Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Re: Blinde redt geleidehond uit kaken staffordshire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 19:05

Adil18 schreef:
Als dat klopt wel...Maar we hebben het hier over de media!

Had hij de bijtwonden al voor de tijd of na de tijd? Dwong de hond hem op de grond of struikelde hij? Viel hij tussen de twee vechtende honden in en zag het voor buitenstaanders zo uit alsof de Staff zijn agressie op hem botvierde?

Mensen overdrijven zo graag....

We hebben het niet over de media. Dit is een bericht welke een week na het gebeuren naar buiten is gebracht door de KNGF. Die dus (eigenlijk) eigenaar is van de geleidehond. De Telegraaf heeft gewoon het artikel gebruikt om het in de media te gebruiken. Niks op sensatie belust of zo.

En echt misselijk om in twijfel te trekken of die blinde die wonden vooraf had. Bah
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 10-07-08 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Booooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:05

Quellian schreef:
Stafford in beslag nemen en afmaken.

Waarom? Die hond kan er ook weinig aan doen, zijn baas had hem aangelijnd moeten houden. En alleen omdat hij de naam ''Stafford'' draagt moet hij maar afgemaakt worden?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:07

Citaat:
"Over mijn verwondingen zei hij zelfs dat ik er maar niet tussen had moeten springen. Maar ik laat mijn hond toch niet aanvallen."

En dat is alles...Misschien heeft de eigenaar van de Staff nog groot gelijk ook: het had nog vel erger kunnen aflopen voor de blinde man.

Waar de man de angst voor de represailles vandaan heeft weet ik niet, jij ook niet, kan lukraak door hem of de krant verzonnen zijn...

Begrijp me niet verkeerd, ik heb de Mechelaar die Bruno aanviel ook een paar keer tegen zijn kop getrapt op het moment dat ze aan het vechten waren, het enorme risico op en beet voor lief nemend, maar ik kan zien wat ik doe....

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:07

[quote="slimmerik
We hebben het niet over de media. Dit is een bericht welke een week na het gebeuren naar buiten is gebracht door de KNGF. Die dus (eigenlijk) eigenaar is van de geleidehond. De Telegraaf heeft gewoon het artikel gebruikt om het in de media te gebruiken. Niks op sensatie belust of zo.

[/quote]

Is weer eens wat nieuws voor de telegraaf Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 19:08

Booooo schreef:
Quellian schreef:
Stafford in beslag nemen en afmaken.

Waarom? Die hond kan er ook weinig aan doen, zijn baas had hem aangelijnd moeten houden. En alleen omdat hij de naam ''Stafford'' draagt moet hij maar afgemaakt worden?

Bij mij had de politie er niet aan te pas hoeven te komen om hem af te maken hoor. Daar zorgde ik zelf wel voor. Ja Als een van onze honden tot bloedens toe bijt gaat ie eraan. Ja

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:08

Nikki__ schreef:
Dat is dan ook ineens een nieuw standpunt van je! Want als het om een dode hond gaat, wil je het bericht maar al te graag van 1 kant geloven!

* zucht... ga je weer??
dan zal ik dat topic ook maar even goed lezen als ik jou was.. ga het niet nog een keer uitleggen...

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:08

Jullie doen alles om wat er gebeurd is zoveel mogelijk te minimaliseren. En je deed precies het omgekeerde in de 2 topics die er gelopen hebben over 'agent schiet hond dood'.

De slechte naam van het ras, die komt er door mensen zoals jullie.

Ook al zijn die hondeneigenaars com-pleet in de fout omdat hun hond agressief is en ok nog eens voor geen meter gehoorzaamt, toch wordt er nooit een fout toegegeven, nooit eens gezegd dat een bepaald dier inderdaad beter dood is dan nog langer gevaar op te leveren voor anderen. Nooit wordt toegegeven dat mensen recht hebben op een rustige wandeling, ook met eigen hond, zonder door andermans hond gemolesteerd te worden.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:09

Nikki__ schreef:
Lima, er is meerdere malen gezegd (goed lezen dus!) dat de Telegraaf het bercith heeft van
http://www.geleidehond.nl/nieuws.asp

DAN NOG is het een eenzijdig verhaal

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:10

slimmerik schreef:
Billy schreef:
jawel hoor, ik had van de week 2 vechtende jacks op mn oppasadres, heb ze zonder kleerscheuren uit elkaar kunnen krijgen, maar als het fout gegaan was hadden mijn onderarmen en handen behoorlijke schade gehad door fanatiek zich heen bijtende jacks....

