Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lyonesse

Re: Bang voor oorlog door wilders en zijn nieuwe film?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:28

Ook een serieuze vraag: Wat voor concreets heeft pim fortuyn eigenlijk gedaan? Want volgens mij kreeg die ook een kogel door zijn hoofd voordat hij iets kon doen. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:29

Om nou te zeggen 'ik leef in angst'? Nee. Maar het houd me wel bezig. En dit komt dan wel niet alleen door Wilders, maar door al het gedoe op het moment. Ik vraag me heel erg af hoe de wereld er over een paar jaar uit ziet.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:33

Ik heb me echt afgevraagd of die hele film, wel bestaat, of het niet een stunt is van Wilders om tte laten zien hoe heftig er op gereageerd wordt.
Echter vind ik het not-done dat straks dankzij hem onschuldige mensen de dupe worden. Snap niet dat mensen zo kortzichtig zijn dat ze omdat 1 persoon iets roept, ze alle andere mensen daar op aankijken. Clown

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:30

Jennylicious schreef:
verootjoo schreef:
Uhm... je mening geven is íets anders dan een complete godsdienst en levensstijl de grond in boren, en mensen beledigen. Tuurlijk mag je een mening hebben over een bepaalde godsdienst, maar daar hoef je de betrokken personen toch niet voor zo in het nauw te drijven?

En hoe drijft die ze precies in het nauw volgens jou?
Ik vind dat de Afghanen en extreme moslims, en Al Qaida dat juist doet bij ons Nederlanders.
Een beetje ons landje bang proberen te maken, te kleineren, en ook nog is proberen ons onder de duim te houden en te bepalen wat wel en niet mag in dit land. Vreemd dat ze dat proberen te doen vanuit Azie he?

Wat is er in Azie Jennylicious? Doen ze lelijk vanuit Japan of China of een ander Aziatisch land? Is daar ook al oorlog?
Hier maak ik me dus zorgen om.
Mensen mogen stemmen op iemand als Wilders en bepalen voor een deel de koers in dit land, maar denken dat het Midden Oosten hetzelfde is als Azie...???!!!
Zo wordt het wel wat met dit land Boos! Boos! Boos! Boos! Boos!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 11:35

Afghanistan ligt toch echt in Azië Nagelbijten / Gniffelen Net als Kazachstan en Oezbekistan.
Als mensen zulke uitspraken doen wordt het idd wel wat Vork
Laatst bijgewerkt door Lyonesse op 13-03-08 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:11

Redrumfox schreef:
Even over de term ''vrijheid van meningsuiting'' die hier om de haverklap genoemd wordt.. Ik ben van mening dat de regel vrijheid van meningsuiting niet alle meningen toe moet staan. Meningen die anderen kwetsen bijvoorbeeld, zoals in dit geval.

Broekie schreef:
Ik ben van mening dat één ieder zijn mening mag uiten, tenzij je iemand daarmee schaadt. Daar waar iemand zijn mening geeft, zal altijd wel iemand beledigd zijn, dat is nu eenmaal het risico van je mening geven.

Weet je Redrumfox, zoals ik eerder heb gezegd... je kunt niet iedereen plezieren, moet ik daarom mijn mond maar houden?
Een moedertje bij mijn zoontje op school is een moslima... Heel aardige vrouw en voelt zich ook niet beledigd of gekwetst, haar mad daarintegen wel. Die begrijpt niet waarom mensen dat zouden willen zeggen over zijn geloof, zei vind niet leuk, maar kan zich er niet zo kwaad over maken als haar man.

Als je er iemand echt mee schaadt (daarmee bedoel ik als je iemand mentaal of fysiek pijn doet met jouw mening) moet je je mond houden, maar omdat iemand misschien beledigd kan zijn?! Rolleyes Dan moeten we allemaal ons mond maar houden want dan kun je om alles wel beledigd zijn, vind ik.
Dat is nou juist het mooie van die 'vrijheid van meningsuiting' je leert erdoor naar andere te luisteren ook al ben je het er niet mee eens en dat is wat maakt dat wij erover kunnen discusiëren. En dus waarom er fora als bokt en andere bestaan. Haha!

Liefs, Broekie

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:53

Die trailer is droog. En zó waar. Huilen van het lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:55

Broekie schreef:
Redrumfox schreef:
Even over de term ''vrijheid van meningsuiting'' die hier om de haverklap genoemd wordt.. Ik ben van mening dat de regel vrijheid van meningsuiting niet alle meningen toe moet staan. Meningen die anderen kwetsen bijvoorbeeld, zoals in dit geval.

