Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:07

christel1857 schreef:
CtjeLief schreef:
De gematigde, 'vredelievende' wilders zorgt wel voor een heksenjacht op Moslims met alle gevolgen van dien..... Dat gebeurt, hij is in dit verhaal de fanatiekeling met een obsessie voor alles wat met de Islam te maken heeft die de gematigde mens met zich meeneemt.. (mensen die voorheen nooit problemen hadden met de Islam, maar die hij mensen aanpraat!)

Als hij niet de middelen had om mensen bang te maken met de islam dan zou dat ook niet gaan. Helaas zijn er wel 1000 stokken waarmee Wilders kan slaan. Fitna kun je over geen enkele andere religie maken, zélfs niet over het christendom.

Daar vergis je je in, onderschat propaganda niet.. ‘Vertel een leugen vaak genoeg, luid genoeg, en lang genoeg en het volk zal je gaan geloven.’ je weet vast wel wie dat ooit zei........... En dat had HELE grote gevolgen. Je kan mensen iets doen geloven wat niet altijd bestaat! Onderschat dat niet. Fitna is een film gebaseerd op verdraaide feiten, dus is in mijn ogen compleet irrelevant, wel laat dat weer zien dat je met onwaarheden haat en angst kan zaaien....

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:12

christel1857 schreef:
ik geloof niet in een gematigde Islam. Gematigde mensen bestaan wel.

Hoe kan je dan een gematigde Moslim zijn als er geen gematigde Islam is? Ben je dan geen echte Moslim oid?

En ik denk dat als alle Moslims strikt de Islam zouden volgen ik allang gestenigd zou zijn met mijn samenwonen zonder getrouwd te zijn en seks voor het huwelijk ;)

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:42

janesmith schreef:
De tijd zal het leren. Voorlopig is het wel zo dat hij iedere verkiezing die hij meedeed, meer stemmen haalde dan de vorige keer.
In maart 2011 zijn de volgende verkiezingen en mijn voorspelling is dat hij daar minstens 13 zetels gaat halen.

Dat gold ook voor de SP. Toegegeven dat partijleider gewisseld was, maar toch. De vraag is waar de winst van de PVV ophoudt. Maar zo te zien denk je dus dat de PVV ernstig gaat verliezen bij de volgende verkiezingen. Ik weet het niet, ik denk dat het ernstig af gaat hangen van wat er tussen nu en maart gaat gebeuren.

janesmith

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:34

Hoe kom je erbij dat ik denk dat de PVV ernstig gaat verliezen?
Dat heb ik nergens beweerd in ieder geval.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:37

Volgens mij meen ik dat de PVV op dit moment veel meer dan 13 zetels heeft in de Tweede kamer. Maar daar even over nagedacht, je zal het dus wel over de eerste kamer hebben. Dat zal ook wel afhangen van de kwaliteit van de kandidaten voor de provinciale staten, want dan kan er niet op Geert gestemd worden.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 22:43

Uiteraard, want de komende verkiezingen in maart zijn voor de Eerste Kamer. Ongeacht de kandidaten zal de PVV dat aantal zetels minstens krijgen. Iedere PVV stemmer weet dat het heel belangrijk is om in die Eerste Kamer ook een meerderheid te hebben dus zal men PVV stemmen welke kandidaat het ook is.
Veruit de meeste kiezers hebben niet het flauwste idee wie eigenlijk in die Eerste Kamer gaat zitten voor hun partij. Men stemt een partij en de poppetjes ziet men later wel.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 00:30

Alet74 schreef:
Dit mag je mij uitleggen. Hoe kun je nu meer discriminatie en verdeling krijgen door mensen die op partij X stemmen onfrisse idioten te vinden? Die logica ontgaat me volledig.

Dat stond in dat stuk van Zwagerman wat ik had gequote.
Maar om het duidelijker uit te leggen: een hoop mensen voelen zich blijkbaar onbegrepen. Maar wilden niet op de PVV stemmen vanwege... de PVV.

