Homosexuele dominee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Aradis

Re: Homosexuele dominee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 23:53

Sorry! Beetje fout geformuleerd.. Al aangepast..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 05:50

Nou, homo's vinden het vast fijn dat er mensen zijn die ze willen "helpen".
Ik heb er even geen worden voor.....

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 06:33

Wie zegt dat God ondertussen niet anders denkt over homo's? Wie weet heeft hij intussen misschien zoiets van: hmm, wat dacht ik toen toch Verward

Wie weet Knipoog Ik vind het ook nogal raar dat er gezegd wordt dat we die mensen moeten "helpen", precies alsof ze niet meer weten wie ze zijn, wat ze doen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:00

Ik vind sommige uitspraken in dit topic echt een beetje 'eng'. Woorden als gruwel en zonde, god heeft het niet zo bedoeld, we moeten homo's 'helpen'... Misselijk

Ik ben helemaal niet gelovig opgevoed, maar wel met normen en waarden. Goed zijn voor je omgeving, je medemensen. Niet zomaar oordelen over anderen. Als ik nu lees wat voor consequenties het heeft om wle gelovig te zijn, ben ik (weer) blij dat mijn ouders mij vrij hebben gelaten.

Als je even niet aan de bijbel denkt, gewoon even alleen je eigen denkbeelden, dan kan je toch bijna niet menen dat je het niet 'goed' vind dat twee mannen/vrouwen die van elkaar houden, hun leven met elkaar delen? Twee mensen, die verder niemand kwaad doen, gewoon verliefd zijn en samenleven, waarom zou dat minder of anders zijn dan een man-vrouw relatie.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:16

Inderdaad ja, ik vind het ook een beetje eng.

Dat al die zelfvoldane christenen die hier lopen te roepen dat homo's hun liefde niet mogen beleven en die graag willen weten wat hun dominee allemaal doet in de slaapkamer maar eens het stukje van de bijbel lezen waarin staat dat liefde tov je naaste het op een na hoogste gebod is.

En dan misschien ineens ook dat stukje waarin staat dat je niet naar de splinter in het oog van je naaste mag gaan vissen terwijl je zelf een balk in je oog hebt...

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 11:47

anneliesdj schreef:
Zucht, ik zal het voor de laatste keer verduidelijken ondanks dat je ook gewoon kunt lezen.

Als iemand getrouwd is met een VROUW dan ga ik ervanuit dat hij GEEN homo is, normale mensen trouwen namelijk met iemand omdat ze van diegene houden.

Als je als dominee leeft naar je geloof en de regels die God daarbij stelt dan is het dus niet de bedoeling dat je je homo zijn in praktijk brengt omdat God dat afkeurt. God keurt het ook af als je steelt of je kinderen mishandelt, daarom vergelijk ik dat met elkaar. Zoals ik het beleef zou geen enkele gemeente problemen mogen hebben met een dominee die homo is, daar kan hij zelf namelijk niets aan doen zoals ik al een keer of tig heb gezegd.

Lees aub eerst het hele topic voor je gaat reageren op een op zich staant bericht, ik heb geen zin om alles 10x uit te moeten leggen.

Fout: JIJ DENKT/GELOOFT dat god het afkeurt.

En ik kàn lezen en hèb het hele topic ook gelezen.

Bovendien lijk je het niet altijd eens te zijn met de god waarin jij gelooft. Eerst zeg je: "Als je als dominee leeft naar je geloof en de regels die God daarbij stelt dan is het dus niet de bedoeling dat je je homo zijn in praktijk brengt omdat God dat afkeurt."

Vervolgens zeg je: "Zoals ik het beleef zou geen enkele gemeente problemen mogen hebben met een dominee die homo is, daar kan hij zelf namelijk niets aan doen zoals ik al een keer of tig heb gezegd."

Vind je dat de god waarin jij gelooft verkeerde regels stelt?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 12:49

Als je beter leest dan zie je er staan "is het dus niet de bedoeling dat je je homo zijn in praktijk brengt omdat God dat afkeurt." en "dominee die homo is, daar kan hij zelf namelijk niets aan doen"
Het feit dat je homo bent kun je dus niets aan doen, maar als je dat homo zijn in praktijk brengt, dus seksuele omgang hebt met iemand van hetzelfde geslacht, keurt God dat af.
Dat is niet mijn mening maar staat duidelijk in de Bijbel.

Als je het hele topic hebt gelezen zou je dit niet hoeven vragen want ik heb dit al meerdere keren verduidelijkt.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:27

Dus jij verwacht van gezonde volwassen mensen dat ze dan nooit in hun leven een liefdesrelatie of seksuele bevrediging hebben.

