Welke combinatie zal regeren??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maroush

Re: Welke combinatie zal regeren??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:07

Maar zoals iemand al zei heeft CDA-SP-CU sowieso geen meerderheid (73 zetels geloof ik?). Het zou wel mooi zijn (vind ik dan). Ik kan me wel vinden in CDA-CU en de SP zou het dan iets socialer maken. Maar volgens mij zouden ze het samen toch niet echt eesn worden
De optie van GroenLinks erbij lijkt me niet echt realistisch. En vier partijen in het kabinet is ook niet echt ideaal denk ik.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:25

sarabande schreef:
Chubby schreef:
Dat weet jij, dat weet ik.. Maar lang niet elke 'moslim' weet dat! En laat dat nou net het grote 'gevaar' zijn, m.i.

En zo lang jij en mensen als Wilders dat maar blijven roepen is iedere poging tot normalisatie van de onderlinge verhoudingen gedoemd te mislukken Scheve mond

Jij denkt dat de imams -geestelijk leiders van de moslims in nederland- met z'n allen gelijkheid prediken?

Dat bedoel ik, beetje nuancering is op z'n plaats, maar je kunt ook lezen wat je lezen wilt..

Karl66 schreef:
Zouden trouwens de mensen die voor het gevaar van de islamisering alsjeblieft in dat andere topic willen blijven? In plaats van alle discussies te verzieken?

was inderdaad een tussensprongetje, maar moet toch kunnen in een topic van 20 pagina's? Anders kun je nu wel ophouden met discussieren ook, als je geen sprongetjes mag maken.. Alle mogelijkheden zijn zo ongeveer genoemd en verder is het afwachten wat men echt gaat doen..

Ronja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 13:37

Vind ik ook, bovendien is het iets wat mensen erg hoog zit op het moment. Zelfs de lijsttrekkers wisten gisteren niet goed wat ze ermee moesten, laat staan wij. Wilders en zijn opvattingen spelen ook een rol in het vormen van een coalitie.

Maar ik begrijp ook dat we het niet alleen maar over hem moeten blijven hebben. Dat is het nou ook weer niet waard Knipoog

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 13:50

De grote, hoe raken we Rita kwijt, discussie is al begonnen.

Ik wordt niet goed van al die oud politica van de verschillende partijen die na gaan trappen.
Ze zijn niet voor niets oud.....

ruiterinrust

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 14:00

Cda-PVDA-CU zijn van die combinaties die alledrie deelnemende partijen al bij de start een flink "fictief" zetelverlies zullen opleveren. Er wordt zo benadrukt dat JP zich zal moeten schikken, naar links. Dat zal ook wel zo zijn, maar feit is dat de PVDA en de CU dan ook op bepaalde punten in hun programma flink naar rechts zullen moeten opschuiven. De CDA is namelijk groter dan de PVDA en de CU samen.
Persoonlijk zie ik liever SP ipv PVDA, aangezien een partij die 10 zetels verliest eigenlijk niet regeren moet natuurlijk, maar die combinatie is nog moeilijker in de praktijk te realiseren, temeer er dan nog een vierde partij bij zal moeten. Marijnissen moet dan wel een enorme ruk naar "rechts"maken die zijn kiezers juist van hem niet verwachten.
Democratisch gezien heeft Wilders overigens natuurlijk het volle recht om ook een belangrijke rol in de formatie te spelen, hoe ongelukkig ik er zelf ook mee ben.
WBT de Mark-Rita discussie, het is natuurlijk onzin te zeggen dat de VVD een fout gemaakt heeft, alle mensen die lid zijn van de VVD hebben daarover mogen stemmen, Mark was de winnaar. Misschien hadden ze dat nu misschien liever anders gezien. FEit blijft dat mensen die nu beweren dat Rita datr meer verdiende, gezien het verwachtte grote aantal voorkeurstemmen hadden dan maar voor de verkiezing lid moeten worden van de VVD, zodat ze hadden kunnen meebeslissen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 14:13

De campagneleider van Rita, Kaj van der Linden, was heel verbaast (understatement) dat de afgetekende winst van Rita opeens omsloeg in 2 puntjes verlies.
Bij P&W zei hij vorige week zijn twijfels te hebben.
Feit is dat de kopstukken van de VVD met Rita in hun maag zaten en ook de fractie niet blij is als ze in de kamer komt.
Wil de partij weer met een duidelijk gezicht en boodschap naar buiten komen kunnen ze Rita dus beter droppen en meer met mensen als Zalm reclame maken.