Dan zijn dat dus geen reflexbeten maar gewoon twee valse krengetjes.

Nope gewoon een jonger hond die de dominantie van de oudere hond ter discussie stelde.
En als je ze dan wil scheiden, pakken ze jou in een reflex.
Maar deze post van jou maakt mij wel duidelijk dat je blijkbaar meer verstand van paarden hebt dan van honden, dus dan is het nogal tricky om je in zo'n discussie te wagen Knipoog

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:11

slimmerik schreef:
Adil18 schreef:
Als dat klopt wel...Maar we hebben het hier over de media!

Had hij de bijtwonden al voor de tijd of na de tijd? Dwong de hond hem op de grond of struikelde hij? Viel hij tussen de twee vechtende honden in en zag het voor buitenstaanders zo uit alsof de Staff zijn agressie op hem botvierde?

Mensen overdrijven zo graag....

En echt misselijk om in twijfel te trekken of die blinde die wonden vooraf had. Bah

En echt misselijk om het karakter van de Staff of zijn baas gebaseert op losse zinnetjes te baseren....

was de KNGF erbij dan? Of hebben ze het alleen maar van de man en omstanders? Heeft de man al niet een klein tikkie voor omdat hij blind is en de Staff tegen vanwege zijn naam? Zeg nou eerlijk....

Snap trouwens niet wat misselijk is aan het willen vergrijgen van een objectief beeld van de situatie hoor...beter dan met allerlei vooroordelen conclusies te trekken... Dromen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:11

ik ben hier weg ..

woorden worden verdraait, er worden andere dingen bij gehaald die hier totaal NIKS mee te maken hebben

en bovenal: er word NIET gelezen!!!
als IK zeg dat ik het verhaal niet kan beoordelen omdat het een eenzijdig verhaal is, neem ik het op voor de staffeigenaar... mooi verhaal!

toedeloeee Doei, doei

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:13

mwah, zal met die organisatie best wel loslopen. De Telegraaf vertrouw ik idd niet, nee. Als die ergens sensatie ruiken zullen ze het niet laten.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:13

Jammer dat je niet wil antwoorden op mn vorige post limamambo.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:14

LimaMambo schreef:
ik ben hier weg ..

woorden worden verdraait, er worden andere dingen bij gehaald die hier totaal NIKS mee te maken hebben

en bovenal: er word NIET gelezen!!!
als IK zeg dat ik het verhaal niet kan beoordelen omdat het een eenzijdig verhaal is, neem ik het op voor de staffeigenaar... mooi verhaal!

toedeloeee Doei, doei

Dat zeg je goed. Zoals ik het net ook al zei:

Het niet meteen klakkeloos overnemen van het verhaal betekent niet dat je de Staff en de baas geweldig vindt en je er alles aan doet om te verdedigen!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:15

Klara16 schreef:
Jammer dat je niet wil antwoorden op mn vorige post limamambo.

de pot verwijt de ketel

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:15

Ik heb trouwens niks tegen welke hond dan ook. Ik weet er gelukkig zo weinig van af dat ik zogenaamde agressieve rassen niet eens herken. ik heb wel een hekel aan asociale eigenaren die hun hond niet opvoeden en als een soort wapen zien om mee te dreigen en dat kan met heeeel veel verschillende soorten.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 19:25

Slotje voor overleg lijkt me wel op zijn plaats...

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:34

En na overleg besloten tot een slotpost.
Het valt ons op dat ieder bericht waar een hondebeet in voorkomt ontaardt in een algemene discussie over het relatieve gevaar van verschillende hondenrassen, al dan niet gekoppeld aan de niet meer actuele RAD-discussie.
Vervolgens wordt er al snel op de man gespeeld, en vanaf daar gaat het al helemaal niet meer over het originele topic.

Dit forum is bedoeld als plaats om op een open manier van mening te wisselen over onderwerpen die in de actualiteit staan. Nu dat met betrekking tot het onderwerp 'hond' maar niet wil lukken, hebben we besloten een volgend topic met dat onderwerp bij het eerste teken van ontsporen definitief op slot te gooien.

We doen dat uiteraard liever niet, maar als dat kennelijk niet anders kan, dan is het maar zo. Jammer.