Wilders en zijn extreme uitspraken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Meneer Wilders is zelf knetter gek!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:21

Ik vind het nog veel enger dat geen enkele andere politieke partij zich uitspreekt over de heersende problematiek, ZODAT Wilders veel aanhang krijgt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:23

In mijn schoolperiode mochten we geen petjes dragen, al was dat ónze manier van uiten waarin wij geloofden en waar we voor stonden. Ik vraag me af of dit tegenwoordig weer wel mag, en indien niet waarom dan wel die spikesketting en die hoofddoek?

Ik ben eigenlijk best weer voor een schooluniform Haha! Scheelt een hoop tijd, energie en geld.. En het zou ook een stukje pestgedrag kunnen oplossen..

Misser schreef:
Heb je last van die hoofddoek? Ik zie dat dan weer liever dan dat er een of ander gothic naast me zit, met zo'n enge spikesketting om.

thorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:24

Ronja schreef:
Kafue schreef:
Waarom moet ik accepteren dat er naast mij in de collegebanken een moslimvrouw met hoofddoek zit terwijl het notabene in Ankara verboden is?
Waarom moet ik accepteren dat van mijn belastingcenten er een moskee gebrouwd wordt waar zondagsmorgens iemand op de toren staat te zingen holladijee terwijl ik moe van 6o uur werken even iets langer wil slapen.

Dan integreer jij niet zo goed in de Nederlandse samenleving. Eén van de kernwaarden hier is namelijk vrijheid van godsdienst Pling en een tweede is het erkennen van multiculturaliteit.

Een andere kernwaarde is vrijheid van meningsuiting. En dat is precies wat Kafue doet. Een mening uiten.
Wilders gaat gewoon verder waar Pim (onvrijwillig) gestopt is.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:26

thorretje schreef:
Ronja schreef:

Dan integreer jij niet zo goed in de Nederlandse samenleving. Eén van de kernwaarden hier is namelijk vrijheid van godsdienst Pling en een tweede is het erkennen van multiculturaliteit.

Een andere kernwaarde is vrijheid van meningsuiting. En dat is precies wat Kafue doet. Een mening uiten.

Dat doen Moslims ook. En Wilders ook. En Balkenende ook. Toch zeggen we allemaal iets anders Lachen

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:30

Verschil van mening is ook niet erg, mits daar met respect mee omgegaan wordt.
En dat ontbreekt bij veel te veel mensen (incl. Wilders!)

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:31

Ik heb gisteren toevallig een stukje gezien wat er gebeurde in Den Haag. En ik moet zeggen dat ik veel respect heb voor Wilders. Als het aan mij ligt regeert hij het land misschien dat het dan ooit nog eens goedkomt!

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:32

Inderdaad, vrijheid van meningsuiting zegt mij ook niet zoveel. Voor mij is dat vanzelfsprekend.

Wat er daarna mee gedaan wordt, da's vaak veel enger Nagelbijten / Gniffelen

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:58

Kanelly schreef:
Esperanza schreef:
Ik vind het jammer als een van genoemde punten (in dit geval die die mulitcultrailiteit) onze andere vrijheden aantast. Zoals de vrijheid van meningsuiting, homohuwelijken, abortus, gelijke kansen voor iedereen (dus ook vrouwen). Die Islam is juist het gene wat niet accepteert wat anders is als zij. Daar wordt homosexualiteit e.d. niet geaccepteerd. Of heb ik het nu mis?

Ik zou zeggen, laat eens een willekeurige man op zondag in een roze string door Urk, Elburg, Staphorst, Genemuiden etc. fietsen Clown Denk niet dat hij een hele leuke dag heeft Haha!
Of probeer je daar als getrouwd homostel te vestigen, of probeer als meisje daar maar eens abortus te laten plegen.

Dus ik denk niet dat je de multicultiraliteit moet aanwijzen als datgene dat onze vrijheden aantast.

Whahaha, nee dat lijkt me ook geen goed plan. Maar ook daar verbeterd er wl iets (hetzij erg traaaaag) Maar ik denk dat we het met dat soort gebieden al zwaar genoeg hebben, om die naar de moderne tijd te krijgen. Ik wil gewoon door immigranten niet weer 100 jaar terug in de tijd! Zij komen hier dus zij passen zich maar aan. En dan mag je bidden naar wie je wil, maar niet je zus vermoorden omdat ze een echtscheiding wil. Dan doen we hier in Nederland niet. Dan heb je een gaatje in je hoofd.

