Verdonk is gek geworden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Edding3000

Re: Verdonk is gek geworden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:00

Sundancer schreef:
Nienke schreef:
Volgens mij zou het probleem niet zo groot zijn als Verdonk de motie accepteerde en haar ontslag indiende. Ik zie niet zo goed in waarom daar dan de hele VVD fractie achteraan moet, of mogelijk zelfs het hele kabinet. Want dat is nu toch het probleem? Of heb ik dan nog iets gemist?
Dat de tweede kamer zo'n motie van afkeuring indient is gewoon een recht dat ze hebben, of je het er nou mee eens bent of niet...

Ze weten niet waar ze over praten. Denk ik... Het is gewoon van, wij pakken nu rechts even aan..... Voor de verkiezingen hoor je ze niet.
:') Ja hoor onze landsvertegenwoordigers weten niet waar ze het over hebben.
Het gaat om het feit dat heel de vvd zich genaaid voelt.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:01

Nienke schreef:
Volgens mij zou het probleem niet zo groot zijn als Verdonk de motie accepteerde en haar ontslag indiende. Ik zie niet zo goed in waarom daar dan de hele VVD fractie achteraan moet, of mogelijk zelfs het hele kabinet. Want dat is nu toch het probleem? Of heb ik dan nog iets gemist?
Dat de tweede kamer zo'n motie van afkeuring indient is gewoon een recht dat ze hebben, of je het er nou mee eens bent of niet...

Als Verdonk haar ontslag indient, terwijl het Kabinet achter het huidige beleid blijft staan, dan verandert er dus niks. Wat wil de Kamer dan doen? Iedere vervangende minister ook wegsturen?
Wat een ondoordachte, domme poppenkast is het toch.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:01

Edding3000 schreef:
:') Ja hoor onze landsvertegenwoordigers weten niet waar ze het over hebben.
Het gaat om het feit dat heel de vvd zich genaaid voelt.
[/quote]

Tja, da's ook een manier om er tegenaan te kijken. Clown

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:02

balen dat t tot 10 uur is opgeschort,
moet er vroeg uit morgen dus vrees dat k het niet (helemaal) kan volgen...
Vrees wel dat t weer een roerige nacht gaat worden voor Rita Ach gut

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:02

Mas schreef:

Volgens mij is Rita dat onderhand wel gewend. Haha!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:03

MissJ schreef:
Mas schreef:

Volgens mij is Rita dat onderhand wel gewend. Haha!

Daar zit wel wat in ja Knipoog

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:04

Rita is recht door zee.........

Rawr

MissJ schreef:
Als Verdonk haar ontslag indient, terwijl het Kabinet achter het huidige beleid blijft staan, dan verandert er dus niks. Wat wil de Kamer dan doen? Iedere vervangende minister ook wegsturen?

Amen. Wouter Bos had dit vantevoren moeten aan zien komen.
De regering blijft achter het beleid staan, welk poppetje ook op die post zit. Daarnaast is het onmogelijk om als demissionair kabinet af te treden, dat zou namelijk betekenen dat de koningin verantwoordelijk is. De koningin zal dan de ontslagen simpelweg weigeren.

krackertje

Mas schreef:

Rita roert graag misschien iets te graag??

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:05

Ik vind het wel goed dat we eindelijk eens een minister hebben die zich niet laat naaien...... En niet bang is voor wat er gaat komen...

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:05

Rawr schreef:
Overigens zit het grootste tuig in Nederland nog altijd in een gevangenis. Ik nodig je uit om hier in Leeuwarden eens met mij een bezoek te brengen aan de penitentiare inrichting "De Marwei". Dan zal ik je laten zien welke nationaliteiten er voornamelijk huizen. Daar zie je pas echt goed het resultaat van het blijven importeren van mensen uit culturen die botsen met de cultuur en de vrijheden die we hier in Nederland hebben.

Dan nodig ik jou uit om hier even mee te gaan naar het asielzoekerscentrum in Leusden....

