12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OemmiejO

Re: 12 jarig meisje dood gevonden (drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 20:10

Vreselijk..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:00

Ik lees het niet eens meer in de krant, ben er klaar mee!!
WIl uiteindelijk weten hoe het is gebeurt, maar dat zal niemand meer weten. de enige die de waarheid zou spreken was zusanne.. maar dat gaat niet meer

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 22:02

slimmerik schreef:
Ho....je mag alleen maar van de feiten uitgaan hier....

als je 'nieuws' vermeld mag dit alleen op feiten gebasseerd zijn.

Je gedachten mag je wel laten openbaren. Maar het moet duidelijk zijn dat het geen nieuwtje is!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:56

Citaat:
Even overgetypt uit de papieren versie van het Dagblad van het Noorden:

'Psychopaten voelen niet wat ze anderen aandoen'

-Groningen- Wat heeft Henk van D. uit Nieuw-Buinen zover gebracht dat hij de 12-jarige Suzanne Wisman verkrachtte en om het leven bracht? Ben Takkenkamp, forensisch psychiater in Groningen, keek veel daders van ernstige geweldsdelicten in de ogen. "We lijken hier met een pedoseksueel delict te maken te hebben".

Takkenkamp heeft vakantie. Hij kent de zaak alleen vanuit de krant en kan er daarom met enige afstand over praten. "Waarom een mens zoiets verschrikkelijks doet? Dat is niet eenvoudig te beantwoorden. Vaak spelen complexe factoren mee. Elke zaak staat op zichzelf. Het is wel vrij uitzonderlijk dat een slachtoffer van verkrachting ook om het leven wordt gebracht".
Takkenkamp beschrijft het delict als 'primair een verkrachting waarbij de verdachte de zaak probeert te maskeren'. Pedoseksuele delinquenten zijn volgens hem te onderscheiden in drie groepen. Pedofielen, mannen die exclusief op jonge kinderen vallen, incestplegers die kinderen benaderen omdat ze makkelijk toegankelijk zijn en psychopaten die kinderen als een makkelijke prooi zien en agressieve delicten plegen.
Henk van D. is onder de psychopaten te scharen, al wil Takkenkamp dat niet expliciet voor zijn rekening nemen. "Ik heb hem zelf niet onderzocht".
Hij heeft genoeg psychopaten gezien om in het algemeen een beeld van hen te schetsen. "Ze voelen niet wat ze andere mensen met hun gedrag aandoen. Het is alsof ze een defect in de hersenen hebben, waardoor ze een kick nodig hebben. Ze zijn niet sociaal, veroorzaken in de buurt overlast. Ook hebben ze een narcistische kant. Ze zijn gemakkelijk gekrenkt en dat kan tot enorme woede-uitbarstingen leiden".

Van Henk van D. is ook bekend dat hij slecht met de buren kon opschieten. Hij is in Nieuw-Buinen om die reden meerdere keren verhuisd. Op de dag van de moord, op 12 december, heeft zijn vrouw hem het huis uitgezet. Dat veroorzaakte wellicht een woede-uitbarsting bij hem. Takkenkamp: "Psychopaten kunnen hun stoornis vaak goed maskeren. Ze kunnen heel aardig zijn, maar tonen een oppervlakkige charme. Het zijn veelal gladde praters".

Psychopaten zijn volgens Takkenkamp soms bang om de waarheid over hun daad te vertellen. "Ze verzinnen er dingen bij. Niet alleen om hun straf te ontlopen, maar omdat ze het niet onder ogen kunnen zien, wat ze hebben gedaan". Ook dat geldt voor Henk van D., die immers aanvankelijk verklaarde dat hij en Suzanne slachtoffer van een ontvoering waren.

