Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:29

Esther28 schreef:
Ik denk dat jongeren het "oude" Nederland waar o.a. mijn grootouders voor gevochten hebben niet kennen. Ik vind het heel erg dat er o.a. nu zoveel wegbezuinigd wordt in o.a. gezondheidszorg/ouderzorg en je aan de andere kant de AZC's als paddestoelen uit de grond ziet schieten en eigenlijk niks te gek lijkt om aan eisen/wensen tegemoet te komen. Bijv. voorrang op woningen/werk etc. In de zorg worden mensen eruit getrapt en aan de andere kant worden er az-ers/allochtonen ingezet. Het zorgt bij veel mensen van de "oudere" generatie een gevoel van 2e rangsburger te worden en alles waar zij en hun ouders hard voor gewerkt hebben wordt nu afgenomen en weggegeven aan mensen die er nooit iets voor gedaan hebben. En profiteurs van autochtone afkomst hebben we al genoeg, dus waarom nog meer erbij..

Hadden mijn woorden kunnen zijn.
Ik vind het ook erg om te moeten aan zien.
Lijkt mij helemaal erg voor de generatie mensen die dit land door keihard te werken na de oorlog hebben opgebouwd en nu aanzien hoe het anno 2016 er aan toe gaat

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:30

Er is 15 jaar geleden een cultuur geweesr van positieve discriminatie, dat hield in dat een groot grdeelte van de overheidsbanen alleen voor allochtonen beschikbaar kwam..daar is uiteindelijk zeker wel een groot gedeelte zo ook opgevuld. Toen waren er ook een groot gedeelte goed opgeleide mensen die wellicht een betere match voor die baan waren, maar niet allochtoon, die geen kans maakte, wat onvrede gaf. Zeker als je allochtone collega de kantjes er af liep.

Wat helaas voor de Marokkaanse gemeenschap in het nadeel was, dat een grote groep zich gewoon niet wil gedragen, maar er zijn nog een heel veel andere nationaliteiten die zich wel hebben aangepast en ook veelvuldig als allochtoon zich in het bedrijfsleven op zeer positieve manier zjn plekje heeft ingenomen.

Het hele gedoe is met name om de enorme overlast die de Marokkaanse gemeenschap geeft en niet alleen in Nederland, maar blijkens in heel Europa..zeker ook omdat de wig steeds weer het geloof is...het geloof wat zo centraal staat en gren probleem geeft in Moslimlanden, is misschien juist daarom wel wat het probleem is en nu gaat wringen..en omdat het zo een groot probleem is, is er nu zo veel weerstand tegen om het te mogen benoemen!

De wens om intern het gedrag bij te schaven is er te weinig, dat is ook de kritiek naar de gemeenschap toe die juist weer steeds een ander de schuld geeft...kortom daar kom je gewoon niet uit...de bevolking is het zo zat dat ze hun stem laten horen..dat is democratie..

Maar de democratie is nog nooit zo beproeft geweest als nu, en kennelijk zijn een heleboel mensen zo gedresseerd dat ze steeds in de pas van de regering hebben meegelopen en nu ineens heel veel moeite hebben met mensen die durven aan de kaak te stellen en duidelijk durven te zeggen wat ze wel en niet willen in HUN maatschappij..

Nu heeft Nederland van oudsher een aaiaai cultuur en die groep is nu het kwaadst en en de stok gevonden om de tegens op een heel nare manier in hun hok terug te slaan..

De tegens zijn ineens de slechte groep geworden die niet gehoord wordt en steeds, helaas, naarder zich wil laten horen. Ik keur dat ook niet goed, maar durf wel aan de kaak te stellen wat er aan de hand is.

De stelling dat jongeren beter met allochtonen geleerd hebben om te gaan is denk ik alleen van toepassing op het platte land. De randstad is dit al minstens 30 jaar hoor! Alleen toen was er nog niet zo veel overlast.

Toen was je nog betrekkelijk veilig op straat, nu vliegen de kogels je om de oren, ook op klaar lichte dag.

Ik heb met heel veel allochtonen samen gewerkt, maar heb er ook weer zien gaan, de lamzakken..de echte goedwillende zeker niet, dat waren gewoon je collega's heb op een werkplek gewerkt met 80% allochtoon, hebben jullie wel een idee hoe die hebben zitten vloeken op hun eigen lamzakken???
De Berbers hebben helaas niet zo een goede naam en dat helemaal niet bij de eigen Marokkanen van niet berberse afkomst, als je je daarin verdiept snap je ook waarom!

