Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:22

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:26

Guinevere schreef:
Wat ik heel eng vind en is dat er op Facebook en Twitter een grote exodus plaatsvindt van republikeinen, die boos zijn omdat fake news gecensureerd wordt. Ze gaan nu massaal naar WeMe and Parler, waardoor je een soort "bubbel" creeert, waar iedereen hetzelfde denkt en je een heel eenzijdig wereldbeeld kweekt.

Die bubbels zijn er al heel veel via allerlei obscure sites. Maar toch maakt het uit: ook al stopt het de radicalisatie van toch al tamelijk extremistische mensen niet (want die volgen wel naar die uithoeken van internet), maar het creeert wel afstand 'gematigdere' mensen en daarmee blijven die mensen iets gematigder en iets minder bereid om extremiteiten te accepteren. Deplatforming helpt, het stoppen van leugens, misinformatie en oproepen tot sabotage / geweld helpt.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:31

Janneke2 schreef:
Het is wel beleefd om mensen met de correcte naam aan te duiden.
And so what dat de man volgens jou 'niet zonder zonde is'?
Ben jij volgens dit criterium wel in staat om die eerste steen te werpen?

En hypocriet of niet : mbt de inconvenient truth heeft de man gelijk.

(En Trump en zo gaan dan 'op de man spelen ipv op de bal'.)

... we hebben nu nog een kans om de planeet onder de twee graden te houden,
maar november is weer gigantisch warm en het ijs op de Noordpool smelt hard door.

En als de Nijl droogvalt, moeten we 80 miljoen mensen ergens anders ter wereld 'onderbrengen'.

(So stop bickering and get real.)

De boodschap van Al Gore ben ik het helemaal mee eens. En het klimaat is ook een heel nijpend probleem. Maar met de hypocrisie heb ik best wel moeite.
Als je zoveel om het klimaat geeft en zelf in je eentje zoveel energie slurpt dan ben je wat mij betreft de verkeerde persoon om de boodschap te verkondigen. Een beetje van "Doet naar mijn woorden maar doet niet naar mijn daden"

En de eerste steen werpen? Misschien eens aan Greta Thunberg vragen dan. Maar helaas schijnt haar bemanning van haar zeilboot het dan ook weer niet zo nauw te nemen.

Ben ik zelf dan zonder zonde. Zeker niet. Maar ik houd me wel meer in dan voorheen. Vroeger deed ik niet aan het milieu. Maar nu ben ik zover dat de auto voor korte afstanden op zijn plek blijft staan. Na Corona ook weer voor grotere afstanden met de trein. En het vliegtuig heb ik afgezworen ook al vind ik vliegen op zich heel erg leuk.
Laatst bijgewerkt door Loretta op 11-11-20 19:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:34

Die extreme mensen zitten al in de bubbel en ook al maken ze veel lawaai, het blijft een klein deel van de kiezers. Wat wel problematisch is, is wat ik vandaag op radio 1 hoorde, dat 50 miljoen republikeinen denken dat er gefraudeerd is. 50 van de 70 miljoen die gestemd hebben, dat is echt gigantisch...

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:39

Askja schreef:
Waarom zou je je ogen en hersens vervuilen met dat soort kansloze smerigheid, denk ik dan ...
Als je in de riolen van het internet gaat graven kom je stront tegen, logisch. En ook nog wel veel erger dan wat jij hier quote, vermoed ik.

Om te zien wat er gezegd wordt. Dit komt van een nieuwssite, niet 8chan of zoiets. Juist daarom vind ik dat dit wel heeeel ver gaat.

Shadow0, dat klopt, maar dit gaat niet over vrij extremistische mensen, maar zeg maar doorsnee Amerikanen. Het overgrote meerendeel van mijn FB vrienden zijn Amerikaans en ik sta versteld van het aantal mensen (incl. schoonfamilie :roll:) dat ineens Parler handles deelt, etc. Natuurlijk is het maar de vraag in hoeverre zich dit doorzet (officiele exit date is de 13e geloof ik?), maar ik vind dat toch beangstigend, dat zoveel "normale" mensen toch compleet hierin doorslaan. Ik had dat in ieder geval niet verwacht, zeker aangezien ik ze verder slechts als gematigd republikein zou bestempelen (gay-friendly natuurliefhebbers, niet uit de diepe Bible Belt).

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:39

Rinske schreef:
Kijk, dit soort cijfers vind ik dus wel rete interessant. Ik zeg overigens niet dat er gefraudeerd is hoor.

https://twitter.com/DianeKnudsen7/statu ... 48002?s=20

Interessant zeker want dit zou grote fraude van de Republikeinen kunnen zijn. Hoop dat ze dat ook na gaan kijken.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:43

Guinevere: dat is wel opmerkelijk, dat er zoveel mensen inderdaad volgen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 19:56

bigone schreef:
Rinske schreef:
Kijk, dit soort cijfers vind ik dus wel rete interessant. Ik zeg overigens niet dat er gefraudeerd is hoor.

https://twitter.com/DianeKnudsen7/statu ... 48002?s=20

Interessant zeker want dit zou grote fraude van de Republikeinen kunnen zijn. Hoop dat ze dat ook na gaan kijken.

