en weer een pitbull... en een hert

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: en weer een pitbull... en een hert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:16

katiavl schreef:
eigenaars die pitbullachtige houden in nederland verdienen inderdaad geen hond Lachen

kan je dat wat meer uitleggen? dan verdien ik dus geen hond? waarom niet? zij is netjes opgevoed, nooit problemen mee, luisterd keurig, enz, waarom verdien ik dan geen hond? beetje kort door de bocht

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:17

leandros schreef:
dat vind ik raar om te zeggen dat mensen geen hond verdienen,

Waar lees jij dat dan??

Het enige wat ik zeg is dat dit soort mensen zich nog niet voldoende hebben voorbereid anders hadden ze heel goed kunnen weten dat er een pitbull wet bestaat.
Dus dat ze dan beter eerst even wat meer voorbereiding hadden kunnen doen voordat ze een hond in huis halen.
Je moet er tegenwoordig moeite voor doen om de waarschuwingen en artikelen erover niet te lezen.

Je kunt excuses blijven verzinnen, voorlopig zijn dit wel de mensen die ervoor zorgen dat dit soort honden zinloos worden ingeslapen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:17

chevax schreef:
Bij de juiste eigenaren, ja. Maar helaas wijst de praktijk uit dat dit soort honden nou juist meestal NIET bij de juiste eigenaren terecht komt. Nu zullen er wel weer mensen gaan roepen dat die honden zo lief zijn, zo betrouwbaar, dat ze zo'n hond kennen die bij de bankdirecteur babysitt op zijn 3-ling van 2 maanden, dat zij ook nog pleegmoeder is voor 3 kittens die wees zijn geworden...
Er zullen uitzonderingen zijn, er zullen best lieve honden bijzitten. Heeft het met opvoeding te maken? Deels. Karakter/raseigenschappen kun je niet veranderen. Waarom zijn er dan wél honden van de verboden rassen die goed luisteren/getraind zijn? Omdat ze dan van mensen zijn die weten hoe ze een hond op moeten voeden én weten hoe ze er in het dagelijks leven mee om moeten gaan. En dat zijn dus niét de mensen die uit machtsvertoon met zo'n hond lopen, die ze dan ook nog liefst zelf zo dreigend mogelijk over laten komen.

amen!

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:19

oke??

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:19

dees_daan schreef:
katiavl schreef:
eigenaars die pitbullachtige houden in nederland verdienen inderdaad geen hond Lachen

kan je dat wat meer uitleggen? dan verdien ik dus geen hond? waarom niet? zij is netjes opgevoed, nooit problemen mee, luisterd keurig, enz, waarom verdien ik dan geen hond? beetje kort door de bocht

Omdat die onder de rad vallen en dus risico tot in beslagname volgt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:20

pretty_lover schreef:
runningkawa schreef:
Lekkere moeder die zijn kleine kind met een nietmachine laat spelen
schiet dat kind zichzelf in het oog, maar geeft niet hoor....

aub, dat verhaal is idd al zo oud...

dat ''verhaal'' is niet zo oud, en mischien is er wel eens iets over vertelt hiervoor, maar als het niet zo zou zijn, dan zou het echt niet op het nieuws komen, ik heb hier geprobeerd een uitleg te geven over de pitbull, en dat word niet gewaardeerd. helaas. vind het zeer kinderachtig. er komt zo een negative sfeer op bokt, zonde.

google op nietjes en hond
http://home.concepts.nl/~glenrose/kind_en_hond.htm
uit 2001

http://216.239.59.104/search?q=cache:gI ... cd=6&gl=nl

http://www.femistyle.be/ubbthreads/ubbt ... d/1#import
uit 2004

http://www.belgiumdigital.com/forum/sho ... p?p=851501
2004

Zelfs bokt had het erover in 2001
viewtopic.php?f=1&t=21062&p=227168&hilit=nietjes+oor#p227168

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:20

dees_daan schreef:
sorry hoor, beginnende eigenaren? mijn moeder heeft hun hele leven al honden gehad, ze heeft al meer dan 30 jaar honden, en zich net niet verdiept in dit ras, en dat was onwetend ja. maar dat heeft dus niets met ervaring te maken

Dan heeft ze misschien voldoende ervaring in het opvoeden van honden maar blijkbaar geen enkele interesse in de algemene hondenwereld en geen ervaring genoeg in het aankopen van honden.

Als je al 30 jaar honden hebt en nog nooit van de pitbull wet hebt gehoord zet ik daar wel degelijk vraagtekens bij, sorry.
Het was in 1993 bijna dagelijks in het nieuws, sindsdien staan overal waarschuwing: in kranten, op het internet, verkoopsites, werkelijk overal.