Ik weet niet hoe oud jij bent maar besef je wel wat dat betekent? Das geen volwaardig mensenleven.

Wat een liefdevolle christenen toch dat ze anderen de mooiste dingen die het leven te bieden heeft niet gunnen.

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:38

xTamara schreef:
Ik ken zelf een homosexuele jongen, en een meisje trouwens, en ik vind dat we ze niet af moeten gaan wijzen. Hun kunnen er niets aan doen in mijn ogen.
Ik vind dat we die mensen moeten helpen, trouwens wie is zonder zonden?
Ik vind dat er persoonlijk veel ergere zonden zijn, hoewel ze door Jezus gelijk worden gesteld.

denk je nou echt dat homo`s op die hulp zitten te wachten ROFL
ik niet in ieder geval Misselijk

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:40

Klara16 schreef:
Dus jij verwacht van gezonde volwassen mensen dat ze dan nooit in hun leven een liefdesrelatie of seksuele bevrediging hebben.

Ik weet niet hoe oud jij bent maar besef je wel wat dat betekent? Das geen volwaardig mensenleven.

Wat een liefdevolle christenen toch dat ze anderen de mooiste dingen die het leven te bieden heeft niet gunnen.

Ik weet niet hoe oud jij bent maar zulke taal pik ik niet. Ik probeer hier gewoon verduidelijking te geven.
Maar ik ben er zat van, ik reageer hier niet meer.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:44

Er staat niet in je profiel wat je leeftijd is en er zijn hier op bokt nu eenmaal veel tieners die nog geen volwassen kijk op relaties hebben. Vandaar.

Ik zie echt niet in hoe jij je beledigd kan voelen door die post.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 13:53

Ik vind wel dat sommigen precies weer reageren alsof alle christenen op 1 bepaalde manier denken. Dat is ook niet bepaald ruimdenkend... Ik ben wel gelovig opgevoed, maar ik ben ook nog ruimdenkend, of ik nu nog geloof of niet. Een soort van enge visie hebben is geen eigenschap die per sé aan het christen-zijn gekoppeld is...

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 14:20

Ik ben zelf ook christen, als je het tegen mij hebt Knipoog

Waar ik het hier tegen heb is christenen die de grootste moeite doen om een regeltje uit het oude testament te laten navolgen (dat je geen betrekkingen zou mogen hebben met iemand van hetzelfde geslacht). Daarbij jagen ze de rest van de maatschappij tegen zich in het harnas (en terecht).

En passant vergeten ze dan dat Jezus zelf nooit wat gezegd heeft over homoseksualiteit. Hij heeft het wel gehad over dat je je naaste moet liefhebben en zo behandelen als je zelf behandeld zou willen worden. En dat je niet vol zelfvoldaanheid op een ander mag afstappen om eens aan de zonden van die persoon te gaan werken. Ierdereen heeft al zonder genoeg voor zichzelf.

Dus ik denk dat al die christenen die zo heftig tekeer gaan over homoseksualiteit toch echt hun prioriteiten verkeerd hebben liggen. Vandaar.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:17

Het heeft niets te maken met prioriteiten, denk je nou echt dat ik als levensdoel heb homo's te bekeren?? Dat ik elke dag zelfvoldaan op anderen afstap om hun op hun zonde te wijzen?
Jij hebt een heel verkeerd beeld van christenen, je mag er dan zelf een zijn, ik ben toch benieuwd naar je achtergrond.

En jij wilt zeggen dat alleen dat wat Jezus gezegd heeft meetelt? Alles wat in het OT staat heeft God rechtstreeks tegen mensen gezegd. Jezus is maar een tussenpersoon.

Er wordt hier gediscussierd over het homo zijn icm de kerk en het enige wat ik doe is verduidelijken wat de Bijbel erover zegt. Dat heeft niets te maken met fanatiek zijn, zelfvoldaan zijn of heftig tekeer gaan. Ik probeer bepaalde opvattingen van het christelijk geloof te verduidelijken voor de niet-christenen.

jaantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:28

Veel niet-christenen weten vaak ook wel het een en ander van de bijbel. Dus dat jij bepaalde opvattingen van het christelijk geloof moet verduidelijken zie ik niet zo.
In beide groepen heb je verschillende meningen en dat is niet 1 mening zoals jij over laat komen, tenminste zo komt het in ieder geval op mij over.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 15:36

anneliesdj schreef:
Het heeft niets te maken met prioriteiten, denk je nou echt dat ik als levensdoel heb homo's te bekeren?? Dat ik elke dag zelfvoldaan op anderen afstap om hun op hun zonde te wijzen?
Jij hebt een heel verkeerd beeld van christenen, je mag er dan zelf een zijn, ik ben toch benieuwd naar je achtergrond.

