Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vind je dat Wilders zich schuldig maakt aan racisme?

Ja
247 (42%)
Nee
335 (57%)

Totaal aantal stemmen: 582

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:30

jantergouw schreef:
Alet74 schreef:
Zoals het nu lijkt, ligt er morgen een akkoord. Maar we moeten natuurlijk nog wel het CDA-congres afwachten. Niet te vroeg juichen (voor hen die daarvoor willen juichen).

Nou, ik vier alvast feest en juich nu al want dat congres is een formaliteit. Er hoeft maar 50% plus 1 voor te zijn. Dat gaat geen enkel probleem vormen. Ik herhaal, geen enkel probleem. Dit rechtse kabinet is een feit. Niets kan dit meer tegenhouden.

En je weet inmiddels.....mijn glazen bol werkt foutloos. _O-

Euuhhhhhh...Jan......dat was Jane haar tekst.....je vergist je :D

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:32

haha.. tadaa!! :)* (maar goed dat is voor ons niets nieuws ;) )

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:36

@CtjeLief
Typische linkse kretologie en ook nog compleet bezijden de waarheid. Nog voor Wilders en de PVV een rol speelde, was Fortuyn al op weg om Minister President te worden van ons land en dat ging ook over de islamisering. Het linkse geheugen is blijkbaar zeer klein en onthoudt alleen gebeurtenissen die het wil onthouden. Ondertussen blijft de PVDA maar zakken door hun starre weigering om eindelijk eens de waarheid onder ogen te zien en te benoemen. Wat ook alweer goed nieuws is.
Al met al zorgt Wilders voor heel veel prettige bijeffecten.

teddy321 schreef:

Het was mijn tekst, en ook mijn glazen bol!
Dus ik ben niet degene die zich vergist, maar jij!

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:37

jantergouw schreef:
@CtjeLief
Typische linkse kretologie en ook nog compleet bezijden de waarheid. Nog voor Wilders en de PVV een rol speelde, was Fortuyn al op weg om Minister President te worden van ons land en dat ging ook over de islamisering. Het linkse geheugen is blijkbaar zeer klein en onthoudt alleen gebeurtenissen die het wil onthouden. Ondertussen blijft de PVDA maar zakken door hun starre weigering om eindelijk eens de waarheid onder ogen te zien en te benoemen. Wat ook alweer goed nieuws is.
Al met al zorgt Wilders voor heel veel prettige bijeffecten.

teddy321 schreef:

Het was mijn tekst, en ook mijn glazen bol!
Dus ik ben niet degene die zich vergist, maar jij!

Ik zal mm ff voor je opzoeken!! :D

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:39

CtjeLief schreef:
haha.. tadaa!! :)* (maar goed dat is voor ons niets nieuws ;) )

jantergouw schreef:
Alet74 schreef:
@jantergouw: het is gebruikelijk beweringen die worden gedaan als ware het feiten, worden onderbouwd door bronvermelding. Als je iets post wat jouw mening/gevoel/idee is, dan kun je dat aangeven door te zeggen: "Ik vind/denk/etc." Zo krijgen we geen rare gedachtes over jou in een tent op de kermis met een glazen bol... ;)

Goeie glazen bol, he? ;-)

haha.. tadaa!! :)* (krijg je er van als je klakkeloos onwaarheden aanneemt van anderen zonder zelf te checken ;) )

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:40

Laatst bijgewerkt door jantergouw op 28-09-10 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:41

CtjeLief schreef:
De gematigde, 'vredelievende' wilders zorgt wel voor een heksenjacht op Moslims met alle gevolgen van dien.....

Mij hoor je niet zeggen dat hij gematigd is, maar ik hoor hém niet oproepen tot geweld.

Als je nu zegt, ja maar knieschot, de context staat hier: http://static.ikregeer.nl/pdf/HAN8169A02.pdf
En daarbij wordt de vraag gesteld of de politie niet harder op mag treden, met de knuppel of desnoods een knieschot, tegen voetbalvandalen.