Ook nu nog komt de discussie elke keer weer boven en vind ik het moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die niet weten dat die wet bestaat.

Misschien moeten al die verdedigers van dit soort incidenten zich eens wat meer gaan richten op voorlichting betreffende pitbulls, kruisingen etc. ivm Pitbull wet.
Zou een stuk verstandiger zijn.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:21

gebeurt het bijna ieder jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:23

katiavl schreef:
dees_daan schreef:

Omdat die onder de rad vallen en dus risico tot in beslagname volgt

wij wisten het niet toen wij onze hond kregen, maar hebben er het beste van gemaakt, dus wij verdienen geen hond? dat arme ding was nog geen 9 maanden oud toen ze bij ons kwam, en heeft al 9 bazen gehad, dus wij wouden haar een vast plekje geven, en ze luisterd perfect, en dan verdienen wij geen hond? omdat we het niet wisten? en bedankt. (die van ons is trouwens geen amerikaanse staf, maar een engelse ThePast03 Knipoog zo wat een kennis heb jij van het ras)

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:25

arm hert, het klopt dat deze dieren snel dood gaan aan stress een narcose kan ook al fataal zijn ik vind het ook sneu voor de hond ook al had die politie de pitbull niet doodgeschoten dan werd die denk ik alsnog afgemaakt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:25

madameke schreef:
arm hert, het klopt dat deze dieren snel dood gaan aan stress een narcose kan ook al fataal zijn ik vind het ook sneu voor de hond ook al had die politie de pitbull niet doodgeschoten dan werd die denk ik alsnog afgemaakt

ik vind het niet sneu voor de hond

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:26

dees_daan schreef:
wij wisten het niet toen wij onze hond kregen, maar hebben er het beste van gemaakt, dus wij verdienen geen hond? dat arme ding was nog geen 9 maanden oud toen ze bij ons kwam, en heeft al 9 bazen gehad, dus wij wouden haar een vast plekje geven, en ze luisterd perfect, en dan verdienen wij geen hond? omdat we het niet wisten? en bedankt. (die van ons is trouwens geen amerikaanse staf, maar een engelse [*olduser*] Knipoog zo wat een kennis heb jij van het ras)

Geen idee waar dit nu weer op slaat maar ik heb het nergens over jouw hond gehad?
Hoe moet ik weten wat voor hond jij hebt?

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:26

[/quote]

Omdat die onder de rad vallen en dus risico tot in beslagname volgt[/quote]

wij wisten het niet toen wij onze hond kregen, maar hebben er het beste van gemaakt, dus wij verdienen geen hond? dat arme ding was nog geen 9 maanden oud toen ze bij ons kwam, en heeft al 9 bazen gehad, dus wij wouden haar een vast plekje geven, en ze luisterd perfect, en dan verdienen wij geen hond? omdat we het niet wisten? en bedankt. (die van ons is trouwens geen amerikaanse staf, maar een engelse ThePast03 Knipoog zo wat een kennis heb jij van het ras)[/quote]
ik vind wel dsat je een hond verdeitn , maar ik ben er geen voorstander van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:30

ThePast03 schreef:
dees_daan schreef:
ik heb het over de kleine keffertje HIER toch? hier lopen 8 boomers, die mij en mijn hond lastig vallen, en waar ik een kwartier op kan wachten met paard. (wat dus niet stil wil staan) en wij waren idd onwetend, maar dan kunnen we haar niet opvoeden? ik durf rustig te wedden dat zij 1 van de best opgevoede honden is hier rondloopt, en op curus ook de rustige is, die niet begint te grommen, springen, of wegrent zodat ze los komt. mijn hond is wel goed opgevoed, en niet de rassen om daar kennis mee te verkrijgen? daar ben ik het niet mee eens een staf kan je verschrikkelijk veel leren, en ik heb me echt wel verdiept in honden, maar het was onwetendheid, het klopt dus niet dat iedereen met opzet een verboden hond koopt, en denkt, goh eens kijken hoelang ik mijn hond kan houden!

Ja als we zo gaan beginnen ken ik ook genoeg mensen met totaal onopgevoede Amstaffs, dus wat zegt dit allemaal? Niets dus.Verder vind ik dat een serieus iemand zichzelf eerst verdiept in het wezen hond en in het soort hond wat hij aan gaat schaffen en probeert te achterhalen waar hij een hond gaat kopen. Bij iemand die Pitbulls of pitbullachtige kruisingen fokt zit je per defenitie bij iemand die de Wet overtreed en dus nu niet bepaald een betrouwbare fokker is. Niet teveel moeite en als iemand dat doet komt hij/zij er heel snel achter dat er een Pitbull wet bestaat in Nederland, al sinds 1993.