Of wat dacht je van onafhankelijke kiezers die in een overwegend republikeinse staat vooral naar de republikeinen overhellen? Complottheorieƫn zijn slecht voor het geloof in eerlijke verkiezingen en daarbij maakt het echt niet uit of het republikeinse of democratische complotten zijn. In de praktijk zijn er gewoon goede procedures in de VS om verkiezingsfraude tegengaan, daarom is het onzin voor de republikeinen om te klagen over grootscheepse fraude en ook onzin voor de democraten om te klagen over grootscheepse fraude.

In beide gevallen geldt: Uitzonderlijke beschuldigingen vragen om uitzonderlijk bewijs.

BigOne

Re: Wie denkt net als ik dat Trump niet wordt herkozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:05

Karl, wanneer je de tweets hebt gelezen zie je dat deze dame zich iets afvraagt en zeker niet zegt dat daar gefraudeerd is. Zou ze ook even lezen want interessant is het wel.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:08

Ze zegt dat het onderzocht moet worden, m.a.w. ze doet hetzelfde als de republikeinen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:10

Karl66 schreef:
Die extreme mensen zitten al in de bubbel en ook al maken ze veel lawaai, het blijft een klein deel van de kiezers. Wat wel problematisch is, is wat ik vandaag op radio 1 hoorde, dat 50 miljoen republikeinen denken dat er gefraudeerd is. 50 van de 70 miljoen die gestemd hebben, dat is echt gigantisch...

Alleen al vanuit cognitieve dissonantie wel te verklaren lijkt me. Als ze dat niet zouden geloven hebben ze namelijk zojuist hun stem gegeven aan een president die zijn volk voorliegt. Dat botst. Als ze zich akkoord bevinden met alles wat Trump heeft gedaan, dan ook dit. En als ze dat niet aanvaarden, zouden ze niet op Trump gestemd hebben. Er is niet zoveel ruimte meer voor een 'redelijke' of 'gematigde' stem op iemand die openlijk aangeeft geen respect voor de democratie te hebben. (En dat heeft hij nadrukkelijk ook al voor de verkiezingen gezegd.)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:11

Karl66 schreef:
Ze zegt dat het onderzocht moet worden, m.a.w. ze doet hetzelfde als de republikeinen.

Inderdaad maar wel met cijfers erbij, dat heb ik bij de Republikeinen nog niet gezien.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:25

Bigone, het is gewoon een beetje de republikeinen jennen, wat jullie kunnen, kunnen wij ook maar dan beter. Tenzij je het raar vindt dat in een dieprode staat een republikeinse senator gekozen wordt. Het enige wat je er mee bereikt is dat Amerikanen in het algemeen minder vertrouwen in het stemproces krijgen. Daarom is dit wat mij betreft een domme en contraproductieve manier van republikeintje pesten.

Shadow0, elke vier jaar verliest bijna de helft van de Amerikanen de verkiezingen, omdat de kandidaat van de tegenpartij is gekozen. En ondanks dat het al een poosje op die manier gaat, hebben ze nooit op deze schaal last van cognitieve dissonantie gehad. Vijf van de zeven, dat is gewoon gigantisch. En dat is echt het gevolg van fake news en propaganda uit het Trump kamp, wat ondertussen al maanden en maanden aan de gang is en een echt beangstigend effect heeft. Daarom zijn daarom zijn dat soort geintjes als over de republikeinse stemmen in Kentucky zo gevaarlijk, die versterken dat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:35

Karl66 schreef:
Bigone, het is gewoon een beetje de republikeinen jennen, wat jullie kunnen, kunnen wij ook maar dan beter.

Nee.

Citaat:
Shadow0, elke vier jaar verliest bijna de helft van de Amerikanen de verkiezingen, omdat de kandidaat van de tegenpartij is gekozen. En ondanks dat het al een poosje op die manier gaat, hebben ze nooit op deze schaal last van cognitieve dissonantie gehad.

Er is ook nog nooit een situatie als deze geweest, die begon, op moment 0 van het presidentschap, met openlijke, makkelijk te weerleggen leugens.

Citaat:
Daarom zijn daarom zijn dat soort geintjes als over de republikeinse stemmen in Kentucky zo gevaarlijk, die versterken dat.

