Oorlog Oekraïne deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Oorlog Oekraïne deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 17:50

Die drukgolf ook echt door de omliggende huizen....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:17

Klopt, eerst komt er brandbare stof en dan de explosie die alle zuurstof opneemt dus je wordt gewoon verstikt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-23 20:28

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:56

Rusland rekruteert nu vrouwen om mee te vechten.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 09:27

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 23:01

Interessante ontwikkeling :wow:
Citaat:
In Kazachstan werd een NAVO-vredeshandhavingsoperatiecentrum geopend, waar Kazachse militairen zullen studeren.

De openingsceremonie werd bijgewoond door de Amerikaanse ambassadeur in Kazachstan, Daniel Roseblum.
https://twitter.com/Flash_news_ua/statu ... 0657578244

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:25

irmaz schreef:
Interessante ontwikkeling :wow:
Citaat:
In Kazachstan werd een NAVO-vredeshandhavingsoperatiecentrum geopend, waar Kazachse militairen zullen studeren.

De openingsceremonie werd bijgewoond door de Amerikaanse ambassadeur in Kazachstan, Daniel Roseblum.
https://twitter.com/Flash_news_ua/statu ... 0657578244

Ook opvallend in deze tijden van religieuze onrust: de bevolking van Kazachstan is qua religie overwegend (70%) moslim. Soenniet om precies te zijn. De naam van de Amerikaanse ambassadeur doet Joods aan. Blijkt het toch te kunnen, samen leven.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 09:31

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 10:17

De derde van lukoil al, een van de weinige grote bedrijven die de inval in Oekraïne veroordeelde dus waarschijnlijk ruimt Putin langzaam alle topmannen op zodat de staat de company kan overnemen.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 12:49

Cowboy55 schreef:
En er is weer een Russiche 'captain of industry' spontaan omgekiept:

https://edition.cnn.com/2023/10/24/busi ... index.html

Zijn voorganger viel in het voorjaar nog uit een ziekenhuisvenster of, zoals Lukoil zei: "Stierf aan en ernstige ziekte."......

Ik vond het al erg stil op dat front ...

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 13:02

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 14:17

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:40

Bijzonder wel. Siberiërs zijn toch Russisch?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:49

mysa schreef:
Bijzonder wel. Siberiërs zijn toch Russisch?

Ja, ongeveer 60% van Rusland valt in het huidige Siberische gebied, en historisch was dit (volgens wiki) zelfs zo'n 75%. Ongeveer een kwart van de russische populatie bevindt zich in Siberië.

Tegelijkertijd zijn een hoop Russen die in Siberië wonen niet Siberisch. Rusland heeft veel mensen die kant op gestuurd/gelokt door 2-6x zo hoog salaris te betalen aan mensen die daar in de mijnbouw wilden werken doordat er veel waardevolle delfstoffen aanwezig zijn, zeker in het hoge noorden. Het aantal inwoners daalt op het moment rap, doordat mensen toch liever in het Europees Rusland gaan wonen in combinatie met de lage geboortecijfers.

Grote kans dus juist dat de werkelijke Siberen daar helemaal niet blij mee zijn en zich onderdrukt voelen, en misschien zelfs wel de kans schoon zien om wanneer Rusland verliest, zichzelf los te maken van Rusland.

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 14:09

Het is hier maar stilletjes...

Volgend bericht kwam ik tegen:
Citaat:
In opdracht van de president @ZelenskyyUa
in de zijlijn van de derde bijeenkomst van adviseurs op het gebied van nationale veiligheid en buitenlands beleid in Malta is overleg begonnen met Nederland over het sluiten van een bilateraal akkoord over veiligheidsgaranties in overeenstemming met de Joint Declaration of Support

Nederland werd het zesde land na de VS, Groot-Brittannië, Canada, Japan, Frankrijk en het eerste niet-G7-land waarmee Oekraïne relevante bilaterale onderhandelingen startte

https://twitter.com/AndriyYermak/status ... 0938384782

Overigens wil onze Rutte baas van de NAVO worden, vandaar de "stages" in Ukraïne :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 14:29

Denk dat Rutte daar prima geschikt voor is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 21:38

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:05

Ik geloof er ook in maar heb helaas niet de middelen om Oekraïne te voorzien van wat ze nodig hebben... Dus daar heeft hij helemaal geen f*ck aan.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:10

herr_balou schreef:
Ik geloof er ook in maar heb helaas niet de middelen om Oekraïne te voorzien van wat ze nodig hebben... Dus daar heeft hij helemaal geen f*ck aan.

