God of Darwin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Salsa

Re: God of Darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:07

[/quote]

ik vind het juist heerlijk om te geloven.
net als een kind wat in sinterklaas geloofd ik vind dat je dan juist ruimte overlaat en je opensteld.
niet alles is wetenschappelijk te onderbouwen op veel vragen zijn gewoon weg geen antwoorden op.[/quote]

Ik vind dit wel een beetje jezelf tegenspreken..... Sinterklaas bestaat niet (wel voor degene die erin geloven hoor Clown ) maar je besluit er toch in te geloven omdat je dit fijn vind. Maar feit is dat hij niet bestaat. Geloof je dan ook in god omdat je het fijn vind terwijl feit is dat hij niet bestaat???? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Salsa op 14-12-07 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

MPH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:08

@ Orangiste Om in de hemel te komen zou je toch met iets beters moeten komen dan dat, maar je bent op de goede weg Knipoog

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:09

Miekjuh schreef:
Om in de hemel te komen zou je toch met iets beters moeten komen dan dat, maar je bent op de goede weg Knipoog

Hihi, nou doe mijn best! Zal vanavond mijn overgebleven plakjes ontbijtkoek aan Orangiste geven....en geloof me die heeft hongerrrrrrrrr. Vork

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:11

Orangiste schreef:

net als een kind wat in sinterklaas geloofd ik vind dat je dan juist ruimte overlaat en je opensteld.
niet alles is wetenschappelijk te onderbouwen op veel vragen zijn gewoon weg geen antwoorden op.[/quote]

Ik vind dit wel een beetje jezelf tegenspreken..... Sinterklaas bestaat niet (wel voor degene die erin geloven hoor Clown ) maar je besluit er toch in te geloven omdat je dit fijn vind. Maar feit is dat hij niet bestaat. Geloof je dan ook in god omdat je het fijn vind terwijl feit is dat hij niet bestaat???? Knipoog[/quote]

nee is niet tegestrijdig wou alleen zeggen dat het fijn is om te geloven voor een kind bestaat hij echt voor jou en mij niet omdat we dit weten.
Maar hoe weet jij dat hij niet bestaad?
daar zijn toch geen wetenschappelijke bewijzen voor?
dus geen feit,feit is ik geloof en jij niet wat prima is

Moniek

Orangiste schreef:
Miekjuh schreef:
Om in de hemel te komen zou je toch met iets beters moeten komen dan dat, maar je bent op de goede weg Knipoog

Hihi, nou doe mijn best! Zal vanavond mijn overgebleven plakjes ontbijtkoek aan Orangiste geven....en geloof me die heeft hongerrrrrrrrr. Vork

wij kennen geen honger wij kennen trek hebben in iets.
dat wou ik even zeggen.

MPH

Orangiste schreef:

Ik vind dit wel een beetje jezelf tegenspreken..... Sinterklaas bestaat niet (wel voor degene die erin geloven hoor Clown ) maar je besluit er toch in te geloven omdat je dit fijn vind. Maar feit is dat hij niet bestaat. Geloof je dan ook in god omdat je het fijn vind terwijl feit is dat hij niet bestaat???? Knipoog[/quote]

Nee maar voor veel kinderen bestaat Sinterklaas wel echt en die geloven er ook echt in. Sinterklaas is hier misschien een beetje een verkeerd voorbeeld, maar snap het wel.. Iedereen maakt toch voor zichzelf uit of God bestaat of niet, als iemand in God geloofd zou ik niet iemand zijn om tegen die gene te zeggen dat hij niet bestaat.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:12

Moniek schreef:
[

Hihi, nou doe mijn best! Zal vanavond mijn overgebleven plakjes ontbijtkoek aan Orangiste geven....en geloof me die heeft hongerrrrrrrrr. Vork[/quote]

dat wou ik even zeggen.[/quote]

Hihi nou mijn paard heeft geen trek hoor......die heeft gewoon ordinair honger......

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:14

Miekjuh schreef:
Orangiste schreef:

niet alles is wetenschappelijk te onderbouwen op veel vragen zijn gewoon weg geen antwoorden op.

Nee maar voor veel kinderen bestaat Sinterklaas wel echt en die geloven er ook echt in. Sinterklaas is hier misschien een beetje een verkeerd voorbeeld, maar snap het wel.. Iedereen maakt toch voor zichzelf uit of God bestaat of niet, als iemand in God geloofd zou ik niet iemand zijn om tegen die gene te zeggen dat hij niet bestaat.[/quote]

nee dat kan ook niet.
want niemand kan zeggen dat het niet zo is,het is geloven of niet.
Bij mij in de kerk zeiden ze altijd heb jij wel eens 1 miljoen guldens (toen nog) in je hand gehad iedereen zei nee,
hij zei toen dan betekend het nog niet dat het niet bestaat.

