Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:37

bigone schreef:
Een Republikeinse senator heeft 1 miljoen dollar uitgeloofd voor diegene die verkiezingsfraude aantoont. Tja. Die krijgt het druk met allerlei meldingen.

En niet druk qua aantoonbaarheid.

Mariska_28

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:46

Wat ze bij het nieuws zeiden en voor mij opstelling van de republiekeinen verklaarde;
Er komt een herverkiezing voor twee senaatzetels omdat die to close to call waren. Als ze nu Trump laten vallen lopen ze het risico dat (ik dacht in januari) de republiekeinse stemmers hun dan laten stikken en niet gaan stemmen..

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:00

bigone schreef:
Een Republikeinse senator heeft 1 miljoen dollar uitgeloofd voor diegene die verkiezingsfraude aantoont. Tja. Die krijgt het druk met allerlei meldingen.

Zijn mailbox stroomt nu helemaal vol met compolottheorieen.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:23

Loretta schreef:
bigone schreef:

Zijn mailbox stroomt nu helemaal vol met compolottheorieen.

Meer met trollen volgens mij :)) .

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:45

Dit achtergrondartikel op de site van de BBC vind ik wel een interessante analyse van hoe de betrokken partijen zich openlijk uitlaten inzake de verkiezingsuitslag, dat ze er in werkelijkheid wellicht iets anders/genuanceerder over denken, en wat hun motieven zijn voor hun publieke stellingname:
https://www.bbc.com/news/election-us-20 ... type=share

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 11:56

Vond deze wel heel droog :')
Afbeelding

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 13:56

Hahahahahahaahahahahaha :') .

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:02

bigone schreef:

Die man zit in de senaat, heeft ie niks beters te doen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:22

Volgens mij probeert Trump gewoon nog zoveel mogelijk geld en streling van zijn ego uit zijn klapvee te knijpen.....

Ik vind het toch echt wel een enge situatie, hoop dat ze Biden niet omleggen.... vind het ook schandalig dat er nu zo'n sfeer heerst dat dit een gevaarlijke valsspeler zou zijn. Van mij mag je een Trump en aanhangers best heel erg verantwoordelijk houden voor het zo bewust in gevaar brengen van Biden en zijn team.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:24

Het ging om de gouverneur van Texas en hij heeft in ieder geval al één aanmelding gehad van de gouverneur van Pennsylvania, die een geval van republikeinse fraude bij hem gemeld heeft :D

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:31

Ik zou het ook echt wel heel erg grappig / karma vinden als uit het onderzoek blijkt dat er eigenlijk méér stemmen voor Biden geteld hadden moeten worden :))

Vind het ook wel goed juist die Democratische opmerkingen van vals spel. Niet om tot hetzelfde niveau te zinken, maar als :)* voor die mensen die alleen maar dit soort dingen horen ten nadelen van de Republikeinen. Het is daarvoor wel goed als even uitgelicht wordt dat dit soort "bijzonderheden" aan de andere kant ook speelt en het dus wellicht al met al allemaal wel meevalt.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:43

Karl66 schreef:
Het ging om de gouverneur van Texas en hij heeft in ieder geval al één aanmelding gehad van de gouverneur van Pennsylvania, die een geval van republikeinse fraude bij hem gemeld heeft :D

Bron?

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 14:58

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:08

nynke55 schreef:
Karl66 schreef:

Bron?

Geen flauw idee, ik lees zoveel artikelen, maar een snelle google search gaf o.a. deze link: https://www.cbsnews.com/amp/news/dan-pa ... -evidence/

Citaat:
In response to Patrick's call, Lt. Governor John Fetterman of Pennsylvania, one of the states where Trump campaign legal challenges are pending, took to Twitter to say: "Hey, Governor Patrick- it's your counterpart in Pennsylvania. I'd like to collect your handsome reward for reporting voter fraud. I got a dude in Forty Fort, PA who tried to have his dead mom vote for Trump. I'd like mine in Sheetz gift cards pls. ps. The Cowboys blow."

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:24

Die John Fetterman is sowieso een baas _O-

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:28

"Timothy Snyder, vooraanstaand historicus en expert op het gebied van dictaturen, waarschuwt dat Republikeinen in de Verenigde Staten bezig zijn met een illegale machtsovername. Zo gebruiken daarvoor methodes die eerder succesvol zijn toegepast door dictatoriale bewegingen, zoals die van de nazi’s."

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/in-de-vs ... ers-groeit

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:37

Verontrustend. Meer in zijn algemeenheid stond dat ook al in die open brief van een groot aantal historici. Was die hier niet al eens gedeeld?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 15:45

Nog zo'n pareltje van een rechtszaak:

https://www.washingtonpost.com/politics/michigan--poll-watcher-affidavits/2020/11/11/4d073d7a-2447-11eb-a688-5298ad5d580a_story.html

Het 'bewijs' van fraude waamee ze bij de rechtbank kwamen: een stembureaumedewerker zag dat militairen, die normaal conservatief/republikeins stemmen, voor Biden hadden gestemd. En dat is natuurlijk onmogelijk. Dat Trump een paar maand geleden de militairen nog had uitgemaakt voor 'losers' en 'suckers' laten we voor het gemak even buiten beschouwing :+

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:02

Rinske schreef:
"Timothy Snyder, vooraanstaand historicus en expert op het gebied van dictaturen, waarschuwt dat Republikeinen in de Verenigde Staten bezig zijn met een illegale machtsovername. Zo gebruiken daarvoor methodes die eerder succesvol zijn toegepast door dictatoriale bewegingen, zoals die van de nazi’s."