Bron: papieren versie Dagblad van het Noorden zaterdag 20 januari 2007

bron: girly1981@ www.valthermondonline.nl

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 00:58

Citaat:
Afbeelding
zaterdag 20 januari 2007

Opsporingsbericht Politie Drenthe

Politie heeft vragen in zaak Suzanne

Het politieteam dat de dood van Suzanne Wisman onderzoekt heeft naar aanleiding hiervan twee gerichte vragen aan het publiek. Mensen die hierop antwoord kunnen geven worden gevraagd om contact op te nemen met het algemene telefoonnummer van Politie Drenthe, 0900 8844.

De eerste gaat over de plaats en het tijdstip waarop de verdachte Suzanne heeft meegenomen in de camper. Uit het onderzoek zijn hierover aanwijzingen verkregen dat dit is gebeurd op dinsdag 12 december, tussen 18.45 en 19.15 uur. Het exacte tijdstip kan echter ook liggen voor 18.45 of na 19.15 uur. De plaats waarop Suzanne is meegenomen is de T-splitsing van de Marktstraat met de Kerkstraat, of op de Kerkstraat. Deze straten liggen in Musselkanaal.

De vraag: Wie heeft op deze plaats rond deze tijd een camper gezien? Wie heeft om dezelfde tijd daar een meisje gezien, in overwegend paarse kleding, met paardrijlaarzen aan, op een damesfiets? Wie heeft een camper gezien in combinatie met het meisje?

De tweede vraag die het team heeft gaat over de vrijdag daarop. Op die bewuste vrijdag, 15 december, heeft de verdachte de camper achtergelaten in Stadskanaal. Het team heeft aanwijzingen dat de verdachte tussen 15.00 en 17.00 uur van Stadskanaal naar Nieuw Buinen is gelopen. Op deze route is hij twee ruiters tegengekomen. Hij heeft deze ruiters nog gegroet. De politie wil in contact komen met deze twee ruiters. Zij worden dan ook dringend verzocht om contact op te nemen met de politie.

Uw tip
Heeft u informatie over deze zaak? Neem dan contact op met het team van Politie Drenthe, afdeling ; op telefoon nummer: 0900-8844 (0,13 Euro/minuut) of via faxnummer 0592-319006.

Opsporingsbericht Politie Drenthe

bron: webmaster@ valthermondonline.nl

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 01:01

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 08:36

Vanmorgen bij RTL4 nieuws (zou in AD staan): Dader blijkt zich al eerder aan de vriendin van zijn dochter zich vergrepen te hebben. Alleen is nooit iets met die aangifte gedaan......

Dit staat op www.nu.nl

Citaat:
Moordverdachte Suzanne Wisman eerder aangeklaagd

Uitgegeven: 22 januari 2007 07:31

MUSSELKANAAL - De ex-vrouw en de 19-jarige dochter van de 45-jarige Nieuw-Buinenaar die heeft bekend Suzanne Wisman te hebben verkracht, hebben regelmatig aangifte gedaan tegen hun echtgenoot en vader wegens mishandeling en bedreiging. Zij zeggen dit in een interview maandag in het AD.

"Door de jaren heen hebben we heel vaak aangifte gedaan, maar de politie wuifde het altijd weg. Nu zeggen de rechercheurs plotseling tegen ons dat ze al die aangiftes erbij gaan pakken om bij de zaak te voegen. Nu pas, nu het te laat is."

Gehersenspoeld

"Ik ben in de 18 jaar dat ik met Henk was getrouwd, getiranniseerd, bedreigd, mishandeld en gehersenspoeld. Hij was de commandant in huis. Zijn eigen ouders zeiden tegen mij op de dag van het huwelijk, toen het jawoord nog niet was gegeven: Ga bij ons Hendrik weg meid, je verdient beter", vertelt de ex-vrouw van Henk van D. in het Algemeen Dagblad.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 09:11

Als de politie alsnog gaat verzoeken om een aangifte van vermeende eerdere slachtoffers van de dader; lijkt me koren op de molen van een gehaaide advocaat.

Als ik zijn ex en/of zijn dochter zou zijn, en het is me inderdaad allemaal overkomen, dan zat ik al op de politiebureau zodra de naam van de verdachte naar buiten is gekomen, en dat is toch alweer bijna 6 weken geleden. En ging niet meer weg tot ze me serieus genomen zouden hebben.
Ik hoorde het op het nieuws, maar het bericht kwam op mij over alsof ze zich pas gemeld hadden.

