Agenten schieten 2 honden dood

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ojajoh

Re: Agenten schieten 2 honden dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:17

hoe weet jij dat nou?? ken jij mij persoonlijk dan? dat beoordeel je ook maar op een mening die ik hier geef! de wet is groot hoor vergis je niet!

en ik mag niet persoonlijk worden,hou jij dan ook eens op?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:23

Ik mag gerust zeggen dat jij nogal eens tegen de wet bent. Dat is gewoon een constantering die je zelf ook verkondigd. Dit valt echt niet onder een persoonlijke aanval. Want dat mag dus weer niet op bokt.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:24

slimmerik schreef:
Ik mag gerust zeggen dat jij nogal eens tegen de wet bent. Dat is gewoon een constantering die je zelf ook verkondigd. Dit valt echt niet onder een persoonlijke aanval. Want dat mag dus weer niet op bokt.

ik heb nooit gezegd dat ik algeheel tegen de wet ben

dat is dus een foute constatering van jouw kant en ja naar mij gericht en dus persoonlijk en dat mag dus niet
hou eens op wil je!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:27

naadje24 schreef:
slimmerik schreef:

ik heb nooit gezegd dat ik algeheel tegen de wet ben

dat is dus een foute constatering van jouw kant en ja naar mij gericht en dus persoonlijk en dat mag dus niet
hou eens op wil je!!

Dan zal ik hetzelfde verkondigen als meissielief: Jij bent tegen de RAD wet en tegen het mogen binnendringen/gaan van politie in een woning cq kraakpand...

Prima toch....ik constateer dan ook nog eens dat je gelukkig in de minderheid bent.

Feit blijft dat betreffende agenten de wet volledig aan hun kant hebben en daar zijn ze ook gedeeltelijk voor: het zorgen dat de wet gehandhaafd blijft.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:31

ook agenten zitten wel eens fout en nee agenten hebben niet altijd de wet aan hun kant
de agent waarmee ik een akkefiet heb lopen is ook fout geweest en uiteindelijk mij in het gelijk gesteld,ik heb de procedure zo goed als gewonnen...

dus die vlieger gaat niet altijd op.....

en ja ik ben tegen de RAD wet en tegen het binnendringen:lees! zonder goede reden!! van een woning c.q kraakpand..

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:32

slimmerik schreef:
Dan zal ik hetzelfde verkondigen als meissielief: Jij bent tegen de RAD wet en tegen het mogen binnendringen/gaan van politie in een woning cq kraakpand...

Prima toch....ik constateer dan ook nog eens dat je gelukkig in de minderheid bent.

Feit blijft dat betreffende agenten de wet volledig aan hun kant hebben en daar zijn ze ook gedeeltelijk voor: het zorgen dat de wet gehandhaafd blijft.

waaruit constateer je dan dat ze in de minderheid is?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:33

meissielief schreef:
slimmerik schreef:

waaruit constateer je dan dat ze in de minderheid is?

Dat zal ik je per pb beantwoorden....

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:37

slimmerik schreef:
Dat zal ik je per pb beantwoorden....

die pb ontvang ik ook graag aangezien het over mij gaat....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:37

De pb gaat niet over jou maar ik stuur hem je door....

edit: *gaat andere dingen doen en komt misschien vanavond weer terug*

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:46

slimmerik schreef:
Diablo schreef:
Heb ik nog een vraag. Er ging hier de stelling op: een bijtende hond hoort niet in deze maatschappij thuis. Zuijn jullie zo star dat dat hoe dan ook geldt of hangt het van de situatie af?

Voorbeeld: mijn zusje heeft een hond, Friese Stabij. Echt een schat van een hond. Mijn zusje heeft ook een zoontje van toen een jaar of 6, 7. Erg baldadig en zag de hond als speelgoed. De ouders lieten dit een beetje gaan. Zeiden wel dat hij voorzichtig moest doen, maar als hij het niet deed, werd dat niet afgestraft.
Op een keer was mijn neefje van de trap aan het springen, je weetwel, steeds een treetje hoger. De hond lag onderaan diezelfde trap en mijn neefje besloot opeens dat het leuk was om te kijken of je vanaf de trap ook bovenop de hond kon springen.
Dat kon dus. Alleen schrok die arme hond daar zo van (en misschien was hij ook wel geïrriteerd door het zoveelste plagerijtje), dat hij het jongetje beet.
Is deze hond nu vals en hoort hij niet in deze maatschappij thuis?

Ik heb al eerder beschreven hoe ik hierover denk en wil dat nog wel een keer doen...

Een hond die uit pure angst of uit pure pijn gebeten heeft, treft geen schuld aan de situatie. Toch moet hij/zij imo afgemaakt worden. En dus uit de maatschappij verwijderd worden.
Ook hier is jammergenoeg de schuld van het baasje...net als bij de verboden honden die er gewoon niet horen te zijn.

Trouwens alle bijtende honden zijn ook de schuld van de baasjes hoor. Als je je hond op gelijke voet ziet en behandeld krijg je dat soort situaties. Dus als je de hond niet goed opvoedt.

