Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJakoline

Re: Verkracht meisje(11) mag geen abortus plegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:30

Dit is gewoon niet normaal, Verdrietig
dat kind heeft het al moeilijk dat ze verkracht is,
en nu mag het kindje niet weg.
Misschien dat ze de bevalling niet eens overleeft! Huilen
En dan nog, zit ze heel dr leven met het kindje opgescheept.
(Niet dat dat kind er wat aan kan doen ofzo )

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:30

Thanks, Blue Eyes, dan heb ik het waarschijnlijk over het oog gezien..

Spettic, wat zou jij doen als je een 11 jarige dochter hebt die door een neef wordt verkracht (of jouw broertje bijvoorbeeld), zwanger raakt en dit al een week of 16 is bv?

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:31

Lees ff het topic, xJakoline?

detour

spettic schreef:
Aangezien ik de eer aan mezelf wil houden trek ik me eveneens terug uit deze discussie.

Welke "eer"? Clown

Blue_Eyes

Ik heb even teruggezocht omdat het me bijstond dat Spettic daar al iets over had gezegd, en indd op pag. 13 van dit topic.

Edit:
spettic schreef:
detour schreef:
Zouden jullie met mijn geplaatste info(oke, ik zeur een beetje) nog steeds vinden dat het kindje voldragen moet worden geboren?

Ja daar blijf ik bij.
Ik hoop het nooit mee te maken maar wanneer het onze dochter zou overkomen op welke leeftijd dan ook zou abortus geen optie zijn!!!
Maar dat heeft te maken met onze levensvisie en is in dit topic geen punt van discussie.
En je opmerking dat wanneer je stiefdochter verkracht zou worden en zwanger zou raken het ongeboren kindje ook een probleem zou hebben, vind ik weer egoïstisch en gevoelloos.
Alsof het kindje er iets aan kan doen.....

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 14:36

Oke, Blue Eyes, je hebt gelijk,bedankt. Knipoog

Spettic, of het nu je dochter of stiefdochter is; het gaat imo om de liefde en bescherming van het meisje. Daar heb jij als ouder (of stiefouder) o.a. een grote verantwoordelijkheid voor.

Alsof het een egositischer zou zijn dat het ander en de potentiele mama meer zou lijden als het een biologisch kind is dan een stiefdochter... Clown

het gaat toch om het slachtoffer?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:13

detour schreef:
spettic schreef:
Aangezien ik de eer aan mezelf wil houden trek ik me eveneens terug uit deze discussie.

Welke "eer"? Clown

Dit is ook niet nodig hoor. Knipoog

detour schreef:
Oke, Blue Eyes, je hebt gelijk,bedankt. Knipoog

Spettic, of het nu je dochter of stiefdochter is; het gaat imo om de liefde en bescherming van het meisje. Daar heb jij als ouder (of stiefouder) o.a. een grote verantwoordelijkheid voor.

Alsof het een egositischer zou zijn dat het ander en de potentiele mama meer zou lijden als het een biologisch kind is dan een stiefdochter... Clown

het gaat toch om het slachtoffer?

Ik begrijp niet precies wat je hiermee bedoelt, maar je oorspronkelijke opmerking:
detour schreef:
Ik zou het mezelf niet vergeven dat mijn moralistische geleuter voorbij gaat aan het welzijn van mijn kind; mijn lieve stiefdochter is bijna 14, de persoon die met zijn jatten aan haar komt heeft ook een groot probleem. Het ongeboren kind ook. Bloos

vond ik ook wel een beetje ongelukkig geformuleerd eerlijk gezegd. Spettic merkte in mijn ogen terecht op dat dat ongeboren kind er ook niets aan kan doen. Egoïstisch zou ik het niet noemen, aangezien jij denkt dat je daarmee zou handelen in het belang van je stiefdochter, maar een beetje gevoelloos (ten aanzien van die ongeboren baby dus) komt het op mij ook wel over.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:15

Goeroe, ik denk dat ik zelf bepaal hoe ik op iemand reageer, ookal bedoel je het goed. Knipoog

Het ongeboren kind kan er idd niks aan doen. Ik vind het erg triest voor de baby maar voor de moeder triester. Vandaar dat ik kies voor het leven van de moeder. Ach gut

Wat begrijp je niet van het bovenste stukje?