Toevoeging:

Volgens NOS teletekst, dateert de laatste aangifte van juli 2006, deze is gedaan door de dochter, na een bezoek aan haar vader om spullen te halen.
http://teletekst.nos.nl/gif/images/106-01.gif

http://teletekst.nos.nl/

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:02

Citaat:
Zojuist hoorde ik in het NOS-radiopogramma "Met het oog op morgen"
( http://www.nos.nl/nosjournaal/beeld_en_geluid/ ) dat er bij de politie al eerder aangifte is gedaan van seksueel misbruik van een jong meisje door Henk van D. Het betreft een vriendin van zijn dochter.

Morgen staat dat in een artikel in het AD.

Ook in de HD: http://www.ad.nl/binnenland/article1011889.ece

‘Hang mijn vader op, net zoals Saddam’
Door PETER DE KNEGT LOEK MULDER

VRIES - ’Ophangen moeten ze hem, net als Saddam Hussein.’ Nicole (19), dochter van Henk van D., wil de wereld laten weten dat zij het verafschuwt dat haar vader de vermoedelijke moordenaar en verkrachter is van Suzanne Wisman (12) uit Tweede Exloërmond.
,,Het is zo’n klootzak. Dit is niet mijn vader. Ik wil hem spreken in de gevangenis en ik wil de hele waarheid van hem horen.’’

Nicole zit met haar moeder Andrea in de kleine woonkamer van hun nieuwbouwhuis in Vries. Alle foto’s die herinneren aan Henk zijn vernietigd, ook de trouwfoto.’’

Een paar jaar geleden ontvluchtte Andrea Musselkanaal en Henk van D. En daarmee haar hel. Haar zoon Pascal ging mee, Nicole bleef achter bij haar opa en oma. ,,Ik ben in de 18 jaar dat ik met Henk was getrouwd, getiranniseerd, bedreigd, mishandeld en gehersenspoeld. Hij was de commandant in huis. Zijn eigen ouders zeiden tegen mij op de dag van het huwelijk, toen het jawoord nog niet was gegeven: Ga bij ons Hendrik weg meid, je verdient beter.’’

Het begon zo mooi, de gespierde en gebruinde stratenmaker Henk lag goed bij de meiden in de Drentse dorpen. Andrea raakte bevriend met Henk, trouwde en werd zwanger. ,,Hij was erg jaloers,’’ zegt Andrea. ,,Op een dag gooide hij me zwanger en al van de trap en riep: jij gaat dood of dat kind gaat dood. Hij dreigde met messen en scharen en schold me altijd uit. Als hij zijn zin niet kreeg, kreeg hij epileptische aanvallen.’’ Andrea was ‘doodsbang’ voor hem. ,,Ik voelde me opgesloten, kroop in een hoekje. Ik kleedde me in hoerige kleding omdat dat van hem moest. Hij had een seksobsessie. Hoe heftiger, hoe beter. Met mijn eigen familie mocht ik geen contact hebben, dat was tuig volgens hem. Hij heeft een keer geprobeerd mij dood te rijden tegen een boom. Het geld dat ik verdiende pakte hij af.’’

Nicole woonde na de scheiding van haar ouders afwisselend bij haar vader en moeder. ,,Ondanks alles was hij ook heel zorgzaam voor mij.’’

Terwijl Nicole al 18 was werd ze vaak in een kast opgesloten als vader Henk het even niet zag zitten. ,,Ik kreeg huisarrest zonder eten en drinken. Erger was dat hij dreigde ons huis met gasflessen op te blazen, met pistolen zwaaide en ons wilde vermoorden.’’

