geldt voor wijkagenten. Ik zie liever wijkagenten die het gesprek aan gaan met jongens die wat kattenkwaad uithalen en kijken of daar misschien niet een andere rede voor is (denk slechte thuissituatie bijvoorbeeld) dan wijkagenten die als een soort verheven macht rondlopen en geen aanspreekpunt zijn.

Ik denk juist dat omdat wij in Nederland eerst praten voordat we strenge maatregelen nemen, de radicalisering hier een stuk minder intensief aanwezig is dan bijvoorbeeld in Frankrijk, of Belgie. Ja, het gebeurt, en dat is heel fout en slecht en poedersuiker, maar aan de andere kant zitten er hier wel genoeg mensen bovenop.

Edit: daar moest nog een vraag bij. Een tijdje geleden las ik een artikel over dat ze politiemannen met automatische geweren ipv handpistolen willen gaan bewapenen. Wat vinden jullie daar dan van?
jammer maar Helaas nodig.
politie moet meer aanzien krijgen. Men moet weer bang van ze worden. Respect naar ze tonen.
In andere vooral zuidelijke landen is het heel normaal dat ze zwaar bewapend zijn en die gaan ook niet met je in gesprek als je de wet overtreed nee die pakken je gelijk aan!!
evenals dat kinderen best wel weer eens een goed pak op hun sodemieter van hun ouders mogen krijgen als ze iets stouts doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:32

Esther28 schreef:
Sammie: hoe wil jij het noemen dan? De een noemt het aaiaai cultuur en een ander overtolerant..
Tis maar net welke waarde je aan een woord geeft...Vast staat wel dat je over bepaalde geloven/bevolkingsgroepen geen bepaalde mening mag hebben zonder weggezet te worden als racist, xenefoob, etc.

Je kan toch gewoon benoemen wat er in jouw ogen niet goed gaat zonder interessant te doen met woorden waar alleen jij de betekenis van weet? Bovendien ben je ook nog eens onderdeel van diezelfde cultuur, dus of je nu zo vrolijk moet zijn met die termen?

Citaat:
Vast staat wel dat je over bepaalde geloven/bevolkingsgroepen geen bepaalde mening mag hebben zonder weggezet te worden als racist, xenefoob, etc.
Wéér zo'n dooddoener.. De enige die dat constant roepen zijn jullie zelf.. De rest doet dat niet. Ik zie te pas en te onpas racist e.d. voorbij komen, maar wel als schermwoord. Niet door iemand die het niet met je eens is.

Je mag zeggen wat je wil.. zolang je dit maar netjes en onderbouwt doet. Benoem, omschrijf, leg uit en onderbouw.. Dat is alles.. :)

Remy schreef:
Ik wilde die persoon juist onder de "Foe" knop zetten maar ik kan die niet meer vinden?? Kan dat niet meer? -O-

Jawel, in het profiel. :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 09-02-16 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:34

Mixje90 schreef:
gohya schreef:

Als het nodig is, is het nodig. Als je een crimineel moet kunnen stoppen die zelf een geweer heeft lijkt me het rot als je niets ertegen kan doen.

Ik vind het wel intimiderend om op straat te zien, zou liever hebben dat ze ze ergens laten waar ze wel snel bij kunnen. Achterbak van de auto ofzo :p

Ze zullen wel eerst een hele goede opleiding krijgen,ze gaan niet zomaar van wapen ruilen.
Maar als er een crimineel met een automatisch wapen voor je neus staat,vind ik dat de politie zich idd. moet kunnen verdedigen.En met een simpel handwapen is dat niet echt mogelijk.
In de achterbak v.d. auto,ben je vaak al te laat.Ze moeten het binnen enkele seconden kunnen pakken.
Laatst bijgewerkt door gohya op 09-02-16 14:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:35

Esther28 schreef:
jawel, maar dat helpt niet voor het topic. ;)

Wel beter voor mijn bloeddruk en beheersing :+

Jup, gevonden!