Dus ja, ik wijs de muliticulturaliteit aan als dat gene wat onze vrijheid aantast. En daarom zal ik er tegen blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 16:59

faye schreef:
Ik vind het nog veel enger dat geen enkele andere politieke partij zich uitspreekt over de heersende problematiek, ZODAT Wilders veel aanhang krijgt.

Juist!!

Ik vind Wilders ook eng..brrrr
Als je die in het donker tegen komt ga ik op de vlucht (waarschijnlijk in het licht ook)

Maar...hij is de enige die zijn kop niet in het zand steekt.
Oke hij overdrijft daarin...maar tegen allemaal van die knuffelaars tegenover hem moet hij misschien ook wel overdrijven?
Zou hij zijn standpunten zo radicaal brengen als hij zag dat er iets aan de problematiek werd gedaan?
Had hij dan veel stemmers? ik denk van niet. Maar nu moeten mensen wel om te laten zien dat het zo niet langer kan...al lang niet meer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:03

Esperanza schreef:
Whahaha, nee dat lijkt me ook geen goed plan. Maar ook daar verbeterd er wl iets (hetzij erg traaaaag) Maar ik denk dat we het met dat soort gebieden al zwaar genoeg hebben, om die naar de moderne tijd te krijgen. Ik wil gewoon door immigranten niet weer 100 jaar terug in de tijd! Zij komen hier dus zij passen zich maar aan. En dan mag je bidden naar wie je wil, maar niet je zus vermoorden omdat ze een echtscheiding wil. Dan doen we hier in Nederland niet. Dan heb je een gaatje in je hoofd.
Dus ja, ik wijs de muliticulturaliteit aan als dat gene wat onze vrijheid aantast. En daarom zal ik er tegen blijven.

Dat mag in Nederland niet en zal nooit mogen, dus dat vind ik een slecht argument.

Dat Multiculturaliteit jouw vrijheid aantast is echt onzin.

Maar vanavond en de rest van je leven alleen nog piepers,groente en een stukje vlees? Want dan moet je ook principieel de multiculturaliteit aanpakken!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:04

Pim Fortuijn had de boel beter en veel eerder op de rit gekregen, grotendeels op eigen kracht. Wilders kan dat uiteindelijk ook, mits hij zich laat omringen door mensen die echt verstand hebben van hoe het werkt en van wat de maatschappij nodig heeft. Met de juiste adviseurs en de juiste uitspraken kan elke dombo het voor elkaar krijgen..

Helaas ontbreekt het nog altijd aan én de juiste politici én de juiste adviseurs Clown

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:05

Maar het gebeurt....

Pipo schreef:
Dat mag in Nederland niet en zal nooit mogen, dus dat vind ik een slecht argument.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:06

en daar krijg je dan 5 jaar ofzo voor...een mensen leven is niet meer waar dan dat....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:07

Chubby schreef:
Maar het gebeurt....

Pipo schreef:

Nederlanders schieten hun hele gezin dood, zal hun geloof wel wezen of niet Clown

Kom zeg wat een onzin, die mensen worden gewoon gestraft, dat mag in geen enkel land! Er is geen wetboek op de wereld die zegt dat je mag doden. Ook geen godsdienstig boek overigens Knipoog

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:07

runningkawa schreef:
Zou hij zijn standpunten zo radicaal brengen als hij zag dat er iets aan de problematiek werd gedaan?

Ik denk dat hij dan een andere hobby moet gaan zoeken *LOL* Hoewel ik denk dat Wilders iemand is die dan wanhopig zou proberen om NOG net een stapje verder te gaan. Denk niet dat hij zijn 15 minutes of fame zo snel zou laten gaan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:08

runningkawa schreef:
en daar krijg je dan 5 jaar ofzo voor...een mensen leven is niet meer waar dan dat....