Maar hoe harder hij gedemoniseerd wordt en zelfs voor de rechter gesleept, hoe meer aanhang hij (b)lijkt te krijgen. Blijkbaar zijn er een hoop mensen die vinden dat hij ergens voor staat, wat in de huidige politiek ontkend wordt.
Blijkbaar voelen deze mensen zich harder in de kou gezet, hoe harder de gevestigde orde hem opzij zet.
En zij zouden dan uit uit protest (?) op hem stemmen, zie de peilingen.

Dat is mijn mening erover.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 00:35

Heino schreef:
christel1857 schreef:
ik geloof niet in een gematigde Islam. Gematigde mensen bestaan wel.

Hoe kan je dan een gematigde Moslim zijn als er geen gematigde Islam is? Ben je dan geen echte Moslim oid?

Ik denk dat die combinatie erg moeilijk is ja.

Zie mijn link over die vrouw: http://www.irshadmanji.com/about-irshad die door haar mening (bijv. een hoofddoek was alleen bedoeld voor de vrouwen van de profeet) haar leven niet meer zeker is en bedreigd wordt.

En mijn ex, dat was een gematigde moslim, een goed mens, maar absoluut geen goed moslim volgens de correcte interpretatie van de Islam.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:58

we moeten overigens uitkijken om geen papegaaien te worden, in die trant van: "als iedereen het zegt, zal het ook waar zijn". Het kan geen kwaad zijn om ook eens naar de waarheid te kijken.

Feit is dat er simpelweg niet één islam is. Er is misschien wel één koran, maar die wordt door sjiieten en soennieten als behoorlijk anders geïnterpreteerd. Misschien heeft de Islam niet zo heel veel stromingen zoals het Christendom, maar het is wel onzin te stellen dat er geen gematigde Islam is.

Ook de Islam is niet vrij van interpretatie. Daarnaast zijn er na de Koran nog veel "dogma's" ingevoerd door de verschillende substromingen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:22

Hier heb ik echt een heel goed stuk, helemaal niet pro- maar ook niet anti Wilders:

http://www.pluspost.nl/islam-religie-of ... ging/39153

Citaat:
Het is dit punt dat Wilders wil maken met zijn vele, overigens vaak overtrokken of simpelweg ongelukkige uitspraken.
Hij vindt het naïef dat mensen in Nederland de Islam als een gewone godsdienst beschouwen. En daar heeft hij wel degelijk gelijk in, want dat is het (nog) niet, ook gezien wat de ervaringen in andere landen zijn. Betekent dat dat de verre meerderheid van de Nederlandse Moslims kwaad in de zin hebben ? Geenszins natuurlijk.
De meeste Nederlandse Moslims vinden de Islam inderdaad alleen “maar” een godsdienst. Het vervelende is echter dat een minderheid (hier en elders) daar anders over denkt en die minderheid is machtig en rijk. En die minderheid staat verder internationaal met elkaar in contact. Dat leidt tot terroristische aanvallen, tot opleidingen in kampen in Pakistan, tot kritiek op de vrije meningsuiting en op zijn minst tot een voortdurende “druk” op de Westerse (maar ook Aziatische) maatschappij, door discussies over homo’s (of pesten van), gedoe over de niqaab of hoofddoeken, enz.
Wilders wil zich terecht niet in het kamp laten zetten van de naïevelingen, die denken dat het zo’n vaart niet zal lopen. Nederland is niet geïsoleerd van wat er elders aan de hand is.
Wat elders gedaan wordt door fanatieke Moslims tegen andere bevolkingsgroepen zal hier ook gaan gebeuren. De lange “arm” van de Islam is rijk (miljarden oliedollars), goed georganiseerd (duizenden fundamentalisten worden wereldwijd geronseld, tot verbazing van enkelen ook steeds meer ook autochtonen en gaan naar opleidingskampen; waar mogelijk worden moskeeën gebouwd en bemand), fanatiek (niet bang om te sterven: terroristische aanslagen), kortom: alle reden om niet naïef te zijn in ons boerenlandje aan de zee.

[...]

