Fitna op internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Fitna op internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:28

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:28

Nou, ik heb m ook gezien. Het waren op zich wel gruwelijke beelden, maar aan de andere kant 'gewoon' een verzameling van beelden die we allemaal al wel 34x hebben gezien. Ik vind ook dat Wilders heel generaliserend bezig is, er zullen inderdaad Moslims zijn die zo extreem denken / handelen, maar het grootste gedeelte zal de Koran niet (meer) letterlijk nemen.

Al met al had ik er meer van verwacht, in negatieve zin, dat wel. Er is zóveel ophef over geweest!

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:29

niemand direct antwoord waarom de moslims in deze film een hekel hebben aan de joden? (en wat dan met alle andere godsdiensten?)

Tomaatje

katiavl schreef:
Inderdaad, daarom is ook het heersend probleem mensen weten niet eens dat het racisme het hoogst ligt tegenover de joden. Niet de andere groepen.
Als je als jood hier op de tram stapt word je uitgespuugd en blikjes toegewerpt. Heb ik bij geen andere groep ooit gezien

Waar is hier?

Udella

Hannanas schreef:
Udella schreef:
Vooral de extreme moslims zie je in het filmpje, in nederland zijn er niet zoveel van volgens mij.

Waar ik me wel aan stoor, dat veel moslims (absoluut niet allemaal) zich zoveel hoger voelen dan een vrouw, en het ook een normale zaak vinden om ze te verkrachten etc. Hier in Nederland zie je dat ook heel vaak.

http://www.dumpert.nl/mediabase/34443/5 ... ouwen.html

Hier zie je er een uitgebreid filmpje over, zeker aan te raden om even te kijken..

Met sommige punten van Wilders ben ik het absoluut mee eens, maar dat was al voordat deze film uitkwam.

oow echt zo ontzettend erg. Owowowo. Tsjah en we weten het allemaal, en hebben het vast al allemaal eens gezien/gelezen.
Maar het gevoel bij de beelden van vrouwenbesnijdenis.. mijn maag draait letterlijk om, wat een hel.

Hier heeft men toch een punt..waarom worden de vrouwen zo ondergeschoven. Ik vind dat echt zeker wel een strijd om vrijheid waard.

( dit filmpje is echt 10.000 keer erger dan fitna )

Inderdaad.. Daar zou men zich druk over moeten maken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:30

MissBenthe85 schreef:
niemand direct antwoord waarom de moslims in deze film een hekel hebben aan de joden? (en wat dan met alle andere godsdiensten?)

Heb ik 2 blz geleden gegeven. Ik weet alleen niet of dat tegenwoordig nog de reden is, en ook niet of het helemaal klopt. Lachen

xDramaQueen

Yinka schreef:
Volgens mij wordt er niet helemaal gerealiseerd dat de koran eeuwen oud is. De koran werd geschreven in de tijd dat alle godsdiensten flink met elkaar bosten. ( denk maar aan godsdienstige oorlogen), dus in die tijd was het vrij normaal dat je zo vijandig was tegen een niet gelovige of een gelovige van een andere relegie.

Een doorsnee moslim (zeker in NL) leest over die stukken heen en neemt de koran niet zo letterlijk.

Ik vind de film niet zo goed...

danku danku Afgod
wilders wil juist dat het een vs strijd word, en als mensen daar vatbaar voor zijn ben ik bang wat er gaat komen door dit..

MISTRAL94

MissBenthe85 schreef:

Geen idee ik snap namelijk de hele koran ook niet, ik kan niet begrijpen dat er zoveel haat kan zijn binnen een geloof Vork

Sundancer

Pff Spong is er ook weer eens hoor.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:31

MissBenthe85 schreef:

Antwoord is al een paar keer gegeven, Israel

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:31

@Smokey, ik ben niet uit op een discussie over het feit of de fouten terecht zijn of niet, ik vul alleen de informatie aan over de film die in de media worden gepubliceerd. Knipoog
Het is niet mijn mening dat er fouten in zitten, het zijn constateringen die genoemd werden in het programma NOVA.

Zie overigens de andere berichten die worden gepost. Die vullen eea aan OK dan!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:32

Tomaatje schreef:
katiavl schreef:
Inderdaad, daarom is ook het heersend probleem mensen weten niet eens dat het racisme het hoogst ligt tegenover de joden. Niet de andere groepen.
Als je als jood hier op de tram stapt word je uitgespuugd en blikjes toegewerpt. Heb ik bij geen andere groep ooit gezien

Waar is hier?

