runningkawa schreef:als ze geen geld hebben eten ze het niet
Maar imboorlingen jagen erop, boertjes mesten ze ook op
Welke boertjes? In India hebben mensen nauwelijks een ander dier dan een geit of koe voor de melk en een ezel/paard als lastdier en die eten ze echt niet op. Misschien één keer als die dieren heel oud zijn, maar voor de rest zijn ze veel te kostbaar... En nee, in veel andere arme landen (heb ik met eigen ogen gezien tijdens het reizen) gaat dit hetzelfde, ook al zijn de dieren daar niet heilig...
Inboorlingen nemen bijna nooit meer dan ze nodig hebben en eten echt niet elke dag vlees. Zoals Indianen en Aboriginals, proberen een dier zo min mogelijk te laten lijden, eren het dier en 'bidden' voor de ziel van 't dier. Als het dier dood is gebruiken ze alles van het dier. Ook die eten echt neit elke dag vlees...
Ik heb geen problemen met hun levenswijze. Wel met die van veel Nederlanders. Die zeggen dat vlees eten natuurlijk is, als ze hun plofkuiken in de aanbieding bij de Ab opeten.
Als jij, Runningkawa, door het bos loopt en je ziet een zwijn, werp je je dan bruut op dat zwijn? Wurg je 'm dan, trek je z'n huid er dan af en trek je z'n ingewanden uit z'n buik? Eet je alles op, en kauw je de botten nog eens even af? Of is een zwijn te sterk? Een eekhoorntje dan? Nee? Dan lijkt vleeseten me NIET natuurlijk. Wat is trouwens natuurlijk??