Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joostvangestel

Re: Verschillende dreigingen tegen Wilders om film

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 17:39

Rock schreef:
jaantsje schreef:
Ik zat niet zo lang geleden in de trein, en een donker sujet zat gewapend en al in die trein, met een lonsdale hemd aan en al.

Misschien is er iets mis met mijn ogen, maar je hebt het hier toch echt over een donker sujet

Rock, dat was ik die dat zei en niet Jaantsje Knipoog Donker sujet bedoel ik niet kwa huidskleur., maar eerder iemand met duistere bedoelingen, iemand die dingen doet die het daglicht niet verdragen.

SecretLIN: iemand die de Koran aanvalt is tegen alle moslims, geloof ik. Volgens velen is de Koran door God ingegeven en door Mohammed opgeschreven, dus moet je wel even weten hoe je omgaat met de principes van dat.

Als ik daar nog even aan denk, vraag ik me af waarom Wilders de première van zijn film niet gewoon in Mekka houdt, daar hoort hij volgens mij wel thuis. Dan kan hij meteen in een beschaafd debat gaan met schriftgeleerden. Het getuigt van weinig lef om deze uitspraken te doen vanuit een veilig land als Nederland en daarbij het Nederlandse volk als levend schild te gebruiken. Een echte held gaat zijn gelijk verkondigen aan degenen die het niet begrepen hebben en doet dat bij voorbaat in het Arabisch.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:36

Zou toch te gek zijn dat je omdat een egomaniak zijn zin moet hebben heel veel mensen hun werk niet meer kunnen doen.
Vandaag ook al een arts van Artsen zonder grenzen die in een Arabisch land werkt en nu maar zegt dat hij Pool is Scheve mond

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 22:57

joostvangestel schreef:
Het getuigt van weinig lef om deze uitspraken te doen vanuit een veilig land als Nederland en daarbij het Nederlandse volk als levend schild te gebruiken. Een echte held gaat zijn gelijk verkondigen aan degenen die het niet begrepen hebben en doet dat bij voorbaat in het Arabisch.

SO TRUE!! OK dan!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:01

joostvangestel schreef:
Rock schreef:

Misschien is er iets mis met mijn ogen, maar je hebt het hier toch echt over een donker sujet

Rock, dat was ik die dat zei en niet Jaantsje Knipoog Donker sujet bedoel ik niet kwa huidskleur., maar eerder iemand met duistere bedoelingen, iemand die dingen doet die het daglicht niet verdragen.

SecretLIN: iemand die de Koran aanvalt is tegen alle moslims, geloof ik. Volgens velen is de Koran door God ingegeven en door Mohammed opgeschreven, dus moet je wel even weten hoe je omgaat met de principes van dat.

Als ik daar nog even aan denk, vraag ik me af waarom Wilders de première van zijn film niet gewoon in Mekka houdt, daar hoort hij volgens mij wel thuis. Dan kan hij meteen in een beschaafd debat gaan met schriftgeleerden. Het getuigt van weinig lef om deze uitspraken te doen vanuit een veilig land als Nederland en daarbij het Nederlandse volk als levend schild te gebruiken. Een echte held gaat zijn gelijk verkondigen aan degenen die het niet begrepen hebben en doet dat bij voorbaat in het Arabisch.

Amen, brother! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-08 23:22

joostvangestel schreef:
Rock schreef:

Aaaaaaaaaaaaah okeeeeeeeeee!! Pling Gevalletje verkwoot een kloot Tong uitsteken

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:26

UIT DE VOLKSKRANT VAN VANDAAG
Wilders weigert verzoeken tot debat

AMSTERDAM - Ze zijn jong, succesvol, volledig geïntegreerd en presenteren zich vandaag als ‘verbindende generatie’. Acht hoog opgeleide Marokkaanse Nederlanders willen de negatieve spiraal in het moslimdebat doorbreken. En daar hoort een gesprek met PVV-leider Geert Wilders bij.

