dat kind heeft het al moeilijk dat ze verkracht is,
en nu mag het kindje niet weg.
Misschien dat ze de bevalling niet eens overleeft!

En dan nog, zit ze heel dr leven met het kindje opgescheept.
(Niet dat dat kind er wat aan kan doen ofzo )
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
spettic schreef:Aangezien ik de eer aan mezelf wil houden trek ik me eveneens terug uit deze discussie.
spettic schreef:detour schreef:Zouden jullie met mijn geplaatste info(oke, ik zeur een beetje) nog steeds vinden dat het kindje voldragen moet worden geboren?
Ja daar blijf ik bij.
Ik hoop het nooit mee te maken maar wanneer het onze dochter zou overkomen op welke leeftijd dan ook zou abortus geen optie zijn!!!
Maar dat heeft te maken met onze levensvisie en is in dit topic geen punt van discussie.
En je opmerking dat wanneer je stiefdochter verkracht zou worden en zwanger zou raken het ongeboren kindje ook een probleem zou hebben, vind ik weer egoïstisch en gevoelloos.
Alsof het kindje er iets aan kan doen.....
detour schreef:spettic schreef:Aangezien ik de eer aan mezelf wil houden trek ik me eveneens terug uit deze discussie.
Welke "eer"?
detour schreef:Oke, Blue Eyes, je hebt gelijk,bedankt.![]()
Spettic, of het nu je dochter of stiefdochter is; het gaat imo om de liefde en bescherming van het meisje. Daar heb jij als ouder (of stiefouder) o.a. een grote verantwoordelijkheid voor.
Alsof het een egositischer zou zijn dat het ander en de potentiele mama meer zou lijden als het een biologisch kind is dan een stiefdochter...![]()
het gaat toch om het slachtoffer?
detour schreef:Ik zou het mezelf niet vergeven dat mijn moralistische geleuter voorbij gaat aan het welzijn van mijn kind; mijn lieve stiefdochter is bijna 14, de persoon die met zijn jatten aan haar komt heeft ook een groot probleem. Het ongeboren kind ook.
detour schreef:Goeroe, ik denk dat ik zelf bepaal hoe ik op iemand reageer, ookal bedoel je het goed.![]()
Het ongeboren kind kan er idd niks aan doen. Ik vind het erg triest voor de baby maar voor de moeder triester. Vandaar dat ik kies voor het leven van de moeder.![]()
Wat begrijp je niet van het bovenste stukje?
detour schreef:Ik heb het je uitgelegd, verder maak ik er geen woorden meer aan vuil.![]()
Oke, fijn dat je op de hoogte bent, ik dacht dat je doelde op gevoelloosheid.
spettic schreef:Detour,kun jij je er wel iets bij voorstellen dan?
Jij hebt ook geen kinderen.
Zelfs geen stiefdochter.
Ze is de dochter van je vriend en zijn ex-vrouw.
Mocht haar zoiets overkomen, wat afschuwelijk zou zijn, dan heb jij nog geen beslissingen te nemen.
Die maakt haar moeder samen met je vriend.
celticpony schreef:ff ontopic....
heb helaas (vanuit vakgebied)iets te vaak gezien hoe ongewenste kinderen hun leven lang moeten voelen hoe het is om ongewenst te zijn. Dat wens je geen kind/foetus toe. Heb persoonlijk erg veel moeite mee dat het leven van een ongeboren mens in dit geval een grotere waarde LIJKT te hebben dan het leven van dit meisje en dat dat beslist word door info gebaseerd op technische omstandigheden en niet door emotionele belastbaarheid.