Abortus, ja of nee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vanessa24

Re: Abortus, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:24

Toen ik 15 was, was ik ook totaal niet bezig met jongens, seks en alles wat daarbij komt kijken. Die interesse is pas gekomen toen ik mijn man leerde kennen (7 jaar geleden)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:25

Ik moet er ook nog niet aan denken bij mijn meissie, maar ik vind wel dat het nou eenmaal zo is tegenwoordig en je er als ouders ook je ogen niet voor moet sluiten. Dan maar jong aan de pil (met condoom!!!) ofzo...... Liever dat, dan een abortus.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:25

echt waar? ik weet nog dat ik de bibbers had voor mijn eerste kus. En toen dan eindelijk na een jaar verkering hét moment daar was, zag ik die leuter (excusez le mot) en dacht ik "waar moet ik dát laten?"

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:26

Nadya schreef:
[quote="Yvonniej"

Wat een ondoordachte makkelijke opmerking!

en wat nou als grote mensen er niet voor kiezen en dwars door de pil heen zwanger raken, wat behoorlijk vaak gebeurd!

Ik ben dus voor / 20 vrouwelijk.
[/quote]

Helaas is het echt niet waar dat je zomaar door de pil heen zwanger wordt. Meestal neemt men hem dan te onregelmatig in of gebruikt men er medicijnen bij of als je last hebt van je darmen moet je ook uitkijken etc. Als je je pil elke dag op precies dezelfde tijd inneemt, je gebruikt geen antiobiotica e.d. en je hebt geen buikgriep, is de kans heeeeel erg klein dat je zwanger wordt (je bent ook nog eens maar een paar dagen per maand vruchtbaar).
[/quote]

Laat je eens beter informeren!
Mijn nichtje is ook zwanger door de pil heen!
De verloskudige heeft haar verteld dat het heel vaak voorkomt! En daar hoef je echt niet verkeerd voor te slikken!
De dossering kan ook te laag zijn voor je en dat merk je helaas te laat!

Zeg niet zo makkelijk dat het door onvoorzichtig gebruik van de pil komt want dat is dus lang niet altijd zo!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:27

Tja, ik heb ook mijn bibbermomenten gehad, hoor, hahaha..... Maar al doende leert men. En ja, als je AL 36 bent, dan heb je al een heel leven achter de rug Haha! Haha! Haha! Haha! Haha!
Dan word je dus oud!!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:27

Negen van de tien keer komt het toch door verkeerd pilgebruik, hoor.

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:29

Dat is zeker zo Nadya, en met de juiste voorlichting ben je er bijna zeker van dat kinderen goed na zullen denken over hoe en wat.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:29

Stel dat mijn zusje nu trouwens zwanger zou raken, dan vind ik dat zij er eigenlijk niet eens over na moet denken om het kind te houden. Ze heeft geen vast vriendje (tenzij je elke maand een ander vast noemt hihi), is met een opleiding bezig, heeft geen stabiele thuissituatie. Kortom, zo'n meisje kan een kind niets dan ellende brengen. Ookal zou het door stommigheid komen, ik vind niet dat je 2 kinderen dit kunt aandoen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:31

AikePeer schreef:

De verloskudige heeft haar verteld dat het heel vaak voorkomt! En daar hoef je echt niet verkeerd voor te slikken!

Zeg niet zo makkelijk dat het door onvoorzichtig gebruik van de pil komt want dat is dus lang niet altijd zo!
[/quote]

Eh.... Ik heb een hele goede vriendin die verloskundige is EN een vriend die arts is. Dus ik heb me redelijk goed laten informeren, hoor, en MEESTAL is het door verkeerd pilgebruik. Vergeet niet dat als je zwanger bent en bij de verloskundige komt, die echt niet gaat zeggen dat je je pil beter op tijd had moeten slikken.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:31

Als je zusje geen vaste vriend heeft en wisselende partners, is dat dus een extra motivatie om dubbel zo voorzichtig te zijn.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:32

Heb jij dat onderzocht dan?
Als je je bedenkt hoe vaak dokters zich tegenwoordig vergissen dan klinkt het mij niet raar in de oren als ze zeer regelmatig de verkeerde pil voor de verkeerde persoon voorschrijven!

Vanessa24

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:32

odetteke schreef:
Stel dat mijn zusje nu trouwens zwanger zou raken, dan vind ik dat zij er eigenlijk niet eens over na moet denken om het kind te houden. Ze heeft geen vast vriendje (tenzij je elke maand een ander vast noemt hihi), is met een opleiding bezig, heeft geen stabiele thuissituatie. Kortom, zo'n meisje kan een kind niets dan ellende brengen. Ookal zou het door stommigheid komen, ik vind niet dat je 2 kinderen dit kunt aandoen.

