Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Trump herkozen, gevolgen en follow up #2

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:13

Dit was net inderdaad op het nieuws; de VS gaan Cuba innemen werd gewoon gezegd door Trump.

En dan zijn er nog mensen die Trump waarderen en steunen.
De inflatie is hoog en hij zou geen oorlogen starten..... niets van zijn beloftes zijn uitgekomen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:15

Dat komt uit de koker van Rubio.

Hevonen schreef:
Ik hoorde een gerucht dat Netanyahu (of waarschijnlijk eerder de Mossad) mogelijk belastende informatie over Trump heeft, en Trump dus chantabel zou zijn.

Dat kun je echt geen gerucht meer noemen. Je kunt ook gerust Poetin aan dat lijstje toevoegen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:25

Jesse Klaver zei het net goed bij WNL: Trump bedenkt iets op de golfbaan en denkt helemaal niet na over de gevolgen van zijn acties.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:25

Electra63 schreef:
Dit was net inderdaad op het nieuws; de VS gaan Cuba innemen werd gewoon gezegd door Trump.

En dan zijn er nog mensen die Trump waarderen en steunen.
De inflatie is hoog en hij zou geen oorlogen starten..... niets van zijn beloftes zijn uitgekomen.

Yep "Ik kan doen met Cuba wat ik wil" zei hij er nog bij.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:38

Is er nu voldoende reden om als navo us van a binnen te vallen? Of alle zuid amerikaanse landen samen met canada iets dergelijks gaan doen? Bizar elk ander 'niets westers, islam, communistisch, arm' land krijgt meteen sancties en hij kan samen met israel alles maar naar smaak en humeur inpikken zonder gevolgen _-:(

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:45

Die gast is druk bezig met het forceren van een derde wereldoorlog.

Alleen op zo'n chaotische manier dat de rest van de wereld niet weet wie nu bondgenoten horen te zijn in welk conflict, of in het ene bondgenoten en het andere vijanden, of ze andere landen wel of niet moeten steunen en hoe dan en welke gevolgen dat dan weer heeft nationaal en internationaal,
Op korte, middellange en lange termijn.

En terwijl andere landen dat allemaal nog voor zichzelf op een rij aan het zetten zijn is het volgende land alweer binnen gevallen.

Veelal met allerlei altruistisch klinkende motieven die bij nadere beschouwing héél veel zijn maar absoluut níet altruistisch.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:46

Donald Trump insinueert dat de Verenigde Staten het eiland Kharg in de Perzische Golf zouden kunnen innemen – het hart van de Iraanse economie.
"Uiteindelijk zal er iets met deze oliepijpleidingen moeten gebeuren," zei Trump.

Volgens i24NEWS is de regering-Trump er bovendien van overtuigd dat de oorlog pas zal eindigen als de veilige scheepvaart in de Straat van Hormuz is gegarandeerd op een manier die voorkomt dat Iran de doorgang bedreigt of afsluit – wat zou kunnen betekenen dat Iran delen van de Iraanse kustlijn en de eilanden in de Straat van Hormuz in bezit neemt.
De regering overweegt ook een grondoperatie op het eiland Kharg, een van de belangrijkste knooppunten van de Iraanse olie-industrie.
https://x.com/visionergeo/status/2033651049870069868

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:10

Dit is wel een leuke uitspraak die ik tegenkwam:
Een Franse generaal zei zojuist dat je aansluiten bij Trumps coalitie hetzelfde is als een kaartje kopen voor een diner en een dansavond op de Titanic – de avond nadat het schip de ijsberg heeft geraakt.
Dat is geen metafoor. Dat is een militaire inschatting.

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:19

DubbelFun schreef:

Hevonen schreef:
Ik hoorde een gerucht dat Netanyahu (of waarschijnlijk eerder de Mossad) mogelijk belastende informatie over Trump heeft, en Trump dus chantabel zou zijn.

Dat kun je echt geen gerucht meer noemen. Je kunt ook gerust Poetin aan dat lijstje toevoegen.

En who cares. De man heeft al zoveel schandelijke en criminele dingen op zijn kerfstok. Het maakt geen reet uit wat hij doet, men blijft hem toch wel steunen.

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 10:46

DubbelFun schreef:

Hevonen schreef:

Lees even mijn post, hier een pagina ervoor :+

Trump kan echt geen kant op wat Netanjahu en Putin betreft

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:47

Joe Kent stapt als eerste op. Dat is positief nieuws.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:59

En in stevige bewoordingen ook.
Ben benieuwd hoe Trump hier op gaat reageren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:27

Babootje schreef:
Donald Trump insinueert dat de Verenigde Staten het eiland Kharg in de Perzische Golf zouden kunnen innemen – het hart van de Iraanse economie.
"Uiteindelijk zal er iets met deze oliepijpleidingen moeten gebeuren," zei Trump.