Vind je dat echt? Daar begrijp ik nou niets van he. Dit is echt een verschrikkelijk lieve hond, nu nog steeds. Het is niet zo dat hij nu maar wat in het rond bijt nu hij dat een keer gedaan heeft. Zelfs voor het jochie des huizes is hij nog steeds lief. Hij moet zichzelf toch op de een of andere manier verdedigen als hij zo geplaagd wordt? De hond is hier niet de schuldige en ik vind ook zeker niet dat zo'n hond afgemaakt moet worden. Het echte gevaar is hier het kind. Maarja, of nou te zeggen dat die afgemaakt moet worden....
Deze hond is trouwens niet afgemaakt hoor. Wel heeft hij een paar flinke schoppen van zijn baas gehad, arm dier......als het mijn hond en kind waren (dan was het niet eens zo ver gekomen) had ik de jongen een behoorlijk schop onder zijn h*l verkocht en de hond had ik een aai over de kop gegeven.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:50

helemaal mee eens

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 17:20

meissielief schreef:
katiavl schreef:
Inderdaad, dat hij in het kraakpand zit is al genoeg om binnen te gaan, anders heb je huiszoeking nodig dat werkt weer anders.
Maar als je al zelf aan de stok gaat met de politie, en je hond verdedigd je dan ga je hem niet tegenhouden denk ik.
En dan word de hond het slachtoffer van de baas die hem als verlengd wapen gebruikt. Terug sturen naar polen en daar in de gevangenis gaan Lachen veel strenger dan hier.

helemaal mee eens , maar hier is dus weer de hond de pineut terwijl het dus aan de baas lag

de hond had niet mogen bijten... Deze is terecht afgeschoten. De andere 2 zouden in ons andere topic besproken moeten worden Knipoog

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:01

griebels schreef:
de hond had niet mogen bijten... Deze is terecht afgeschoten. De andere 2 zouden in ons andere topic besproken moeten worden Knipoog

als een hond geen goede opvoeding heeft gehad , ligt het niet aan de hond maar aan de baas

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:04

klopt, maar dan nog had hij niet mogen bijten...

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:08

honden kunnen niet zo denken als een mens

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:11

Weet ik... Maar als ze eenmaal gebeten hebben is dat zeer moeilijk af te leren. Deze hond is in mijn ogen terecht dood... Dat ze de andere 2 in beslag genomen hebben kan ik me ook nog in vinden maar dat ze op uiterlijk beoordeeld worden (na vele maanden in een Laser-asiel door te brengen) vind ik te ver gaan...
Honden die bijten horen niet in de samenleving thuis. Behalve als het een verdedigingbeet is, dus niet een die vast blijft houden en door blijft bijten.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:16

ik vind niet dat je kan zeggen 1 keer gebeten er gaan meer beten volgen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:18

Nee ligt aan de omstandigheden... Deze is terecht afgemaakt...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:18

Als het verhaal klopt tenminste dan he.. maar daar gaan we maar even vanuit Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 18:49

griebels schreef:
Dat ging over LG... Dat was zeer duidelijk Knipoog
Was weer een steek onder water Ja

Pardon? Misschien moet je proberen alleen voor jezelf te denken. Dat voor een ander doen gaat je niet zo goed af

En met toestemming "kraken"is geen kraken, maar anti kraak wonen, iets heel anders.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:41

Moderatoropmerking:
Volgens mij vinden jullie het allemaal een interessant en belangrijk onderwerp om te discussieëren. Het is daarom nogal jammer dat de discussie aldoor verzandt in gehakketak over al dan niet persoonlijke aanvallen.

Dat de meningen mijlenver uit elkaar liggen en waarschijnlijk nooit bij elkaar in de buurt zullen komen daar is iedereen het denk ik wel over eens. Maar probeer voor de verandering er eens vanuit te gaan dat de andere kant ook oprecht serieus geïnteresseerd is in dit onderwerp. Dat vanuit emoties soms dingen anders gezegd en gelezen worden, maar dat het oprecht, niet aanvallend en niet persoonlijk bedoeld is. Ik denk dat de discussie daar een stuk leuker en beter van wordt.

En nog even ten overvloede, op BB is een topic over de RAD, hier gaat het over een bijtincident in een woning.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 23:27

Dank je wel voor je zoveelste poging Karl om het op het goede spoor te houden. De discussie is idd erg interessant.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 00:39

meissielief schreef:
honden kunnen niet zo denken als een mens

Nee, en daarom kun je een hond niet vergelijken met een mens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:14

Bedankt karl, voor dit intermezzo. Ik ben het helemaal met je eens! Ja

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 15:57

Wat ik zo grappig altijd vind aan dit soort discussies,dat er altijd
de zelfde mensen reageren. En ook zo voorspelbaar.....
Want zo gauw het woord pitbull/achtige valt heb je discussie.
Het rare is dat het antikamp alles aan de haren er bij mag slepen.
Maar zo gauw het prokamp met terzake doende info komt die weliswaar ook de R.A.D ter sprake brengt word er vemanend gesproken en naar andere topics verwezen.
Terwijl er wel bijzonder onsportief met onderschriften word geprovoceerd. Ik houd er dan ook mee op,de censuur maakt het onmogelijk met voldoende onderbouwing te discuseren.
Blijft mij de vraag;waar is men bang voor?Dat de waarheid een stuk genuanceerder ligt,en een groter grijsgebied bestrijkt als men kan bevatten? Men schermt met internettexten en krantenartikelen,welke ineens tot waarheid worden verheven.
En ineens hebben we allerlei ,,deskundigen'' die zo'n hond nog nooit dichterbij hebben gezien als op een foto in een krantenartikel. En is iedereen die van een oorspronkelijke hond houd ineens van bedenkelijk allooi. En dat mag dan weer wel...
Vreemd die boktpolitie,echt een afspiegeling van de maatschappij.