Om te zien wat een hardwerkende mensen daar zitten, en hoe walgelijk er mede dankzij Verdonk met ze omgegaan wordt.... Dat is namelijk niet menselijk meer

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:06

Rawr schreef:
MissJ schreef:

Amen. Wouter Bos had dit vantevoren moeten aan zien komen.
De regering blijft achter het beleid staan, welk poppetje ook op die post zit. Daarnaast is het onmogelijk om als demissionair kabinet af te treden, dat zou namelijk betekenen dat de koningin verantwoordelijk is. De koningin zal dan de ontslagen simpelweg weigeren.

Sorry hoor, maar Balkenende had dit al máánden aan moeten zien komen! Zovele moties van wantrouwen, dat blijft niet duren.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:08

krackertje schreef:
Mas schreef:

Rita roert graag misschien iets te graag??

Nee hoor Rita roert helemaal niet
Rita voert gewoon consequent een vastgesteld beleid uit

Sundancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:09

Mas schreef:

Precies, ze voert de taken uit waarvoor ze gekozen is.

Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:13

MissJ schreef:

Misschien wil de volgende minister het uitzetten wel even uitstellen, hebben ze mazzel Clown

Nee hoor je hebt gelijk, dat zou ook niets oplossen, ook al lijkt het wel de meest logische stap.

LiNdA1986

faye schreef:
Verdonk heeft gelijk. Eerst was het generaal pardon voor ik dacht 65.000 mensen, nu waren het er ineens 300.000. Ze heeft gelijk dat ze daar niet aan mee werkt, goddank zet PvdA zich weer te kijk Haha!

Ik vind Verdonk goed bezig. Laten ze eerst de armoede in Nederland maar eens oplossen, die is er meer dan genoeg. Waarom dus die vluchtelingen helpen als een gedeelte van hun eigen volk het ook heel slecht heeft?
En weet je wat het ook is, de echte arme vluchtelingen hebben niet eens het geld om hier te komen!

krackertje

Sundancer schreef:
Mas schreef:

Precies, ze voert de taken uit waarvoor ze gekozen is.

Ik zal me dan wat anders uitdrukken, Rita voert een roerig beleid, zo beter dan?

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:14

Richtje schreef:
Rawr schreef:
Overigens zit het grootste tuig in Nederland nog altijd in een gevangenis. Ik nodig je uit om hier in Leeuwarden eens met mij een bezoek te brengen aan de penitentiare inrichting "De Marwei". Dan zal ik je laten zien welke nationaliteiten er voornamelijk huizen. Daar zie je pas echt goed het resultaat van het blijven importeren van mensen uit culturen die botsen met de cultuur en de vrijheden die we hier in Nederland hebben.

Dan nodig ik jou uit om hier even mee te gaan naar het asielzoekerscentrum in Leusden....

Om te zien wat een hardwerkende mensen daar zitten, en hoe walgelijk er mede dankzij Verdonk met ze omgegaan wordt.... Dat is namelijk niet menselijk meer

Maar ze komen toch al uit een verschrikkelijke situatie... anders kom je niet hier heen dus het is altijd beter... toch?
(dit is meer sarcastisch bedoeld en niet echt gemeend..ff by the way)
Helaas is er in de afgelopen jaren en puinhoop ontstaan bij integratie (niet alleen door verdonk daar hebben we ook paars voor te bedanken). Verdonk wil dit oplossen door te zeggen... de mensen die geen recht hebben om hier te zijn moeten weg. Links zegt liever iedereen die hier al langer is mag hier gezellig blijven. Er is allebei wat voor te zeggen; natuurlijk hebben de mensen die hier al langer wachten een leven opgebouwd... aan de andere kant ze mogen ook blij zijn dat we ze een mogelijkheid bieden om hierheen te komen en dan moet er maar even niet gezeurd worden over wachttijden.... Het ene is wat voor te zeggen maar voor het andere ook...
Ik vind het trouwens knap dat Verdonk de druk zowel van binnen als buiten de partij weerstaat en ze houdt zich aan de afspraak die ze gemaakt heeft aan de kiezer destijds... ik ben het niet overal mee eens, met sommige dingen wel maar ik heb er wel bewondering voor.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:16

@ Richtje: Hoe komende die hardwerkende asielzoekers dan aan een werkvergunning?