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:28

detour schreef:
Goeroe, ik denk dat ik zelf bepaal hoe ik op iemand reageer, ookal bedoel je het goed. Knipoog

Het ongeboren kind kan er idd niks aan doen. Ik vind het erg triest voor de baby maar voor de moeder triester. Vandaar dat ik kies voor het leven van de moeder. Ach gut

Wat begrijp je niet van het bovenste stukje?

Ik bedoel het inderdaad goed en bepaal net zo goed hoe ik zelf reageer als jij dat doet. Vork Toen ik net commentaar had over een opmerking van spettic had je daar ook geen moeite mee. Knipoog Maar ik ga me er verder ook niet meer mee bemoeien, jullie zoeken het maar lekker zelf uit. Haha!

Ik ben inmiddels op de hoogte van je overwegingen om te kiezen voor het leven van de moeder. Het ging me puur even om de opmerking en dat ik me wel een beetje kon voorstellen dat die wat ongevoelig overkwam.

Ik vind het een beetje een ingewikkelde zin, maar je hoeft het me verder niet uit te leggen, ik geloof het wel. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:35

Ik heb het je uitgelegd, verder maak ik er geen woorden meer aan vuil. Pling

Oke, fijn dat je op de hoogte bent, ik dacht dat je doelde op gevoelloosheid. Knipoog

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:47

detour schreef:
Ik heb het je uitgelegd, verder maak ik er geen woorden meer aan vuil. Pling

Oke, fijn dat je op de hoogte bent, ik dacht dat je doelde op gevoelloosheid. Knipoog

Nee, mijn opmerking sloeg op de quote daarboven, ik zie nu wel dat dat niet zo duidelijk was. Hoe dan ook, genoeg hierover. Knipoog Ik ben zowaar even discussie-moe. Huilen van het lachen Ik ga de (schone) was maar eens buiten hangen! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:47

Als je je 11 jarige dochter na verkrachting een kind wil laten krijgen dan ben je in mijn ogen bezig met het ontnemen van de jeugd en het welzijn van je kind.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:50

spettic schreef:
Detour,kun jij je er wel iets bij voorstellen dan?
Jij hebt ook geen kinderen.
Zelfs geen stiefdochter.
Ze is de dochter van je vriend en zijn ex-vrouw.
Mocht haar zoiets overkomen, wat afschuwelijk zou zijn, dan heb jij nog geen beslissingen te nemen.
Die maakt haar moeder samen met je vriend.

Wat een rare (en kinderachtige) opmerking zeg. Dochter van haar vriend staat imo gewoon gelijk aan stiefdochter. Zeker emotioneel gezien heb je daar geen boterbriefje voor nodig en al helemaal geen bloedrelatie. Gevoelens zijn in een relatie "stiefmoeder" - "stiefdochter" imo aanzienlijk meer van belang (en bepalend) dan een stom papiertje oit... en die gevoelens zijn er zoals ik het lees iig zeker. Bovendien is haar relatie met haar vriend (en de moeder van haar stiefdochter) misschien wel zo dat ze wel degelijk enige inspraak heeft in het leven van het meisje...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:51

ff ontopic Knipoog ....

heb helaas (vanuit vakgebied)iets te vaak gezien hoe ongewenste kinderen hun leven lang moeten voelen hoe het is om ongewenst te zijn. Dat wens je geen kind/foetus toe. Heb persoonlijk erg veel moeite mee dat het leven van een ongeboren mens in dit geval een grotere waarde LIJKT te hebben dan het leven van dit meisje en dat dat beslist word door info gebaseerd op technische omstandigheden en niet door emotionele belastbaarheid.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 15:53

celticpony schreef:
ff ontopic Knipoog ....

heb helaas (vanuit vakgebied)iets te vaak gezien hoe ongewenste kinderen hun leven lang moeten voelen hoe het is om ongewenst te zijn. Dat wens je geen kind/foetus toe. Heb persoonlijk erg veel moeite mee dat het leven van een ongeboren mens in dit geval een grotere waarde LIJKT te hebben dan het leven van dit meisje en dat dat beslist word door info gebaseerd op technische omstandigheden en niet door emotionele belastbaarheid.

Amen! Cool
(Jij brengt het tactischer dan ik, maar bedoelde in eerste instantie hetzelfde).