Broekie schreef:
Ik ben van mening dat één ieder zijn mening mag uiten, tenzij je iemand daarmee schaadt. Daar waar iemand zijn mening geeft, zal altijd wel iemand beledigd zijn, dat is nu eenmaal het risico van je mening geven.

Weet je Redrumfox, zoals ik eerder heb gezegd... je kunt niet iedereen plezieren, moet ik daarom mijn mond maar houden?
Een moedertje bij mijn zoontje op school is een moslima... Heel aardige vrouw en voelt zich ook niet beledigd of gekwetst, haar mad daarintegen wel. Die begrijpt niet waarom mensen dat zouden willen zeggen over zijn geloof, zei vind niet leuk, maar kan zich er niet zo kwaad over maken als haar man.

Als je er iemand echt mee schaadt (daarmee bedoel ik als je iemand mentaal of fysiek pijn doet met jouw mening) moet je je mond houden, maar omdat iemand misschien beledigd kan zijn?!
Rolleyes Dan moeten we allemaal ons mond maar houden want dan kun je om alles wel beledigd zijn, vind ik.
Dat is nou juist het mooie van die 'vrijheid van meningsuiting' je leert erdoor naar andere te luisteren ook al ben je het er niet mee eens en dat is wat maakt dat wij erover kunnen discusiëren. En dus waarom er fora als bokt en andere bestaan. Haha!

Liefs, Broekie

Iemand mentaal pijn doen of beledigen... er zit vast een nuanceverschil in, maar waar leg je de grens?

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 21:44

Wat Wilders allemaal roept mag hij best zeggen. Ik vind dat vrijheid van meningsuiting, zo lang hij het maar op een nette manier zegt en er niet bij scheld. Om van te voren zeggen dat door wilder's film er een 'aanslag' of wat dan ook komt vind ik overdreven. Volgensmij versterk je het zo alleen maar.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:14

Broekie schreef:
Redrumfox schreef:

Broekie schreef:

Als je er iemand echt mee schaadt (daarmee bedoel ik als je iemand mentaal of fysiek pijn doet met jouw mening) moet je je mond houden, maar omdat iemand misschien beledigd kan zijn?! Rolleyes Dan moeten we allemaal ons mond maar houden want dan kun je om alles wel beledigd zijn, vind ik.

Liefs, Broekie

Ik neem aan dat je zelf ook wel weet hoe ik het bedoel. Je kunt inderdaad overal mensen mee kwetsen, maar ik heb het nu over geloofskwesties en niet over kleine alledaagse dingetjes. Dat is een wereld van verschil. Sowieso ben je gewoonweg dom als je een gigantische groep voor schut zet of de spot mee gaat drijven, want dan graaf je je eigen graf. En dan gaat het er niet om of het om de Koran, Bijbel of welk Heilig Boek - en bijbehorend geloof - dan ook gaat: geen van al die boeken is helemaal zuiver en op ieder geloof is wel iets aan te merken.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:15

Ik vind het trouwens een beetje vreemd dat je dit vergelijkt met discussiëren, want wat Geert Wilders doet komt daar niet eens bij in de buurt. Hij zet mensen voor schut en dat is 1 van de vreselijkste eigenschappen die een mens maar kan hebben: anderen bewust pijn doen ookal doen ze niets verkeerd. Hij pakt hier namelijk niet alleen de ''foute moslims'' mee, maar ook degenen die heel normaal en beschaafd zijn.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:29

Wat Wilders doet vind ik niets meer met de vrijheid van meningsuiting te maken, maar met beledigen, shockeren en het onrust stoken tussen culturen (nl's en moslims).
Het wordt tijd dat Wilders stopt met zijn rare praktijken.
Dit is vragen om reactie's van de Taliban, Al Qaida, etc.
Net als dat de nederlandse regering maar blind achter Bush en zijn vriendjes aan rent naar Afganistan.
Vandaag of morgen hebben we hier echt poep aan de knikker, en dan zijn we allemaal de pineut.
Daar maak ik me wel zorgen om, maar niet op die manier dat ik er ook echt bang voor ben.