Op 22 januari nodigde de groep – onder wie Mohammed Allach, technisch directeur van voetbalclub VVV – Wilders in een brief uit voor een gesprek. De acht, die allen een islamitische achtergrond hebben, vinden het hoog tijd ‘het debat naar een volgend niveau te tillen’. En: ‘De mensen die op u gestemd hebben, verwachten immers ook van u dat u niet alleen de problemen benoemt maar ook oplost.’ Anderhalve maand later heeft Wilders nog niet gereageerd.

Zij zijn niet de enigen die nul op het rekest krijgen. De PVV-leider wijst categorisch alle invitaties af, zo leert een rondgang langs organisaties en televisieprogramma’s die gerelateerd zijn aan de islam of multiculturaliteit. Wilders heeft aangekondigd een ‘liberale jihad tegen de islam’ te beginnen, maar gaat al jaren het debat uit de weg. Hij legt als het ware een cordon sanitaire om de moslimgemeenschap.

Succesverhaal
Zie ook de ervaringen van de multiculticulturele Studentenunie Nederland (SUN). ‘We hebben eerst de heer Wilders uitgenodigd en later andere PVV’ers, maar niemand wilde’, zegt secretaris Harun Yildirim. ‘In Wilders’ ogen zijn dé moslims het probleem. Hij beseft niet dat er moslims bestaan die graag een succesverhaal willen maken van de allochtonenkwestie.’ Tegen Wilders’ tactiek valt niet op te boksen, vreest Yildirim. ‘Hij roept iets in de media en zet daarna zijn telefoon uit. Zo overleeft hij keer op keer zijn uitspraken. ’

De Ahmadiyya moslimgemeenschap (motto: ‘liefde voor iedereen; haat voor niemand’) schreef twee brieven aan Wilders waarop geen reactie kwam. Het Amsterdamse jongerencentrum Argan – dat geregeld debatten organiseert met prominente politici – deed ook vergeefse pogingen. Een keer zegde Wilders af, en twee keer kwam er volgens Argan geen enkele reactie.

Ook een officiële instantie als de Nederlandse Moslimraad – waarbij meer dan honderd moskeeën en koepelorganisaties zijn aangesloten – krijgt geen respons. ‘De eerste keer was in augustus naar aanleiding van zijn oproep tot een Koranverbod’, zegt voorzitter Abdelmajid Khairoun. Afgelopen maand schreef hij namens een islamitisch contactorgaan meerdere parlementariërs aan. ‘Iedereen reageerde, behalve Wilders. Met Rita Verdonk hebben we al een gesprek gehad. We verschillen van mening, maar dat mag. Wilders gaat alle moslims uit de weg, of ze nou gematigd zijn of radicaal.’

Meiden van Halal
Niet alleen islamitische of ‘allochtone’ organisaties vissen achter het net. In Hilversum heeft Wilders de naam niet mee te werken aan programma’s zodra er moslims in zitten. Regisseur Jan Kooyman van de Meiden van Halal – waarin drie gehoofddoekte moslimzussen discussiëren met andersdenkenden – ging er aanvankelijk vanuit dat Wilders wel mee zou willen doen. Juist vanwege zijn uitspraak: ‘Hoofddoekjes, ik lust ze rauw!’ Van Wilders’ assistent kreeg hij te horen: ‘We gaan jullie niet helpen.’ Kooyman: ‘Blijkbaar zien ze het zo dat er voor hem niets te winnen valt.’

Jihad Alariachi, een van de Halal-meiden: ‘Wij zijn het levende voorbeeld dat het niet klopt wat hij beweert. Ik snap wel dat hij bang is dat zijn kiezers weglopen als wij hem met argumenten confronteren. Maar voor iemand die anderen nogal gemakkelijk uitmaakt voor lafaards, is het laf.’