Ik zeg niet dat jij persoonlijk zo bent. Maar dat is wel het toontje dat veel kerken aanslaan. Ik denk niet dat ik daar zo'n verkeerd beeld van heb.

Citaat:
En jij wilt zeggen dat alleen dat wat Jezus gezegd heeft meetelt? Alles wat in het OT staat heeft God rechtstreeks tegen mensen gezegd. Jezus is maar een tussenpersoon.

Ik zeg niet dat wat in het oude testament staat niet meetelt.

Maar jij hebt niet al te veel begrepen van de essentie van het christendom als je Jezus MAAR een tussenpersoon noemt. Jezus is de zoon van God die op aarde gekomen is om de mensen te redden. Geen banaal doorgeefluik. Dus ik hecht als christen aan de woorden van jezus veel gewicht, meer dan aan bepaalde passages van het oude testament. Die zijn trouwens door mensen geschreven. Gedicteerd door God weliswaar, maar wel degelijk mensenwerk, dat niet los van zijn cultuur en tijd gezien kan worden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:43

anneliesdj schreef:
Alles wat in het OT staat heeft God rechtstreeks tegen mensen gezegd. Jezus is maar een tussenpersoon.

Nu ben ik wel heel benieuwd welke richting je aanhangt. Voorzover ik niet beter geïnformeerd ben is het enige in de hele bijbel dat rechtstreeks door God is gecommuniceerd de Tien Geboden. En ik dacht dat de Drieëenheid ook wel redelijk gemeengoed was - dat maakt Jezus wel iets meer dan 'maar een tussenpersoon'.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:44

Zoals ik al zei, ik heb niks tegen homo's ik ken er zelf 2.
Ik ben het alleen niet eens met hun levensstijl.
Ik vind trouwens dat hier het christendom echt word gezien als iets slechts wat nergens op slaat.
Ik ken christelijke homo's en die zitten wel op hulp te wachten.
Het is maar net wat je voor je geloof over hebt.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:59

xTamara schreef:
Ik vind trouwens dat hier het christendom echt word gezien als iets slechts wat nergens op slaat.

Dus 'brave' homo's laten zich een van de mooiste dingen in het leven (een relatie) afnemen door hun 'behulpzame' medechristenen. Degenen die niet bereid zijn om hun hele leven door te brengen zonder liefde en seksualiteit hebben niet genoeg over voor hun geloof.

Ik weiger te geloven dat God echt zo wreed is. Ik denk eerder dat het de mensen zijn die dat soort dingen eisen van hun medemens in zijn naam.

En ik hoop toch niet dat je voorstelt dat de homo's die wel 'wat over hebben voor hun geloof' van hun hele leven één grote leugen maken door dan maar tegen hun zin een gezin te beginn

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:59

Prrrr schreef:
anneliesdj schreef:
Alles wat in het OT staat heeft God rechtstreeks tegen mensen gezegd. Jezus is maar een tussenpersoon.

Nu ben ik wel heel benieuwd welke richting je aanhangt. Voorzover ik niet beter geïnformeerd ben is het enige in de hele bijbel dat rechtstreeks door God is gecommuniceerd de Tien Geboden. En ik dacht dat de Drieëenheid ook wel redelijk gemeengoed was - dat maakt Jezus wel iets meer dan 'maar een tussenpersoon'.

Dat klopt maar Jezus is er om mensen tot God te leiden, Jezus zelf is niet het uiteindelijke doel. Niemand komt tot de vader dan door mij, zegt Hij zelf.

Wbt het OT, dat vat je te letterlijk op; wbt de tien geboden heb je gelijk maar de hele woestijnreis communiceerd God met het volk via Mozes, als ze in het beloofde land zijn gaat dat op ongeveer dezelfde manier verder. In het OT communiceerd God zelf nog met het volk, in het NT stuurt hij Jezus en heeft hij zelf weinig contact meer met het volk, behalve via Jezus.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:04

anneliesdj schreef:
Dat klopt maar Jezus is er om mensen tot God te leiden, Jezus zelf is niet het uiteindelijke doel. Niemand komt tot de vader dan door mij, zegt Hij zelf.

Wbt het OT, dat vat je te letterlijk op; wbt de tien geboden heb je gelijk maar de hele woestijnreis communiceerd God met het volk via Mozes, als ze in het beloofde land zijn gaat dat op ongeveer dezelfde manier verder. In het OT communiceerd God zelf nog met het volk, in het NT stuurt hij Jezus en heeft hij zelf weinig contact meer met het volk, behalve via Jezus.