Ja dit dus. Maar ik ben wel bezorgd want dit duurt te lang.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:39

Tijd staat niet aan zijn kant.
Niet in de laatste plaats omdat de kans groot is dat de VS wederom de oranje gek in het witte huis stemt en dan kun je wel gedag zeggen tegen steun van dat land. En dan klettert de boel rap in elkaar.

mysa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 20:42

Oh alsjeblieft hè? Ik hoop toch zo dat dat niet gaat gebeuren!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 21:02

mysa schreef:
Oh alsjeblieft hè? Ik hoop toch zo dat dat niet gaat gebeuren!

Nee dat geloof ik niet. Er is nog steeds voldoende steun voor Oekraine. En wat voor Oekraine geldt geldt ook voor Rusland. Die haalt veel wapens uit Iran en die heeft zn wapens nu ook zelf nodig. Dus Rusland zal ook minder krijgen.
De Russen zijn een offensief gestart bij Avdiivka, maar dat wil niet heel erg vlotten. Ze hebben wel wat vooruitgang geboekt maar niet van betekenis en tegen hele echt hele grote verliezen.
Oekraine boekt weer winst in het Zuiden bij Robotyne waar ze hun "foothold". uitbreiden en aan de Russische kant van de Dnipro. Waar ze de stad Krynki hebben bevrijd. Oekraine zit nu stevig aan de andere kant van de Dnipro. En wacht mogelijk tot de vorst invalt want daardoor zal het makkelijker zijn door het gebied heen te gaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 21:35

Mars schreef:
Tijd staat niet aan zijn kant.
Niet in de laatste plaats omdat de kans groot is dat de VS wederom de oranje gek in het witte huis stemt en dan kun je wel gedag zeggen tegen steun van dat land. En dan klettert de boel rap in elkaar.

Tegen die tijd zit Trump misschien wel in de bak. Zijn rechtszaak over de bestorming is voor de verkiezingen en inmiddels hebben een paar “ medestanders “ al schuld bekend in ruil voor een lagere straf .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 08:33

Ik weet 1 ding heel zeker en dat is dat Trump in de praktijk echt geen enkele kans meer maakt om weer president te worden, dat gaat gewoon niet gebeuren. Daarvoor is er teveel water under the bridge. De Republikeinen hopen dat hun Trump-probleem opgelost wordt door de democraten en de lopende rechtszaken. En door het volk waar echt geen meerderheid meer is te vinden voor "the orange Mussolini" zoals Michael Cohen zo mooi zegt :=

Maar puntje bij paaltje willen ze er achter gesloten deuren zelf ook héél graag vanaf.

Met een handjevol fanatieke Maga's en de ruggengraatlozen die op camera doen alsof ze niet tegen Trump zijn, gaat 'ie het gewoon niet redden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-23 09:00

pmarena schreef:
Ik weet 1 ding heel zeker en dat is dat Trump in de praktijk echt geen enkele kans meer maakt om weer president te worden, dat gaat gewoon niet gebeuren. Daarvoor is er teveel water under the bridge. De Republikeinen hopen dat hun Trump-probleem opgelost wordt door de democraten en de lopende rechtszaken. En door het volk waar echt geen meerderheid meer is te vinden voor "the orange Mussolini" zoals Michael Cohen zo mooi zegt :=

Maar puntje bij paaltje willen ze er achter gesloten deuren zelf ook héél graag vanaf.

Met een handjevol fanatieke Maga's en de ruggengraatlozen die op camera doen alsof ze niet tegen Trump zijn, gaat 'ie het gewoon niet redden.

Het probleem is (net als destijds vs Hillary) dat Biden voor veel Republikeinen geen alternatief is.
Dat snapte ik destijds bij Hillary niet totdat ik wat Republikeinen sprak met een bloedhekel aan Trump ("he's a gaping @sshole") maar bij Biden snap ik het wel. Die man wordt kalmaan ECHT te oud. Dus voor veel Republikeinen wordt het straks (weer) een keuze uit 2 kwaden.