Als de Islam net zo geruisloos was als bv het Hindoeïsme om maar een voorbeeld te geven, dan had je maar een kleine groep die er tussen uit viel..
Nu is juist alles wat er in die Koran staat wat voor problemen zorgt en kennelijk wil men dat maar niet lezen.

Die zeggen, nee maar al die lieve dan! Ja inderdaad er zijn ook een heleboel lieve!! Maar daar gaat het niet om.

Iedereen wil graag de echte vluchteling helpen..het probleem zit hem bij de migrant, waarvan 80% niet eens Syrier is en die met een rellerige inslag hier zijn plek opeist en dat is men zat!

Waarom deze discussie steeds zo fout loopt is dat men bij voorbaat al op de poster reageert ipv op de inhoud van de poster...en dan noemt men zich hoger opgeleid? Want je bent gewoon overal voor? Ook voor de profiteur die overal tegen aan schopt en zich negatief in de samenleving opstelt? Vinden jullie dat nu zelf niet raar? Mag ik dat dom vinden? Wat is dan hoger opgeleid zijn?

Dat alle woningen die bv als doorstroom worden gebruikt omdat men met kinderen er uit is gegroeid aan asielzoekers geeft zou inmens meer eerlijker zijn dan die mensen nu minimaal 5 jaar nog eens te laten wachten en de grote mooie moderne eensgezinswoningen meteen toe te wijzen aan de asielzoeker.
Ik snap dat wel, dat je dan boos wordt..als je al jaren werkloos bent en de gemeente en overheid doet niks voor je en ineens lees je duizenden banen die gecreerd worden...als je bij de voedselbank terecht komt je eerst al je spaargeld op moet zijn, je duren spullen verkocht en dan krijg je je pasje voor de voedselbank en de asielzoeker een mooie eensgezinswoning krijgt, inrichtingskosten en niet gechekt wordt of ze geld hebben, terwijl iedereen weet dat alleen de rijke Syrier zijn overtocht kan betalen en de treinen en de hele reis in een paar weken..

Dit is rechtsongelijheid..als alles over 1 kam werd geschoren dan was er eerlijkheid en dan krijg je ook meer samenhorigheid.

Dat een kennisje van mij met een baby op een HAT woning moet blijven zitten omdat ze de komende 5 jaar niet in aanmerking kan komen, vind ik krom, dan zijn ze bijna 30 en ik hoop nog bij elkaar als je op je bank moet slapen omdat je maar een piepklein kamertje hebt voor je baby...en de vrije sector gewoon te duur is..

Ik denk dat alleen de mensen die het heel erg goed hebben en nooit uit hun comfortzone zullen hoeven gezet te worden zo blindelings hun roze idealen najagen..

Ik woon ook boven gemiddeld, kom niks te kort, maar heb wel in de riolen geleeft 20 jaar lang, dus heb echt wel die ervaring...en iedereen die zijn best doet gun ik alles, maar de schreeuwerds die alles zoals het thuis was eist, mag van mij exit.

En als ik tijdens een feest een minirok of short aan heb en ze komen met hun tengels aan mij, ik word bespuugt, uitgescholden, op de grond gegooid etc, dan hoor je niet hier thuis als je dat doet omdat je vind dat ik zo behandeld moet worden Allah...daar is voor mij geen discussie over mogelijk..punt uit!
Van vrouwen, homo's, meisjes als bruid, joden, blijf je af! En als daar les voor moet gegeven worden, sjee waar hebben we het over? Ze willen zelf als mens behandelt worden!
Laatst bijgewerkt door Indestal op 09-02-16 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:30

Inmiddels vind ik het ook geen verrijking meer, eerder een overheersing en verarming :n

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:38

Tcm62 schreef:
Er is 15 jaar geleden enz enz

_/-\o_ Jij legt precies de vinger op de zere plek. Ik had het niet beter kunnen verwoorden

Sammie

Re: Is er geen middenweg voor vluchtelingen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 12:59

Behalve dan dat Nederland al van oudsher een aaiaaicultuur is.. :+

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:08

Veels te tolerant geweest en veels veel een alleswatnietinhetplaatjepastpamperen-cultuur.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:10

Remy schreef:
elenaMM77 schreef:
ik reken mij tot de ouderen (op bokt dan), met een pakket aan levenservaring/bagage waarvan ik hoop dat de meesten van jullie die nooit zullen hebben. Misschien juist daarom dat ik mij goed kan inleven.