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:19

Nienke schreef:
Misschien wil de volgende minister het uitzetten wel even uitstellen, hebben ze mazzel Clown
Nee hoor je hebt gelijk, dat zou ook niets oplossen, ook al lijkt het wel de meest logische stap.

Dat kan niet. Knipoog Clown

Edding3000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:22

MissJ schreef:
Nienke schreef:

Dat kan niet. Knipoog Clown

niet?
het kan natuurlijk wel.
ze willen het niet. en gelijk hebben ze!
alles kan natuurlijk... koffiekan, theekan, ja joh!

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:23

Richtje schreef:

Hardwerkende mensen in het asielzoekerscentrum? Waar werken ze hard aan dan? De laatste keer dat ik in een AZC was in Dokkum (Frl) was het er best gezellig eigenlijk, net een klein dorp. Er was een basketbalveld en gemeenschapsruimte, ze hadden een eigen kamer, kregen eten geserveerd en een uitkering, er kwam een busje om de kinderen op te halen en naar school te brengen. Ze konden van het terrein af en de stad in. Mensen die werken in AZC's zijn ook hele sociale en aardige mensen overigens, ze verlenen er ook psychische en medische zorg, extragratis! Nou poe wat hebben ze het zwaar in het AZC. Okay, het is geen 5-sterrenhotel, dus eigenlijk is het schandalig! Toch? Ze moeten verdorie blij zijn dat we ze hier opvangen zodra ze ons land binnenkomen, we hebben ze niet uitgenodigd maar bieden ze wel een dak boven hun hoofd, zorg en nog een uitkering erbij ook. Als ze terechte vluchteling zijn mogen ze hier blijven, krijgen ze zo'n felbegeerd paspoort en worden ze zat kansen geboden om een leven op te bouwen. Als het gelukszoekers zijn kunnen ze weer naar huis met het vliegtuig, 3 keer raden wie dat betaalt!

chevax schreef:
Sorry hoor, maar Balkenende had dit al máánden aan moeten zien komen! Zovele moties van wantrouwen, dat blijft niet duren.

Sorry hoor, maar ik begrijp niet echt wat jij vind dat Balkenende had moeten doen? Rita is altijd al controversieel geweest, maar ook heel erg populair. Ook die populariteit geeft aan dat een deel van de bevolking vierkant achter haar staat, me incluis.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:23

Lovely1 schreef:
Ik vind het trouwens knap dat Verdonk de druk zowel van binnen als buiten de partij weerstaat en ze houdt zich aan de afspraak die ze gemaakt heeft aan de kiezer destijds... ik ben het niet overal mee eens, met sommige dingen wel maar ik heb er wel bewondering voor.

Bewondering en diep respect heb ik voor haar Ja
De hoeveelheid oliebol die die vrouw over zich heen gekregen heeft...
En tóch haar poot stijf houden en blijven doen wat ze beloofd heeft ondanks druk van alle kanten...
Zelden een politica gezien met zoveel 'ballen'

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:26

Mowah, Rawr, zo'n pretje is het niet om in een asielzoekerscentrum te zitten hoor.

Rawr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 22:28

MissJ schreef:
Mowah, Rawr, zo'n pretje is het niet om in een asielzoekerscentrum te zitten hoor.

Nee, je hebt niet de complete vrijheid inderdaad, je wordt er gecontroleerd en in de gaten gehouden en dat vind geen enkel mens fijn. Maar wat is het alternatief? Iedereen maar in de illegaliteit laten verdwijnen? Superluxe hotels bouwen voor mensen die er zelf voor kiezen hierheen te komen?
Laatst bijgewerkt door Rawr op 13-12-06 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt