Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Teken de petitie, zeg NEE tegen het rookverbod in de horeca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:07

Chiqa: Niet iedereen is hetzelfde: Als een rokende vrouw mij tegmoetkomt ga ik een beetje opzij ja, want ik heb er waarschijnlijk last van.
Maar 7 meter is niet echt normaal, dus het zegt dna meer over die mensen Knipoog
Overigens zijn het maar 2 mensen wat jij noemt, en nederland en dit topic bestaan toch echt uit meer mensen Lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:07

Cheveyo: en weer snap ik je opmerking niet Nagelbijten / Gniffelen

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:14

dat soort stoere praat over ik steek er nog een op steekt wel een beetje moet ik zeggen...vandaar ook dat ik met mijn 10 pillen voor mijn hart terugstrooide als soort van tegenhanger.

Goed dat dat jochie van nog geen 7 al heel goed weet dat je daar ziek van wordt! En die moeder die haar kind daar bij weghoudt, super toch! Je weet niet wat die mensen onder de leden hebben op zo'n afstand Knipoog. Ook al is het buiten ze neemt zelf afstand Knipoog

Het gaat er niet om dat jullie moeten stoppen met roken, dat moeten jullie zelf beslissen. Maar het gaat er om dat de niet-rokers niet meer ongevraagd mee hoeven te roken.
Soms verdwaald de reden van dit topic (ook al was het niet de bedoeling van de TS om er een discussietopic van te maken Knipoog)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:16

darwin schreef:
Ik teken niet, ben blij als mijn eten niet meer verpest wordt door die stink rook.

Amen Lachen
Vind het heel fijn dat er niet meer gerookt wordt .. Lachen

terorita

topic's over wel of niet roken..lopen altijd uit op een discusie.
zo ook dit topic.
is niet heel erg hoor, een gezonde discusie mag best.

Anoniem

terorita schreef:
dat bedoel ik juist barmat, er zijn altijd een paar rotte appels die het verpeseten voor de rest..
want de rokers in mijn omgeving houden meestal wel rekening met de rest.

overigens is de manier van vragen/zeggen of men elders wil gaan staan/zitten roken, ook en manier van niet rokers, om bij rokers de nek haren overeind te laten staan.
je kunt hevig gaan zitten zuchten puffen kreunen in mijn buurt.
maar ook vragen of ik me peuk miss even uit wil doen, of ergens anders wil gaan staan..het spelletje hints ben ik niet zo goed in

runningkawa
als wij uit gaan eten vragen we meestal om een tafel in de rokers hoek.
dus als d'r dan iemand naast mij aan een tafel zit, ga ik ervan uit dat die bewust kiest voor een tafel
in de rokers ruimte

Maar helaas wil het nog wel eens dat er een zielig plantje tussen de rokershoek en de niet rokers hoek zit...ik kies dus altijd bewust voor de niet rokers hoek...maar de rook zelf weet dat niet altijd Tong uitsteken Clown

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:17

Cheveyo schreef:
Lara_ schreef:
In Amerika mag je zelfs buiten het vliegveld niet roken. Op Schiphol mag je binnen niet overal roken maar als ik in Nederland kom hangt er wel zoveel rook dat ik gelijk een bloedneus heb.

Oeps ik heb het al weer over 10 jaar geleden, zolang is het daar al minimaal Knipoog
nu dus helemaal niet meer Knipoog

Mar hihi Knipoog
Het is dus al minimaal 10 jaar van toepassing dat je daar niet meer binnen mag roken. Oftewel NL loopt 10 jaar 'achter' als je het zo kunt zeggen.
Minimaal 10 jaar omdat het voor mij zolang geleden is dat ik er was (ik word dus oud (hoop ik Lachen) want de tijd vliegt)

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:53

Barmat schreef:
Maar stel je nu voor he... dat wij echt hele close vriendinnen zouden zijn. En jij weet van mijn astma. Zou je dan niet, uit solidariteit met mijn ziekte, een peukie minder roken? Of zou je dan denken: schijt, het is MIJN huis?

