Oorlog Israël

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Oorlog Israël

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:41

Ik zag grote demonstraties voorbij komen op treinstations.....
En de haatzaaiende berichten onder deze artikelen :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 20:46

Electra63 schreef:

Het is goed om te onthouden dat platforms zoals Facebook en X erg rechts georiënteerd zijn. Dus wat je daar ziet is niet altijd de werkelijkheid.

Alsnog wel heel naar…

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 21:09

Dat hangt nogal van je bubbel af, of ze rechts zijn. Ik klik trouwens sowieso niet op reacties op facebook als het om nieuwsberichten gaat. Een enkel keertje bij berichten van de gemeente, maar daar word ik ook niet vrolijk van. Op X hangt het er maar vanaf wie je volgt, of dat links of rechts is. Net als op BS. (Termen dekken trouwens de lading helemaal niet meer).

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 21:11

MarlindeRooz schreef:
Electra63 schreef:

Het is goed om te onthouden dat platforms zoals Facebook en X erg rechts georiënteerd zijn. Dus wat je daar ziet is niet altijd de werkelijkheid.

Alsnog wel heel naar…

Kan dit niet eens rechts noemen. Dit soort figuren geven fatsoenlijk rechts Nederland een slechte naam. Er is niets met rechts, wel met radicaal rechts (en links).

Ik kijk ook niet graag naar de reacties. Zakt je broek vanaf.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 22:00

MarlindeRooz schreef:
Electra63 schreef:

Alsnog wel heel naar…

Dat weet ik ;), maar kijk gewoon even naar talkshows op SBS6, komen prima overeen met de oliebol op X en FB.
Nederland is gewoon heel rechts en geeft graag over alles de schuld aan buitenlanders.

FiveSports

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-25 23:03

journee

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:07

BigOne schreef:
Inmiddels heeft usa zich teruggetrokken uit de onderhandelingen onder het mom ; Hamas wil geen vrede.

Volgens dit artikel heeft geen enkele partij zich teruggetrokken, maar zijn onderhandelingen opgeschort voor overleg. Witkoff spreekt van "een gebrek aan bereidheid en coördinatie bij Hamas". Dat doet mij vermoedde dat binnen Hamas nog niet iedereen het met elkaar eens is.

https://www.nrc.nl/nieuws/2025/07/24/verenigde-staten-en-israel-trekken-zich-terug-uit-gaza-onderhandelingen-a4901230

https://x.com/SEPeaceMissions/status/1948427713687040473

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 09:11

In dit artikel van NRC staat toch duidelijk VS en Israël trekken zich terug. Ook op het nieuws werd dit zo gezegd.

En of het nu terugtrekken of opgeschort genoemd wordt? De onderhandelingen zijn (tijdelijk) gestopt.

Niet onverwacht toch?
Men wil helemaal geen vrede, Hamas niet maar Netanyahu ook niet.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:06

Ik lees in een NYT artikel dat Hamas volgens Witkoff gebrek aan interesse heeft in een staakt-het-vuren, en dat de VS 'alternatieve' opties gaat onderzoeken om de gijzelaars thuis te krijgen.
Israëlische officials zeggen echter iets anders, zij geven aan dat het terughalen van de onderhandelaars voor hen geen einde aan de onderhandelingen betekent, maar dat ze zich terugtrekken om de details te bespreken.

Hier een linkje voor de geïnteresseerden: https://www.nytimes.com/2025/07/24/us/p ... =url-share

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:25

Het is wel een gebed zonder end zo. :( Ik denk ook dat beide partijen al vanaf het begin hun eigen oorlog uitvechten over de hoofden van de bevolking in Gaza.

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:48

"Het is veel gemakkelijker om mensen te misleiden, dan ze te overtuigen dat ze misleid zijn. Dus weer kritisch". Schrijft mijn eigen (rechts stemmende, Telegraaf lezende) moeder op mijn facebookpagina.
M.a.w. ik zie het helemaal verkeerd met mijn steun aan de Palestijnen vindt zij. Wat ik daar nu weer mee moet..