Voor mij in ieder geval gaat je veronderstelling niet op Remy.
En ik ben ook zeker geen uitzondering

Inlevingsvermogen is hier denk ik ook niet het probleem, (en ik probeer geen mensen in hokjes te plaatsen mocht je misschien dat gevoel krijgen :-) ), ik probeer alleen een beeld te krijgen van waar de verschillende meningen door gevormd en gevoed worden. Dat vind ik interessant.

Mijn man en ik zijn beiden hoger opgeleid en ik heb een eigen zaak, en dochters gaan ook in de hogere opleidingsrichtingen, die vissen niet in die overvolle vijver. Dus angst voor concurrentie is in mijn geval niet aan de orde. Dat gaat puur om het ondersneeuwen van de nederlandse cultuur, de normen en waarden die ik van mijn ouders mee heb gekregen. De vrijheid van vrouwen waar door de feministen en dolle mina's zo hard voor gevochten is. De angst om honderd jaar terug in de tijd geworpen te worden.

Het mengen met andere culturen vind ik juist een enorme verrijking, van het uitwisselen van denkbeelden, leef en eetgewoonten. Maar het moet een verrijking blijven, niet een overheersing.

ah op die manier Remy,
dan begreep ik je verkeerd..

Inderdaad is het ook mijn gevoel dat het met name een deel angst om concurrentie is waardoor veel mensen geneigd zijn zich vooral op de negatieve aspecten te richten van nieuwe Nederlanders. Als je daar de incidenten bij optelt die veroorzaakt worden door de rotte appels in de mand.. dan kom je al heel snel op een punt van angst en haat.

Ik denk dat je nooit bang zou moeten zijn voor het ondersneeuwen van eigen cultuur/geloof/gewoonten. Het is op zich logisch, want ook daarin is ineens 'concurrentie' aan de horizon. Anderzijds, het uitdragen van geloof/cultuur en gewoonte is iets dat je zelf doet. Dat kun je zelfs doen als je een absolute minderheid bent.

De vrijheid van vrouwen, denk ik dat je ook niet heel hard voor moet vrezen (alhoewel het feminisme ook best een paar negatieve bijwerkingen heeft, maar dat is een hele andere discussie.. als je wilt kunnen we daar wel een pb boompje over opzetten ;) ). Immers ook een heel groot deel van de islamieten heeft al een moderne kijk op het leven.. ja, ze komen er wat achteraan, maar ook daar zijn verschillende opvattingen en verschillende gedragingen..

De ene vrouw in marokko loopt nog in een boerka (maar dat zijn de uitzonderingen al bijna.. boerka is inmiddels al van geaccepteerd dat dit voort is gekomen uit de tijd dat men als woestijnbedoeïden leefden en het dus noodzaak was om je beschermend te kleden.. uitgezonderd dan het gaasmaskertje voor de ogen), de ander omlijst het gezicht door middel van haar hoofddoekje (grootste deel) en een ander deel (nog wat kleiner, maar veel groter dan de boerka) omlijst het hoofd met haar haar. Ook daar interpreteert men dingen op verschillende manieren.. net als hier de christenen dingen op verschillende wijze interpreteren.. volgens de bijbel mag een vrouw zich niet mannelijk kleden.. voor de een betekent dit in rokken lopen, voor de ander betekent dat een jeans met een vrouwelijke snit vrouwelijk kleden is.

dat hier wat oosterse invloeden te zien zullen zijn in het straatbeeld, dat betekent niet gelijk dat we onze normen, waarden of cultuur verliezen. De grootste moskee in een van de meest strict islamitische landen in de wereld, is gebouwd naar het ontwerp van een Nederlandse architect. De invloed is overduidelijk Nederlands, maar maakt dat die moskee minder islamitisch? omdat er een Nederlander bij betrokken is en zijn cultuur en achtergrond heeft laten doorschemeren erin?

ik denk zoals jij ook zegt dat het in zulke opzichten vooral een verrijking is als diverse culturen een harmonieuze smeltkroes kunnen vormen.. En harmonie komt alleen tot stand als beide 'kampen' daarin meewerken.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:27