In de loop der jaren deden Andrea en Nicole zeker tien keer aangifte wegens mishandeling en bedreiging. ,,Maar de politie zei dan: mevrouw, is het niet een beetje overdreven? Nou zien we wat er van is gekomen. Ik gun hem al heel lang levenslang achter de tralies, maar niet op deze manier, niet met zo’n verschrikkelijke daad.’’

De politie bevestigt het bestaan van de aangiftes, maar wil in het belang van het onderzoek niet zeggen waarom er niets mee is gedaan.

Bron: geplaatst door Adrie op www.valthermondonline.nl

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:06

jeetje wat een verhaal zeg..

als dat waar is, is dit weer een voorbeeld van politie die aangifte niet serieus neemt.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:10

Ongelofelijk, dat dit kan hé, maar ja in nederland kan je alles doen blijkt wel weer.

En deze gek komt ook ooit weer vrij
Maar ik heb het vanaf het begin al gezegd, deze gek wordt vast ontoerekeningsvatbaar verklaard, en dan?? Scheve mond

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:13

uffie schreef:
Ongelofelijk, dat dit kan hé, maar ja in nederland kan je alles doen blijkt wel weer.

En deze gek komt ook ooit weer vrij
Maar ik heb het vanaf het begin al gezegd, deze gek wordt vast ontoerekeningsvatbaar verklaard, en dan?? Scheve mond

laten we dat niet hopen, dan loopt ie met een paar jaartjes hier weer in de buurt, en dan breekt waarschijnlijk echt de oorlog los..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:18

Dat wordt ook een grote schoonmaak in het politiekorps... En die advocaat kan ook beter maar opstappen nu: dader heeft hem lekker voor schut gezet.

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:40

Als advocaat moet je nou eenmaal ook mensen verdedigen waarvan je weet dat ze schuldig zijn, dat maakt dat vak ook zo moeilijk denk ik, en dat was de reden waarom ik niet verder ben gegaan in die richting ik zou dat echt niet kunnen Misselijk

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:41

slimmerik schreef:
Dat wordt ook een grote schoonmaak in het politiekorps... En die advocaat kan ook beter maar opstappen nu: dader heeft hem lekker voor schut gezet.

Vast niet het zal wel weer een zoveelste gevalletje doofpot worden Boos!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 13:47

Ik vind het dus gewoon een beetje vaag dat de moeder en dochter zich niet meteen op het politiebureau verschanst hebben, zodra officieel bekend wie de verdachte is.
Blijkbaar hebben zij wel contact gezocht met de media nadat Suzanne vermoord is, maar niet meer met justitie.

Er zal vast en zeker ergens een kern van waarheid in hun verhaal zitten, anders maakt hen dat net zulke fantasten als verdachte met z'n ontvoeringsonzin.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:15

vreemd is dat er gezegd word dat er dader nog nooit een zedendelict heef tgepleegd terwijl er dus wel aangifte tegen hem is gedaan door zijn ex vrouw.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:25

tienus63 schreef:
Ik vind het dus gewoon een beetje vaag dat de moeder en dochter zich niet meteen op het politiebureau verschanst hebben, zodra officieel bekend wie de verdachte is.
Blijkbaar hebben zij wel contact gezocht met de media nadat Suzanne vermoord is, maar niet meer met justitie.

Er zal vast en zeker ergens een kern van waarheid in hun verhaal zitten, anders maakt hen dat net zulke fantasten als verdachte met z'n ontvoeringsonzin.

Waarom zouden ze naar de politie gaan?? Daar zijn ze nooit serieus genomen..... Zo te lezen heeft de politie nu hun meegedeeld dat dossiers (aangiftes) betrokken gaan worden. En daar zijn ze pissig over.... en dus naar de krant gestapt. Ik geef ze groot gelijk.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:28

als het verhaal waar is wat ze zeggen geef ik ze ook groot gelijk.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 14:46

