Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz
Electra63 schreef:Dit was net inderdaad op het nieuws; de VS gaan Cuba innemen werd gewoon gezegd door Trump.
En dan zijn er nog mensen die Trump waarderen en steunen.
De inflatie is hoog en hij zou geen oorlogen starten..... niets van zijn beloftes zijn uitgekomen.
DubbelFun schreef:Dat komt uit de koker van Rubio.Hevonen schreef:Ik hoorde een gerucht dat Netanyahu (of waarschijnlijk eerder de Mossad) mogelijk belastende informatie over Trump heeft, en Trump dus chantabel zou zijn.
Dat kun je echt geen gerucht meer noemen. Je kunt ook gerust Poetin aan dat lijstje toevoegen.
DubbelFun schreef:Dat komt uit de koker van Rubio.Hevonen schreef:Ik hoorde een gerucht dat Netanyahu (of waarschijnlijk eerder de Mossad) mogelijk belastende informatie over Trump heeft, en Trump dus chantabel zou zijn.
Dat kun je echt geen gerucht meer noemen. Je kunt ook gerust Poetin aan dat lijstje toevoegen.
Babootje schreef:Donald Trump insinueert dat de Verenigde Staten het eiland Kharg in de Perzische Golf zouden kunnen innemen – het hart van de Iraanse economie.
"Uiteindelijk zal er iets met deze oliepijpleidingen moeten gebeuren," zei Trump.
Volgens i24NEWS is de regering-Trump er bovendien van overtuigd dat de oorlog pas zal eindigen als de veilige scheepvaart in de Straat van Hormuz is gegarandeerd op een manier die voorkomt dat Iran de doorgang bedreigt of afsluit – wat zou kunnen betekenen dat Iran delen van de Iraanse kustlijn en de eilanden in de Straat van Hormuz in bezit neemt.
De regering overweegt ook een grondoperatie op het eiland Kharg, een van de belangrijkste knooppunten van de Iraanse olie-industrie.
https://x.com/visionergeo/status/2033651049870069868
. Babootje schreef:Iran laat weten dat er alleen te praten valt als de US en Israel op de knieen gaan, excuses aanbieden en herstelkosten gaan betalen.
Dus ik denk dat er niks anders overblijft dat US/Israel toch zal moeten doorpakken. En dat is iets dat Trump niet van te voren had bedacht vrees ik. Dit gaat nog wel even duren.
hakkipilke87 schreef:Zelf een puinhoop ?? Ik noem het een helde daad , president met daadkracht en durf om dit probleem in midden oosten is eindelijk aan te pakken