Teddy321

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:44

jantergouw schreef:
Teddy321 schreef:
Ik zal mm ff voor je opzoeken!! :D

Ik zal je ff helpen. _O-

jantergouw @ [HK] Het Politiek Debat

Geeft niks hoor, Teddy. :(:)

Politiek Hoe nu verder pagina 61 _O-

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:46

Nee hij roept niet letterlijk op tot geweld, maar de context waarin dhr. Wilders spreekt, de toon waarop, dat roept wel degelijk geweld op. Als hij dat absoluut NIET zou willen zou hij zijn boodschap wel anders brengen. Hij loopt tegen deze groep aan te trappen, keer op keer op keer... Dat is een heksenjacht op een groep openen en dat is in mijn ogen hetzelfde als aanzetten tot geweld. Het een kan een een logisch gevolg zijn voor het ander. Mijn mening

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:49

Teddy321 schreef:
jantergouw schreef:

Ik zal je ff helpen. _O-

jantergouw @ [HK] Het Politiek Debat

Geeft niks hoor, Teddy. :(:)

Politiek Hoe nu verder pagina 61 _O-

Mooi he. Hebben we allebei een glazen bol. :')

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:54

CtjeLief schreef:
Als hij dat absoluut NIET zou willen zou hij zijn boodschap wel anders brengen.

Ik denk dat hij dan wel kon fluiten naar financien (en stemmen) voor zijn partij, als hij het leuk & aardig zou brengen en daardoor niet echt de aandacht had getrokken.

Juist het wegzetten van PVV stemmers als onfrisse idioten lijkt (mij) nu wel te leiden tot meer discriminatie en verdeling, méér dan een aantal jaar geleden.

CtjeLief

Re: Waarom voelen PVV stemmers zich zo aangevallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 13:57

Er is nog wel iets tussen 'leuk en aardig' en 'haat zaaien'..

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 13:59

Nicolletje schreef:
CtjeLief schreef:
Als hij dat absoluut NIET zou willen zou hij zijn boodschap wel anders brengen.

Ik denk dat hij dan wel kon fluiten naar financien (en stemmen) voor zijn partij, als hij het leuk & aardig zou brengen en daardoor niet echt de aandacht had getrokken.

Juist het wegzetten van PVV stemmers als onfrisse idioten lijkt (mij) nu wel te leiden tot meer discriminatie en verdeling, méér dan een aantal jaar geleden.

De praktijk heeft hem ook gelijk gegeven. 24 zetels in de kamer en in de peilingen de grootste van het land. 10 zetels meer dan de grootste linkse partij! Duidelijker kan het niet.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:04

Ja da's waar, ik denk dat het maar goed is geweest dat 9 juni niet de repetitie-verkiezingen waren en nu pas de echte!
Dan had men echt verbijsterd gereageerd over de uitslag, denk ik.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 14:09

Die verbijstering gaat de komende tijd nog wel komen. Allerlei maatregelen die volgens links helemaal niet kunnen vanwege de EU en onze grondwet. Ze zullen echt gaan schrikken.
Om te beginnen al die krakers maar eens uit die kraakpanden zetten. Van andermans spullen blijf je af. Ik heb veel vertrouwen gekregen in de Eberhard van der Laan, al is hij PVDA.
Eerst zorgt hij ervoor dat etnische registratie in Rotterdam mogelijk wer, toen had hij veel kritiek op Cohen vanwege zijn moslimbeleid in de tijd dat hij burgemeester van Amsterdam was en nu zijn standpunt dat alle 200 tot 300 kraakpanden ontruimd gaan worden in Amsterdam. Toffe burgemeester die van der Laan. Die gaat stemmen winnen voor de PVDA. ;-)

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:14

Yep, en dat past helemaal in het beeld dat de andere politieke partijen wakker geschud zijn. Bij volgende verkiezingen gaan veel mensen daarom weer op hun eigen, vertrouwde partij stemmen ipv de PVV. Dat is immers niet meer nodig? Ik denk zelf dat we voor volgend voorjaar weer met een gevallen kabinet zitten en er nieuwe verkiezingen komen met een andere uitslag dan de peilingen van nu uitwijzen.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 14:22

Ja, ik dacht het ook meteen van die vd Laan.
Hoewel ik een behoorlijk linkse mening het wat betreft het kraakbeleid, dat dan weer wel.
Ik ben het daarin dus niet met vd Laan eens.

jantergouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-10 15:40

Ann schreef:
Yep, en dat past helemaal in het beeld dat de andere politieke partijen wakker geschud zijn. Bij volgende verkiezingen gaan veel mensen daarom weer op hun eigen, vertrouwde partij stemmen ipv de PVV. Dat is immers niet meer nodig? Ik denk zelf dat we voor volgend voorjaar weer met een gevallen kabinet zitten en er nieuwe verkiezingen komen met een andere uitslag dan de peilingen van nu uitwijzen.