Volgens i24NEWS is de regering-Trump er bovendien van overtuigd dat de oorlog pas zal eindigen als de veilige scheepvaart in de Straat van Hormuz is gegarandeerd op een manier die voorkomt dat Iran de doorgang bedreigt of afsluit – wat zou kunnen betekenen dat Iran delen van de Iraanse kustlijn en de eilanden in de Straat van Hormuz in bezit neemt.
De regering overweegt ook een grondoperatie op het eiland Kharg, een van de belangrijkste knooppunten van de Iraanse olie-industrie.
https://x.com/visionergeo/status/2033651049870069868

Dat werd inderdaad vorige week ergens besproken bij een Talkshow.
Probleem is dat er in en om de Straat van Hormuz veel mijnen liggen en men is bang dat er dan nog meer mijnen worden geplaatst door Iran.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:30

Trump kan de mijnenvegers van de EU wel huren :').

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:53

En dan kan de EU naar het geld fluiten als ze zinken !!

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:00

Trump betaalt de rekeningen toch al zo moeilijk. Daarnaast worden de mijnenvegers automatisch doelwit. Ik denk dat Trump zich nooit heeft gerealiseerd in welke ellende Amerika nu terecht is gekomen. Bovendien de ellende dat dit handelen zich met zich meebrengt.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:59

Iran laat weten dat er alleen te praten valt als de US en Israel op de knieen gaan, excuses aanbieden en herstelkosten gaan betalen.
Dus ik denk dat er niks anders overblijft dat US/Israel toch zal moeten doorpakken. En dat is iets dat Trump niet van te voren had bedacht vrees ik. Dit gaat nog wel even duren.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:21

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:48

Aandacht afleiden van situatie in Iran denk ik. Hopeloos. En wij maar 2,30 betalen voor een liter dieselmonderhand :'(

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:51

Babootje schreef:
Iran laat weten dat er alleen te praten valt als de US en Israel op de knieen gaan, excuses aanbieden en herstelkosten gaan betalen.
Dus ik denk dat er niks anders overblijft dat US/Israel toch zal moeten doorpakken. En dat is iets dat Trump niet van te voren had bedacht vrees ik. Dit gaat nog wel even duren.

En op zich niet eens zo heel gek dat ze dat eisen. Zij waren voor deze oorlog eens niet de startende partij

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:53

Word tijd dat de NAVO bondgenoten eens komen helpen ..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:59

Dat is niet de afspraak he...? NAVO komt in actie als je aangevallen wordt. Je weet wel, de enige keer dat NAVO in actie kwam was na 9/11.
Het is niet voor wanneer je er zelf een puinhoop van hebt gemaakt...

hakkipilke87

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:06

Zelf een puinhoop ?? Ik noem het een helde daad , president met daadkracht en durf om dit probleem in midden oosten is eindelijk aan te pakken

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:09

Ja, een puinhoop. Zonder enige vorm van ruggespraak ruzie maken, er achter komen dat het toch tegenvalt en nu eisen dat je 'vrienden', die je het laatste jaar op verschillende manieren geschoffeerd hebt, je komen helpen.

En ja, fijn dat die rotzak uit de weg is. Maar dat creëert met name ruimte voor de volgende. Nog nooit heeft de bemoeienis van de VS voor een echte, duurzame verbetering gezorgd...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:17

hakkipilke87 schreef:
Zelf een puinhoop ?? Ik noem het een helde daad , president met daadkracht en durf om dit probleem in midden oosten is eindelijk aan te pakken

Daadkracht? Het draait Pumpkin Spice Palpatine enkel en alleen om ego. Hij krijgt een gekke kriebel in zn kop en acteert daarop, zonder ook maar enig duidelijk, consequent en bovendien langetermijnplan te hebben. En als de oliebol mislukt (want hey, zulke invasies en regimechanges zijn in het verleden onder presidenten met meer intellect en tact ook al zo goed gegaan, zeker voor de bevolking daar…) roept ie maar dat de NAVO hem moet helpen terwijl die kort geleden nog NAVO en Europa heeft lopen afbranden en extra belastingen oplegt.

You can’t have your cake and eat it too.
Je kan niet continu lopen dreigen uit de NAVO te stappen en de NAVO continu neerhalen om als je plan gruwelijk mislukt door gebrek aan inzicht, dan toch maar de NAVO op te roepen te helpen terwijl het je eigen schuld is en de NAVO bovendien helemaal niet verplicht is te helpen want er is geen aanval op een bondgenoot geweest: de VS heeft zelf die eerste stap genomen.

Ik denk dat Europa er goed aan doet om zich niet te bemoeien met Trumps tactieken. Want was het niet zo dat Iran iedereen behalve Israël en de VS nu wel door de straat van Hormuz laat…?