Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Of zo is ie bedoeld in ieder geval. Zodat je wat makkelijker uit de WW of bijstand voor jezelf kan beginnen zonder dat je direct onder bijstandsniveau leeft. Maar omdat die grens niet mee schuift met de bijstand werkt de KOR niet meer zoals dat bedoeld was.MarlindeRooz schreef:Hoezo moeten die mensen allemaal terug naar de bijstand.
Er zijn meer opties dan parttime ondernemen en de bijstand? Bijvoorbeeld meer uren maken, hogere uurprijs, investeren in marketing om te groeien, nevenwerkzaamheden, loondienst etc.
En is het niet oneerlijk dat die mensen 21% minder uurtarief vragen dan hun concurrent die wel boven de 20.000 uitkomt? Ik vind dat ook oneerlijk.
30 euro is wel echt heel minimaal als uurloon voor een ZZPer. En bij 20.000 euro zou men dan 55 uur per maand werken. Dus of je werkt te weinig uren om het rendabel te maken, of je tarief is extreem laag.
Electra63 schreef:€ 1700 voor 6 uurtjes werk = 1 werkdag.
Als je 1 of 2 x per week een shoot hebt, lijkt me dat een prima inkomen.
Ik verdien het niet per dag en ik heb een heel goed salaris.
Ik ken een aantal zzp-ers die € 200 per dag verdienen.
Heb je niet genoeg klanten, dan zou ik parttime ergens in loondienst gaan. Bouw je (over het algemeen) ook nog pensioen op.
Terug naar bijstand is gewoon onzin, als je kunt werken.

verootjoo schreef:Electra63 schreef:€ 1700 voor 6 uurtjes werk = 1 werkdag.
Als je 1 of 2 x per week een shoot hebt, lijkt me dat een prima inkomen.
Ik verdien het niet per dag en ik heb een heel goed salaris.
Ik ken een aantal zzp-ers die € 200 per dag verdienen.
Heb je niet genoeg klanten, dan zou ik parttime ergens in loondienst gaan. Bouw je (over het algemeen) ook nog pensioen op.
Terug naar bijstand is gewoon onzin, als je kunt werken.
Maar als fotograaf is dat niet voor 1 werkdag
Er moet natuurlijk daarna nog veel uitgezocht, nabewerkt, foto-album gemaakt worden etc.
Ik vind €1700 voor een bruiloftsdag fotograferen ook wel erg weinig.
Edit; er staat geen bruiloftsdag zie ik nu, dat heb ik even aangenomen.
nps schreef:8annemiek - ik vind je prijs heel redelijk. Mensen onderschatten inderdaad vaak de hoeveelheid werk die erin zit. Is het lastig voor jou om aan shoots te komen?
Electra63 schreef:Er staat toch € 1700 voor 6 uur werk? Een gemiddelde werkdag is 8 uur.
Dus lijkt mij een prima vergoeding.
Een Psychiater hanteert een uurtarief als zzp van € 150.
Dus als je niet genoeg klanten hebt om rond te komen, ga je lekker (parttime) werken i.p.v. terug naar de bijstand.
Electra63 schreef:Er staat toch € 1700 voor 6 uur werk? Een gemiddelde werkdag is 8 uur.
Dus lijkt mij een prima vergoeding.
Een Psychiater hanteert een uurtarief als zzp van € 150.
Dus als je niet genoeg klanten hebt om rond te komen, ga je lekker (parttime) werken i.p.v. terug naar de bijstand.
8nnemiek schreef:Het ging me niet om mij, ik noemde het alleen als voorbeeld, op het voorbeeld van Elektra over de paardenfotograaf met shoots van 1000 euro, enkel om aan te geven dat er veel meer werk bij komt kijken dan alleen de foto maken inderdaad.
Dat geldt natuurlijk voor elke ZZP’er.
Als je de hoefsmid betaalt dan betaal je niet alleen voor dat half uurtje werk, maar ook voor de reistijd, de cursussen, het gereedschap, het vervoer, de afschrijving enz enz.
150 euro per uur klinkt leuk, maar ook daar blijft maar een fractie van over.
En dan heb je natuurlijk ook nog altijd mensen die echt misbruik van maken de situatie en onredelijk hoge bedragen tellen, dat moet je ook niet willen.
8nnemiek schreef:Dat klopt als je dan 8 uur per dag van ‘s morgens tot ‘s avonds klanten hebt. Maar dat is voor veel ZZP’ers niet de realiteit.
En als je dat verdient, dat is toch prima? Dan heb je de KOR niet nodig. Fijn!
Maar een starter gaat nooit werk vinden met zo’n hoge tarieven in veel sectoren.