Ik begrijp trouwens niet dat niet iemand een zakelijke partij voor het bedrijfsleven heeft opgericht, dan was een groot deel van de VVD leeggelopen en het CDA niet zo groot geworden.

Niet iedereen verbindt rechts met racisme

Hurrycane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 16:09

Echwel schreef:
tita schreef:
nee dat lijkt me ook niks........alles dicht op zondag das zonde van je "vrije" dag

Wat zou daar mis mee zijn???
Hier in de burt is alles op zwaar christelijke leest geschoeid, en idd op zondag alles gesloten..

Nou niemand houd je tegen een rit met je paard oid te maken hoor, je kunt alleen niet winkelen op zondag nou en???

Dus op zondag minder winkeldiefstallen, en andere kleine vergrijpen, lan het blauw zich weer op andere dingen richten deze dagen.

Vind er ook niet zoveel mis mee hoor. Niet dat ik nou tegen winkels open ben maar aan de andere kant.. wie heeft er nog tijd voor een sportclub? Welk gezin heeft op zondag nog een dagje samen de tijd om wat te doen?
In veel gezinnen is er wel iemand die moet werken...
Net als op feestdagen. Hoeveel mensen moeten er niet werken op 2e paasdag, 2e pinksterdag, hemelvaartsdag, koninginnedag en 2e kerstdag? Er is steeds meer open. Niet alleen meer noodzakelijke dingen zoals politie, brandweer, ambulance, ziekenhuizen, verpleeghuizen etc. natuurlijk ook de horeca (dat is nog wel logisch) maar ook tuincentra, meubelzaken, grote electronicazaken, keukencentrums, etc, etc.
Nog even en alles kan weer dicht want dan is er toch geen mens meer vrij om er nog naar toe te gaan Clown

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 18:37

Ik hoor op de radio de naam van Lubbers als formateur vallen, lijkt me een stuk beter dan Donner.
Lubbers is aardig sociaal geworden de laatste jaren en het duidelijk niet eens met JP zijn beleid op dat gebied.

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:41

sarabande schreef:
Ik hoor op de radio de naam van Lubbers als formateur vallen, lijkt me een stuk beter dan Donner.
Lubbers is aardig sociaal geworden de laatste jaren en het duidelijk niet eens met JP zijn beleid op dat gebied.

Nagelbijten / Gniffelen Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:43

Dan mag Femke wel uitkijken als ze onverhoopt op audiëntie mag komen bij Lubbers Nagelbijten / Gniffelen

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 18:44

faye schreef:
Dan mag Femke wel uitkijken als ze onverhoopt op audiëntie mag komen bij Lubbers Nagelbijten / Gniffelen

Bloos! Clown

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:03

Het zou goed zijn als het een brede coalitie wordt. CDA, SP en PVDA ik zie het nog niet zo snel gebeuren alternatief CDA,PVDA en CU.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:04

jeanie schreef:
Het zou goed zijn als het een brede coalitie wordt. CDA, SP en PVDA ik zie het nog niet zo snel gebeuren alternatief CDA,PVDA en CU.

Ben een beetje bang dat we dan weer heel snel naar de stembus kunnen met CDA, SP en PvdA. Kan het mis hebben hoor Knipoog

MissJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:07

LuvdaTossa schreef:
Ben een beetje bang dat we dan weer heel snel naar de stembus kunnen met CDA, SP en PvdA. Kan het mis hebben hoor Knipoog

denk dat die kans er sowieso in zit, wat de coalitie ook wordt. Het is te versplinterd momenteel.

jeanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 20:07

Zou kunnen Haha! Haha! maar het is het proberen wel waard

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-06 20:55

LuvdaTossa schreef:

Dat is ook een doembeeld voor het CDA dus zullen ze pvda en cu wel eens heel snel kunnen formeren

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:02

Laten we opnieuw gaan stemmen dit wordt niks zo

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:04

Dat zou jij wel willen Haha!
Laat ze het eerst maar eens proberen..

x_Katja_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:47

Ik gok op een cda-pvda-cu coalitie.. maar het zal wel flink onderhandelen worden.. ben benieuwd wat het word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 23:32

Marijnissen en Balkenende kunnen wel samen. Bos is een heel ander verhaal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:04

Maar qua standpunten liggen de SP en CDA verder uit elkaar dan PvdA en CDA.

Glitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:22

Ze komen er vast niet uit en dan moeten we opnieuw allemaal richting stemhokje Knipoog

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:23

En dan.. Stemmen jullie dan weer hetzelfde als gisteren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:26

Ik wel. Jij niet?

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 00:27

Jawel, net als vorige keer en de keer daarvoor..