Esther28 schreef:
Mixje, jij moet misschien in praktijk brengen wat je predikt in je onderschrift. Respect voor andersdenkenden. Zodra iemand niet in jouw straatje denkt of een mening heeft die haaks op die van jou staat, hark je die personen met je zogenaamde intelligente opmerkingen/waarheids getrouwe bronnen onderuit. Jammer maar met jou valt echt niet op een normale manier te discussiëren want jij slaat alles dood qua mening die haaks op die van jou staat. Kom jij maar eens met gestaafde onderzoeken en betrouwbare bronnen. Je kan wel van alles neer plempen hier als zijnde bron, maar bewijs jij dan maar eens dat die bron objectief is. Dat kan je niet want jouw bronnen zijn voor jouw net zo objectief en waar als de bronnen van andersdenkenden voor hen zijn.
En nu ga je bij mij echt op de negeerstand en maak ik geen enkel woord meer aan je vuil. Dat heeft namelijk toch geen toegevoegde waarde.

Als jij onder respecteren verstaat dat ik iemands mening die op geen enkel feit gebaseerd is als feit moet aannemen, dan zijn we het duidelijk oneens over wat respect is.

Waar hark ik bronnen omver? Kun je een quote van me als voorbeeld geven of moet ik het maar aannemen omdat jij zegt dat het zo is?

Dat je probeert te discusseren zonder bronnen/onderbouwing voor je argumenten dat is lekker objectief.... en daar komen we verder mee... echt super bevorderlijk voor een discussie....

Remy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:32

Mixje, het topic gaat net weer een beetje de goede kant op vwb fatsoenlijk met elkaar discussiëren en elkaars mening delen. Is het nou echt nodig om zo te zuigen en uit te dagen?

Ik ga ook temmen op jouw manier van discussiëren, het lijkt wel of je expres probeert de boel op te jutten. Zo niet dan is wat zelfreflectie misschien op zijn plaats.

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:33

elenaMM77 schreef:
En harmonie komt alleen tot stand als beide 'kampen' daarin meewerken.

Volgens mij leg je nu precies de vinger op de zere plek. Heb zo'n vermoeden dat vele autochtonen van mening zijn dat met name heel veel van de recent aangekomen allochtonen niet echt meewerken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:38

aslo schreef:
elenaMM77 schreef:

Volgens mij leg je nu precies de vinger op de zere plek. Heb zo'n vermoeden dat vele autochtonen van mening zijn dat met name heel veel van de recent aangekomen allochtonen niet echt meewerken.

Dat ben ik met je eens, dat er niet heel erg veel meewerking is als het gaat om inburgeren. Maar ook hier komt het beide kampen idee weer behoorlijk naar voren, want er zijn ook veel autochtonen en instanties die de inburgering niet bepaald in de hand werken. Een andere oplossing is er misschien niet voor, maar door mensen met andere mensen van dezelfde cultuur in een AZC te plaatsen en daar verder vrij weinig mee te doen komt inburgering ook niet lekker op gang.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:38

Tcm62 schreef:
Als de Islam net zo geruisloos was als bv het Hindoeïsme om maar een voorbeeld te geven, dan had je maar een kleine groep die er tussen uit viel..
Nu is juist alles wat er in die Koran staat wat voor problemen zorgt en kennelijk wil men dat maar niet lezen.

Het land met de grootste moslim beveling, Indonesië, is ooit masaal vrijwillig bekeerd naar de islaam door het goede gedrag wat Islamitische handelaren toonden vanuit het midden-oosten.

Indonesië, grootste moslim populatie, bekeerd door goed gedrag van islamitische handelaren..... Wat heeft Nederland Indonesië geleerd over handel?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:41

Esther28 schreef:
Veels te tolerant geweest en veels veel een alleswatnietinhetplaatjepastpamperen-cultuur.

In de jaren 90 had je natuurlijk 'paars' en daar was inderdaad wel het eea op aan te merken. Maar dat was achteraf, toen het ter plekke gebeurde hadden weinig mensen er problemen mee. Het wel bekende achteraf kijk je een koe in z'n r*t of het beschaafdere de put wordt gedempt als het kalf al verdronken is. En ik denk dat we deels zo vrij kunnen zijn door de regeringen van toen. We kunnen gezellig meezingen op 15 miljoen mensen, maar alles heeft zn voor- en nadelen.