Iemand die die kleine moeite niet wil doen kan ik niet bepaald een verantwoorde eigenaar noemen.
Zou je al zo dom zijn om die fout te maken dan kom je er alsnog snel genoeg achter en kun je nog je "verboden" hond plaatsen in Belgie waar hij/zij wel veilig oud kan worden in plaats van hem hier rond te laten hobbelen met het risico op inbeslagname en inslapen.

Als er nog mensen zijn die na 14 jaar nog niet weten dat er een Pitbullwet bestaat hebben die zichzelf wel heel erg weinig verdiept in de hondenwereld en zouden ze beter nog even wachten met het aanschaffen van een hond.
Zou voor dit soort honden ook een stuk beter zijn.

hier heb je het wel degelijk over de amerikaanse stafford, als je niet wat voor hond ik heb, waarom noem je dan een voorbeeld over de amstaff? en ik moet het niet tegen mij opvatten? wat doe jij dan als ik het over de keffers hier heb? ik vind chiuaua (als ik het goed schrijf) juist hele leuke hondjes

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:35

Sunrise_ schreef:
En nog iets; ik heb sowieso niks met bulldogs, maar ik kan me wel voorstellen dat er misschien mensen zijn die het prachtige honden vinden, maar ze zijn niet voor niets verboden in Nederland. .

Niet alle bulldoggen zijn verboden.....misschien eerst verdiepen voordat je zo'n uitspraak doet?

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:37

het gaat togh niet over jou dees_daan

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:37

dees_daan schreef:
hier heb je het wel degelijk over de amerikaanse stafford, als je niet wat voor hond ik heb, waarom noem je dan een voorbeeld over de amstaff? en ik moet het niet tegen mij opvatten? wat doe jij dan als ik het over de keffers hier heb? ik vind chiuaua (als ik het goed schrijf) juist hele leuke hondjes

Ik noem maar een voorbeeld en heb het toch nergens over jouw hond.
Voor jouw info ken ik ook onopgevoede Engelse Staffs, ik ken van bijna elk ras wel onopgevoede exemplaren. En van de Chihuahua's (zo schrijf je dat dus Knipoog) komen er steeds meer onopgevoede exemplaren bij dankzij de hype op het moment. Ook steeds meer kleine honden die Chihuahua genoemd worden terwijl ze dat helemaal niet zijn, maar die werken ook heerlijk mee aan de slechte naam voor dit ras. Haha!

Het gaat hier in dit topic helemaal niet over jouw hond dus haal die er ook niet iedere keer bij, dat werkt erg verwarrend.

Voorlopig kom ik altijd nog liever iemand tegen met een onopgevoede Malthezer Leeuwtje dan met een onopgevoede pitbull achtige of Amstaff, Engelse Staff.
Of het nu om mezelf gaat of over mijn honden, die niet allemaal zo klein zijn.

De discussie of er mensen zijn die "per ongeluk" een hond hebben gekocht die onder de Pitbullwet valt is vaak genoeg geweest.
Heb daar zelf ook niet zo zin meer in, denk alleen maar verdiep je eerst eens wat meer voordat je een levend wezen koopt.
Het grootste gedeelte wat dit soort honden koopt weet wel degelijk dat ze verboden zijn.

Verder denk ik: Geef dan zoveel mogelijk goede voorlichting aan andere mensen zodat die niet dezelfde fout maakt. Daarmee kun je maar zo een hondenleven redden en misschien nog veel meer in de toekomst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:40

ik kom ook liever een onopgevoed mopshondje tegen, dan een onopgevoedde staf, ik denk dat iedereen dat vind, ik haal mijn hond er niet steeds bij, maar als er word er gezegd dat mensen dan geen hond verdienen, voel ik me wel aangesproken.. dat is logisch

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:44

dees_daan schreef:
ik kom ook liever een onopgevoed mopshondje tegen, dan een onopgevoedde staf, ik denk dat iedereen dat vind, ik haal mijn hond er niet steeds bij, maar als er word er gezegd dat mensen dan geen hond verdienen, voel ik me wel aangesproken.. dat is logisch

Nou dat heb ik in ieder geval nergens gezegd.
Wel heb ik gezegd dat dit soort honden per definitie bij mensen komen die zich niet voldoende hebben voorbereid (of bij mensen die het bewust doen, nog erger) en dat dit niet de beste bazen zijn voor dit soort honden. Uitzonderingen zul je altijd wel hebben en als jij zo'n uitzondering bent snap ik niet waarom je jezelf aangesproken voelt.