Wat je hier aanhangt lijkt me eerder Joods van strekking te zijn dan christelijk.

En in die OT teksten wordt weliswaar beschreven dat God met het volk communiceert, maar de teksten zelf zijn van de hand van Joodse geschiedschrijvers, gewoon van mensen dus.

En God communiceert niet via Jezus, Jezus IS God. Alles woorden van Jezus komen dus eigenlijk recht van God

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:05

Klara16 schreef:
xTamara schreef:

Dus 'brave' homo's laten zich een van de mooiste dingen in het leven (een relatie) afnemen door hun 'behulpzame' medechristenen. Degenen die niet bereid zijn om hun hele leven door te brengen zonder liefde en seksualiteit hebben niet genoeg over voor hun geloof.

Ik weiger te geloven dat God echt zo wreed is. Ik denk eerder dat het de mensen zijn die dat soort dingen eisen van hun medemens in zijn naam.

En ik hoop toch niet dat je voorstelt dat de homo's die wel 'wat over hebben voor hun geloof' van hun hele leven één grote leugen maken door dan maar tegen hun zin een gezin te beginn

Ja ik weet het ook niet.
Ik weet niet hoe God denkt.
Sommige chrtistenen laten het toe sommige niet.
Ook ik vind dat het wel moet kunnen maar aan de andere kant niet.
Er staat in de bijbel dat je geen seks mag hebben met iemand van hetzelfde geslacht.
Maar goed als je oprecht gelooft zal die zonde toch vergeven worden.
En ik weet niet maar er zijn zat homo's die wouden dat ze het niet waren.

@ Klare16. Weet niet of je het tegen mij hebt? Maar ik ben 17 en heb veel ervaring met homo's en daar zit er 1 bij die gelooft en liever wou dat hij geen homo was. Knipoog

Ik las ook ergens dat iemand zei dat God zich bedacht heeft? Dat is sowieso onzin, God bedenkt zich niet zomaar. Hij heeft niet ineens een andere mening ofzo.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:30

Ik zei dat God zich misschien bedacht heeft. Waarom zou zijn mening niet kunnen veranderen? Na de zondvloed dacht hij er ook anders over... En "zomaar"? Wie weet heeft hij er heel lang over nagedacht Knipoog Zoiets weten wij toch niet? Je zegt zelf dat je niet weet hoe God denkt.

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:33

Tieneke schreef:
Ik zei dat God zich misschien bedacht heeft. Waarom zou zijn mening niet kunnen veranderen? Na de zondvloed dacht hij er ook anders over... En "zomaar"? Wie weet heeft hij er heel lang over nagedacht Knipoog Zoiets weten wij toch niet? Je zegt zelf dat je niet weet hoe God denkt.

God weet wat er gaat gebeuren en gebeurt is, ondertussen is God altijd dezelfde gebleven.
Hij heeft alleen bepaalde dingen ooit teruggedraaid om te kijken hoe sommige mensen er op reageren, kijken hoe sterk het geloof is. Ze beproeven zeg maar.
Een ziekte laten overkomen en als de mensen hun rug tegenkeren dan zal het erg worden. Gaan ze op hun knieën en vragen ze of het over mag gaan en zich aan God vasthouden kan het over gaan.
Ik geloof zeker weten niet dat God zich kan bedenken!

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:36

xTamara schreef:
God weet wat er gaat gebeuren en gebeurt is, ondertussen is God altijd dezelfde gebleven.
Hij heeft alleen bepaalde dingen ooit teruggedraaid om te kijken hoe sommige mensen er op reageren, kijken hoe sterk het geloof is. Ze beproeven zeg maar.
Een ziekte laten overkomen en als de mensen hun rug tegenkeren dan zal het erg worden. Gaan ze op hun knieën en vragen ze of het over mag gaan en zich aan God vasthouden kan het over gaan.Ik geloof zeker weten niet dat God zich kan bedenken!

Dit is ontzettend eng.

Dus als je een vreselijke ziekte krijgt (kanker bv) dan heeft God die gestuurd om jou te testen. En als je dan maar hard genoeg bidt en je overgeeft aan God gaat het over. Mensen die niet goed op de behandeling reageren hebben niet hard genoeg gebeden.

Ik hoop van harte dat er jou en je familie nooit zoiets vreselijks overkomt, en dat je mettertijd (heb de indruk dat je nog jong bent) wat minder hard en fanatiek zal worden.