Citaat:
Al Qaida en Talibaan zijn de meest bekende exponenten daarvan. Maar het wemelt achter de schermen van de Islamitische of fundamentalistische bendes, die beschikken over grote financiële fondsen. Ze deinzen er niet voor terug zowel gematigde Moslims, als anderen onder psychologische druk dan wel fysieke bedreigingen te plaatsen. Daarvan zijn inmiddels meer dan genoeg voorbeelden. Wil de Westerse wereld een vrije wereld blijven dan dienen we keer op keer en heel principieel onze vrijheden te verdedigen

Er staat nog veel meer, deze hele lap tekst van deze site vat zo ongeveer samen wat ik al 400 pagina's zeg.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 15:28

Het grote probleem is dat je met je kop in het zand deze problemen nooit ziet.
Dat is wat veel te veel mensen ´politieke correctheid´ noemen.
De kop in het zand steken is geen politieke correctheid, het is het ontkennen van problemen en net doen alsof ze er niet zijn.
Die tijd hebben we nu zo´n 30 jaar gehad, het is tijd voor een frisse (rechtse) aanpak.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:42

Mensen (hier) vinden kop in het zand niet echt een aardige uitspraak.
Misschien is het bij veel mensen ook geen kop in het zand maar de onwil om Islam aan te wijzen.

Niks mis mee, maar voor een leek is het denk ik moeilijk te bevatten wat er 'achter de schermen van de Islam' gebeurt.
Wij zijn het helemaal van huis uit niet gewend dat politiek en staat niet gescheiden zijn, al eeuwen niet.
Ik denk dat zelfs de jochies die nu de boel terroriseren, allahoe akbar roepend, zich niet beseffen wat het voor hen inhoudt als Nederland werkelijk een Islamitische staat zou worden, geleid door fundamentalisten als Taliban.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 17:41

Dat ze het niet leuk vinden, kan wel zijn.
Ze houden ook geen rekening met uitspraken die stemmers van rechts niet zo leuk vinden.

Inmiddels is bekend geworden dat zowel PVV als VVD unaniem akkoord zijn met regeer- en gedoogakkoord.
Het wachten is nu op het CDA, maar ook die zullen akkoord gaan. Dan vervolgens zaterdag het CDA congres, maandag de definitieve goedkeuring van de fractie van het CDA en Rutte kan zijn kabinet gaan vullen met ministers en secretarissen.
Ik denk dat Verhagen nog een mooie verrassing in petto heeft door beide dissidenten uit de CDA fractie staatssecretaris te maken, waardoor ze geen kwaad meer kunnen in de Tweede Kamer, daar hun stemmen niet meer tellen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 17:49

Ja wie weet, Jack de Vries komt niet meer op die post. Ze willen hem overigens zelf terug bij het CDA.
Ik denk dat hij ze nog effe laat zweten.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 17:56

Dat denk ik ook. Hij zal afwachten wat het congres beslist, zodra die ruim JA zeggen, zal hij terugkomen in de fractie of zelfs voorzitter worden is mijn vermoeden.

Ab Klink is teleurgesteld omdat hij al berichten heeft dat het CDA congres ruim voor gaat stemmen.
Die engerd van een Hirsch Ballin zal vertrekken. Gelukkig.

Klink teleurgesteld in CDA achterban

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 19:25

Wie zegt dat de PVVers dom zijn, ze hadden binnen no time de akkoorden gelezen en goedgekeurd :+ :D :D

xKnol

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:26

sarabande schreef:
Wie zegt dat de PVVers dom zijn, ze hadden binnen no time de akkoorden gelezen en goedgekeurd :+ :D :D

het is toch zo dat de PVV geen partij maar beweging is en dus geen leden heeft en dus ook maar 1 man die het hoeft goed te keuren: meneer Wilders? Lijkt me dan niet heel erg onlogisch. :P Verbeter me als ik het fout heb hoor ;)

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 20:48

Dat dacht ik ook vanmiddag, dat de andere fractieleden in principe minder in de melk te brokkelen hebben dan een lid van de VVD- of CDA-fractie.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 21:33

Nicolletje schreef:
maar absoluut geen goed moslim volgens de correcte interpretatie van de Islam.