Wilders wilde evenmin in Ab & Sal verschijnen, de NPS-serie waarin twee Marokkanen Nederland onder de loep nemen. In tegenstelling tot Filip de Winter van het Vlaams Belang, zegt NPS-eindredacteur Frans Jennekens.

Met de billen bloot
Wilders wilde volgens Jennekens ook niet in beeld komen met straatartiest Hakim Traidia van het programma Vals Plat ‘Wilders kijkt goed uit dat er geen plaatje ontstaat waarop hij leuk en lief met mensen die moslim zouden kunnen zijn, is te zien’, zegt Jennekens. Maar hij gaat niet alle ‘allochtonen’ uit de weg. Prem Radhakishun van PREMtime mocht hem wel in de Tweede Kamer bezoeken – in zijn programma was geen sprake van een directe confrontatie met moslims. ‘PREMtime doet het goed bij Marokkaanse Nederlanders én Wilders’ aanhang’, aldus Jennekens. ‘Hij zoekt zijn podium heel nauwkeurig.’

Daar hoort de Nederlandse Moslim Omroep niet bij. Wilders is volgens programmamaker Alfred Broer onder andere uitgenodigd voor het discussieprogramma Meetingpoint, maar een partijgenoot kwam opdraven. Broer vindt Wilders’ weigering opmerkelijk. ‘De NMO heeft de reputatie islamcritici aan het woord te laten. Pim Fortuyn, Theo van Gogh, Ayaan Hirsi Ali, Ehsan Jami, ze zijn allemaal bij ons geweest. Alleen Wilders wil niet met de billen bloot.’

Op de vraag waarom de PVV-leider niet met moslims in debat wil, laat Wilders per sms weten: ‘Na de film ga ik met hen in gesprek, daarvoor niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:36

Tja... Da's inderdaad heel makkelijk. Eerst nog even extra provoceren met die film.

Ik vraag me trouwens zeer sterk af of het inderdaad klopt dat hij daarna wél in debat wil. Ik verwacht dat hij dan bij alles steeds naar z'n film verwijst als er geargumenteerd word vanaf de andere kant. Dat noem ik geen debat.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 10:38

Hij wijst niet alleen moslimgerelateerde programma's of gesprekpartners af, maar ook Netwerk, Nova, P&W etc.

En maar brullen langs de zijlijn achter zijn bodyguards.

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:22

sarabande schreef:
UIT DE VOLKSKRANT VAN VANDAAG........
‘Hij roept iets in de media en zet daarna zijn telefoon uit. Zo overleeft hij keer op keer zijn uitspraken. ’........

sarabande schreef:
En maar brullen langs de zijlijn achter zijn bodyguards.

Uit het krantenknipsel komt naar voren dat Wilders oost indisch doof is voor moslims.
Laat ik nu vinden dat daarnaast het krantenknipsel best aangevuld had mogen worden met, de inwoners van nederland, daarvoor is hij net zo goed oost indisch doof.

Ik vind het niet anders lijken dan, ikke ikke ikke.
Open staan voor de mening van een ander, ho maar.

Sarabandes onderschrift past hier zo mooi bij:
sarabande schreef:
Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben.

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:29

nou ik vind wel dat wilders een punt maakt, kijk hoe die landen nu al op hun achterpoten staan terwijl er nog niet eens een film is uitgegeven !!!
zegt meer over hun als over wilders, kijk ik vind dat wilders erg doordraaft maar om nou meteen heel nederland de schuld te geven. zo zie je maar weer hoe vooroordelend sommige mensen zijn over iets dat er nog niet is !!!!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 11:43

Hij pakt mensen niet op wat ze doen, maar op wat ze zijn.
Dat deden de Nazi's ook.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:14

Ik vind het zijn goed recht dat hij pas na de film in debat zou willen gaan of de discussies aan wil gaan, vrijheid was het toch?

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:17

Maar wel op andere gronden en met andere maatregelen. Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:19

SecretLIN schreef:
Ik vind het zijn goed recht dat hij pas na de film in debat zou willen gaan of de discussies aan wil gaan, vrijheid was het toch?