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:35

rapido schreef:
Emmaa_ schreef:

politie moet meer aanzien krijgen. Men moet weer bang van ze worden. Respect naar ze tonen.
In andere vooral zuidelijke landen is het heel normaal dat ze zwaar bewapend zijn en die gaan ook niet met je in gesprek als je de wet overtreed nee die pakken je gelijk aan!!
evenals dat kinderen best wel weer eens een goed pak op hun sodemieter van hun ouders mogen krijgen als ze iets stouts doen.

En met zwaardere bewapening verdien je en krijg je respect?

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:37

LadyKantje schreef:
En met zwaardere bewapening verdien je en krijg je respect?

In sommige culturen wel, ja. Helaas.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:41

rapido schreef:

speciale eenheden uitrusten ermee, die uitrukken in een noodsituatie, daar kan ik nog inkomen.

Maar de standaard oom agent.. Ja, dan wordt ik inderdaad bang van hem.
Dan benader ik hem ook niet als er in het park onrust is door hangjongeren.
want allereerst wil ik niet in de buurt komen van een automatisch wapen.
Maar ten tweede vertrouw ik die agent er ook niet mee in de buurt van anderen.
geen haar op mijn hoofd die er dan aan denkt om melding te maken van iets..
want er zal maar een dooie bij vallen, die er wel of niets iets mee te maken heeft.

dat laatste ben ik met je eens, wat betreft opvoeding van kinderen :j

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:46

Sammie schreef:
Wéér zo'n dooddoener.. De enige die dat constant roepen zijn jullie zelf.. De rest doet dat niet. Ik zie te pas en te onpas racist e.d. voorbij komen, maar wel als schermwoord. Niet door iemand die het niet met je eens is.

Ik spreek uit ervaring. Ik noem mijzelf niet zo maar ben zo al diverse malen genoemd op o.a. dit forum en diverse andere fora. Ook anderen die kritisch zijn zonder te schelden krijgen hetzelfde te horen. En niet 1x maar veel vaker.
En ik kwam hier niet met aaiaai cultuur aan. En trouwens iedereen weet toch wat dat inhoud. Hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Ik heb niet gestemd op de huidige regering. Dus ik maak ook geen onderdeel uit van "deze cultuur"

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:55

Ga eerst maar eens een paar dagen mt de politie in probleemwijken meelopen, eer je een mening geeft..kijk eens in de keuken....dan snap wat aaiaai in houdt.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:10

Esther28 schreef:
En ik kwam hier niet met aaiaai cultuur aan. En trouwens iedereen weet toch wat dat inhoud. Hoef je niet voor gestudeerd te hebben.
Ik heb niet gestemd op de huidige regering. Dus ik maak ook geen onderdeel uit van "deze cultuur"

Ah.. de Pimpampet cultuur... Of de bloembloemcultuur... Iedereen weet toch wat dat inhoudt... Toch.. Gezellig met z'n allen de tralaldilacultuur instandhouden.. Ik heb gestudeerd, maar was blijkbaar ziek toen de verzin zelf maar een woord en verwacht dan maar dat iedereen precies weet wat je bedoelt cursus voorbij kwam..

Jij hebt niet gestemd op de huidige regering? Heb je helemaal niet gestemd..? Of heb je wel gestemd, maar was je dus onderdeel van die minderheid van de Nederlandse bevolking.. Tja of je het leuk vindt of niet.. Ook jij bent gewoon onderdeel van de Nederlandse bevolking en daarbij kun je niet aan de zijlijn gaan staan en wijzen naar een ander. De maatschappij dat ben jij. Nederland is een democratie, waarbij de meerderheid bepaalt wat er gebeurd. Die meerderheid heeft op de VVD en op de PVDA gestemd. Aan de hand daarvan is dit kabinet samengesteld. Ik heb er ook niet op gestemd, vind het de raarste coalitie tot nu toe. Maar ik ben wel Nederlander, ben net als elke andere Nederlander gewoon onderdeel van dit land. Maar mijn partij zit in de oppositie en het mooie aan het Nederlandse regeringsstelsel dat die soms meer en kunnen dan de coalitie. En soms is het een combinatie van beiden. Sterker nog.. Zelfs met slechts drie zetels kun je de doorslaggevende factor zijn. Er is immers een meerderheid van de 2de én 1de kamer nodig om een wet erdoor te krijgen.. Dat is zeker informatie die je niet hoeft te weten enkel als je gestudeerd hebt.. Immers is dit VMBO-kennis. Kennis dat elke Nederlander zou moeten weten.