Antwerpen is wel belgie, wij hebben echt nog jodenkwartieren ook fel aan het verminderen door die reden, en heeft dan ook een grote invloed op de economie. Heb het altijd zo stilhoudend gevonden maar goed mijn kijk op zaken Bloos Ik vind gewoon net alsof er harder getrokken word aan racisme aan één groep dan de andere. Afhankelijk waar politiek het positiefste is
Laatst bijgewerkt door lesilla op 28-03-08 00:33, in het totaal 1 keer bewerkt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:32

MISTRAL94 schreef:
Geen idee ik snap namelijk de hele koran ook niet, ik kan niet begrijpen dat er zoveel haat kan zijn binnen een geloof Vork

Je geeft jezelf antwoord, je snapt er geen bal van maar je baseert er wel een mening op.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:33

Mystica schreef:
Moslim hebben een hekel aan joden, omdat zij idd geen moslim wilden worden, en mohammed wilden verdrijven/vermoorden nadat hij dat met hun had gedaan in medina.

oke, maar ik wil ook geen moslim worden en met mij de halve wereldbevolking niet (voorbeeld)... dus waarom dan zo'n kleine groep aanvallen??

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:33

MissBenthe85 schreef:

Lees dit door (vooral Islam en Jodendom)
http://www.zoektocht.net/israel/israelart3.html

Citaat:
Hoewel er in de vroege delen van de Koran ook welwillende woorden over de Joden staan, is de hoofdteneur de strenge veroordeling van de Joden: 'gevloekt heeft Allah hen wegens hun ongeloof (2:88); hij is 'vertoornd' op hen (58:14) en heeft hen voor de hel bestemd (59:3).
Laatst bijgewerkt door Tomaatje op 28-03-08 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:34

sarabande schreef:
Goede discussie bij P&W op Ned 1

Ga ik meteen kijken!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:34

sarabande schreef:
MISTRAL94 schreef:

Je geeft jezelf antwoord, je snapt er geen bal van maar je baseert er wel een mening op.

Als jij nou een keer met een nuttig antwoord komt, ik lees weinig nuttige reacties meer van jou de laatste pagina's. Als je persoonlijk wilt worden doe het dan even via pm Vork

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:35

sarabande schreef:
MISTRAL94 schreef:

wie niet... sorry maar als je even terug denkt aan de aanslagen e.d., alle andere dingen die je hoort is het dan raar om daar een mening op te baseren... degene die het snapt mag het mij uitleggen!

RoosIris

Wat mij de hele tijd in mijn achterhoofd blijft zitten(al sinds dit prutsmuts) is het volgende.

Ik heb een tijd geleden het boek: het zijn net mensen van Joris luyendijk gelezen.

In dit boek vertelde hij over de misleidende beelden die wij te zien krijgen tijdens het journaal.

Denk aan de val van het beeld van saddam houssain. Wat wij zagen was een grote feestende menigte die blij waren dat ze bevrijd waren van hun leider.
In real life waren dit doodsbange burgers, die voor de camera neer gezet waren en MOESTEN doen alsof ze blij waren. Echter wat wij niet zagen is dat ze doodsbang waren, niet wisten wat ze moesten doen en wat er verder ging gebeuren.

En zo vertelde hij over nog meer dingen.

Denkende aan wat er nu gaande is, en denkende aan de televisie beelden die wij als nietsvermoedende niet beter wetende burgers te zien krijgen.

Dood aan Wilders, dood aan Nederland, dood aan Denemarken. Dit stond op de borden. Maar gelden deze kreten voor de hele bevolking van Afghanistan, of zijn het weer een zootje bij elkaar geschrapte mensen die door haat zaaiende mensen met geweren bij een gedreven zijn??

Denken alle Moslims zo kwaad over de Nederlanders en de Denen?

Moeten we echt bang gaan worden? Of is het maar een klein groepje radicale moslims, en zijn de rustige frome moslims net zo bang voor de radicale moslims?

Waarom boos worden op een heel land om de mening van 1 iemand?? Waarom boos worden op een heel land om 1 tekening?