Tuurlijk als het waar is, hebben ze groot gelijk.
Maar ondanks dat de politie hen nooit geloofd heeft, dan zou je bij het bekend maken van de verdachte toch meteen aan de hoogste bel trekken. Krijg je dan geen gehoor, dan hadden ze naar het DvhN kunnen stappen. Die had zonder meer hun verhaal opgepikt.
Waarom pas bijna 6 weken later publiciteit zoeken?!
Dat is mijn punt van twijfel en vraag.
Ik ben ervan overtuigd dat er zonder meer een kern van waarheid in hun verhaal zit, maar of het de hele waarheid is?
Aan de ene kant hoop ik van wel, omdat het dan veel gemakkelijker wordt om de verdachte daadwerkelijk levenslang op te sluiten.
En als het de waarheid is, is het verschrikkelijk voor zijn ex en kinderen en een blunder van justitie.

Yvonniej schreef:
vreemd is dat er gezegd word dat er dader nog nooit een zedendelict heef tgepleegd terwijl er dus wel aangifte tegen hem is gedaan door zijn ex vrouw.

In het roddelcircuit gaan die geruchten al langere tijd, terwijl iemand anders zegt, mijn nichtjes zijn bevriend met zijn dochter en hebben vele malen daar thuis gespeeld, ogenschijnlijk een normaal gezin.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:02

ja hoor, het was op q-music net.

Hij is wel vaker veroordeeld voor mishandeling.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 15:59

http://www.ad.nl/binnenland/article1011894.ece :

Citaat:
...heeft zich in 2006 vermoedelijk één keer eerder vergrepen aan een meisje. Het gaat om een vriendin van zijn 19-jarige dochter Nicole.

De vriendin (van wie de naam bij de redactie bekend is) vertelt dat ze door Van D. in diens bestelbusje is aangerand. Ze deed daarvan aangifte bij de politie in Stadskanaal, maar die stelde geen onderzoek in. Inmiddels heeft de vrouw afgelopen woensdag, op verzoek van het rechercheteam dat de moord onderzoekt, opnieuw aangifte gedaan, zo bevestigt ze tegenover het AD. De politie bevestigt de aangifte.

Ook dochter Nicole en haar moeder Andrea (18 jaar getrouwd geweest met Henk) hebben zeker tien keer aangifte gedaan tegen Van D. wegens mishandeling en bedreiging.

Pas nu Van D. wordt verdacht van moord, zijn ook die documenten bij het onderzoek betrokken.

Uit de verhalen van dochter Nicole en moeder Andrea tegenover het AD blijkt dat Henk seksueel geobsedeerd was en dol op ‘meisjes in superkorte rokjes’. ,,Door de jaren heen hebben we heel vaak aangifte gedaan, maar de politie wuifde het altijd weg. Nu zeggen de rechercheurs plotseling tegen ons dat ze al die aangiftes erbij gaan pakken om bij de zaak te voegen. Nu pas, nu het te laat is.’’

De laatste aangifte van Nicole was in mei 2006. Ze wilde toen spullen ophalen bij haar vader in Musselkanaal. Ze werd daarbij mishandeld (bij de keel gegrepen, aldus de aangifte) en bedreigd.

De politie en justitie willen in het belang van het onderzoek niet reageren.

Hans Klopstra, advocaat van Van D., was het hele weekeinde onbereikbaar voor commentaar.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:03

jeetje.. het word steeds gekker..

C_hristel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 19:10

onbegrijpelijk zeg! echt een ramp voor de moeder van het slachtoffertje.. Gewoon niet normaal dat zulke dingen in nederland gebeuren zeg!

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 21:16

vreemd....ik hoorde de politie in een interview zeggen dat de vriendin idd op het politiebureau is geweest en dit heeft gemelld, maar dat het niet tot een officiele aangifte is gekomen. Ze hebben haar erop gewezen dat er dan een boel in de openbaarheid komt als je dat als slachtoffer doet...nou daar heb je wat aan!

de interviewer merkte (terecht) op dat een zedendelict niet aangifteplichtig is (maw de politie kan een onderzoek instellen ook als er geen aangifte is gedaan) maar dat hebben ze dus niet gedaan.

Tja van de politie moet je het maar hebben...
Ik vind het wel belachelijk dat het