Dé correcte interpretatie. Daarmee geef je zelf al aan dat het beleven van het geloof zeer subjectief is. Hoe kan jij dan bepalen dat hij geen juist Moslim was? En dat een gematigde interpretatie niet bestaat?

En, denk je dan ook zo over het Christendom? Dat mensen die de Bijbel niet letterlijk volgen, geen echte Christenen zijn? Dat een gematigde Christen niet bestaat?

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 22:17

Alet74 schreef:
Dat dacht ik ook vanmiddag, dat de andere fractieleden in principe minder in de melk te brokkelen hebben dan een lid van de VVD- of CDA-fractie.

Of zou het misschien komen omdat de PVV alleen te maken heeft met het gedoogakkoord, en dus niet het hele dikke regeerakkoord hoeven door te lezen! -:)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 22:58

Heino schreef:
Dé correcte interpretatie. Daarmee geef je zelf al aan dat het beleven van het geloof zeer subjectief is. Hoe kan jij dan bepalen dat hij geen juist Moslim was? En dat een gematigde interpretatie niet bestaat?

Ik denk dat ik dat prima kan bepalen, want 1 van de 5 zuilen van de Islam (= het meest fundamentele waar je je verplicht bent te aan houden) is 5x per dag bidden en dat deed hij niet en hij had ook niet de intentie of wegens tijdgebrek en ook niet alleen op vrijdag.

Daarnaast had hij een relatie met mij zonder getrouwd te zijn, vond hij hoofddoeken of korte jurkjes niet echt belangrijk, at hij niet echt halal (wel geen varken) dus hij is volgens de correcte interpretatie behoorlijk in overtreding en er zijn mensen die zelfs vinden dat hij zichzelf geen moslim zou mogen noemen.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 23:21

Dus zijn interpretatie was niet juist, volgens jou? Waarom zijn er dan ook Moslims die wél vinden dat hij zich Moslim mag noemen? Enne, je weet dat interpretatie per definitie subjectief (oftewel, voor iedereen anders), is?

Ben overigens ook nog steeds benieuwd hoe je dan over Christenen denkt die de Bijbel volgens jou niet correct interpreteren.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 00:02

Heino schreef:
Dus zijn interpretatie was niet juist, volgens jou? Waarom zijn er dan ook Moslims die wél vinden dat hij zich Moslim mag noemen? Enne, je weet dat interpretatie per definitie subjectief (oftewel, voor iedereen anders), is?

Ben overigens ook nog steeds benieuwd hoe je dan over Christenen denkt die de Bijbel volgens jou niet correct interpreteren.

Jezus wat kun jij moeilijk doen zeg.... Je snapt toch wel wat ze bedoelt?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 03:58

Heino schreef:

Daar kan ik 1 ding over zeggen.
Christenen hebben geloof en staat separaat van elkaar gemaakt, ergens een paar eeuwen terug.
De Islam heeft dat nooit, nergens.
Een Christen kan en mag zijn/ haar geloof zo stom, slim, ouderwets of modern interpreteren en thuis uitvoeren als hij/ zij wil.
Daar, waar de Islam de wet is, is deze interpretatie nog steeds aan kritiek en problemen onderhevig want partij 1 zegt je moet A doen en partij 2 zegt nee B is de juiste weg.
Denk aan de Taliban die zegt je moet zo doen (heel rigide opvattingen).
Omdat er geen scheiding van staat en kerk is en er nooit een vrije interpretatie van de Islam is geweest hebben mensen die bijv. 'liberaal' willen zijn, in de Islamitische regimes geen poot om op te staan.

Heino schreef:
Dus zijn interpretatie was niet juist, volgens jou?

Nee de uitvoering. Maar in Marokko (Casa) was dat vroeger niet echt een issue. Ik kan niet spreken over nu.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 07:08

Nicolletje schreef:
... en er zijn mensen die zelfs vinden dat hij zichzelf geen moslim zou mogen noemen.

Goh, en laat ik nou een tijdje geleden (van andere mensen) lezen dat je nou eenmaal moslim bent als je een bepaalde afstamming hebt, ongeacht hoe je jezelf gedraagt? Interessant gegeven.