Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nicolletje schreef:Die vind ik behoorlijk kwijtgeraakt in dit topic/ verschillende van deze topics eerlijk gezegd.
Ik ben namelijk dan wel benieuwd welk gedeelte van de pvv jij of iemand anders hier op het topic, maakt niet uit wie, het dan wél mee eens bent.
Ik bedoel, als men genuanceerd over de pvv denkt dan ben ik daar eigenlijk wel benieuwd naar, op de 1 of andere manier komt dat nooit aan bod.
Heino schreef:Heb ze zelfs ooit op verzoek van jou voor je uitgelegd. Dat je je dat nu niet meer herinnert zegt mij ook wel iets.
Nicolletje schreef:Oh jawel, van jou wel. Maar het wordt zo Nicolletje vs Heino dus ik dacht, ik vraag het ook aan anderen.
Alet74 schreef:@Nicolletje: ik moet toegeven dat ik jou ook niet altijd volg. Maar dat ligt vast aan mij.
Nicolletje schreef:Ik weet van jou dat je meestal inhoudelijk ipv. beledigend (of beledigd) de discussie aangaat, of ik het ermee eens bent of niet.
Ann schreef:Maar wat ga je dan concreet doen met die Staphorsters? Of mogen die blijven en waarom zij wel en andere ´allochtonen´ niet?
Alet74 schreef:Ik zou toch nog wel graag willen horen wat de PVV-mensen onder ons van de multiculturele samenleving vinden, de positieve kanten. En wat vinden jullie er dan niet goed aan.
Heino schreef:Ik vroeg niet om rechtsgeleerden, ik vroeg om Islamologen... Rechtsgeleerden bevinden zich op een heel ander gebied dan Islamologen. Daarbij ging het mij helemaal niet om de wel/niet vrijspraak van Wilders, maar over de wel/niet gevaren van de Islam als religie. Dus, Islamologen die Wilders volledig gelijk geven, kom maar op?
Citaat:„Westerse wetenschappers houden mythes in stand, die de secularisatie van de islam in de weg staan.
’Veel westerse islamologen hebben de islamitische manier van denken overgenomen”, zegt ex-moslim Ibn Warraq. „Ze interpreteren de Koran met behulp van commentaren van Arabische theologen, waardoor ze in hetzelfde cirkeltje blijven ronddraaien: Faisal heeft het van Ali, Ali van Ahmed, Ahmed van Uthman, die het tenslotte van Mohammed heeft.”
Zelf moet Ibn Warraq (een schuilnaam, die hij draagt uit veiligheidsoverwegingen) niets hebben van de manier waarop moslims hun godsdienst benaderen. Hij is een afvallige en schrijft kritische boeken over de ontstaansgeschiedenis van de islam en de interpretatie van de Koran.
Shadow0 schreef:janesmith schreef:Hooguit kunnen we probleem makers het land uitzetten.
Op welke grond zou je mensen uit Staphorst, hoeveel problemen ze ook zouden maken, het land uit kunnen zetten? En waarheen?
Nicolletje schreef:Maar ik zeg toch ook niet dat je niet kritisch mag zijn?De Islamologen, Islamgeleerden, Islamgeinteresseerden en Islamcritici die een gevaar in de Islam zien of op zijn minst kritisch zijn op westerse regeringen, zijn niet op 1 hand te tellen, of ze het allemaal letterlijk eens zijn met Wilders weet ik niet:
Citaat:Elkaar een hand geven, acceptatie van homo's en Joden, respect voor vrouwen hebben en ze als gelijkwaardig zien, man en vrouw die niet door dwang van een boek apart activiteiten dienen te ontplooien etc..etc..
Voldoe je niet aan deze kenmerken dan mag je je wat mij betreft onder de allochtonen scharen.
Heino schreef:Waarom in vredesnaam toch zo zwart wit? Waarom kan er in de ogen van sommige westerlingen geen gematigde Islam zijn, terwijl bijna al de Islamieten om mij heen het levende voorbeeld zijn dat het wél kan?
Alet74 schreef:Zoals het nu lijkt, ligt er morgen een akkoord. Maar we moeten natuurlijk nog wel het CDA-congres afwachten. Niet te vroeg juichen (voor hen die daarvoor willen juichen).