Dit soort honden is het beste af in ervaren en verantwoorde handen en ik vind iemand die niet van de pitbullwet op de hoogte is nu niet bepaald verantwoord bezig.

Ik kan er ook geen begrip voor opbrengen dat iemand zo'n hond houdt en niet een tehuis zoekt in Belgie waar zo'n hond zonder risico oud kan worden, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Niemand zou zo'n soort hond mogen hebben want het is verboden en het houdt het zinloos inslapen van dit soort honden in stand.
Maar daarmee zeg ik niet dat die mensen geen hond verdienen, dat maak je er gewoon zelf van.

Verder vind ik het helemaal niet logisch dat je jezelf verdedigd.
Je zou er slimmer aan doen om er nooit meer over te praten dat je een pitbullachtige thuis hebt in plaats van je door alles aangesproken te voelen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:46

ThePast03 schreef:
dees_daan schreef:

Nou dat heb ik in ieder geval nergens gezegd.
Wel heb ik gezegd dat dit soort honden per definitie bij mensen komen die zich niet voldoende hebben voorbereid (of bij mensen die het bewust doen, nog erger) en dat dit niet de beste bazen zijn voor dit soort honden. Uitzonderingen zul je altijd wel hebben en als jij zo'n uitzondering bent snap ik niet waarom je jezelf aangesproken voelt.

Dit soort honden is het beste af in ervaren en verantwoorde handen en ik vind iemand die niet van de pitbullwet op de hoogte is nu niet bepaald verantwoord bezig.

Ik kan er ook geen begrip voor opbrengen dat iemand zo'n hond houdt en niet een tehuis zoekt in Belgie waar zo'n hond zonder risico oud kan worden, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Niemand zou zo'n soort hond mogen hebben want het is verboden en het houdt het zinloos inslapen van dit soort honden in stand.
Maar daarmee zeg ik niet dat die mensen geen hond verdienen, dat maak je er gewoon zelf van.

jij voelt je te veel aangesproken nu, katiavl zei dat zulke mensen geen honden verdienen.

leandros

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:47

maak er geen pobleem van, jij voed je hond goed op.
wat je ons dan verteld heb.
de rest moet een voorbeeld nemen aan jou.
dikke discussie hierzo

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:47

Jep en dat vind ik nog steeds Lachen ik zou nooit een hond in huis nemen waar zo een gevolg aan vast kan staan. Maar dat is mijn mening.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:48

dees_daan schreef:
jij voelt je te veel aangesproken nu, katiavl zei dat zulke mensen geen honden verdienen.

Ja later, maar je beschuldigd mij er eerst van dat ik had gezegd dat jullie geen hond verdienen.

Stop gewoon eens met jezelf aangesproken te voelen, dit gaat niet specifiek over jou en niet over jouw hond.
Wees wijs en stop met aangeven dat je een pitbullachtige thuis hebt zitten, dat is niet iets om mee te koop gaan lopen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 11-04-07 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:50

leandros schreef:
maak er geen pobleem van, jij voed je hond goed op.
wat je ons dan verteld heb.
de rest moet een voorbeeld nemen aan jou.
dikke discussie hierzo

En waar zou ik een voorbeeld aan moeten nemen dan?

Dat ik me niet meer een jaar (of langer) zou moeten verdiepen in het ras voordat ik tot aanschaf over ga?
Moet ik geen contact opnemen meer met de rasvereniging en diverse fokkers gaan bezoeken?
Moet ik maar niet meer op de hoogte zijn van het feit dat er een Pitbullwet bestaat en welke type honden daar aan voldoen?

Of ga je beweren dat de rest in dit topic zijn/haar honden niet heeft opgevoed?
Of dat het niet erg is een verboden hond te hebben zolang hij maar goed is opgevoed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-07 17:52

ThePast03 schreef:
dees_daan schreef:

Ja later, maar je beschuldige mij er eerst van dat ik had gezegd dat jullie geen hond verdienen.

Stop gewoon eens met jezelf aangesproken te voelen, dit gaat niet specifiek over jou en niet over jouw hond.
Wees wijs en stop met aangeven dat je een pitbullachtige thuis hebt zitten, dat is niet iets om mee te koop gaan lopen.

miscomunicatie kan toch? jij dacht ook dat ik jou hond een keffertje vond, dus niet, via pc kan het anders overkomen..
ik voel me aangesproken door de opmerking van katiavl, verder niet, en ik loop er ook zeker niet mee te koop