Ook vind ik dat Wilders alle moslims over 1 kam scheert, en dat vind ik niet kunnen.
Als 1 moslim iemand vermoord uit eerwraak zijn alle moslims moordenaars.
Maar als een nederlander iemand vermoord, zijn toch ook niet alle nederlanders moordenaars?
Als er 1 marokaan steelt zijn alle marokanen dieven, maar zijn ook alle nederlanders dieven als er 1 nederlander heeft gestolen?
Ik vind van niet.
Elke cultuur heeft zijn goede en slechte mensen, of dat nu nederlanders, amerikanen, belgen, of moslims zijn.
En elk geloof heeft aanhangers die het geloof gebruiken als excuus voor hun slechte daden, ook het christendom.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:35

Wil ik nog even toevoegen: waarom moet het zo lang duren voor die film uit komt?
Al die tijd lopen de media te emmeren, en das allemaal aandacht waar Wilders blijkbaar op geilt.
Met al die aandacht kan hij nog meer mensen opstoken, beledigen en shockeren.
Straks komt er helemaal geen film, is het allemaal aandacht trekkerij.

Over de beveiliging: Wilders wordt beveiligd met geld van de bevolking.
Diezelfde bevolking brengt hij willens en wetens in gevaar.
Wij, nederlandse bevolking, betalen dus de beveiliging van de persoon die ons in gevaar brengt.
Hoe krom is het allemaal geregeld in nederland?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:40

Dat eerste is niet waar. Wilders is zelf niet over die film begonnen, hij zaagt er niet over door en trekt geen aandacht. Dat doet het kabinet, met Balkenende voorop. Imo is dat dan ook degene die ons in gevaar brengt.

Inge_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 23:58

Wie er begonnen is doet er niet toe, dat heb ik ook niet gezegd.
Het komt Wilders niet verkeerd uit dat er een hoop aandacht aan hem wordt geschonken, dat is mijn mening.
Als hij pas had verteld dat hij een film had gemaakt op het moment dat hij een datum had dat hij uitgezonden zou worden, dan had er veel minder om te doen zijn geweest.
Elke scheet die Wilders momenteel laat komt uitgebreid in de media.
Balkenende en zijn kabinet schenken er ook veel aandacht aan en stoken de media op, maar zij hebben geen film gemaakt.
In mijn ogen is Wilders de grootste ***.

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:16

volgens mij komt de film pas in april en deze komt op internet....

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 00:44

26 of 27 maart Knipoog

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:30

kan ook...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:46

nils schreef:
kan ook...

Ja, of het land nou een weekje eerder of later gebombardeerd wordt, maakt dan ook niet meer uit, he?

Broekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 10:57

Redrumfox schreef:
Ik neem aan dat je zelf ook wel weet hoe ik het bedoel. Je kunt inderdaad overal mensen mee kwetsen, maar ik heb het nu over geloofskwesties en niet over kleine alledaagse dingetjes. Dat is een wereld van verschil. Sowieso ben je gewoonweg dom als je een gigantische groep voor schut zet of de spot mee gaat drijven, want dan graaf je je eigen graf. En dan gaat het er niet om of het om de Koran, Bijbel of welk Heilig Boek - en bijbehorend geloof - dan ook gaat: geen van al die boeken is helemaal zuiver en op ieder geloof is wel iets aan te merken.

Ik begrijp wat je ermee bedoelde, maar ben het er toch niet helemaal mee eens. Hoeveel discussies zijn er hier op bokt wel niet over naturals en traditionals (om maar eventjes een voorbeeld te noemen). Die staan qua mening soms ook lijnrecht tegenover elkaar, maar kunnen hierover praten en ja zoms raakt het erg verhit, maar ik zie niet zo snel iemand een wapen pakken en die ene irritante bokker opzoeken.

Jij zegt eigenlijk; Als je iemand zijn geloof beledigd, graaf je je eigen graf (en in dit geval kunnen we dat letterlijk nemen)
Dat ben ik niet met je eens. Een geloof is iets persoonlijks. Ik kies ervoor om niet te geloven en heb dus 'kritiek' op ieder geloof.
Dus graaf ik mijn eigen graf? In het geval van Wilders gaat het over de moslims, maar het had voor mij net zo goed het christelijk geloof kunnen zijn, want ook daar heb ik helemaal niets mee en ook daar heb ik zo mijn bedenkingen over.
Ik vind niet dat ik mijn mond moet houden omdat iemand niet over zijn geloof kan/wil praten op een gewone normale manier.
Met Wilders valt inderdaad niet te discusiëren, simelweg omdat hij maar één waarheid ziet en dat is die van hem. Het lijkt me een behoorlijk kortzichtig persoontje. En ik vergelijk zijn praktijken ook niet met discusiëren, maar 'vrijheid van meningsuiting' is dus ook de vrijheid om te discusiëren, demonstreren om je stem te laten horen hoe je over iets denkt en wat je ervan vindt.