Hij wil al jaren niet in debat over zijn uitspraken zoals het verbieden van de Koran, ik zie hem na de film niet opeens wel in debat gaan. Daar zal hij ook wel weer een smoes voor bedenken.

Het is ieders goed recht om dingen te roepen, maar het is ook een goed gebruik om de verantwoordelijkheid daarvoor te dragen. Wilders is gewoon een laf mannetje die zich achter een democratie verschuilt die hij zelf vertrapt.

postbodesiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:45

Pfff die wilders mag wat mij betreft lekker in Mekka zijn eigen film bekijken en niet hier, laten wij a.u.b. niet de dupe worden van zo'n uitlokker.

sarabande schreef:
Hij wil al jaren niet in debat over zijn uitspraken zoals het verbieden van de Koran, ik zie hem na de film niet opeens wel in debat gaan. Daar zal hij ook wel weer een smoes voor bedenken.
Het is ieders goed recht om dingen te roepen, maar het is ook een goed gebruik om de verantwoordelijkheid daarvoor te dragen. Wilders is gewoon een laf mannetje die zich achter een democratie verschuilt die hij zelf vertrapt.

Ja

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:15

maudy_89 schreef:
nou ik vind wel dat wilders een punt maakt, kijk hoe die landen nu al op hun achterpoten staan terwijl er nog niet eens een film is uitgegeven !!!
zegt meer over hun als over wilders, kijk ik vind dat wilders erg doordraaft maar om nou meteen heel nederland de schuld te geven. zo zie je maar weer hoe vooroordelend sommige mensen zijn over iets dat er nog niet is !!!!

Ik kan het ergens wel begrijpen hoor, dat er vooraf al zoveel over te doen is.

Ik weet niet zo goed wat Wilders zijn bedoeling is met de film. Ik weet ook niet hoe deze film er uit zal komen te zien.
Dat boeit me ergens ook niet zo, omdat het niet mijn type film is waar ik naar zou willen kijken.

Wat me wel boeit is hoe het er tegenwoordig op de wereld aan toe gaat. Dan heb ik het niet alleen over Al Qaida (schrijf je dat zo?) maar ook ons eigen sbs nieuws. Het lijkt tegenwoordig wel de gewoonste zaak van de wereld om op jonge leeftijd een ander met een mes of wapen te lijf te gaan. Overal lak aan te hebben en nergens emoties bij te hebben.

Er is naar mijn idee, dus hoe ik er zelf over denk, nu al te weinig aandacht voor dit probleem, hoe zal het er dan uit komen te zien als dit te ver door kan gaan. Gaat iedereen zich dan maar zo gedragen? Dat kan toch niet?

Kijk je dan naar waar Wilders nu mee bezig is, dan komt dat op mij over alsof, hij vind...
Alle mogelijkheden die hij krijgt aangeboden om zijn verhaal te doen, wat zijn bedoeling nu precies is, slaat hij in de wind.
Bedreigingen die er rond gestrooid worden, zit hij zelf niet mee. Andere lijkt hij niet naar om te kijken.
De inwoners van Nederland worden hier bang van.
Dit word ook van alle kanten duidelijk gemaakt, maar het lijkt wel alsof niemand het hoort of wil horen.

Andere landen melden al dat als de film er komt, zij niet meer met ons willen samen werken.
De Al Qaida roept dat niet alleen Wilders iets kan verwachten, maar de inwoners van Nederland ook.
De regering zelf weet ook niet wat ze er mee aan moeten.

