Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Popstra schreef:Nouja, dat geld dus niet voor alle joodse mensen want er zijn er zat niet mee eens.
Het zijn hier in NL bijvoorbeeld ook altijd dezelfde die er hun mond vol over hebben. Moscowitz, Barend... zelf hebben ze nog nooit een oorlog of haat mee gemaakt maar spelen altijd het slachtoffer en vinden het prima wat daar gaande is. Dat zijn ze al meerdere malen maar wat graag komen vertellen op tv
Electra63 schreef:Popstra schreef:Nouja, dat geld dus niet voor alle joodse mensen want er zijn er zat niet mee eens.
Het zijn hier in NL bijvoorbeeld ook altijd dezelfde die er hun mond vol over hebben. Moscowitz, Barend... zelf hebben ze nog nooit een oorlog of haat mee gemaakt maar spelen altijd het slachtoffer en vinden het prima wat daar gaande is. Dat zijn ze al meerdere malen maar wat graag komen vertellen op tv
Ik vind dat wel lastig.
In Nederland is ook veel Jodenhaat en moeten Joodse scholen beveiligd worden.
Maar het uithongeren en deporteren van onschuldige burgers moet gewoon door iedereen afgekeurd worden, zonder..... ja maar Hamas begon, ja maar ze hebben zelf voor Hamas gekozen, ja maar er zitten Hamasstrijders tussen de bevolking.
Er is geen enkel excuus om kinderen te laten verhongeren of dood te laten gaan of oorlogsmisdaden te begaan, zoals hulpverleners en journalisten op te sluiten zonder proces of zelfs te vermoorden.
Als ik zie wat er soms gedeeld wordt in mijn vriendenkring, wil ik soms wel de stekker uit heel SM trekken.
mysa schreef:Er was een voormalige militair - generaal of andere hoge pief - die de regering/huidige legerleiding beschuldigde van verregaande incompetentie/nalatigheid. Hij is zelf in de auto gesprongen en gaan helpen in een kibboets waar nog gevochten werd op dat moment.
Die kritiek werd hem niet in dank afgenomen uiteraard. Maar ik denk dat hij het wel gezegd zou hebben als het vooropgezet was. Ik weet zijn naam niet meer, las een interview met hem in een papieren krant.
cijsalover schreef:Ik heb nu 2x iets gedeeld in m'n stories op Instagram, maar daar wordt nauwelijks op gereageerd door m'n volgers/vriendinnen. Niet eens een like. Niet dat ik een like voor mezelf wil, alleen is het voor mij een teken van steun en uitspreken tegen de huidige situatie. Dat vind ik typisch... wat is dat, willen mensen het gewoon niet zien of ermee lastig gevallen worden? Normaal deel ik nooit zoiets op m'n socials, maar ik kan me niet langer stilhouden.
journee schreef:BigOne schreef:Inmiddels heeft usa zich teruggetrokken uit de onderhandelingen onder het mom ; Hamas wil geen vrede.
Volgens dit artikel heeft geen enkele partij zich teruggetrokken, maar zijn onderhandelingen opgeschort voor overleg. Witkoff spreekt van "een gebrek aan bereidheid en coördinatie bij Hamas". Dat doet mij vermoedde dat binnen Hamas nog niet iedereen het met elkaar eens is.
https://www.nrc.nl/nieuws/2025/07/24/verenigde-staten-en-israel-trekken-zich-terug-uit-gaza-onderhandelingen-a4901230
https://x.com/SEPeaceMissions/status/1948427713687040473
CharleyT schreef:Electra63 schreef:
Als ik zie wat er soms gedeeld wordt in mijn vriendenkring, wil ik soms wel de stekker uit heel SM trekken.
In plaats van sm te verlaten kun je natuurlijk ook je vriendenkring eens onder de loep houden en eventueel opschonen.
tamary schreef:En hoe zou het lijden van een groep die hier niks aan kan doen helpen dan? Begrip? We hebben hier ook problemen en dan is er geen ruimte/energie voor de ellende van anderen over. Een groot deel van het niet reageren heeft meer te maken met geen mentale/emotionele ruimte hebben voor andermans ellende dan het er mee eens zijn.
Jij zit in een "luxe" positie dat je die ruimte wel hebt, en in de moderne tijd met social media waardoor alles sterker en in grote doseringen binnen komt eist het meer plek op. Vraag is hoe gezond dat is voor jouzelf, want uiteindelijk is er weinig wat je kan doen. Niks doen niet kunnen nu snap ik, maar zorg ervoor dat je dit niet zo laat overheersen dat je zelf hulp nodig hebt. Daar zijn de mensen daar echt niet mee geholpen en je familie of anderen die jouw hier nodig hebben ook niet. Balanceren is het, maar zonder dat ben je niet in staat om wie dan ook te helpen.
BigOne schreef:mysa schreef:
Heel klein schuifel stapje. Smotrich en Gavir zouden al op de lijst van ICC in Den Haag komen te staan dus dan komen ze toch niet. En wapens? Minimale impact.