Wat de facto betekent dat daadwerkelijke aanwijzingen van fraude niet meer onderzocht zouden kunnen worden omdat het dan 'net zo' klinkt als de sabotage van Trump?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:44

Karl66 schreef:

Dat is gek, ik las op NOS dat 8 van de 10 VS inwoners Biden erkent als de nieuwe president. (De rest varieert van "laten we een hertelling doen voor de zekerheid" tot "ze hebben de verkiezingen gestolen!!!1!!")

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:48

Een deel van de Usa lijkt in een collectieve staat van psychose te zijn. :?
Weer iets anders dan de collectieve burnout in Europa.
Hoop dat ze tijdig een medicijn vinden.

PS. Het is steeds verstandig om de media heel kritisch te blijven lezen op kretologie en sensatiezoekerij. :n

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:50

Zouden die lui van de militie evt in combinatie met huurlegers nog een gevaar kunnen vormen

Die lui zijn nl echte complot denkers

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 20:54

Echwel schreef:
Zouden die lui van de militie evt in combinatie met huurlegers nog een gevaar kunnen vormen

Die lui zijn nl echte complot denkers

Ik denk dat ze wel chaos kunnen creeƫren, maar niet dat ze een volledige coup kunnen plegen. De Proud Boys vergeten dat democraten in de VS ook wapens hebben, ze doen alleen niet wedstrijdje wie de grootste heeft :+ :') .

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:05

En ik maar denken dat ze wedstrijdjes deden wie de kleinste heeft :+

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 21:07

8nnemiek schreef:
En ik maar denken dat ze wedstrijdjes deden wie de kleinste heeft :+

Hersens :))

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:16

Magrathea schreef:
Karl66 schreef:

Dat is gek, ik las op NOS dat 8 van de 10 VS inwoners Biden erkent als de nieuwe president. (De rest varieert van "laten we een hertelling doen voor de zekerheid" tot "ze hebben de verkiezingen gestolen!!!1!!")

Precies. Een beetje nuchterheid en nuance kan geen kwaad.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-20 22:33

Magrathea schreef:
Karl66 schreef:

Ik viel ook zowat van mijn stoel toen ik het hoorde. Ik had ook het gevoel dat de grote, zwijgende meerderheid gewoon erkent dat Biden de nieuwe president is en dat Trump zijn beschuldigingen niet al te serieus genomen moeten worden. Maar men had in de aanloop naar de verkiezingen ook het gevoel dat de mensen echt klaar waren met Trump en dat bleek uiteindelijk ook niet uit de resultaten. Dus laten we vooral hopen dat deze Amerika deskundige geen gelijk heeft.

Shadow0, je moet zeker aanwijzingen voor fraude onderzoeken. Maar het feit dat er naast republikeinen ook onafhankelijke stemmers op een republikein hebben gestemd is geen aanwijzing. Het is nogal hypocriet om te zeggen dat Trump voor geldt dat uitzonderlijke beschuldigingen om uitzonderlijk bewijs vragen en dan bij de democraten wat gegoochel met cijfers als aanwijzing voor fraude te zien. Net zoals het hypocriet is om in het geval van de republikeinse beschuldigingen te zeggen dat het verkiezingssysteem in de VS zo robuust is dat grootschalige fraude zo goed als onmogelijk is, om daarna bij een democratische beschuldiging van grootschalige fraude dat opeens niet meer te vinden.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 08:21

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:07

Reuters heeft de stemming in de VS afgelopen week gepeild:

'The Reuters/Ipsos national opinion survey, which ran from Saturday afternoon to Tuesday, found that 79% of U.S. adults believe Biden won the White House. Another 13% said the election has not yet been decided, 3% said Trump won and 5% said they do not know.
The results were somewhat split along party lines: about six in 10 Republicans and almost every Democrat said Biden won.'
(bron: https://www.reuters.com)

Valt m.i. dan toch weer mee.
Het is verder ook maar hoe je ernaar kijkt.

Ik verwacht zeker nog een hoop onrust van de kant van Trump, zeker als hij daadwerkelijk van die rally's gaat houden.
Maar misschien moeten we ook wat meer vertrouwen hebben in het gezond verstand van de meerderheid van de Amerikanen. Dat is althans waar ik mijn hoop op vestig.
Het zou namelijk ook kunnen dat Trump met zijn ondermijnende acties, zijn gestook op Twitter, en de geplande rally's, het gematigder deel van zijn kiezers steeds meer van zich gaat vervreemden. Dat kan dan weer aanleiding vormen voor prominente Republikeinen om afstand te nemen van Trump.

Misschien een beetje wishful thinking, maar het lijkt me dat er vooralsnog geen tekenen zijn om aan te nemen dat Trump de balans zo makkelijk de verkeerde kant op kan laten slaan.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-20 10:35

Een Republikeinse senator heeft 1 miljoen dollar uitgeloofd voor diegene die verkiezingsfraude aantoont. Tja. Die krijgt het druk met allerlei meldingen.