Toevallig zeiden mijn vriend en ik hetzelfde vanmorgen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:05

Rinske schreef:

Je bedoelt net zoals de dolkstootlegende waarin wordt beweerd dat Clinton van het presidentschap is bestolen door Russische inmenging?

Ja Trump is iemand die zo slecht tegen zijn verlies kan, dat het meelijwekkend wordt. Ja, de republikeinen zijn heel voorzichtig met het toegeven dat ze verloren hebben, want ze willen niet dat Trump de kiezers tegen ze op zet. Ja er zijn mensen die in de complottheorieën van Trump geloven, we weten niet hoeveel, maar tot nu toe blijkt de 50 miljoen, die ik noemde een uitzondering te zijn. En ja, de pers moet geld verdienen en daar verdien je nou eenmaal meer van met controverse, dan met terughoudendheid. Maar het idee dat de republikeinen een coup gaan plegen is echt niet realistisch op dit moment.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:08

Rinske schreef:

Dank je wel voor het plaatsen Rinske! Al een tijd groeit mijn buikpijn als het gaat om de verkiezingen in USA en wel om deze redenen. De geschiedenis herhaalt zich, we staan erbij en kijken er naar (maken zelfs mopjes erover want wat kun je anders of we hebben niet door hoe ernstig de situatie is) en het is zo vreselijk verwerpelijk en gevaarlijk.
Je ziet zelfs dat het leugenachtige wereldwijd over wordt genomen. Als we maar hard genoeg schreeuwen dat iets zo is, dan is het ook zo. Het lijkt wel op hersenspoelen en het uitschakelen van het kritisch denken en sociale media met haar algoritmes versterkt enorm dit proces.
Zelfs in dit topic zijn er mensen die overtuigd zijn van verkiezingsfraude. Terwijl het een grote LEUGEN is en juist de andere kant bezig is met het stelen van de verkiezingen en het instellen van een dictatuur.
Als een normale wereldburger, zonder enige allure, want ik ben gewoon maar een vrouw, moeder en oma ben ik heel heel erg bezorgd over wat daar en wereldwijd gebeurt op dit moment.
Ik zou zo graag ook misschien wel met name, de mensen willen oproepen die overtuigd zijn dat de Republikeinen gelijk hebben, dat ze hun uiterste best gaan doen, om "hygiënisch" te denken. Dit is een oud woord uit mijn studententijd. Met dat woord riepen we elkaar op, om alle feiten echt te toetsen, te checken aan de eerlijke correcte bronnen. Jezelf te zuiveren van alles wat emotionele oliebol is en slecht is voor je eigen ziel en in dit geval ook voor de wereldvrede. Geef dit soort dictators (we hebben ze ook in Europa hoor) geen enkele kans, want het is niet lollig of grappig regeren vanuit de onderbuikgevoelens. Dat is echt gevaarlijk want alle medestanders van nu met dat soort gasten als Trump zijn morgen de tegenstanders en worden gewipt met het grootste gemak van hun posities. Dat is iets wat je nu ook ziet gebeuren en dat is zo slecht!

Karl, het is het klimaat dat gecreëerd wordt op dit moment. Dat is ongezond en gevaarlijk en daar moeten we zeker niet aan gaan wennen.
Dus alle mensen die dit soort retoriek geloven, ga hygiënisch denken!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:10

De reden dat zoveel republikeinen zo voorzichtig zijn is de angst dat Trump zo machtig blijft in de partij dat hij over vier jaar weer president word en ze dan meteen buiten de boot vallen. Stukje schijinheiligheid en eigen belang.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:14

Karl66 schreef:
Maar het idee dat de republikeinen een coup gaan plegen is echt niet realistisch op dit moment.

Wat weten historici en experts van het onstaan van dictatoriale regimes en machtsovernames er nou van tenslotte.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:15

Foaly schreef:
Nog zo'n pareltje van een rechtszaak:

https://www.washingtonpost.com/politics/michigan--poll-watcher-affidavits/2020/11/11/4d073d7a-2447-11eb-a688-5298ad5d580a_story.html

Het 'bewijs' van fraude waamee ze bij de rechtbank kwamen: een stembureaumedewerker zag dat militairen, die normaal conservatief/republikeins stemmen, voor Biden hadden gestemd. En dat is natuurlijk onmogelijk. Dat Trump een paar maand geleden de militairen nog had uitgemaakt voor 'losers' en 'suckers' laten we voor het gemak even buiten beschouwing :+

Ja ik zat onlangs comments onder een video te lezen (ik geloof één van de victory speeches) en er was een man die iets zei als "Ik ben X jaar oud, ben een veteraan en voel me weer heel wat veiliger nu Biden gewonnen is" en de reacties daarop stonden vol met speculaties van wat hij een veteraan is, want een oorlogsveteraan kan het ECHT niet zijn, want die zijn altijd conservatief... ik zat er echt met grote ogen naar te kijken :')

Het is daar dus weldegelijk 'een dingetje', maar om het nu als argumentatie in de rechtbank te gebruiken? :+ Is er serieus een advocaat die zichzelf zo wil presenteren? Is dat niet nefast voor je carrière? En als dat het antwoord daarop nee is, zou het dan niet nefast moeten zijn?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 16:25

bigone schreef:
Rinske schreef:
Kijk, dit soort cijfers vind ik dus wel rete interessant. Ik zeg overigens niet dat er gefraudeerd is hoor.

https://twitter.com/DianeKnudsen7/statu ... 48002?s=20

Interessant zeker want dit zou grote fraude van de Republikeinen kunnen zijn. Hoop dat ze dat ook na gaan kijken.
Ik zit zelf niet op Twitter, waar gaat dit over?