Maar dat heeft niets met multicultureel te maken, dat is de Nederlandse wet.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:08

Chubby schreef:
Pim Fortuijn had de boel beter en veel eerder op de rit gekregen, grotendeels op eigen kracht. Wilders kan dat uiteindelijk ook, mits hij zich laat omringen door mensen die echt verstand hebben van hoe het werkt en van wat de maatschappij nodig heeft. Met de juiste adviseurs en de juiste uitspraken kan elke dombo het voor elkaar krijgen..

Bij deze bied ik me aan... Moet hij het wel lief vragen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:09

Alleen is dan zijn fame heel snel gedaan....want ik hoor eigenlijk geen mensen zeggen dat ze hem geen rare gek vinden.
Je hoort eigenlijk alleen mensen zeggen, maar hij is de enige die wát zegt.

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:11

runningkawa schreef:
Alleen is dan zijn fame heel snel gedaan....want ik hoor eigenlijk geen mensen zeggen dat ze hem geen rare gek vinden.

Hopen dat die dag snel komt... Overigens heb ik dat laatste nooit een goed argument gevonden.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:12

Dat is maar net hoe je een godsdienst uitlegt. Binnen de Islam is een groepering die wél uit naam van Allah dit soort praktijken uitvoert. En je kunt deze mensen dan wel straffen met het ontnemen van vrijheid, voor hen is het leven ná dit aardse leven belangrijker en zij zijn er van overtuigd dat ze juist handelen in dat opzicht.

Pipo schreef:
Kom zeg wat een onzin, die mensen worden gewoon gestraft, dat mag in geen enkel land! Er is geen wetboek op de wereld die zegt dat je mag doden. Ook geen godsdienstig boek overigens Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:13

Wanneer je bedenkt wat er terecht komt van voornemens van een politieke partij, kun je beter extreem zijn in je uitspraken. Dan heb je in ieder geval nog wat weg te geven aan je politieke tegenstanders.. Knipoog

runningkawa schreef:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:16

Vind dat juist wel een goed argument...de rest zit daar hun kop in het zand te stoppen, krijgen ze daar zoveel voor betaald?
Beetje wat aan randzaken sleutelen, maar aan echte dingen word al jaren niks gedaan.
Dan is het niet raar dat het fout gaat.

De rest vind het nodig om een hoop naar ontwikkelingshulp te geven, terwijl er hier mensen zijn die heel hard geld nodig hebben. Meer te geven dan alle andere EU landen...terwijl wij hier niets merken dat het beter zou gaan met de economie...integendeel....

Dat er geld gaat naar intergratie projecten die niet kloppen....geef dat uit in de zorg...daar heeft iedereen wat aan, welke kleur ze ook hebben.
Maar nee hoor...doen ze niet, als premies verhogen, dus nog meer mogen we gaan betalen...en wat zien we daarvoor terug?

Oók dat zijn punten waar Wilders het over heeft.
Alleen worden alleen de punten van de Islam er door de media uitgepakt....

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 17:19

RK, helemaal gelijk Ja

Aranel

Nathachou schreef:
Heeey!
Ok, Wilders plannen zijn inderdaad nogal extreem, en toch ben ik het met sommige dingen eens. We mogen dan een nogal 'sociaal' land zijn, ik vindt dat de moslims zich nou iets te veel uit gaan breiden. Dat ze boerka's dragen enzo zal mij een zorg zijn, maar dat hier allemaal moskeeën gebouwd worden gaat mij eerlijk gezegd net iets te ver. En dan niet omdat ik een rascist ben, maar het gewoon onzin vindt dat zij hier allemaal moskeeën bouwen en wij dat allemaal moeten pikken. Maar als iemand een kerk in hun 'heilige' land bouwt, nou dan mag je behoorlijk hard gaan rennen. Dus zelf willen ze geaccepteerd worden, maar andere religies en godsdiensten accepteren, ho maar ...

Afgod
Heb hier niks aan toe te voegen Lachen

Ronja

Wilders trekt er zelf ook te pas en te onpas de Islam bij, want hij weet best dat dat zijn "troef" is. Hij zit echt niet in de kamer door zijn dierenliefde hoor...

En als het gaat om extreme dingen zeggen, dan kan ik daar zelf ook wel gaan staan! Zie toch liever mensen in de kamer die dingen verkondigen die hout snijden. En niet als een kip zonder kop gaan brullen, want daar irriteer je mensen alleen maar mee.