Moniek

Orangiste schreef:
Moniek schreef:
[

dat wou ik even zeggen.[/quote]

Hihi nou mijn paard heeft geen trek hoor......die heeft gewoon ordinair honger......[/quote]

een paard eet wat hij nodig heeft dat is anders wat wij hebben.
wij eten veel meer dan dat.dus kan je niet met elkaar vergelijken denk ik.

Salsa

Oké verkeerd verwoord dan, in neem aan dat God neit bestaat omdat ik alle redenen heb om te denken dat hij niet bestaat.

Ik wil niemand kwetsen met mijn uitspraken.

@ Moniek --> probeer dat eten verhaal niet te serieus te nemen. Slaat namelijk op een andere reactie. Maar weer ontopic
Weet ook wel dat er op grote delen avn de wereld hongersnood is

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:17

Orangiste schreef:
Oké verkeerd verwoord dan, in neem aan dat God neit bestaat omdat ik alle redenen heb om te denken dat hij niet bestaat.

Ik wil niemand kwetsen met mijn uitspraken.

@ Mieke --> probeer dat eten verhaal niet te serieus te nemen. Slaat namelijk op een andere reactie. Maar weer ontopic

daar kan ik mee leven haha
ik wil ook niet gezien worden dat ik mensen wil bekeren hoor.
ik kijk wel uit. hahaha
hoem eer plek er is in de hemel voor mij haha nee dat is een grapje.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:19

Hihi zou juist mensen van hun geloof af proberen te houden heb je meer keus in de hemel. Wij zitten allemaal op elkaar gepakt in die snikhete hel Tong uitsteken Knipoog

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:20

Orangiste schreef:
Hihi zou juist mensen van hun geloof af proberen te houden heb je meer keus in de hemel. Wij zitten allemaal op elkaar gepakt in die snikhete hel Tong uitsteken Knipoog

haha nee hoor ik hoe meer zielen hoe meer vreugd toch?
de hel is trouwens geen brandende plek ofzo dat is een fabel.
dus je bent gespaard haha

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:21

ik ben geen bijbel expert maar ik ben er wel mee opgegroeid vind het wel leuk om mensen te helpen met hun vragen of misverstanden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:26

Nou ik ga voor Darwin om de reden dat ik gewoon niet in God geloof. Dus Darwin tot er andere of betere bewijzen komen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:28

wat ik altijd moeilijk vind om te geloven is dat mensen eerder in de duivel geloven en demonen dan in god.
want het 1 gaat met het andere het goede komt met het kwade.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:32

Ik denk dat er echt maar vrij weinig mensen zijn die bewust in de duivel zijn gaan geloven hoor.
Je hebt de mensen die in (een) god geloven en de mensen die niet gelovig zijn, het is niet zo dat die laatste groep in de duivel gelooft.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:35

Goof schreef:
Ik denk dat er echt maar vrij weinig mensen zijn die bewust in de duivel zijn gaan geloven hoor.
Je hebt de mensen die in (een) god geloven en de mensen die niet gelovig zijn, het is niet zo dat die laatste groep in de duivel gelooft.

nee je berijpt me verkeerd denk ik
het is vaak makkelijker om in het slechte te geloven dan in het goede,waarom weet ikook niet.
Kijk eens hoeveel mensen er in klopgeesten geloven en niet dat dat kwaad is maar bijvoorbeeld ufo's en al het andere paranormale.
veel mensen geloven in demonen en aanbidden is iets anders dan geloven natuurlijk.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:40

Citaat:
Kijk eens hoeveel mensen er in klopgeesten geloven en niet dat dat kwaad is maar bijvoorbeeld ufo's en al het andere paranormale.

Voor jou is geloven in bovenstaande dingen waarschijnlijk precies hetzelfde als voor mij mensen die in god geloven.

Jij vindt bovenstaande misschien absoluut onbegrijpelijk, omdat je het zelf niet kent en nooit bewijzen hebt gezien. Ik vind geloven in god werkelijk onbegrijpelijk omdat ik het niet ken en nooit bewijzen heb gezien.

Bovenstaande heeft niets met de duivel te maken en is ook helemaal niet slecht. Toch? En anders moet je me eens uitleggen waarom het wel slecht is.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:41

Moniek schreef:
wat ik altijd moeilijk vind om te geloven is dat mensen eerder in de duivel geloven en demonen dan in god.

Ik begrijp het wel. Ipv god zullen ze wel een andere tegenhanger hebben van duidels en demonen, god is gelijk weer iets dat alles gemaakt zou hebben, dat wil niet zeggen dat hij goed is. Een tegenhanger van iets dat alles heeft gemaakt zou weer iets zijn dat alles sloopt (/heeft gesloopt).

