Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Misser schreef:Heb je last van die hoofddoek? Ik zie dat dan weer liever dan dat er een of ander gothic naast me zit, met zo'n enge spikesketting om.
Ronja schreef:Kafue schreef:Waarom moet ik accepteren dat er naast mij in de collegebanken een moslimvrouw met hoofddoek zit terwijl het notabene in Ankara verboden is?
Waarom moet ik accepteren dat van mijn belastingcenten er een moskee gebrouwd wordt waar zondagsmorgens iemand op de toren staat te zingen holladijee terwijl ik moe van 6o uur werken even iets langer wil slapen.
Dan integreer jij niet zo goed in de Nederlandse samenleving. Eén van de kernwaarden hier is namelijk vrijheid van godsdiensten een tweede is het erkennen van multiculturaliteit.
thorretje schreef:Ronja schreef:
Dan integreer jij niet zo goed in de Nederlandse samenleving. Eén van de kernwaarden hier is namelijk vrijheid van godsdiensten een tweede is het erkennen van multiculturaliteit.
Een andere kernwaarde is vrijheid van meningsuiting. En dat is precies wat Kafue doet. Een mening uiten.
Kanelly schreef:Esperanza schreef:Ik vind het jammer als een van genoemde punten (in dit geval die die mulitcultrailiteit) onze andere vrijheden aantast. Zoals de vrijheid van meningsuiting, homohuwelijken, abortus, gelijke kansen voor iedereen (dus ook vrouwen). Die Islam is juist het gene wat niet accepteert wat anders is als zij. Daar wordt homosexualiteit e.d. niet geaccepteerd. Of heb ik het nu mis?
Ik zou zeggen, laat eens een willekeurige man op zondag in een roze string door Urk, Elburg, Staphorst, Genemuiden etc. fietsenDenk niet dat hij een hele leuke dag heeft
Of probeer je daar als getrouwd homostel te vestigen, of probeer als meisje daar maar eens abortus te laten plegen.
Dus ik denk niet dat je de multicultiraliteit moet aanwijzen als datgene dat onze vrijheden aantast.
faye schreef:Ik vind het nog veel enger dat geen enkele andere politieke partij zich uitspreekt over de heersende problematiek, ZODAT Wilders veel aanhang krijgt.
Esperanza schreef:Whahaha, nee dat lijkt me ook geen goed plan. Maar ook daar verbeterd er wl iets (hetzij erg traaaaag) Maar ik denk dat we het met dat soort gebieden al zwaar genoeg hebben, om die naar de moderne tijd te krijgen. Ik wil gewoon door immigranten niet weer 100 jaar terug in de tijd! Zij komen hier dus zij passen zich maar aan. En dan mag je bidden naar wie je wil, maar niet je zus vermoorden omdat ze een echtscheiding wil. Dan doen we hier in Nederland niet. Dan heb je een gaatje in je hoofd.
Dus ja, ik wijs de muliticulturaliteit aan als dat gene wat onze vrijheid aantast. En daarom zal ik er tegen blijven.
Pipo schreef:Dat mag in Nederland niet en zal nooit mogen, dus dat vind ik een slecht argument.
Chubby schreef:Maar het gebeurt....Pipo schreef:Dat mag in Nederland niet en zal nooit mogen, dus dat vind ik een slecht argument.
runningkawa schreef:Zou hij zijn standpunten zo radicaal brengen als hij zag dat er iets aan de problematiek werd gedaan?
runningkawa schreef:en daar krijg je dan 5 jaar ofzo voor...een mensen leven is niet meer waar dan dat....
Chubby schreef:Pim Fortuijn had de boel beter en veel eerder op de rit gekregen, grotendeels op eigen kracht. Wilders kan dat uiteindelijk ook, mits hij zich laat omringen door mensen die echt verstand hebben van hoe het werkt en van wat de maatschappij nodig heeft. Met de juiste adviseurs en de juiste uitspraken kan elke dombo het voor elkaar krijgen..
runningkawa schreef:Alleen is dan zijn fame heel snel gedaan....want ik hoor eigenlijk geen mensen zeggen dat ze hem geen rare gek vinden.
Je hoort eigenlijk alleen mensen zeggen, maar hij is de enige die wát zegt.
Pipo schreef:Kom zeg wat een onzin, die mensen worden gewoon gestraft, dat mag in geen enkel land! Er is geen wetboek op de wereld die zegt dat je mag doden. Ook geen godsdienstig boek overigens
runningkawa schreef:Je hoort eigenlijk alleen mensen zeggen, maar hij is de enige die wát zegt.
Nathachou schreef:Heeey!
Ok, Wilders plannen zijn inderdaad nogal extreem, en toch ben ik het met sommige dingen eens. We mogen dan een nogal 'sociaal' land zijn, ik vindt dat de moslims zich nou iets te veel uit gaan breiden. Dat ze boerka's dragen enzo zal mij een zorg zijn, maar dat hier allemaal moskeeën gebouwd worden gaat mij eerlijk gezegd net iets te ver. En dan niet omdat ik een rascist ben, maar het gewoon onzin vindt dat zij hier allemaal moskeeën bouwen en wij dat allemaal moeten pikken. Maar als iemand een kerk in hun 'heilige' land bouwt, nou dan mag je behoorlijk hard gaan rennen. Dus zelf willen ze geaccepteerd worden, maar andere religies en godsdiensten accepteren, ho maar ...