Tcm62 schreef:
Ga eerst maar eens een paar dagen mt de politie in probleemwijken meelopen, eer je een mening geeft..kijk eens in de keuken....dan snap wat aaiaai in houdt.
Nee, blijkbaar niet. Want als er hier telkens trammelant in de discussie ontstaat is het wel vanwege het gebruik van inhoudsloze termen. Als ik tien mensen die vraag stel krijg ik tien verschillende antwoorden. Sterker nog.. als ik de politie opbel en vraag wat houdt een aaiaai-cultuur in zullen ze me nog net niet in een busje laden om bij de phyc afgedropt te worden :+

Wat is nou het probleem om dat eens NIET te doen en je gewoon te beperken tot de daadwerkelijke inhoud. Jullie hebben laten zien dat je dat prima kan dus al die inhoudsloze krachttermen hoef je niet te gebruiken. Maakt de hele sfeer hier prettiger, niet bij vlagen maar met regelmaat. En dat heeft niks maar dan ook niks te maken met een verschil van mening hebben, maar gewoon beestje bij de naam noemen. Zou fijn zijn.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:30

Ik snap je ena laatste alinea niet goed...zal wel aan mijn beperkte verstand liggen, maar zou je aub nog eens willen uitleggen?

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:31

elenaMM77 schreef:
rapido schreef:

speciale eenheden uitrusten ermee, die uitrukken in een noodsituatie, daar kan ik nog inkomen.

want er zal maar een dooie bij vallen, die er wel of niets iets mee te maken heeft.

wellicht er ook geen hangjongeren meer zijn als oom agent wat respect af dwingt met uiterlijk vertoon als een zwaarder wapen.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:33

Ik snap je laatste alinea ook niet zo Sammie

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:33

elenaMM77 schreef:
rapido schreef:

Denk jij nu echt dat oom agent met een automatisch wapen in jouw parkje rondloopt en met een paar hangjongeren met zijn wapentje gaat staan zwaaien? Echt?

Heb je eigenlijk wel gelezen waarom er meer speciale teams opgeleid worden en bewapend met een automatisch geweer? Wil je met een pistooltje het opnemen tegen iemand die met een automatisch wapen staat te schieten in het rond? Zou het dat zijn?

Ik vraag mij af of discussieren in dit topic nog zin heeft, het wordt allemaal steeds maller... :D :+ }:0

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:40

Ik denk dat het het leeftijds verschil is TCM62
Heel eerlijk wij zijn minstens de helft of meer ouder dan de mensen waar we tegen discussiëren. Ik denk dat als je wat ouder bent je een heel andere kijk op de maatschappij hebt. wij hebben een heel andere tijd mee gemaakt. Jaren 70/ 80 en 90 waren heel erg vredig in dit land.

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:43

rapido schreef:
Ik denk dat het het leeftijds verschil is TCM62
Heel eerlijk wij zijn minstens de helft of meer ouder dan de mensen waar we tegen discussiëren. Ik denk dat als je wat ouder bent je een heel andere kijk op de maatschappij hebt. wij hebben een heel andere tijd mee gemaakt. Jaren 70/ 80 en 90 waren heel erg vredig in dit land.

Yep :j

En dat is geen ouweloelengepraat van vroeger was alles beter want er zijn genoeg dingen die nu veel leuker zijn. Maar qua veilig gevoel absoluut!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:44

Ben je boven de 57 dan rapido?

TCM,

ik reageer op een vraag zonder bronvermelding

gohya schreef:

politiemannen, er staat niet speciale units..

En ik heb heel duidelijk aangeven dat ik speciale units die in noodsituatie uitrukken begrijpelijk vind..
maar niet in normale situaties.

Hierop begon iemand anders over 'respect' afdwingen.

Dus ik weet niet precies wat je bedoelt.

als je de link naar het artikel hebt wil ik dat best lezen en daar een mening over geven.. Maar die stond er niet.. ik ging af op de vraag die ik net aanhaalde.

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 15:45

Yep was een fijne tijd, , een heel gemoedelijke jeugd heb ik ook gehad.