Jij komt geregeld bij mij thuis en ik vraag jou ook netjes of je last van de rook hebt. En dan zeg jij: nee. Super hoor, want ik weet dat jij dat eigenlijk zegt om niet lastig te zijn.
Maar neem nou bijv. mijn schoonzusje. Haar ouders passen op haar kinderen in hun eigen huis (van mijn schoonouders dus). Mijn schoonouders roken allebei, maar mijn schoonzusje heeft ze verboden te roken in hun eigen huis als haar kinderen er zijn. Nou vraag ik je! Als zij er dus is, gaan de sigaretten uit en de asbakken worden leeggegooid. Als ik dan vraag waarom ze zich in godsnaam de wet laten voorschrijven in hun eigen huis, zeggen ze dat ze anders de kinderen ergens anders heen brengt. Ja en? Dan doet ze dat toch?!
Ik wil graag rekening met een ander houden, maar als mijn schoonzusje bij mij (of bij mijn schoonouders) komt, gaat er een extra sigaret aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 20:59

Nou ja, ik vind het wel logisch en niet meer dan fatsoenlijk dat je niet in het bijzijn van kleine kinderen rookt! Ik sta ook altijd buiten vanwege de kids!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:05

Ik teken NIET

Heeeerlijk als mijn kleding en haren straks na het uitgaan niet meer zo naar rook meuren Ja

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:09

ik teken ook niet ,
ben eigenlijk best blij
kan teminste na een avond/nacht uitgaan de volgende dag weer normaal ademhalen (heb astma en die rook is dan niet echt een uitkomst)
en mn kleren stinken teminste niet zo naar rook Ja
ruik je teminste alleen die lekkere drankmeur van het bier en alles wat over je heen is geklotst haha Tong uitsteken

maar voor de rokers is het wel lastig jaa, en ook voor de rokers die het gezellig vinden om met uitgaan een sigaretje te roken , straks staat zeker iedereen gezellig buiten te roken of gaan ze niet meer naar de kroeg ...

maarja tog teken ik niet Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:11

faye schreef:
Nou ja, ik vind het wel logisch en niet meer dan fatsoenlijk dat je niet in het bijzijn van kleine kinderen rookt! Ik sta ook altijd buiten vanwege de kids!

Oh, maar als ze het vriendelijk zou vragen, zou ik daar geen problemen mee hebben. Maar als ze bij mij thuis komt en zegt dat ik in mijn huis niet mág roken als mevrouw komt, is daar het gat van de deur (en dan wijs ik dus naar de deur Haha! ).

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:14

ik heb niet alle 20 pagina's gelezen...

ik ben een verstokte roker, of moet ik zeggen was....
ik heb er een vreselijke hekel aan als mensen last van me hebben, dat geld niet alleen voor roken, maar voor alles..

voorbeeldje, mijn vriendin is allergisch voor katten, als ik weet dat zij komt, gaan de katten naar buiten en trek ik een stofzuiger door de kamer... kleine moeite, groot plezier...
als er mensen in mijn omgeving aangeven dat ze last hebben van mijn rook, dan rook ik niet vanwege het feit dat zulke situaties steeds meer voorkomen, heb ik een elktronische sigaret aangeschaft, hier heeft niemand last van, het is gezonder en ik voldoe aan mijn behoefte aan nicotine....

wat ik dan wel weer vreselijk jammer vindt, is dat de overheid gelijk alweer loopt te zeuren over dat ding... wat willen ze dan ???

ik zeg, roken i de horeca mogen ze van mij verbieden, maar gun mensen dan wel een alternatief waar niemand last van heeft Ja

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:17

faye schreef:

vind ik ook ! ,
Mijn moeder heeft zelf altijd binnen gerookt , en vind het echt niet normaal dat ze dat al die jaren heb gedaan. daar ben ik eigenlijk als ik er aan denk nogsteeds boos over want ik heb nu best wel problemen aan mijn luchtwegen (wil niet zeggen dat het daar door komt maar daardoor zijn wel mijn longen verslechterd). Nu moet ze dus ook gewoon altijd buiten roken van mij (en mijn broer Knipoog )want vind het gewoon echt niet normaal, wij maken de keuze om niet te roken en vervolgens gaat ze wel mooi binnen roken en roken wij dus gewoon mee.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:20

Ik ben het eigenlijk volkomen eens met Dana
Ik heb niet zo'n electronisch ding maar
ik heb ook een vriendin die er absoluut niet tegen kan
als zij er is wordt er gewoon niet gerookt in bij zijn van haar
behalve buiten.
Ik heb dan ook niet getekent ook al ben ik zelf een stevige roker.
je kan ook ff naar buiten lopen of wachten tot je er 1 op steekt
daar wordt je heus niet minder van Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:23

Diablo schreef:
faye schreef:

Oh, maar als ze het vriendelijk zou vragen, zou ik daar geen problemen mee hebben. Maar als ze bij mij thuis komt en zegt dat ik in mijn huis niet mág roken als mevrouw komt, is daar het gat van de deur (en dan wijs ik dus naar de deur Haha! ).