Maar dat is niet van oudsher.. Van oudsher moest je gewoon werken anders had je armoede.. Dan was je aangewezen op de almoezen en hulp van de kerken en vrijwilligers en niet van de staat. Uiteindelijk is de staat dat overgaan nemen en zolang daar geld voor is kun je een van-wieg-tot-het-graf-verzorgingsstaat prima hanteren. Totdat het fout gaat.

Nederland heeft na WOII eigenlijk nagenoeg bloei meegemaakt met een flinke deuk in de jaren 80, een gigantische piek in de jaren '90 die begin 2000 stagneerde en in 2008 in elkaar donderde. Als dit tóen was gebeurd was de discussie héél anders geweest. (We hebben natuurlijk wel eerder te maken gehad met grote stromen vluchtelingen, al waren de verschillen in cultuur, denken en doen imo wel minder groot)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:45

Ik vind het wel interessant om te zien hoe hier naar de Nederlandse 'aaiaai'-cultuur en 'lekker op de thee gaan' tactiek gekeken wordt. Ik zie persoonlijk namelijk liever militairen die in probleemgebieden gewoon een kop thee gaan drinken met de bewoners, dan militairen die de deur intrappen en iedereen doodschieten die daarvan schrikt (denk Amerika). Zelfde geldt voor wijkagenten. Ik zie liever wijkagenten die het gesprek aan gaan met jongens die wat kattenkwaad uithalen en kijken of daar misschien niet een andere rede voor is (denk slechte thuissituatie bijvoorbeeld) dan wijkagenten die als een soort verheven macht rondlopen en geen aanspreekpunt zijn.

Ik denk juist dat omdat wij in Nederland eerst praten voordat we strenge maatregelen nemen, de radicalisering hier een stuk minder intensief aanwezig is dan bijvoorbeeld in Frankrijk, of Belgie. Ja, het gebeurt, en dat is heel fout en slecht en poedersuiker, maar aan de andere kant zitten er hier wel genoeg mensen bovenop.

Edit: daar moest nog een vraag bij. Een tijdje geleden las ik een artikel over dat ze politiemannen met automatische geweren ipv handpistolen willen gaan bewapenen. Wat vinden jullie daar dan van?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:48

Edit: daar moest nog een vraag bij. Een tijdje geleden las ik een artikel over dat ze politiemannen met automatische geweren ipv handpistolen willen gaan bewapenen. Wat vinden jullie daar dan van?

Het schijnt echt nodig te zijn,dus ja,dan vind ik dat wel oke.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:50

Ik zou graag willen dat de politie als vriend wel fermer optreedt, maar dat zie ik niet graag met automatische geweren. Dus ja wel praten, luisteren, meedenken en actief aanwezig zijn, maar niet als een lamzak roepen dat aangifte toch geen zin heeft en de situatie van nu veranderd niet als de politie automatisch kan doorladen. Er zou imo wel wat meer ontzag voor de politie mogen zijn. De politie niet als vriend, maar als die oom die bij een verjaardag net iets te hard in je handen knijpt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:56

aslo schreef:
elenaMM77 schreef:

absoluut aslo

En dat vormt een negatieve spiraal met het vooroordeel van autochtonen dat alle vluchtelingen hetzelfde zijn.. Ze bedoelen ze het niet, maar ze wordt het wel overgebracht naar die mensen.

immers je kunt je stinkende best doen, en je beste beentje voorzetten, maar als je dan aanloopt tegen het feit dat de mensen je 'soort' openlijk 'uitkotsen' (even minder nette manier van spreken).. wat heeft het dan voor nut allemaal.. hoe lang duurt het dan nog tot je het opgeeft om erbij te horen?

en hoelang duurt het dan voor de spanningen zo hoog oplopen en je je als jongere vluchteling dan ook uiteindelijk misdraagt in een kwade, teleurgestelde, gefrustreerde bui.. want ach, men verwacht toch al dat je zoiets zult doen..

een medemens onbevooroordeeld helpen is lastig, zeer zeker als de persoon anders denkt.

iemand vertelde mij ooit:

Wees voorzichtig met wat je over mensen denkt, want wat je denkt straal je uit, en wat je uitstraalt zul je terugontvangen.

oftewel, als je weerzin en weerstand uitstraalt, zeer grote kans dat je dan ook weerzin en weerstand zult ontmoeten..

en dan maakt het niet uit wie dat begon.. je besmet de ander er mee, die er misschien niets mee te maken heeft..

