Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
anneliesdj schreef:Zucht, ik zal het voor de laatste keer verduidelijken ondanks dat je ook gewoon kunt lezen.
Als iemand getrouwd is met een VROUW dan ga ik ervanuit dat hij GEEN homo is, normale mensen trouwen namelijk met iemand omdat ze van diegene houden.
Als je als dominee leeft naar je geloof en de regels die God daarbij stelt dan is het dus niet de bedoeling dat je je homo zijn in praktijk brengt omdat God dat afkeurt. God keurt het ook af als je steelt of je kinderen mishandelt, daarom vergelijk ik dat met elkaar. Zoals ik het beleef zou geen enkele gemeente problemen mogen hebben met een dominee die homo is, daar kan hij zelf namelijk niets aan doen zoals ik al een keer of tig heb gezegd.
Lees aub eerst het hele topic voor je gaat reageren op een op zich staant bericht, ik heb geen zin om alles 10x uit te moeten leggen.
xTamara schreef:Ik ken zelf een homosexuele jongen, en een meisje trouwens, en ik vind dat we ze niet af moeten gaan wijzen. Hun kunnen er niets aan doen in mijn ogen.
Ik vind dat we die mensen moeten helpen, trouwens wie is zonder zonden?
Ik vind dat er persoonlijk veel ergere zonden zijn, hoewel ze door Jezus gelijk worden gesteld.
Klara16 schreef:Dus jij verwacht van gezonde volwassen mensen dat ze dan nooit in hun leven een liefdesrelatie of seksuele bevrediging hebben.
Ik weet niet hoe oud jij bent maar besef je wel wat dat betekent? Das geen volwaardig mensenleven.![]()
Wat een liefdevolle christenen toch dat ze anderen de mooiste dingen die het leven te bieden heeft niet gunnen.
anneliesdj schreef:Het heeft niets te maken met prioriteiten, denk je nou echt dat ik als levensdoel heb homo's te bekeren?? Dat ik elke dag zelfvoldaan op anderen afstap om hun op hun zonde te wijzen?
Jij hebt een heel verkeerd beeld van christenen, je mag er dan zelf een zijn, ik ben toch benieuwd naar je achtergrond.
Citaat:En jij wilt zeggen dat alleen dat wat Jezus gezegd heeft meetelt? Alles wat in het OT staat heeft God rechtstreeks tegen mensen gezegd. Jezus is maar een tussenpersoon.
anneliesdj schreef:Alles wat in het OT staat heeft God rechtstreeks tegen mensen gezegd. Jezus is maar een tussenpersoon.
xTamara schreef:Zoals ik al zei, ik heb niks tegen homo's ik ken er zelf 2.
Ik ben het alleen niet eens met hun levensstijl.
Ik vind trouwens dat hier het christendom echt word gezien als iets slechts wat nergens op slaat.
Ik ken christelijke homo's en die zitten wel op hulp te wachten.
Het is maar net wat je voor je geloof over hebt.
Prrrr schreef:anneliesdj schreef:Alles wat in het OT staat heeft God rechtstreeks tegen mensen gezegd. Jezus is maar een tussenpersoon.
Nu ben ik wel heel benieuwd welke richting je aanhangt. Voorzover ik niet beter geïnformeerd ben is het enige in de hele bijbel dat rechtstreeks door God is gecommuniceerd de Tien Geboden. En ik dacht dat de Drieëenheid ook wel redelijk gemeengoed was - dat maakt Jezus wel iets meer dan 'maar een tussenpersoon'.
anneliesdj schreef:Dat klopt maar Jezus is er om mensen tot God te leiden, Jezus zelf is niet het uiteindelijke doel. Niemand komt tot de vader dan door mij, zegt Hij zelf.
Wbt het OT, dat vat je te letterlijk op; wbt de tien geboden heb je gelijk maar de hele woestijnreis communiceerd God met het volk via Mozes, als ze in het beloofde land zijn gaat dat op ongeveer dezelfde manier verder. In het OT communiceerd God zelf nog met het volk, in het NT stuurt hij Jezus en heeft hij zelf weinig contact meer met het volk, behalve via Jezus.
Klara16 schreef:xTamara schreef:Zoals ik al zei, ik heb niks tegen homo's ik ken er zelf 2.
Ik ben het alleen niet eens met hun levensstijl.
Ik vind trouwens dat hier het christendom echt word gezien als iets slechts wat nergens op slaat.
Ik ken christelijke homo's en die zitten wel op hulp te wachten.
Het is maar net wat je voor je geloof over hebt.
Dus 'brave' homo's laten zich een van de mooiste dingen in het leven (een relatie) afnemen door hun 'behulpzame' medechristenen. Degenen die niet bereid zijn om hun hele leven door te brengen zonder liefde en seksualiteit hebben niet genoeg over voor hun geloof.
Ik weiger te geloven dat God echt zo wreed is. Ik denk eerder dat het de mensen zijn die dat soort dingen eisen van hun medemens in zijn naam.
En ik hoop toch niet dat je voorstelt dat de homo's die wel 'wat over hebben voor hun geloof' van hun hele leven één grote leugen maken door dan maar tegen hun zin een gezin te beginn
Tieneke schreef:Ik zei dat God zich misschien bedacht heeft. Waarom zou zijn mening niet kunnen veranderen? Na de zondvloed dacht hij er ook anders over... En "zomaar"? Wie weet heeft hij er heel lang over nagedachtZoiets weten wij toch niet? Je zegt zelf dat je niet weet hoe God denkt.
xTamara schreef:God weet wat er gaat gebeuren en gebeurt is, ondertussen is God altijd dezelfde gebleven.
Hij heeft alleen bepaalde dingen ooit teruggedraaid om te kijken hoe sommige mensen er op reageren, kijken hoe sterk het geloof is. Ze beproeven zeg maar.
Een ziekte laten overkomen en als de mensen hun rug tegenkeren dan zal het erg worden. Gaan ze op hun knieën en vragen ze of het over mag gaan en zich aan God vasthouden kan het over gaan.Ik geloof zeker weten niet dat God zich kan bedenken!