ALs ik ergens met mijn kinderen kom en er wordt gerookt maak ik zelf wel linea recta rechtsomkeert Haha!

pastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:27

Ik ben een roker en ik teken niet

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:28

Dat is natuurlijk jouw goed recht Faye, maar zij brengt haar kinderen naar mijn schoonouders omdat zij aan het werk moet. En daarbij verbiedt (let wel, ze vraagt het niet, ze verbíedt het) ze ze te roken als zij en/of haar kinderen er zijn. Dat had ze bij mij echt niet klaar gekregen, niemand verbiedt mij in mijn eigen huis te roken, dan gaan ze maar naar huis of ze zoekt maar een andere oppas.
Het is ook niet zo dat mijn schoonouders niet willen roken waar de kinderen bij zijn, want bij de kinderen van mij en mijn andere schoonzus paffen ze rustig raak. Ook bij die van het verbiedende schoonzusje trouwens, zodra ze haar hielen gelicht heeft, worden de sigaretten aangestoken....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:34

Maar dat vind ik wel heel asociaal van je schoonouders Diablo!

Trouwens dat moet ze ruiken, dan geeft ze blijkbaar niet zoveel om haar kinderen dat ze een andere oppas zoekt (betaald).

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:35

Ik ga zeker niet tekenen, vind het erg dat er mensen zijn die er wel voor tekenen. Ik ben niet tegen roken, moeten mensen zelf weten, maar vind het verschrikkelijk dat in bijv. een restaurant mijn eten wordt verpest door andere mensen, bovendien kan mijn vader niet fatsoenlijk adem halen met rook in de buurt en zo is het voor meer mensen. Als ik rook binnen wil krijgen ga ik wel roken, ik hoef niet onder dwang mee te roken. Van mij mogen mensen best roken, maar dan wel zodat mensen een keus hebben om mee te roken of weg te gaan.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:38

Nee dat ruikt ze niet. Als zij er niet is, wordt en continue gerookt, dus die rook hangt er toch al. Ik vind mijn schoonouders niet asociaal, ze zijn superlieve mensen, die gewoon niet zo goed weten hoe ze met sommige dingen om moeten gaan.
Waar het mij inderdaad om gaat, is dat mijn schoonouders zo lief zijn op haar kids te passen en dat zij dan ook nog eisen gaat stellen. Dan moet ze inderdaad een (betaalde) oppas nemen, dan kan ze eisen.

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:39

Ik vier de dag dat dat verbod ingaat! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Kan ik eindelijk zonder zere keel, zere ogen, en zonder ontzettende stinkkleding er aan over te houden, uitgaan!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:45

Sorry Diablo, roken bij kleine kinderen is echt asociaal! Kunnen het nog zulke lieve mensen zijn, dit kan gewooin echt niet!

_Wieke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:48

Germatje schreef:
Ik vier de dag dat dat verbod ingaat! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Kan ik eindelijk zonder zere keel, zere ogen, en zonder ontzettende stinkkleding er aan over te houden, uitgaan!!

Ik vier het met je mee! Haha!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 21:49

Diablo schreef:
Nee dat ruikt ze niet. Als zij er niet is, wordt en continue gerookt, dus die rook hangt er toch al. Ik vind mijn schoonouders niet asociaal, ze zijn superlieve mensen, die gewoon niet zo goed weten hoe ze met sommige dingen om moeten gaan.
Waar het mij inderdaad om gaat, is dat mijn schoonouders zo lief zijn op haar kids te passen en dat zij dan ook nog eisen gaat stellen. Dan moet ze inderdaad een (betaalde) oppas nemen, dan kan ze eisen.

Wat een onzin.
Als je schoonouders niet willen oppassen met de voorwaarde dat er niet gerookt mag worden in bijzijn van de kinderen, dan kunnen ze dat weigeren.....
Als oppas zul je toch ook de wensen van de ouders moeten respecteren en anders moet je niet oppassen.

Ik vind het trouwens geen aso wens/eis.
Vind het erg dat je schoonouders zelf niet willen stoppen met roken in bijzijn van kinderen....