Ik kan daar niet bij, en ik kan mij ook niet voorstellen dat alle moslims zo denken....
Zeker niet de moslims die ik ken.

Hannanas

Islam, katholiek, boskabouters, lieveheersbeestjes.

Wat maakt het uit.

Het gaat om wat er uitgedragen wordt. ( of het naar waarheid is/ het goed geinterpeteerd wordt is een 2e )

Gruwelijkheden moeten zoveel mogelijk bestreden worden.
Je moet er eens bij stil staan, eens een heel midagje zulke beelden gaan bekijken. ( "ja maar je kan niet alle ellende van heel de wereld op je nemen..." Dat is nou juist het probleem van het grote gros mensen.. snaveltjes dicht, oogjes toe. )
Vrouwenbesnijdenis, andere gruwelijkheden zoals oorlogen,onderdrukking,moord, steniging, honger, armoede en weet ik dan allemaal wel niet.
Dat hoort niet. Ver van mijn bed show? Wees blij, dank god/boskabouters/lieveheerstbeesjes op je blote knietjes dat JIJ niet in zo'n situatie zit. Gun andere mensen die vrede en vrijheid ook en sta er bij stil en onderneem actie op wat voor een manier dan ook. Als men blijft slapen raast een nachtmerrie door in volle snelheid.

Al die poespas over geloven. Ik vind de gruwelijkheden vreselijk. Als dat in bepaalde landen/door bepaalde mensen wordt gelinkt aan een geloof, oke dan moet dat aangekaart en bestreden worden. Maar dat zegt niet dat we gelijk het totale geloof moeten bespuwen en bestrijden!
Laatst bijgewerkt door Hannanas op 28-03-08 00:37, in het totaal 2 keer bewerkt

Sundancer

Omg, die Pechthold is er ook ja. Dat vind ik wel zo'n opnaaier....

smurffie

weten jullie wat ik het mooiste vind?
Dit zijn allemaal onbewerkte beelden. Niet 1 van de beelden is bedrog.

Zoek is naar de kruistochten van de christenen, daar zijn ook films over, en denk niet dat het christendom daarin GOED naar vore komt. Maar! dat zijn bewerkte beelden.

Nergens in de film word gelogen, bedrogen of zelfs maar 1 ding uitgesproken dat niet van een moslim afkomt, dus angst voor een aanslag om hun eigen woorden? ik niet.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:36

smurffie schreef:
weten jullie wat ik het mooiste vind?
Dit zijn allemaal onbewerkte beelden. Niet 1 van de beelden is bedrog.

Zoek is naar de kruistochten van de christenen, daar zijn ook films over, en denk niet dat het christendom daarin GOED naar vore komt. Maar! dat zijn bewerkte beelden.

Nergens in de film word gelogen, bedrogen of zelfs maar 1 ding uitgesproken dat niet van een moslim afkomt, dus angst voor een aanslag om hun eigen woorden? ik niet.

Wat denk je van al die kruistochten?

RoosIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:37

Diesel54 schreef:
@Smokey, ik ben niet uit op een discussie over het feit of de fouten terecht zijn of niet, ik vul alleen de informatie aan over de film die in de media worden gepubliceerd. Knipoog
Het is niet mijn mening dat er fouten in zitten, het zijn constateringen die genoemd werden in het programma NOVA.

Zie overigens de andere berichten die worden gepost. Die vullen eea aan OK dan!

Weet ik wel. je moest mijn tekst ook even met een knipoogje lezen Tong uitsteken dacht dat je dat wel snapte Bloos

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 00:37

smokey17 schreef:
Dood aan Wilders, dood aan Nederland, dood aan Denemarken. Dit stond op de borden. Maar gelden deze kreten voor de hele bevolking van Afghanistan, of zijn het weer een zootje bij elkaar geschrapte mensen die door haat zaaiende mensen met geweren bij een gedreven zijn??

Denken alle Moslims zo kwaad over de Nederlanders en de Denen?

Moeten we echt bang gaan worden? Of is het maar een klein groepje radicale moslims, en zijn de rustige frome moslims net zo bang voor de radicale moslims?

Waarom boos worden op een heel land om de mening van 1 iemand?? Waarom boos worden op een heel land om 1 tekening?

Naar mijn mening moeten we vooral medelijden hebben met deze mensen. Dat zij al zo lang zo verdraait worden opgevoed.