Kijk er dan eens naar wat deze beslissing van Wilders, zal gaan doen met ons landje.
Producten die wij uit het buitenland halen, zullen misschien niet langer beschikbaar zijn.
Stel dat een deel van ons land word vernietigd, ik zeg maar even wat, hebben we ook weer minder producten uit eigen land beschikbaar.
Met welke portemonnee ga jij dan nog naar de winkels? Met die van Wilders dan maar?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:20

Ik denk dat ons landje een radicaal persoon nodig heeft. Er is zoveel om "op te ruimen". Daarnaast, zo'n film had er allang kunnen zijn als Theo niet gedood was. Wat een gedoe om een film, als er niets van waar is, is het de zoveelste fictieve film SO WHAT.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:31

Wanted2003 schreef:
Ik denk dat ons landje een radicaal persoon nodig heeft. Er is zoveel om "op te ruimen". Daarnaast, zo'n film had er allang kunnen zijn als Theo niet gedood was. Wat een gedoe om een film, als er niets van waar is, is het de zoveelste fictieve film SO WHAT.

Theo is vermoord om zo'n film. Die is er dus al. Wat voegt 'Fitna' er nog aan toe?
En tja, de zoveelste fictieve film... maar ook wel een waardoor een miljard mensen tot in het diepst van hun wezen beledigd wordt.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:36

Redrumfox schreef:
En terecht. Van mij mogen ze 'm schieten.
Je moet gewoon met je fikken van andermans geloof afblijven, hij had dit heus wel zien aankomen maar ondanks dat gaat hij alsnog tegen de wind in. En tja, dan kan je dit verwachten.

Volgens mij heeft hij het precies zo uitgedacht: Hij gooit eerst kolen op het vuur, de extreme moslims komen in opstand (wat volgens hun cultuur niet bij een woordwisseling blijft) en daardoor zijn zij de pineut en krijgt de Islam een nog slechtere naam. Wilders zal nu ook een slechte naam krijgen maar dat interesseert hem volgens mij helemaal niks, zolang hij zijn zin maar krijgt.

Het is gewoon een vieze smeerlap die alles op loopt te fokken, je zult zien dat anderen hier de gevolgen van gaan voelen en dat hij er met een lach vanaf komt. Nee dat gun ik hem niet, van mij mogen ze hem hebben. Lachen

Niet mee eens, ik vind zowieso die Islam met veel dingen te ver gaan.
Maar ben het er wel mee eens dat hij het zelf opzoekt en het op heeft gestookt maar dat vind ik nog geen reden voor de Islam om gelijk te schreeuwen: 'Breng de keel van Wilders!' of 'Dood aan Holland!' sorry hoor maar ik vind dit zo te ver gaan. Zeker als je niet eens wat WAT voor film het is.

Wanted2003 schreef:

Mee eens. Ja

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 18:56

NuggT schreef:
Maar ben het er wel mee eens dat hij het zelf opzoekt en het op heeft gestookt maar dat vind ik nog geen reden voor de Islam om gelijk te schreeuwen: 'Breng de keel van Wilders!' of 'Dood aan Holland!' sorry hoor maar ik vind dit zo te ver gaan. Zeker als je niet eens wat WAT voor film het is.

Wie is de Islam?

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:06

Blue_Eyes schreef:
Wanted2003 schreef:

Theo is vermoord om zo'n film. Die is er dus al. Wat voegt 'Fitna' er nog aan toe?
En tja, de zoveelste fictieve film... maar ook wel een waardoor een miljard mensen tot in het diepst van hun wezen beledigd wordt.

Wanneer iemand onzin praat hoef je, je niet aangesproken te voelen Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:09

Als iemand je geloof aanvalt, wat zo diep verweven is met wie je bent, voel je je sowieso aangesproken.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:10

Maar dan hoef je nog geen landen te gaan bombarderen of aanslagen te plegen Knipoog

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:13

Dat heb je mij ook niet horen zeggen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 19:16

Als je zo sterk iets gelooft. Dan geloof je niet wat zo iemand als Wilders vertelt. Daar hoor je boven te staan. Ik snap wel wat je wilt zeggen.. mensen voelen zich beledigd.

Maar ik vind dat nergens voor nodig, zeker de Islam hier in Nederland heeft niets te klagen lijkt me.