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom men in Turkije demonstreert in vrede, maar dus wel hun stem willen laten horen (en applaus voor die mensen, echt waar! Enorm veel respect daarvoor!) En wordt er in landen met heel wat meer extremistische moslims vlaggen verbrand (niet eens een Nederlandse vlag, maargoed), gedreigd met aanslagen, bedrijven die niet meer veilig zouden zijn, ambasades die voor hun leven moeten vrezen etc. Van mij mag iedere moslim van zich laten horen. Laat zien dat je het er niet mee eens bent, laat van je horen en zeg dat het niet waar is! Maar met geweld los je niets op en dat is denk ik hier wel een beetje de point.

Het feit dat als je wat zegt over iets of iemand (laatst nog iemand omdat ie gedag zei) meteen voor je leven moet vrezen en omdat een politiek persoon het heeft gezegd, moet iedereen het maar ontgelden. Dat Wilders het zegt wil niet zeggen dat de bevolking er zo over denkt natuurlijk. Ik persoonlijk denk dat de film die Dhr. van Gogh heeft gemaakt erger was dan de huidige film zal zijn. (als er al een film komt). Ik ben geen voorstander van Wilders, hoewel ik niet al zijn ideeën slecht vind. Zo vind ik bijvoorbeeld ook niet dat we hier islamitische wetten en rechten moeten gaan invoeren, omdat een aantal extremisten dat willen. Maar ik ben al helemaal geen voorstander van het huidige kabinet zoals het nu is.
Waar ze nu mee bezig zijn is bewust angstzaaien voor iets wat er niet eens komt. Zij zijn in principe degene die de kloof die er altijd al in Nederland was, nog meer te verbreden.
Dhr. Balkellende heeft de film nog niet gezien en ligt al op zijn knieën voor de extremisten en dat regeert je land... Nee, door hem voel ik me veiliger!

Maarja om het nogmaals even te bestempelen... dit is mijn mening en dat hoef je niet te delen.
Ik weet wel dat ik het eventjes hierbij laat. Ik denk dat ik mijn punt duidelijk heb gemaakt en nogmaals daar hoeft niet iedereen het mee eens te zijn en dat respecteer ik ook! Dus redrumfox... bedankt voor jouw mening!

Liefs, Broekie

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:24

Broekie: jij verwoordt het echt super! echt top!

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 11:28

Nils

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 12:27

Blue_Eyes schreef:
nils schreef:
kan ook...

Ja, of het land nou een weekje eerder of later gebombardeerd wordt, maakt dan ook niet meer uit, he?

precies Clown

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 22:01

Nee echt bang niet maar ik denk wel na dat als ik ( bijvoorbeeld) in een trein zit met wilders dan heeft hij 10 man beveiliging om zich geen maar ik niet. Denkt hij ook zover na?

Stel dat er echt aanslagen komen.. is dat een film van 15 minuten waard geweest? dat er dan misschien gewonden of zelfs misschien doden gaan vallen? Ik vind van niet.

Tuurlijk je mening geven mag, je leeft tenslotte in een vrij land.. echter hoef je je mening niet op een kwetsende manier naar buiten te brengen. En hoef je mensen niet te gaan beledigen. Want hij noemt balkende laf en weet ik veel wat.. Hmm, nee dat is niet nodig. Hij noemde mohammed een barbaar.. Waar is dat goed voor?

Bang ben ik niet, maar ik vind het allemaal zo onnoddig. Hij zegt iets over moslims.. maar dan praat je over miljoenen mensen.. Niet al die mensen denken/doen hetzelfde. Extremisten zijn inprincipe niet eens moslims omdat zij zich niet aan de 10 geboden houden.

Daarnaast zijn er wel al stukken van de film uitgelekt ( geen beelden, wel wat er in komt) en dat zou zijn dat er onderandere op het einde een koran in de fik gestoken word.. Nou sorry, je mag je mening hebben en zeggen maar een ( in de ogen van gelovige mensen) heilig boek hoef je niet in de brand te steken.

Als je het mij vraagt is Wilders zelf de man die laf is en niet balkende.. Wilders heeft 10 man beveiliging om zich heen lopen en durft geen enkele discussie aan te gaan. Daarnaast moet ik gewoon lachen als je ziet hoe weinig die man daadwerkelijk van de koran en de islam afweet.