Volgens een hoop hier blijkbaar wel, ik vind het belachelijk voor woorden dat hier wordt geroepen wat een goede reden zou moeten zijn. Laat dit lekker ieder voor zichzelf opmaken.

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:33

Gisteren netwerk gezien? Abortus tot ongeveer 31 weken in een kliniek in Spanje waar meerdere Nederlandse artsen werkzaam zijn. Krankzinnig!

En dan die Nederlandse dokter die aan tafel zat, ter verdeding van deze gang van zaken Stoom uit je oren

*excuses als het al eerder is geplaatst, heb niet alles terug gelezen*

Ik ben overigens wel voor abortus, maar in een vroeg stadium.
Laatst bijgewerkt door Rukaro op 31-10-06 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Je bent nummer 4 of zo...

chevax

@AlkePeer: nu weet ik zelf ook wel iets van vruchtbaarheid, vruchtbaarheidstechnieken en alles wat daarbij komt kijken en ik kan je zeggen: meestal ligt het aan de persoon zelf. Er zullen best uitzonderingen zijn.

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:34

Nadya schreef:
AikePeer schreef:

Eh.... Ik heb een hele goede vriendin die verloskundige is EN een vriend die arts is. Dus ik heb me redelijk goed laten informeren, hoor, en MEESTAL is het door verkeerd pilgebruik. Vergeet niet dat als je zwanger bent en bij de verloskundige komt, die echt niet gaat zeggen dat je je pil beter op tijd had moeten slikken.
[/quote]

En gaat iemand die onverwachts zwanger is door de pil heen wel tegen een verloskundige zeggen ik heb me pil verkeerd geslikt?!
Oftewel hoe kunnen hun dat weten?
Er is hier ook een forum geweest over een bepaalde pil waar mensen heel vaak doorheen zwanger werden.
Wil jij dan beweren dat de mensen die deze pil slikken precies de mensen zijn die hem slecht slikken?
Of zou het mogelijk zijn dat deze pil te licht is voor veel mensen?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:36

AikePeer, vrijwel geen mens neemt de pil op hetzelfde moment op de dag, wat wel het beste is om te doen. Heb jij een alarm gezet, zodat je je pil elke dag op de juiste tijd neemt? Mensen raken meestal zwanger door andere oorzaken dan die jij noemt. Veel mensen weten bijvoorbeeld ook niet dat je bij bepaalde medicijnen erg op moet passen. Of als ze ziek zijn, dat de werking van de pil beinvloedt wordt. Of ze nemen St. Janskruid in tegen neerslachtige buien of weet ik veel wat.

Wie weet is het wel bij je vriendin gebeurd door te weinig hormonen. weet ik veel. Maar MEESTAL is er wel iets meer aan de hand. Dus het is niet zo dat TIG mensen zwanger raken door de pil heen. Daarvoor is het een iets te veilig voorbehoedsmiddel.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:37

chevax schreef:
Als je zusje geen vaste vriend heeft en wisselende partners, is dat dus een extra motivatie om dubbel zo voorzichtig te zijn.

Tja, wilde pubers van bijna 16 luisteren naar niemand, zelfs niet naar hun oudere zus Haha! En ze zal ook wel niet aan de pil zijn gok ik, want de ouders krijgen de rekening van de huisarts te zien Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:37

Dat hoeft dus niet zo te zijn dat de ouders dat zien.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:38

@odetteke: wat ben ik blij dat ik nu geen 16 meer ben, zeg (alhoewel er natuurlijk momenten zijn dat ik daar anders over denk Knipoog )

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:40

runningkawa schreef:
Dat hoeft dus niet zo te zijn dat de ouders dat zien.

Nee, maar er is natuulijk ook het risico dat pa het tijdens kamercontrole ontdekt Knipoog. Ze durft dat nooit aan te vragen, dat weet ik zeker!

MDWStables

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:43

Ik ben voor arbortus. Als ik toch zwanger zou worden door de pil heen zou ik echt nadenken over abortus al ben ik 22. Ik acht mezelf nog niet volledig in staat om voor een baby te zorgen als ik ooit een baby krijg wil ik dat het niks te kort komt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:43

Daarom hoop ik op een hele goede vertrouwensband met mijn dochter. Als zij aan een seksuele relatie toe is, moet ze gewoon aan de pil. Geen stiekem gedoe, nergens voor nodig. Daar ben ik ook veel te openminded voor.
Al moet ik er nog niet aan denken Haha! Haha! Haha!
Gelukkig is ze nog maar anderhalf Haha! Haha! Haha!

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:44

wat is de definitie van "niks te kort komen"? Als je écht een abortus wilt, kun je altijd wel een reden vinden om het voor jezelf te rechtvaardigen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 14:44

En als ze dan aan de pil is, zorg ik er wel voor dat ze hem elke dag op tijd inneemt Haha! Haha! Haha! Haha!