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:42

zo bijvoorbeeld het verhaal van anneliese michel.
hier is later ook een film van gemaakt.
maar dit is ook een heel intressant verhaal waar nooit bewijs van is geweest of het nu echt was of niet.
Zelfs in de veroordeling kon je merken dat men het gewoon niet wist.
zelfs het vaticaan had toestemming gegeven voor een uitdrijving dit komt bijna nooit voor dat is een hele zeldzame toestemming,en geloof ik maar 3 preisters die bevoegd zijn omdit te mogen doen.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:44

Goof schreef:
Citaat:

Voor jou is geloven in bovenstaande dingen waarschijnlijk precies hetzelfde als voor mij mensen die in god geloven.

Jij vindt bovenstaande misschien absoluut onbegrijpelijk, omdat je het zelf niet kent en nooit bewijzen hebt gezien. Ik vind geloven in god werkelijk onbegrijpelijk omdat ik het niet ken en nooit bewijzen heb gezien.

Bovenstaande heeft niets met de duivel te maken en is ook helemaal niet slecht. Toch? En anders moet je me eens uitleggen waarom het wel slecht is.

o nee zo bedoel ik het niet,ik hoor hier veel mensen zeggen dat je niet geloofd omdat je geen bewijz hebt dat het er wel is.
Maar Ik hoor wel vaak mensen zeggen ik geloof in al het andere ook is daar niks voor bewezen ik bedoel dit in het algemeen.
ik sta open voor alles,want ik denk omdat ikhet niet heb gezien wil niet zeggen dat het er niet is.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:46

Jus_dOrange schreef:
Moniek schreef:

Ik begrijp het wel. Ipv god zullen ze wel een andere tegenhanger hebben van duidels en demonen, god is gelijk weer iets dat alles gemaakt zou hebben, dat wil niet zeggen dat hij goed is. Een tegenhanger van iets dat alles heeft gemaakt zou weer iets zijn dat alles sloopt (/heeft gesloopt).

maar als je in de duivel geloofd moet je ook in god geloven he goede komt met het kwade.
je kan niet zeggen ik geloof wel in de zee maar niet in het water om even iets stoms te zeggen.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:48

Moniek schreef:
maar als je in de duivel geloofd moet je ook in god geloven he goede komt met het kwade.
je kan niet zeggen ik geloof wel in de zee maar niet in het water om even iets stoms te zeggen.

Maar de duivel zou door god gemaakt zijn als engel, dan is de duivel dus het gemaakte en god de maker, geen goed/kwaad verhouding want dat zou dan weer gelijk aan elkaar zijn als bijvoorbeeld de duivel tegenover een engel. Van de duivel wordt niet gezegd dat hij dingen heeft gecreerd dus hij staat niet op gelijk niveau, ook heeft hij niks gesloopt dus hij is geen tegenpool.

Imo is de goedheid van god ook iets dat in twijfel getrokken kan worden...

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 18:55

Jus_dOrange schreef:
Moniek schreef:

Maar de duivel zou door god gemaakt zijn als engel, dan is de duivel dus het gemaakte en god de maker, geen goed/kwaad verhouding want dat zou dan weer gelijk aan elkaar zijn als bijvoorbeeld de duivel tegenover een engel. Van de duivel wordt niet gezegd dat hij dingen heeft gecreerd dus hij staat niet op gelijk niveau, ook heeft hij niks gesloopt dus hij is geen tegenpool.

Imo is de goedheid van god ook iets dat in twijfel getrokken kan worden...

nee dan weet je niet over hoe de duivel werkt
De duivel komt in de Bijbel op verschillende plaatsen voor. Niet als een aanduiding voor het verkeerde, maar als de persoonlijke aanzetter van ruzies, manipulatie, sexueel misbruik, haat en oorlog. De apostel Petrus schrijft dat de satan zich voordoet als een engel van het licht, d.w.z. als iemand die goede dingen doet. In deze eeuw lijken er niet zoveel mensen meer te zijn die nog in de duivel geloven, met als gevolg dat deze ongestoord zijn gang kan gaan.
Al in het begin van de Bijbel lees je dat de duivel (in de gedaante van een slang) de mens verleidt om niet naar God te luisteren, zodat de mens zelf als God zal zijn. En hoe vaak hoor je mensen niet zeggen: "Ik maak zelf wel uit wat ik doe"? Dat lijkt veel op het zelf als God willen zijn en vaak heeft zoiets heel vervelende gevolgen. De duivel weet dat en maakt er handig gebruik van om mensen tegen elkaar op te zetten.