Dat denk ik niet. Juist als die andere partijen de mening van de PVV gedeeltelijk overnemen zullen veel allochtonen bij links weglopen. Per saldo zal links er dus niets mee opschieten. De PVV zal daarentegen alleen maar winnen daar men beseft dat zij de club waren die dit allemaal in gang gezet hebben en als ze op andere partijen gaan stemmen is de kans groot dat de gevestigde orde weer terug naar af gaat. In Nederland is nu eenmaal een groter deel rechts dan links. Dat is de werkelijkheid, daar zal men aan moeten wennen op links. Duurt even, maar het komt wel.

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 15:47

Ik sluit me bij Ann aan. Ik verwacht dat veel PVV-stemmers wel weer terug zullen keren naar het oude honk, welk honk dat ook mag zijn. En natuurlijk, na Wilders zal er weer iemand anders komen om de relatieve rust te verstoren, maar populisten hebben niet de eigenschappen lang mee te gaan. Ik denk dat dat in dit geval niet anders zal zijn.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 19:30

Nicolletje schreef:
Lastig, lastig... Politieke kwestie, niet zomaar van de Islamieten op straat of je buurman.

Waarom niet? Zijn die minder Islamiet dan de extremist?
De Islam kan simpelweg wél gematigd zijn, anders had ik heel wat problemen gehad in mijn wijk := Of zijn dat geen Moslims?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:03

Nicolletje schreef:

Dit mag je mij uitleggen. Hoe kun je nu meer discriminatie en verdeling krijgen door mensen die op partij X stemmen onfrisse idioten te vinden? Die logica ontgaat me volledig.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:26

Alet74 schreef:
Ik sluit me bij Ann aan. Ik verwacht dat veel PVV-stemmers wel weer terug zullen keren naar het oude honk, welk honk dat ook mag zijn. En natuurlijk, na Wilders zal er weer iemand anders komen om de relatieve rust te verstoren, maar populisten hebben niet de eigenschappen lang mee te gaan. Ik denk dat dat in dit geval niet anders zal zijn.

De tijd zal het leren. Voorlopig is het wel zo dat hij iedere verkiezing die hij meedeed, meer stemmen haalde dan de vorige keer.
In maart 2011 zijn de volgende verkiezingen en mijn voorspelling is dat hij daar minstens 13 zetels gaat halen.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:49

CtjeLief schreef:
De gematigde, 'vredelievende' wilders zorgt wel voor een heksenjacht op Moslims met alle gevolgen van dien..... Dat gebeurt, hij is in dit verhaal de fanatiekeling met een obsessie voor alles wat met de Islam te maken heeft die de gematigde mens met zich meeneemt.. (mensen die voorheen nooit problemen hadden met de Islam, maar die hij mensen aanpraat!)

Als hij niet de middelen had om mensen bang te maken met de islam dan zou dat ook niet gaan. Helaas zijn er wel 1000 stokken waarmee Wilders kan slaan. Fitna kun je over geen enkele andere religie maken, zélfs niet over het christendom.

christel1857

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:58

Heino schreef:
Nicolletje schreef:
Lastig, lastig... Politieke kwestie, niet zomaar van de Islamieten op straat of je buurman.

Waarom niet? Zijn die minder Islamiet dan de extremist?
De Islam kan simpelweg wél gematigd zijn, anders had ik heel wat problemen gehad in mijn wijk := Of zijn dat geen Moslims?

ik geloof niet in een gematigde Islam. Gematigde mensen bestaan wel. En wel of geen problemen veroorzaken heeft niks te maken met gematigd zijn of niet. Een traditionele moslim kan heel goed naast jou leven en wonen zonder dat ie je fiets jat. De problematiek zit totaal ergens anders binnen de politieke ideologie.

janesmith

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 21:01

Daarbij is het ook nog eens zo dat iedere dag weer het nieuws gevuld wordt met straatterroristen die hem meer dan genoeg brandstof geven en ook weer nieuwe kiezers aanmoedigen.
Daarbij een heel links apparaat dat demoniseert en generaliseert en het ideale mengsel is gereed.