Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kentaro schreef:Aan de ene kant moet je er inderdaad niet aan denken om zoiets schokkends te willen zien (stel dat er van je kind alleen een paar lichaamsdelen gevonden zijn....), maar aan de andere kant lijkt het me zo verschrikkelijk moeilijk afsluiten als je het niet doet?!?
Laux schreef:darwin schreef:Wat ik me afvraag is of het nabestaande geweigerd kan worden om de lichamen of wat er van over is te zien.
Ik kan me voorstellen dat sommige slachtoffers niet meer toonbaar zijn, maar wat als nabestaande ze toch perse willen zien ?
Een vriendin van mij zei dat je daar altijd recht op zou (moeten) hebben.
Maar thuis hoorde ik dat het niet meer kan/mag in situaties als deze, bovendien zou je het ook niet moeten willen..
Het is dan zo schokkend, dat je het niet meer te zien krijgt uit bescherming.
darwin schreef:Wat ik me afvraag is of het nabestaande geweigerd kan worden om de lichamen of wat er van over is te zien.
Ik kan me voorstellen dat sommige slachtoffers niet meer toonbaar zijn, maar wat als nabestaande ze toch perse willen zien ?
fargo schreef:Ik weet niet of je foto's hebt bekeken, maar er zijn inderdaad lichamen bij die er heel mooi en goed uitzien, maar er zijn ook lichamen bij die echt heel erg beschadigd zijn of nog maar een heel erg beschadigd deel van het lichaam..
En in die laatste 2 gevallen zou het heel erg af te raden zijn om die lichamen te willen zien
Nibbit schreef:Misschien weet iemand dit, ik vind het wel wat dat ze ze nog zo ver moeten vervoeren over de weg, waarom niet op een andere luchthaven landen (bijv Lelystad)?
Ik vond het erg indrukwekkend om te zien gister! de vliegtuigen, het uitladen, de stoet, erg 'mooi' gedaan..
MargreetW schreef:Van veilig stellen is na een week niet meer te doen denk ik zomaar.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/mh17 ... zet__.html
fargo schreef:Pmarena, de veiligheid van eventuele onderzoekers of reddingswerkers kon absoluut niet worden gegarandeerd en ze waren ook echt niet welkom in het gebied. Dus dan kun je pas gaan als het wel veilig is - dat je niet neergeschoten wordt of op wat voor manier dan ook door de OORLOG die daar heerst in gevaar wordt gebracht. Dus zo makkelijk was het echt niet om op het vliegveld te stappen en te zeggen nou hier ben ik, waar moet ik beginnen ..
geerke schreef:iets snap ik niet...ze overleggen nu om nederlandse commando's naar de Oekraine te sturen om de rampplek te beveiligen.
Ik zal wel weer een azijnpisser zijn,maar is dat niet een week te laat?
Persoonlijke bezittingen,bewijsstukken...overal is al aangezeten.
Heeft dit nog zin dan?
Citaat:De luchtvaartmaatschappij liet weten vooralsnog nog geen nabestaanden naar Oekraïne te vliegen. De zorgen om de veiligheidssituatie in het land zijn nog te groot. Het gebied wordt gecontroleerd door pro-Russische separatisten, die volledige toegang tot de rampplek belemmeren.
Citaat:Het OVSE-team kon vandaag een groter gebied in dan gisteren, maar kreeg nog steeds geen volledige toegang. De OVSE-waarnemers zagen dat brokstukken en lichamen zijn verplaatst ten opzichte van gisteren.
geerke schreef:fargo schreef:Pmarena, de veiligheid van eventuele onderzoekers of reddingswerkers kon absoluut niet worden gegarandeerd en ze waren ook echt niet welkom in het gebied. Dus dan kun je pas gaan als het wel veilig is - dat je niet neergeschoten wordt of op wat voor manier dan ook door de OORLOG die daar heerst in gevaar wordt gebracht. Dus zo makkelijk was het echt niet om op het vliegveld te stappen en te zeggen nou hier ben ik, waar moet ik beginnen ..
maar is het nu veiliger dan?Is er nu in ene geen oorlog meer daar?
Al het bewijs is weg...En heb je niet als land van vele slachtoffers het recht om op de plek te zijn?Ongeacht het conflict in het betreffende land?