Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jennylicious schreef:verootjoo schreef:Uhm... je mening geven is íets anders dan een complete godsdienst en levensstijl de grond in boren, en mensen beledigen. Tuurlijk mag je een mening hebben over een bepaalde godsdienst, maar daar hoef je de betrokken personen toch niet voor zo in het nauw te drijven?
En hoe drijft die ze precies in het nauw volgens jou?
Ik vind dat de Afghanen en extreme moslims, en Al Qaida dat juist doet bij ons Nederlanders.
Een beetje ons landje bang proberen te maken, te kleineren, en ook nog is proberen ons onder de duim te houden en te bepalen wat wel en niet mag in dit land. Vreemd dat ze dat proberen te doen vanuit Azie he?
Redrumfox schreef:Even over de term ''vrijheid van meningsuiting'' die hier om de haverklap genoemd wordt.. Ik ben van mening dat de regel vrijheid van meningsuiting niet alle meningen toe moet staan. Meningen die anderen kwetsen bijvoorbeeld, zoals in dit geval.
Broekie schreef:Ik ben van mening dat één ieder zijn mening mag uiten, tenzij je iemand daarmee schaadt. Daar waar iemand zijn mening geeft, zal altijd wel iemand beledigd zijn, dat is nu eenmaal het risico van je mening geven.
Broekie schreef:Redrumfox schreef:Even over de term ''vrijheid van meningsuiting'' die hier om de haverklap genoemd wordt.. Ik ben van mening dat de regel vrijheid van meningsuiting niet alle meningen toe moet staan. Meningen die anderen kwetsen bijvoorbeeld, zoals in dit geval.Broekie schreef:Ik ben van mening dat één ieder zijn mening mag uiten, tenzij je iemand daarmee schaadt. Daar waar iemand zijn mening geeft, zal altijd wel iemand beledigd zijn, dat is nu eenmaal het risico van je mening geven.
Weet je Redrumfox, zoals ik eerder heb gezegd... je kunt niet iedereen plezieren, moet ik daarom mijn mond maar houden?
Een moedertje bij mijn zoontje op school is een moslima... Heel aardige vrouw en voelt zich ook niet beledigd of gekwetst, haar mad daarintegen wel. Die begrijpt niet waarom mensen dat zouden willen zeggen over zijn geloof, zei vind niet leuk, maar kan zich er niet zo kwaad over maken als haar man.
Als je er iemand echt mee schaadt (daarmee bedoel ik als je iemand mentaal of fysiek pijn doet met jouw mening) moet je je mond houden, maar omdat iemand misschien beledigd kan zijn?!Dan moeten we allemaal ons mond maar houden want dan kun je om alles wel beledigd zijn, vind ik.
Dat is nou juist het mooie van die 'vrijheid van meningsuiting' je leert erdoor naar andere te luisteren ook al ben je het er niet mee eens en dat is wat maakt dat wij erover kunnen discusiëren. En dus waarom er fora als bokt en andere bestaan.![]()
Liefs, Broekie
Broekie schreef:Redrumfox schreef:Even over de term ''vrijheid van meningsuiting'' die hier om de haverklap genoemd wordt.. Ik ben van mening dat de regel vrijheid van meningsuiting niet alle meningen toe moet staan. Meningen die anderen kwetsen bijvoorbeeld, zoals in dit geval.Broekie schreef:Ik ben van mening dat één ieder zijn mening mag uiten, tenzij je iemand daarmee schaadt. Daar waar iemand zijn mening geeft, zal altijd wel iemand beledigd zijn, dat is nu eenmaal het risico van je mening geven.
Weet je Redrumfox, zoals ik eerder heb gezegd... je kunt niet iedereen plezieren, moet ik daarom mijn mond maar houden?
Een moedertje bij mijn zoontje op school is een moslima... Heel aardige vrouw en voelt zich ook niet beledigd of gekwetst, haar mad daarintegen wel. Die begrijpt niet waarom mensen dat zouden willen zeggen over zijn geloof, zei vind niet leuk, maar kan zich er niet zo kwaad over maken als haar man.
Als je er iemand echt mee schaadt (daarmee bedoel ik als je iemand mentaal of fysiek pijn doet met jouw mening) moet je je mond houden, maar omdat iemand misschien beledigd kan zijn?!Dan moeten we allemaal ons mond maar houden want dan kun je om alles wel beledigd zijn, vind ik.
Dat is nou juist het mooie van die 'vrijheid van meningsuiting' je leert erdoor naar andere te luisteren ook al ben je het er niet mee eens en dat is wat maakt dat wij erover kunnen discusiëren. En dus waarom er fora als bokt en andere bestaan.![]()
Liefs, Broekie
nils schreef:kan ook...
Redrumfox schreef:Ik neem aan dat je zelf ook wel weet hoe ik het bedoel. Je kunt inderdaad overal mensen mee kwetsen, maar ik heb het nu over geloofskwesties en niet over kleine alledaagse dingetjes. Dat is een wereld van verschil. Sowieso ben je gewoonweg dom als je een gigantische groep voor schut zet of de spot mee gaat drijven, want dan graaf je je eigen graf. En dan gaat het er niet om of het om de Koran, Bijbel of welk Heilig Boek - en bijbehorend geloof - dan ook gaat: geen van al die boeken is helemaal zuiver en op ieder geloof is wel iets aan te merken.
Blue_Eyes schreef:nils schreef:kan ook...
Ja, of het land nou een weekje eerder of later gebombardeerd wordt, maakt dan ook niet meer uit, he?