En als een volk dit tegen een ander volk gaat doen, dan kom je in grote problemen, dan maak je het elkaar het harmonieus samenleven onmogelijk. En dan kun je niet zeggen, wij waren eerst, dus het is jullie fout.. want beide kampen maken zich schuldig eraan.

Het effect van een steentje gooien in een vijver.. iets kleins dat je zelf doet zet zich voort en vergroot zich.. totdat het in een golf een oever bereikt.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 13:58

Mixje90 schreef:
Tcm62 schreef:

Het land met de grootste moslim beveling, Indonesië, is ooit masaal vrijwillig bekeerd naar de islaam door het goede gedrag wat Islamitische handelaren toonden vanuit het midden-oosten.

Indonesië, grootste moslim populatie, bekeerd door goed gedrag van islamitische handelaren..... Wat heeft Nederland Indonesië geleerd over handel?

uch, ons vooral te wantrouwen?

we moesten door onze loze beloften een hele bevolkingsgroep meenemen naar Nederland omdat we ze het leven daar onmogelijk hadden gemaakt zelfs. Om vervolgens ook die beloften niet waar te kunnen maken :')

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:02

Emmaa_ schreef:

Gevolg van de aaiaai en pappen-en-nathouden cultuur.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:07

Nee, dat is een gevolg van de verharding..

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:10

En waar is de verharding een gevolg van? Ik bedoel..dat komt niet zomaar uit de lucht vallen. Doordat er te lang gepamperd is en dat nu ten koste van eerder genoemde bevolkingsgroepen gaat..Zodra men het gevoel krijgt niet sociaal behandeld te worden, zal men zelf ook verharden en komt de overlevingsdrang naar boven.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:11

Sammie schreef:
Nee, dat is een gevolg van de verharding..

En waar komt de verharding vandaan????

X onvrede

X te weinig ruimte
X ongelijke Behandeling
X misdaad dat loont.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:12

Misplaatste / valse democratie mag er ook nog bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:13

Esther28, ik ben heel benieuwd wat je bedoelt met valse democratie :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-16 14:15

Vond vroeger de sfeer in Spanje al vervelend.

van die agenten met een dikke wapenstok..
Er werd eerst geslagen en dan pas vragen gesteld als er ook maar het kleinste incident was.

was zelf op vakantie tussen Tossa en Llret en was s avonds een hapje wezen eten.
lopend over straat terug richting de fiets, kwam ik ineens vanuit het niets tussen een dronken misdragende groep hollanders terrecht en die speciale politie.

riep direct dat ik er niets mee van doen had, van pure schrik (tis toch niet fijn hoor dat soort lui dat je klem loopt) in het Nederlands.. Dus ik hoorde er gelijk 'bij' in de ogen van de politie..

had een blauwe plek ter grote van een sinaasappel op mijn bovenarm de volgende dag, omdat ik niet snel genoeg mij in de groep met jongelui liet drijven (ik ben vreselijk anti alcoholmisbruik en wil er verre van blijven).

pas nadat de eerste klappen waren uitgedeeld waarbij niemand een kant op kon, kon een van de jongens aangeven dat ik er helemaal niet bij hoorde en kon ik vertrekken.

dag erop natuurlijk geprobeerd verhaal te halen bij de politie..

Het antwoord kwam er op neer.. dat ze eerst alles wat bij het opstootje lijkt te horen buiten gevecht stellen (let wel, er werd niet gevochten, de heren en dames waren luidruchtig en liepen seksueel getinte opmerkingen en gebaren te maken) en daarna pas uit te zoeken wat er aan de hand was.. 0 tollerance noemden ze het..

Nog altijd vind ik dat niet onder zero tollerence vallen maar onder verharding.
had er geen bal mee te maken, maar kreeg de klappen, terwijl ze zelfs gewoon hadden kunnen zien dat ik uit een hele andere richting kwam..

automatische geweren in plaats van handpistolen.. dat brengt bij mij gelijk die herinneringen weer naar boven.. je zal maar een gast met een trillende vinger hebben.. Nee, ik voel mij zeer zeker niet veiliger met wie dan ook die automatische wapens draagt.